Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Wat je zou kunnen doen mocht ze er continu uit gaan het bedje met de open kant tegen de muur zetten voorlopig. Dan heb je gewoon een groter ledikant. Je hebt ook peuterbedjes waarbij twee zijkanten geleverd worden. Een lage/open, waar ze dus zelf uit kunnen en nog een hoge zodat je er nog tijdelijk een ledikant van kan maken. Ik denk dat wij voor zo'n bedje gaan.

xDoo vindt dit leuk.
  2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat fijn @Keet88 ! Toch weer geruststelling!

Hier wordt een jongenskamer donkerblauw met wit en een meisjeskamer roze en grijs. meisjeskamer wil ik daarna als thema olifantjes/dumbo gebruiken toch als terugblik op ons traject (voor de mensen die zich het begin v dumbo nog kunnen herinneren).

En wij willen ook overdag op eigen kamertje en 's nachts bij ons. Idee is dan overdag in ledikantjr en 's nachts bij ons in het wiegje zoals we nu bedacht hebben (of iig ik :roflmao:)

xDoo en Annabella86 vinden dit leuk.
  3. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Onze dochter ging met 1,5 naar een gewoon 1persoonbed. Wel met valhekje.

4. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Zo deden wij het ook na de kraamweek idd

5. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Zo even bijgelezen! Net lekker gesport. Nu even rust en dan douchen

xDoo vindt dit leuk.
  6. Catlady90

Catlady90 Actief lid

26 nov 2017
    425
    621
    93
    Vrouw
    Wij zijn gisteren ideetjes gaan op doen voor de babykamer. Het viel me tegen wat Ikea had staan, maar bij Prenatal wel leuke meubels gezien. Babypark was helaas gesloten.
    Wel 2 positiebroeken weten te scoren :D

Ik wil ook graag de eerste tijd het kindje op onze kamer hebben ivm voeden. Idee was om overdag dan wel in het eigen bedje te laten liggen zodat het daar ook kan wennen. Qua kleur ben ik er nog niet uit, al ben ik gek van mint groen. Heb er wel onwijs veel zin in!

Annabella86 en xDoo vinden dit leuk.
  7. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    wanneer had jij ook alweer geprikt?

8. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Wat fijn!!

Keet88 vindt dit leuk.
  9. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Op 13 maart, had morgen de uitslag verwacht maar ze belde vandaag al. Er op volgend kreeg ik een email met de officiële uitslag vanuit het VU.

Springboon en Annabella86 vinden dit leuk.
  10. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Wat een goed nieuws keet! Gefeliciteerd

11. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Dankjewel @chicca
    Zijn er meer meiden die hun zwangerschap nog niet echt beseffen? Ook al ben ik voorbij de 12 weken, paar echos verder en een goede uitslag. Het dringt nog niet echt door. Misschien komt het omdat het zo lang heeft geduurd ofzo of omdat ik geen kwaaltjes heb. Had verwacht dat ik me ziek zou kopen, maar heb nog helemaal niks. Mensen zeggen dan; geniet ervan. Maar hoe doe je dat precies, extra genieten? Geloof me, ik ben onwijs blij en dankbaar, maar ik kan/durf gewoon niet 100% te zeggen JAAA ik ben zwanger. Heel gek wel :oops:

Annabella86 vindt dit leuk.
  12. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Ik heb ook een junior bed voor onze dochter (straks net 2). De achterkant is open en de rest heeft een hekje er omheen. Het is zo'n huisbedje ik vond hem te leuk). Als ze gaat spoken kan ik hem andersom zetten zodat ze er niet uit kan. Ik vind het maken van haar peuterkamer echt zo veel leuker dan de babykamer hihi. Ik heb een leuk speelbureau van Ikea maar met een mooie stijgerhouten plank er op. Echt ik ben helemaal lekker bezig. De baby krijgt de kamer waar dochter nu nog slaapt. Deze is bruin/creme met houten meubels. WIj houden niet zo van hysterische kleuren. De enige accenten in die kamer zijn het beddengoed en de hoes om het verschoonkussen (paars). Ohja en de wasbare luiers geven een leuk kleurtje in hun kistjes.

Andere mama's die wasbare luiers overwegen? (Fijn voor je portomonee, huid van je baby, millieu en .. PRINTJES)

yakuzi, Annabella86, Keet88 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Met m'n eerste heb ik dat zo ongeveer tot na de bevalling gehad. Tuurlijk vond ik het leuk hoor maar dat 'roze wolk' ofzo had ik gewoon niet. Ik ben van nature ook een nuchter persoon dat helpt misschien ook niet. Toen wij het geslacht van onze baby wisten ging het wel iets meer leven (letterlijk toen begon het trappen:p) en werd het iets minder 'abstract'. Maar ik geloofde pas dat het een echte mensenbaby was op het moment dat ze op mn borst lag na de bevalling:p (en toen nog moest ik even checken)

14. Nan87

Nan87 Actief lid

21 nov 2015
    444
    502
    93
    Mijn insteek was ook overdag op kamertje 's nachts bij ons. Maar daar had mevrouw gewoon echt geen zin in. Die wilde niet van mama worden gescheiden. Dus in de praktijk was het overdag in de draagzak/samen op bed en 's nachts bij ons :). DIt omdat mijn 'niet laten huilen'-policy belangrijker was dan het 'op eigen kamer moeten slapen'-policy.

EN TOEN? toen gingen we het gewoon met 3 mnd nog es proberen en ging het vanzelf wel goed :). Mijn punt is, mochten dat soort goede voornemens niet direct goed uitpakken, forceer niets doe niet iets waar je moederhart zich niet goed bij voelt (voor mij was dat alleen laten huilen), het komt wel goed. Lukt het vandaag niet? Nou en? Probeer je het over een tijd nog eens? Igg voor mij gaf dat veel lucht. En de omgeving die maar blijft zeiken 'ze moeten leren op hun eigen kamer te slapen'. Lekker laten gaan. Onze dochter ging 's nachts rond een jaar naar haar eigen kamer. Heb dr niets hoeven 'leren'. Toen was zij er klaar voor. En ik vond het prima zo:)

15. Keet88

Keet88 Actief lid

29 dec 2013
    205
    175
    43
    Vrouw
    Ahhh gelukkig ben ik niet de enige. Het voelt zo gek. Ik? Mama? Wauw haha. Maar ik ben ook wel erg nuchter dus daar kan het ook door komen. Over 12 dagen weten we het geslacht en als er dan ook binnenkort een buikje aankomt, hoop ik dat de roze wolk vanzelf op komt zetten. Maar de hysterie zoals in die heerlijke Amerikaanse romcoms zal het niet worden hier :p

scary8 en Annabella86 vinden dit leuk.
  16. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Hoi allemaal!

Even bijgelezen maar niet alles onthouden..
    @Keet88 Wat fijn, een goede uitslag!!
    @Annabella86 Leuk kleurtje!! Dat wordt ie hier ook :) Ben nog op zoek naar een leuk behangetje met mintgroen er in.

Verder heb ik vandaag te horen gekregen dat ik een behoorlijk heftig vitamine D tekort heb. Waar je normaal een waarde van 80 a 100 minimaal in je bloed moet hebben, zat ik onder de 10! Echt bizar. Het is eigenlijk een wonder dat ik nog niet omgevallen ben. Gelukkig hoef ik me om de baby geen zorgen te maken, maar ik moet wel actie ondernemen. Morgen dus naar de huisarts en ik verwacht/hoop/denk dat die mij een injectie zal willen (laten) geven. Wel meteen ook even druppels in huis gehaald voor erbij.. Vreemd idee. En ik had juist het idee dat mijn energielevels weer wat begonnen aan te trekken.

17. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @ babykamer wij hebben nog geen plannen. In oktober verwachten wij ook de sleutel te krijgen van ons nieuwbouwhuis en we zijn het nog niet echt eens over de kamerindeling. De baby slaapt de eerste maanden sowieso bij ons dus het is ook nog niet nodig.

@Keet88 fijn dat de uitslag goed is!

@SaartjeHussein wat naar je dat je zo ziek blijft. Heel veel beterschap!

@ConflictDiamond jeetje dat is wel een groot verschil. Heb je zelf ook ergens last van? Ik ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt..

18. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Nou dat is dus zo gek, gevoelsmatig heb ik helemaal geen klachten, zeker niet in de heftige mate die je zou verwachten bij zo’n groot tekort. Wat daar wel lastig aan is, is dat de bekendste klachten bij vitamine D-tekort - vermoeidheid, lusteloosheid en neerslachtigheid - dus ook veroorzaakt kunnen worden door de zwangerschap. En daar heb ik dus ook wel last van gehad, maar dat weet ik aan de zwangerschap en de extreme misselijkheid. En dat is dus ook al sinds een week of anderhalf langzaam aan het verbeteren, ik blijf weer langer op, kan weer meer doen. Dat vind ik dus eigenlijk heel vreemd nu ik dit weet. Maar ik ben dus idd ook erg benieuwd wat de huisarts gaat zeggen morgen.

19. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Yess ze liggen al klaar net als de cheekywipes! Heb er zin in!

@zwangervoelen nee heb ik ook nog niet echt. Komt wel als ik de beeb ga voelen. Heb de zwangerschap van mn dochter wel anders ervaren, maar ja praat alweer over 5jr terug. Deze heeft natuurlijk ook ruim 2,5jr oo zich laten wachten

Nan87 vindt dit leuk.
  20. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Ok let niet op de rommel, maar alvast voor foto's van de babykamer. Manlief heeft 2 linkerhanden, dus.hij mag nooit meer gaten opvullen... haha

Springboon, Keet88 en xDoo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina