ohh dames toch! wat jammer dat jullie nog zo ziek zijn jeej! hier vandaag 12 weken! ik heb regelmatig last van kleine buikkrampjes, is dit van de baarmoeder die groeit? word dr onzeker van.... kan niet wachten tot de echo donderdag! vorige week kwam er toevallig een mooie babykamer voor weinig geld op ons pad... de mensen wilde em meteen weg hebben dus hebben m meegenomen! ik wou hem nog even op de zolder zetten... maar mijn vriend die heeft hoppaa nieuwe vloer op de babykamer gelegd en alles al opgezet! haha super vroeg natuurlijk maar wel echt leuk
Ob wat leuk! Hier stond de babykamer nog intact dus och haha. Gelukkig heeft xe diarree niet doorgezet meer. Pfieuw Nu wel knalrode, vurige wangen. Beterschap voor de zieken
Shoptip, Dragenenzo(.nl) gaat stoppen mte de verkoop van Maxomorra (eco, unisex) dus veel in de aanbieding vooral de kleine maatjes. Ik heb twee playsuits in het oranje en groen besteld
Net weer terug van 5 dagen Duitsland. Blij dat we thuis zijn! Stiekem meteen naar boven gelopen om de doptone te pakken om even lekker naar het hartje te luisteren. Kon m eerst niet vinden maar daarna de doptone wat meer naar boven gelegd. En toen was ie al gauw heel hard te horen! De kleine ligt nu dus al een stuk hoger dan dat ik dacht, al een stukje boven het schaambot. Gek dat dat zo snel gaat!
Kunnen jullie ook voelen hoeveel cm jullie baarmoeder ongeveer al boven je schaambot uitkomt? Ik heb het idee dat ik de rond voel zo'n 4 cm boven mijn schaambot.
Ik heb ook geen idee. Ligt wel hoger maar hoeveel precies. Zo ik hou het klussem vandaag voor gezien. Ben kapot haha. Zo even douchen en dan mag ik dl alweer van school hale . En in die tussentijd nog even lunchen
jee, goede uitslag van de NIPT! werd er een beetje emo van toen ze belde. Had een beetje angst er voor en was heel opgelucht. Ik weet dat er altijd nog iets mis kan gaan maar ben toch blij dat ik op dit moment geen nare beslissing hoef te nemen. Wauw, eerste geslachtsbepaling, spannend!!
@kinderkamer die hebben we niet. We hebben 1 slaapkamer waar we met z'n allen slapen. Hou zelf ook totaal niet van babykamers qua kleuren en inrichting, dus ben blij dat ik me daar niet druk over hoef te maken.
Onze uk is vandaag ook helemaal goedgekeurd door de verloskundige. Morgen even de NIPT betalen en dan kan ik zaterdag bloed laten prikken voor de hele rattaplan!
De verloskundige heeft het mij bij de oudste als volgt uitgelegd: Op je rug gaan liggen met knieën opgetrokken, voeten op de grond. Dan voelen vanaf je schaambot naar boven (best hard duwen, net zoals ze hard duwen bij de vk of met het echo apparaat). Dan voel je op een gegeven moment een hardere rand. Dat is de bovenkant van je baarmoeder. Die komt ongeveer een cm per week hoger te liggen de eerste weken.
Fijn dat de NIPT bij sommige al achter de rug is. Ik kam volgende week pas laten prikken na Pasen. Eerst de termijnecho a.s. vrijdag
Fijn dat tot nu toe bij iedereen die de NIPT doet alles goed is! Hier moet ik nog steeds bloedprikken voor de gewone dingen maar ik ben zo ziek geweest en het ziekenhuis is 25 minuten rijden dus dat hebben we nog maar even uitgesteld.. Misschien morgen. Hier eindelijk iets beter wakker geworden dan dat ik naar bed ben gegaan! Heb alleen nog een klein beetje keelpijn. Hopelijk is dit het begin van het einde want MAN wat ben ik er klaar mee...
@SaartjeHussein fijn dat je je in elk geval iets beter voelt. Hopen dat het steeds beter blijft gaan! Hoe dromen jullie trouwens? Ik droom de laatste 4 nachten zo naar.. Word er niet goed van. Had gedacht leuke dromen te krijgen maar schijnbaar heb ik "horror'monen.. Verder is de misselijkheid zo goed als weg. Enige waar ik nog van moet kokhalzen is wanneer ik te veel water in 1x drink en ook op nuchtere maag valt water me niet lekker. Gisteren voor het eerst wat vervelende buikpijn gevoelt die ik niet zo goed komm plaatsen, maar ik maak me er geen zorgen om. Best logisch als je je bedenkt wat daar beneden allemaal moet gebeuren. Ik ben nog in afwachting van de uitslag van de NIPT, maar ook pas afgelopen vrijdag laten prikken. Wanneer regelen jullie de kinderopvang? Op de papieren van mijn kraambureau staat dat je dat in de eerste 3 maanden moet regelen, maar dat lijkt me zo overdreven vroeg. Of vergis ik me?
Wat ik weet dat zeker in grote steden je niet vroeg genoeg kunt zijn met het regelen van opvang. Hier ga ik niets regelen. Oma gaat veel meehelpen in het begin en ik verwacht zelf maar heel weinig te werken. Ik las over je nare dromen en moest opeens denken aan de droom die ik vannacht had.. Ik bloedde als een gek! Echt verschrikkelijk. Moest vanochtend echt checken of het niet waar was. Normaalgesproken droom ik echter niet vervelend, eerder heel erg chaotisch sinds ik zwanger ben.. Van water krijg ik ook last, vooral brandend maagzuur.. Echt jammer want ik heb zoveel dorst! Ook hier af en toe krampen die ik probeer te negeren. Vind het echt nog zo lang duren tot ik weer mag voor een echo. Ik hoop dat ik ze binnenkort ga voelen.. Meende vanochtend iets te voelen maar dat zal wel niets zijn..
Fijn dat je langzaamaan opknapt saartje. En fijn dat de nipt zover goed is. Wij hebben hem niet gedaan . Hier ook rare dromen. Al paar nachten ben ik op een vliegveld en elke keer moet ik poepen en mis ik de vlucht. Nja echt raar dus hahahahahaha
Qua kinderopvang: volgens mij moet je vooral in de grote stad flink tempo maken daarmee. Ik heb hier 1 gastouder, die heb ik geïnformeerd hoeveel plek ze had en daar zat wel ruimte in, dus we hebben afgesproken om over een tijdje nogmaals contact te hebben. Ik wil voor 2dgn structureel een gastouder en een dagje als het me niet lukt om thuis te werken. Zoals het er nu naar uitziet heeft een vriendin aangeboden die ene dag te pakken. Moet alleen even kijken of er consequenties zijn dat zij geen officiele GO is, qua verzekeringen ofzo maar dat lijkt me niet. Alleen KOtoeslag, maar dat loopt wel los voor die paar uurtjes per maand. Zo, nu naar het zkh voor mijn laatste bonusecho en dan is het klaar met de cadeautjes