Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaSaartje, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosa89

Roosa89 Actief lid

22 sep 2017
    255
    336
    63
    Vrouw
    Gewoon bellen Catlady, daar zijn ze voor! Heb toevallig ook al 5 dagen pijn/groeipijn/bandenpijn geen idee wat het is maar mag morgen even langs komen.
    Misschien voor je eigen geruststelling wel fijn om even te bellen

Annabella86 vindt dit leuk.
  2. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    @Marianne21 wat fijn dat het weer beter gaat. Wauw wat leuk dat je al een filmpje hebt kunnen maken. Bij mij zie je aan de buitenkant nog niks..

@Catlady90 wat vervelend zeg! Hopelijk verdwijnt de pijn gauw. Als je het niet vertrouwd zou ik toch gewoon bellen. Ik twijfel zelf ook altijd heel erg, maar op mijn belinstructies staat bij buikpijn bellen (bij ongerustheid trouwens ook). Hopelijk kan je een beetje slapen vannacht!

3. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    @Catlady90 bah wat vervelend zeg, hoop dat je morgen gerustgesteld wordt door de VK ;) Zou idd ook gewoon even bellen morgen, stress is ook niet goed voor de kleine :D

Hier voel ik de kleine ook geregeld, zie het niet aan de buitenkant. Maar dat komt ook vooral mijn goddelijke lichaam :roflmao::roflmao: kleintje heeft een goede isoleerlaag, laten we het daar maar op houden.

Hier net een duowagen voor 40 euro (!!) gekocht. Zo blij mee! We willen het maar tijdelijk gebruiken totdat mijn 'oudste' zoontje gewoon goed kan meelopen/loopfietsje o.i.d. En misschien gebruiken we hem niet eens haha. Maar dan kan ik 'm sowieso met winst verkopen! :D

4. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    @Marianne21 gelukkig voel je nu wel wat beter!

Buik: groei/ bandenpijn is heel normaal rond deze periode. Je bm rekt zo snel op in korte tijd. Maar bij twijfel altijd de vk bellen hoor.

Oh wat fijn dat je een duowagen hebt gevonden @Sophiex

Hier niet veel nieuws, hihi

Roosa89 vindt dit leuk.
  5. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    ha meiden,

Wat schrijven jullie veel zeg! Lezen hou ik wel bij, maar reageren niet altijd.
    Hier geen symptomen van de vijfde ziekte gelukkig. De incubatietijd is wel 1-3 weken, dus nog mini slag om de arm, maar het lijkt gunstig te verlopen dus.
    Zoontje wel flink ziek op t moment, t blijft een beetje tobben. Veel verkouden/oorontstekingen en loopoor. En nu benauwd, dus weer aan de pufjes. Hij heeft vannacht maar een uurtje geslapen (en ik dus ook). Dus we zijn nu op apengapen alledrie.

Zojuist controle gehad in het zkhs. Alles was perfect! Goede bloeddruk (120/75). Baarmoeder op maat (terwijl ik mn buik zo groot vind) en kindje op termijn. Hij/zij was rond de 17 cm nu (incl benen)
    Bij de echo zei ze: ik zie wat het is! En ik: nee nee, niets zeggen! Hahahaha. Met de 20 weken echo weken dan kom ik er graag samen met mn lief achter!

Verder naar het ongesteldheidsgevoel gevraagd, dat heb ik ook bij vlagen. Was groeipijn idd. Zolang het niet komt en gaat is het prima.
    Verder vroeg ze of ik het ok vond dat de volgende afspraak 'pas' over 3 weken is (20 weken echo), zolang ik geen complicaties heb vind ik dat prima eerlijk gezegd. Vanaf de 20 weken gaat het flink om hoog in frequentie, dus ik vind het wel ok om niet elke weék in het ziekenhuis te zitten (nog).
    En we beginnen vanaf week 20 met bmhals lengte metingen, bij enige verkorting zetten ze direct een cerclage. Bij zoontje niet nodig gehad, maar fijn dat ze er goed op letten.
    Tenslotte werd me op het hart gedrukt om zo laagdrempelig mogelijk te bellen. Bij pijnlijke harde buiken, twijfel of ongerustheid moet ik direct komen.

Ik voel frummel nu ook dagelijks en dacht net voor het eerst hem van buitenaf te voelen.
    Mn placenta ligt voor, dus voel hem vooral aan de zijkanten. Waar ik bij mijn zoontje hem vooral onderin en voor voelde.

@Marianne21 bel vooral. je bent echt geen zeikerd. En helemaal bij een eerdere vroeggeboorte zou ik liever vaker bellen dan niet!

@Catlady90 bel morgen gewoon. Daar zijn ze voor hoor!

6. Catlady90

Catlady90 Actief lid

26 nov 2017
    425
    621
    93
    Vrouw
    Ik heb vanavond al gebeld. VL stond er op.
    De vk dacht zelf aan pijn aan de darmen, maar ze wil dat ik morgen voor de zekerheid een plasje inlever om blaasontsteking uit te sluiten. Als de pijn nog dagen aan blijft houden moet ik wel weer bellen. Dat ik 2 dagen t kindje niet gevoeld heb baarde haar niet zo'n zorgen. Dat zou ze pas vanaf 26 weken zorgelijk vinden.

Dus nu maar weer met de kruik naar bed, hopen op een betere nacht.

Veran, Annabella86 en MWW vinden dit leuk.
  7. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Hier flinke maagzuur "aanvallen". Jeetje zeg. Net als tip warme melk op en lijkt nu gezakt. Rennies deden niks. Nu dhs poging tot slapen met verhoogd matras.

8. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Hoe ging het vannacht?

9. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Nou mijn eerste nacht gehad waarin ik eigenlijk niet heb kunnen slapen van het geen adem kunnen krijgen en brandend maagzuur. Veel zittend gedommeld. Hopelijk wordt dit niet de trend! Mijn probleem is dat ik eigenlijk alleen nog maar op mijn linkerzij kan slapen - buik is geen optie meer, rechts krijg ik brandend maagzuur van en op mijn rug krijg ik nu geen adem meer. Bah! Ik hoop echt dat dit even een periode is die weer over gaat. Mijn man zei gisteren wel dat hij vond dat mijn buik OPEENS ontzettend gegroeid was dus misschien heeft het te maken met een groeispurt. Zelfs op de bank zit ik niet meer lekker :(

Trouwens voel ik nu echt wel meer hoor qua bewegen! Dat is wel heel fijn. Ongeveer 1x op een dag is er 1 even heel druk..

@Marianne21 dat gevoel wat jij omschrijft heb ik ook vaak (en volgens mij met mij veel anderen). Ik denk dan dus ook dat je je geen zorgen hoeft te maken! Benieuwd wat de uitslag is van je kweek..
    Dat jij al zulke schopjes voelt joh. Ik heb er 2 in mijn buik en ben meer dan een week verder maar ik heb echt nog geen heftige bewegingen hoor!

@Catlady90 bij twijfel gewoon bellen hoor! Onzekerheid is zo vervelend!

@Sophiex haha 40 euro! Toch maar mooi 70 euro uitgespaard dan toch? :p

@MWW fijn dat je de dans van de 5e ziekte bent ontsprongen! En wat knap van je dat je nee hebt kunnen zeggen tegen weten wat het geslacht is haha. Ik zou dat niet hebben gekund.

@Lelietje85 ik ben ook altijd moe. Inderdaad 9 a 10 uur per nacht slapen (echt niet normaal voor mij, normaal is voor mij 6 a 7 uur) en als ik overdag geen dutje kan doen haal ik 9 uur niet eens in de avond. Hoe is je ijzergehalte? Dat kan namelijk laag zijn door de zwangerschap waardoor je je extra moe voelt.

Zo, ik ben weer bij. Vandaag op het lijstje: werk bellen over UWV (want ik moet me gewoon ziekmelden in plaats van minder werken omdat er toch geen uren zin) en haken. Want ik ben zo moe!

10. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
  11. Annabella86

Annabella86 Fanatiek lid

9 feb 2016
    1.106
    961
    113
    Vrouw
    Thuismama
    Noord- Brabant
    Thanks, gelukkig redelijk geslapen. 3x eruit geweest maar. Vandaag even naar de apotheek.

Veran vindt dit leuk.
  12. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    he bah dames! wat vervelend blaasontsteking enzo.
    ik dacht dat buikpijn er bij hoorde... ik had eerst ook best veel last savonds maar laatste dagen is het minder.
    en die moeheid!! wooww, ik slaap ook super veel. lig veel op de bank. voel me soms echt zo lui! en mijn vriend werkt fulltime en neemt nu ook nog een groot gedeelte van het huishouden opzicht echt zielig.

hoeveel zijn jullie eigenlijk al aangekomen? ik ben nog geen 100 gram zwaarder. wel al een klein buikje, maar het lijkt alsof ik op andere plaatsen afval... magerder in het gezicht enzo

13. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    @oj89 herkenbaar! ik vind m'n gezicht ook smaller nu, zit ook nog onder m'n startgewicht maar heb echt al wel een buik! flinke groeispurt laatste week. Ben er alleen maar blij mee! bij m'n vorige zwangerschap zat ik met 20 weken al op +10.. en die zitten er nu nog bij aan haha!

14. Sophiex

Sophiex Actief lid

26 okt 2016
    375
    325
    63
    weejoo, is het alweer dinsdag?!!!! jeeetje. 18 weken dansje! :D:D:D:D hopelijk gaat door m'n dansje de zon ook weer schijnen.. wat een prut weer zeg

15. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Bah kokhalzend op mijn werk. Gaat dit ooit nog over?

16. xDoo

xDoo Fanatiek lid

18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

Ik heb alles mee gelezen maar te veel om te onthouden wie wat.

Hopelijk hebben de meiden met slaap tekort een goede nacht gehad.

En de meiden met pijn in buik minder is geworden of gerust gesteld zijn. Hopelijk is gewoon niks aan de hand.

Hier wel veel banden pijn mijn vk zei dat dit tot 24 weken zeker aanhoud omdat nu flink in de rek is dus geen zorgen om moest maken.

Baby voelen ik voel in mijn onder buik vooral links schoppen maar vaak draait hij en krijg ik recht ook een paar trappen.
    Laast was die bezig legt mij vriend zn hand neer stopt die haalt hij weer weg gaat die weer bezig :roflmao::roflmao:.

Merk dat ik wat bazig wordt tegen over mn vriend en ook wel hard als die niet doer hij niet welkom is oeps:oops:
    Hij is wat lui in gesteld en ik vind dat als hij dan weekend eindelijk is ook mij mag helpen:evil:.

Veder heeft mn zoontje vakantie dus deze week lekker alles op ons gemak doen :D

17. MamaSaartje

MamaSaartje Fanatiek lid

13 mrt 2017
    1.050
    1.277
    113
    Ik nu precies op startgewicht. Was 1 kilo afgevallen. Dus gaat goed. Hopelijk kan ik het zeer beperkt houden.

Pfff, net een last van mijn schouders. Werk gebeld om me ziek te melden, en zette me al schrap om allerlei argumenten te weerleggen maar was totaal niet nodig. Zoals gewoonlijk waren ze hartstikke behulpzaam en zei ze je hebt hier volledig recht op. Ze meldt me dan ook ziek per gisteren en gaat het UWV inlichten. Zelfs mijn verlof verwijderd hiervoor. Echt heel fijn. Nu krijg ik dus volledig uitbetaald. Binnenkort afspraak met de bedrijfsarts, dan even doorpraten wat ik kan en wil. Het liefst zou ik 1 halve of hele dag werken, kijken wat we overeenkomen.

Annabella86, Veran en xDoo vinden dit leuk.
  18. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    goedemogen meiden..

oh wat minder leuk om te horen dat er een paar nog misselijk zijn, en nog last van de banden hebben.

gistermiddag had ik ook echt even last maar nadien niets meer..
    slapen ging hier goed, heb tot 10uur geslapen :oops::oops::oops:.. mijn meiden hebben mij laten uitslapen.. wat eigenlijk nooit meer gebeurd.
    was er ook wel even aan toe..

straks de regen door , de babydozen halen bij de prenatal weg en de babydump..
    hoop dat het nog steeds de moeite waard is qua inhoud..
    even een ruime uur op pad met de dames (lang leve de vakantie)

Annabella86 en xDoo vinden dit leuk.
  19. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    dat is wel fijn dat ze zo meedenken..
    en dat dit nu geregeld gaat worden!
    stukje last van je schouders af!

20. Catlady90

Catlady90 Actief lid

26 nov 2017
    425
    621
    93
    Vrouw
    Gelukkig vannacht redelijk goed geslapen. Buikpijn is vandaag minder aanwezig. Vanochtend urine weggebracht, waren lichte ontstekingswaarden aanwezig. Maar geen duidelijke blaasontsteking of urineweginfectie. Huisarts stuurt me dus weer terug naar vk. Die belt me straks terug om een afspraak te maken om me in elk geval even te zien.
    Wat een gedoe he. Ik val beslist niet in de categorie vrouwen die zich geweldig voelt tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina