kleertjes.. hiet komen een paar maatje 50.. de rest maat 56.. ik ga mij zo gereedmaken.. om 10.20 bij de vk.. hartje horen.. ga wel aangeven dat ik nog steeds last van mjn buik heb en uk vrijwel niet meer voel..
een babybadje gebruik ik wel vaak.. als de kleine s avonds onrustig is.. dan in badje en op bed.. en af en toe mee onder de douche.. maar ik vind een badje echt ideaal.. ik moet ook nog veel aanschaffen.. Heb nu wel al een paar flesjes in huis, 15 hydrofiele luiers (maar wil er nog min. 20 bij hebben), wiegje en babykamer en een houten badmeubel.. mpet nog een badje, prullenbak, emmers, kleertjes, lakentjes, 1 dekentje nog voor de ledikant, kraampakket, nog 1 boxkleed erbij, gordijnen en vloer babykamer.. en de rest van het spul nog.. doel: eind augustus/begin September alles klaar en in huis.. dus heb nog even.. Verlof en vakantie heb ik al vanaf (max. halfweg) juli! heerlijk vooruitzicht.m weet enkel nog steeds nietnof contract verlengd gaat worden. maar ga er niet van uit na alle verhalen
Mijn gevoel is dat ik dat badje nauwelijks ga gebruiken en de kleine mee ga nemen onder de douche. Wil dus wel zo'n douchehandschoen kopen. Badje leen ik van een vriendin, mocht ik het dan werelds vinden dan is het ook snel aangekocht. Met name kleine praktische spullen heb ik al langzaam ingeslagen: hydrofiele luiers en washandjes, wat spuugdoekjes en verzorgingsproducten. Qua rompertjes en kleertjes vraagt kraamzorg hier 3 setjes in 56 en 3 in 62. Verwacht dat daar nog wel wat bijkomt, zowel door cadeautjes als doordat ik zelf gewoon leuk spul zie. En ik houd er in mijn achterhoofd rekening mee dat ik een klein kindje kan gaan krijgen, aangezien mijn broer en ik beide 4 en 5pond wogen. Grote spul gaan we begin Juni bestellen. Verwacht eind Juli de kamer af te hebben qua verf enzo dus dan kunnen we wat makkelijker inrichten.
Badje hier veel gebruikt. En had 2 setjes maat 50 maar kraamverzorgster is nog kleertjes erbij gaan halen. Nu dus iets meer 50 in huis ook. Want mijn dochter was maar 46cm. Verders hoef ik weinig nieuw aan te schaffen, want heb alles in principe al, dus heb daarom een duurdere babyfoon met camera gedaan, dat was het enige wat ik echt nieuw wilde, want de oude was zonder camera en ver op. Voedingsbeha word aangeraden pas na de bevalling aan te schaffen, bij mij zowel door kraamzorg als lactatiekundige. Je borsten veranderen weer naar de bevalling. Ik heb de eerste week gewoon voedingstopjes gebruikt en daarna ons eerste autoritje naar de prenatal gemaakt. Succes vandaag voor diegene die controle hebben of een echo!
Mijn dochter was (bij bijna 40 weken geboren) 3000gram en 50cm en heeft denk ik wel 5/6 weken maat 50 gedragen. Tenzij je een vrij groot kind krijgt van 4500gram of extreem lange benen oid dan dragen ze wel even 50.
succes bij de echo vandaag dames! @uitzet... ik heb al een hele hoop gekocht. ik geef er niets om als het 2e hands is, en ben er dan ook erg fanatiek in afgelopen zondag had ik veel geluk op een rommelmarkt. een aardig verzorgd uitziend meisje van mijn leeftijd met 2 erg leuke dochters verkocht haar babyuitzet. kleding in alle merken, soorten en maten. sommige met prijskaartje er nog aan. koeka voetenzak, hydrofiele luiers etc etc. ook verkocht ze haar medela swing borstkolf voor 20 euro. wou ik in eerste instantie niet ivm hygiëne. ding zag er vrijwel ongebruikt uit, maar toch. uiteindelijk toch gekocht, vrijwel alle onderdelen zijn los verkrijgbaar dus hier wil ik het een en ander gevoelsmatig gaan vervangen. dus ik had een flinke big shopper vol met spullen voor ongeveer 50 euro. maar goed, ik snap dat niet iedereen van 2e hands houd, maar ik word hier heel blij van! enigste wat ik nog nieuw wil kopen is een maxi cosi en de stokke steps kinderstoel en een babyfoon. fijne dag dames!
@oj89 Top! Die kolfonderdelen kun je gewoon uitkoken, dan kan er eigenlijk niks mis mee zijn! Maar snap je gevoel!
Goedemorgen, Ik heb nog geen lijstje dingen aangeschaft.. Meeste heb ik denk ik ook nog wel! Hydrofiele luiers kun je wat mij betreft niet genoeg van hebben, ik gebruik ze nu nog ook de XL.. Na het douchen wikkel ik haar daar lekker in! Badje heb ik hier weinig gebruikt wat wel jammer is want het is zo lekker voor ze, maar ik krijg er last van mijn rug van, tummytub handigde mij beter en anders deed ik haar in de gootsteen haha. Maat 50 hebben wij hier wel 3 maand gebruikt dus ik haal er wel wat van.. Ik heb nog niks aangeschaft haha.. Komt nog wel
Noooo, hopelijk heb je er niks voor af hoeven zeggen vandaag en komt morgen ook goed uit. Hahaha gelukkig kun je de zwangerschap de schuld geven
wel wat afgezegd.. nouja morgen maar een herkansing.. daarna maar aan het werk.. whaha blond en zwanger
Oh ik heb ook 2dehands dingen hoor. Ben er ook zeker niet vies van. De medela swing onderdelen kun je idd uitkoken. En de swing mag je met pure alcohol zelfs "doorspoelen" omdat er melk in de motor kan komen. (Hier vind je de instructies; http://www.medela.nl/borstvoeding/producten/borstkolven/swing ) Ik heh een 2dehands medela pump in style advanced overgenomen van een vriendin en die ook laten reinigen.
Ik heb badje in begin vaak gebruikt. Later toen mn zoontje kon zitten een Ikea badje gekocht die onder doucht zette en net als kruiken marktplaats gekocht en daarna zelfde prijs weer verkocht. Meeste spullen haal ik 2e hands behalve kleding vind toch wel leuk om echt nieuw te halen maar let wel erg op waar en wat en soms haal ik wel wat duurder kleding. @SaartjeHussein Vervelend dat je zo ellendig voelt zeg! Ik brei vooral omslagdoeken en sjaals. Mijn moeder breide vroeger echt van alles dus als ik even iets nieuws wil proberen heb ik beste uitleg die ik kan wensen! Wil nu een omslagdoek breien voor kleine man heb 2 voorbeelden liggen die ik als kraamkado kreeg bij mn zoontje alleen die zijn nu niet meer de kleuren dit ik bij dit kindje wil gaan gebruiken. @Springboon Ow haha echt zo fijn ik kijk ook altijd als in wacht kamer zit alles na of inderdaad wel klopt want weet dat mijn hersenen zo niet werken. Laast dacht ik vergeten te zijn mijn ring af te doen met paardrijden.. hij is iets te groot dus toen naar huis reed zag ik dat hij miste.. Dus ik dacht al shit ben hem kwijt dus al eigenaar bericht gedaan dat kwijt was en als ze vind even bericht kon doen.. Maar wat bleek ik was dus vergeten dat ik hem wel had af gedaan dus ook vergeten waar ik had neer gelegd. Kwam toevallig tegen maar echt van die dingen dat je afvraagt hoe kan dat je geheugen gewoon zo'n stuk kan missen..
Lekker bezig @Springboon Hahaha Ik kan ook een medela swing lenen van iemand maar lees dus idd overal dat dat onverstandig is ivm het open systeem. Vindt het zelf moeilijk om te beoordelen. Waar ik vooral van baal is dat je hier in de omgeving bijna alleen de medela symphony kan huren. Prima, maar ik zou juist zo'n kolf willen huren die ik daarna zelf koop... dus daarover nog in dubio.
Hahaha Ohja zo heb ik 6 broden in de vriezer. 2c op een dsg brood gehaald en vergeten dat ik dat al had gedaan
Medela swing kun je helemaal zelf reinigen. (Zie paar berichtjes terug van mjj) Natuurlijk word t afgeraden, anders zou de verkoop stagneren haha.
@Annabella86 ik baseer me niet op verkoopinfo van medela zelf uiteraard, logisch dat zij baad hebben bij een nieuwe kolf kopen. Maar ook sites als moedermelknetwerk zijn heel terughoudend er mee. Geven duidelijk aan dat de pomp nooit volledig gesteriliseerd kan worden. Anderszijds denk ik dan dat de risico's van een open systeem ook ontstaan bij je eigen pomp. Dus die schimmels of bacterien zijn niet kwalijker omdat andermans moedermelk er doorheen heeft gelopen als je eigen... maar blijkbaar kan het dan niet zoveel kwaad want anders zouden ze niet verkocht mogen worden denk ik dan...