Ik was trouwens heel blij met de kraamzorg. Mevrouw hield zich goed op de achtergrond en voelde precies aan wat we nodig hadden. Totaal niet als last ervaren en zou haar het liefst 10 dagen 24u erbij willen hebben hahaha
Ik lees trouwens veel verschillende mening op internet of wel of niet verplicht is. Ene kant is vrijwillig andere kant lees ik dat je minimaal 16 u moet aannemen. Dus zou goed infomeren of verplicht is. Het is wel zo kraamzorg weegt je kindje dagelijks en kijkt naar jou gezondheid. Plus gehoorscrining en hielen prik doet zij. Misschien dat je voor die handelingen wel verplicht bent tot kraamzorg. Maar dan zou ik lekker het minste uren nemen die kan.
Maar kan jouw moeder ook je eventuele hechtingen beoordelen en andere medische problemen onderkennen? Ik zou toch echt de minimale zorg wel doen
je kan ook de minimale afname doen van 3 uur per dag. Dit puur voor de controles van jou en de kleine. Want dat is echt belangrij, elk verschil in temp. en/standd vannje baarmoeder nadien kan al gevolgen hebben.. Heb zelf in de kraam gewerkt, en de grootste zorg is echt moeder en kind.. en verder wat gezin zelf wil En is er geen klik, bellen en je krijgt een andere
Hier wel weer kraamzorg, voor mijn vriend (zodat die veel kan leren), en ik ontlast wordt met de 3 oudsten en mijn rust kan pakken.. Ook voor de controles enz erg fijn. korte lijnen met de vk enz.
Goedemorgen allemaal, Zo net even alles gelezen, maar al meer dan helft kwijt.... hahah @Springboon fijn dat het zo mooie uitvaart was en dat alles ging zoals jullie bedacht hadden. Dat geeft ook veel rust. @echo dames vandaag succes!! @kraamzorg ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik laat me wel voorlichten bij de intake van de vk 7 maart. Er reed wel vorige week een auto van een kraamzorgbureau vervelend te doen op straat dus die wordt het sowieso niet @hier gaat het goed heb erg zin in vrijdag. Ben zo benieuwd hoe dat frummeltje eruit ziet.
Net de zorgverzekeraar gebeld en denk dat ik er voor de kraamzorg ook wel uot ben. Zo nog even hun site doorlezen etc.
Goedemorgen dames! Succes voor de meiden die een echo hebben vandaag! Ik mag zo ook even voor een snelle echo, maak me een beetje zorgen omdat ze normaal afraden om in het 1e trimester foto's te maken en verdoving te zetten bij de tandarts. Mocht even langs komen voor mijn eigen geruststelling. Wel eindelijk een hele nacht kunnen slapen, wat een opluchting aangezien ik vandaag werk tot 23uur.
Qua zorgverzekeraar misschien een tip: bij sommige verzekeraars mag je bij een zwangerschap gedurende het jaar nog je pakket bijstellen. Mijn zorgverzekeraar noemt het meegroeiservice maar meerdere hebben zoiets. Ik kan dus in September nog mijn verzekering omhoog gooien voor de eigen bijdrages. En dan in januari weer omlaag.
Ik word vanmiddag teruggebeld door de huisarts over de misselijkheid.. de assistente zei dat ze daar inderdaad wel medicatie voor kunnen geven. Dat zou heel fijn zijn, dus ben benieuwd. Over kraamzorg heb ik nog niet echt nagedacht eigenlijk.. ik ging er vanuit dat dat wel bij de intake met de verloskundige ter sprake zou komen. Misschien toch even gaan kijken vast. Ik had mezelf wel vast aanvullend verzekerd zodat ik er geen eigen bijdrage van heb en nog wat andere dingetjes die dan extra vergoed worden. Ik zit meer met eventuele kinderopvang eigenlijk. Dat schijn je ook al vrij vroeg te moeten regelen, maar ik heb werkelijk nog geen idee hoe ik het met werk wil gaan doen tegen die tijd.. dus dat vind ik echt heel erg lastig.
ja helaas doet die van mij het niet.. had ik al gevraagd.. zit nog 3 maand helaas in de basis (ivm traject), en mag pas vanaf januari weer hoger. Dus gaat mij hoe dan ook flink eigen kosten opleveren, o.a. kraampakket enz.
probeer maar Emfasene zetpillen te krijgen.. werkt prima.. en evt. haal je ORS erbij op van de apotheek (5,50 meen ik).. Zodat je wel vocht binne houdt.. ik had bij mijn vorige zwangerschap last van uitdrogingsverschijnsel hield niets binnen, helaas een mk, maar dit hielp mij wel vocht en ook eten binnen te houden. Ga zo weer een zakje ORS (zo vies maar helpt wel) innemen.. en denk toch maar weer een zetpil te doen.. misselikheid wil niet weg momenteel
Mijn zorgverzekeraar doet dat ook niet, maar had hem al omhoog gezet toen wij aan de 2de kinderwens begonnen. Krijg sowieso dr eerste 24uur kraamzorg geheel vergoed. Ook even mijn overlijdenrisico verzekering gecheckt hoe het zit .et zwanger zijn en of het ongeboren kindje ook meeverzekerd is. Vanaf 20wk tot 1 maand na geboorte. Dus dat zit ook goed. Dan heb ik nu alles wel geregeld denk ik
Tja, in Egypte werd ik ook niet dagelijks gecontroleerd en de baby hielden wij zelf in de gaten, en er waren gewoon na een week weer controles. Volgens mij is kraamhulp (en het idee dat het iets onmisbaars is en dat je niet zonder kan) wel echt iets heel erg Nederlands. Als het niet goed gaat merk je het toch? Dat was bij mijn dochter zo (die werd geel, op dat moment gewoon langs de kinderarts geweest). Kan me trouwens ook goed voorstellen dat het voor sommige moeders heerlijk is hoor! Ik heb het alleen echt niet op vreemden in huis, en zeker niet voor meerdere uren per dag! De controles vind ik op zich best maar dat duurt niet langer dan een half uur of een uur toch? Daar heb ik geen 3 uur voor nodig. Het huishouden en de kids doen we zelf wel! Gelukkig hoef ik niet nu al een beslissing te nemen haha! Maar moet er wel over gaan nadenken. Zal het ook overleggen bij de volgende afspraak. @Floor32 al nieuws?
Hier geen vreemde in huis als kraamhulp, mijn moeder wordt mijn kraamhulp. Lijkt me hartstikke fijn! Binnenkort even aanvraag doen.
@SaartjeHussein Helaas....... half vier pas. Vanmorgen nog een vleugje (alsof het smakelijk is haha) bloed erbij. Maar vanaf gisteren avond is het minimaal. Wel een blijvend zeurend gevoel in mijn buik, dat meer of minder wordt als ik anders ga zitten. Ik moet eerlijk bekennen... ik ben bang.... heel bang. Probeer het niet al teveel door te draven, maar soms overspoelt het angst gevoel. Hoop dat ik vanmiddag iets van zekerheid heb, of het nu het zelfde is of beter/minder ik ben nu vijf dagen verder, dus het mooiste zou zijn dat je duidelijk een vruchtje zou kunnen zien,
spannend @Floor32 ! Zou fijn zijn als je in ieder geval duidelijkheid hebt. Zo duren de dag tergend lang lijkt me Ik doe het hier nog op gembertabletten met de misselijkheid en ik vreet me een ongeluk de hele dag door. Maar wel weinig per keer. Ga vrijdag maar weer eens even wegen... Heb me aangemeld voor kraamzorg. Bij m'n dochter niet gehad (woonde in het buitenland) maar zie er wel de voordelen van in. Als ik het zat ben kan ik alsnog wegsturen toch? Ben minder misselijk dan vorige zwangerschap, geen last van pukkels wat ik toen wel had en heb een voorkeur voor hartig ipv zoet (vorige keer zoet). De Chinese kalender zegt dat het een jongetje wordt en de vorige keer een meisje, wat klopt. Begin dus zo langzaam te denken dat het een jongetje wordt! De clichés waren de vorige keer waar, dus misschien nu ook wel!
Ik was blij met de kraamzorg bij de eerste. Zag er ook een beetje tegenop maar had het echt niet anders gewild. En natuurlijk kun je zonder, anders zou dat niet in heel veel landen om ons heen gebeuren. Maar ik, en ook mijn moeder niet, hebben de ervaring van mijn kraamverzorgster. Ik had het nog niet door maar de kraamverzorgster heeft ons terug gestuurd naar het ziekenhuis omdat het helemaal niet goed ging met ons zoontje. Uiteindelijk kom je zelf vast ook wel op dat punt maar welk kwaad is er dan al geschied. Nee, doe mij maar gewoon kraamzorg. Ook voor de rust van het hele gezin (zover die er is de eerste paar weken )
hier zegt de kalender meisje.. maar stiekem lichte voorkeur voor een jongen hoor . Lijkt mij eens leuk en mooi om ook een zoontje te hebben (en natuurlijk voor vl). maar totaal geen pukkels, geen zoetigheid voor mij maar hartig en zoutig (andere 3x voorkeur voor zoet, onder de pukkels enz. en alle 3 een meid).