@Elletje: wat schrikken zeg! Fijn dat het nu is afgenomen en je vanmiddag voor een extra echo terecht kunt. Heb je niet toevallig obstipatie waardoor je hard moet persen? Daardoor heb ik bij de oudste rond 10 weken flink bloedverlies gehad. Hopelijk is alles goed met jullie kleintje! @Iseeca: wat fijn!! Gefeliciteerd met jullie kloppende hartje. Nu lekker genieten! @Blomma: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoe was de termijnecho vanochtend? Hoop dat alles gewoon goed was!! @Dreamer29: fijn dat je ook weer een goede echo hebt gehad! En nog heel eventjes geduld dat tot je je 10 weken dansje mag doen . Wel jammer dat je geen mooie foto mee hebt kunnen krijgen. Dat vond mijn man 3 weken geleden ook zo jammer, maar toen was het gewoon nog te vroeg om echt de vorm van een kindje te zien. Volgende week met de termijnecho met 11 weken ga ik er wel vanuit dat het goed te zien zal zijn.
@Yesera soms, maar gisteren en vandaag niet. En het stroomde er echt uit vanmorgen. Dus geloof niet dat dat het was.
@Elletje Jeetje joh, wat onwijs schrikken!! Fijn dat je zo langs kan komen, ik duim voor je! @Dreamer29 Fijn zeg!! Dat had ik ook bij mijn 1e zoontje met de 3D echo, steeds zn armen voor zn hoofd En JAAAAAAAA, alles goed!!!! Enorm bewegelijk, groeit goed en 2 dagen vooruit gezet. 11+2 nu, 28 september uitgerekend!!
Net terug van de echo. Kindje heeft zich goed ontwikkeld en goede hartactie. We hebben 2 armpjes en 2 beentjes gezien. Lag al lekker te bewegen. Voor de termijn is de ontwikkeling goed. Alleen wat vocht onder de huid. Wat een iets grotere kans geeft op een miskraam. Dus so far so good, maar nog niet helemaal gerustgesteld. Gelukkig dinsdag de termijnecho alweer. En dan kon ze een betere inschatting maken.
@Blomma : goed nieuws, fijn dat alles goed was! @Elletje : wat fijn dat jullie kindje goed ehartactie had en lekker lag te bewegen. Hopelijk word je dinsdag nog verder gerustgesteld! Was de verloskundige erg ongerust over dat vocht?
Nee, de meeste kindjes verliezen het weer en groeien gewoon door. Maar trekt het niet weg deze week moeten we er rekening mee houden.
Zijn het die zwarte stukken naast het hoofdje en het buikje? Fijn dat het voor nu goed is, maar nog wel even heel spannend deze week dus! Had ze nog een verklaring voor het bloedverlies? @Blomma: wat fijn! En mooie foto's! Blijf je wel gezellig hier meekletsen?
@Iseeca Wat fijn, je goede echo!! @Elletje Wat spannend zeg met dat bloedverlies. Is het ondertussen alweer beetje gestopt?
Jah het is helemaal over. De echo liet een prachtig kindje zien. Maar de zorgen zijn vervangen door andere zorgen. Kindje heeft onderhuidsvocht wat wat risico’s met zich mee kan brengen. Hoeft niet. Kans is zelfs groter van niet. Maar kan wel.
Ik las het ja. Verschrikkelijk zenuwslopend lijkt me. Laten we hopen dat het gewoon wegtrekt en dat je het daarna kan laten rusten. Ik duim heel erg mee! Wanneer heb je je volgende echo?
Gelukkig dinsdag al de termijn echo. Bij dezelfde echoscopiste. Dat wisselt nog wel eens. En ze heeft aantekening gemaakt voor zichzelf dat ze het kindje naast de termijnbepaling ook verder even goed moet nakijken. We worden ongelooflijk goed begeleid. Maar meer dan geruststellen en onze onzekerheden aanhoren kunnen ze niet. De verloskundige heeft gisteravond nog wel even gebeld zodat ik mijn verhaal kwijt kon en even uit kon huilen bij der. Dat was wel heel fijn. Maar we kunnen niks anders dan afwachten. Ik heb aantekening in mijn dossier gekregen dat ik de komende dagen direct het spoednummer mag bellen als er maar iets is wat me niet lekker zit.
Spannend de komende dagen! Fijn dat je ze in elk geval A la minute kan bereiken mocht je daar behoefte aan hebben. Afwachten tot dinsdag nu dus. Ik hoop op weer een goede echo dan!
Kan me goed voorstellen dat de ene zorg nu een heel andere zorg is geworden. Wel ontzettend fijn dat jullie zo goed begeleid worden. Sterkte met wachten tot dinsdag.
Slapen jullie ook zo waardeloos? Ik word echt meerdere keren per nacht wakker en kan dan heel moeilijk in slaap komen. Of ik word om een uur of half vijf al wakker en danval ik dus gewoon niet weer opnieuw in slaap. Best irritant! S avonds ben ik dan ook echt enorm moe, maar probeer ik bewust niet te vroeg in bed te gaan, omdat ik bang ben dat het dan alleen maar erger wordt. Gisteren gebeld door de gynaecoloog en advies is definitief om onder begeleiding van het ziekenhuis te blijven. Ik zie daar zo tegen op! Iemand daar ervaring mee? Ik heb er echt een negatief beeld bij van onpersoonlijk, steeds ander gezicht, veel te medisch, enz.
Pff hier precies hetzelfde verhaal! Vaak wakker snachts, moeilijk terug in slaap vallen... ellendig Ik was om 2u wakker, om 4u wakker en om 6:15 was m'n dochtertje wakker Ben soms kapot overdag
Hier alleen wakker door de kinderen , verder slaap ik als een roos . @Dreamer29: als je onder controle van het ziekenhuis staat heb je in principe een vaste gynaecoloog of medisch verloskundige hoor! Alleen bij de bevalling is het maar net wie er dienst heeft, maar dat is in de gemiddelde verloskundigenpraktijk ook . Ik ken niet anders dan zwangerschap onder controle van het ziekenhuis. Heb nooit bij een gewone verloskundige gelopen. Eerste zwangerschap onder controle van een gynaecoloog. Zij liep wel altijd uit. 2e zwangerschap onder controle van een medisch verloskundige (met gynaecoloog als achterwacht) en zij liep veel beter op tijd. Deze zwangerschap heb ik weer dezelfde medisch verloskundige. Maar bij beide bevallingen dus artsen en verloskundigen gehad die ik allemaal niet kende, maar dat interesseerde me op dat moment echt niet . En de gehele bevalling is er een verpleegkundige die je begeleid. Die wisselt alleen als haar dienst erop zit.
@jk84 : fijn die herkenning! Hoewel, liever gehoopt dat je weldoend zou slapen natuurlijk. Ik ben benieuwd of dit de hele zwangerschap blijft of vooral iets is van het eerste trimester. Dat laatste hoop ik vooral, haha. @Yesera : fijn om jouw ervaring te lezen. Ik wist niet dat je dan altijd dezelfde zou hebben tijdens controles, dat scheelt al wel een stuk ten opzichte van steeds een ander gezicht. En moet je dan ook vaker op controle, of is dat wel gelijk? En waarom moest je de ene keer bij een gynaecoloog en de andere keer bij een medisch verpleegkundige? Bij de bevalling is het uiteindelijk afwachten natuurlijk, dat snap ik wel. Mijn dochter is uiteindelijk ook geboren na een inleiding, dus toen ook een hoop nieuwe knevelende gezichten gezien.