@Yesera : balen dat hij echt niet mee mag! Wanneer heb jij de echo? Dan maar video bellen, toch fijn dat dat dan tegenwoordig bestaat. @Elletje : fijn dat jouw man wel mee mag. Veel succes morgen! Julllie willen ook weten wat het wordt toch? Dus dat hoor je dan ook morgen?
@Dreamer29: vrijdag! En jij ergens volgende week toch? @Elletje: fijn dat je man mee mag! Hopelijk wordt hij inderdaad nu niet nog verkouden.
Ja, klopt @Yesera ! Ik mag dinsdag, ben dan 19+5 weken. Als mijn man niet mee mag, wordt plan B dat hij in de auto gaat video bellen. Dan is hij in elk geval dichtbij! Ik moet er niet aan denken in mijn eentje slecht nieuws te krijgen, brrrr. Tot nu toe ben ik nog niet echt nerveus gelukkig, maar dat komt dinsdag vast wel. Hoe is het bij jullie met de zenuwen? Mijn rug gaat de laatste dagen trouwens best goed, dus dat geeft hoop voor de komende maanden. Echt opletten met hoe ik beweeg, blijven bewegen en toch ook een deel vd zorg voor onze dochter door mijn man laten doen, dragen daar allemaal aan bij.
Ohhh.... volgens mij voelde ik vanochtend aan de buitenkant de baby voor het eerst! Heel laag onder in mijn buik ging het wat op en neer. Toen mijn man zijn hand er legde was het al weer weg helaas. Maar ik ben even helemaal verliefd!
Succes bij de echo @Elletje! @Dreamer29: wat dat je de baby zo gevoeld hebt! Je man zal het dan binnenkort ook wel gaan voelen! Ik ben nu nog niet zenuwachtig voor de echo morgen, maar dat zal morgenochtend vast wel komen.
Snap ik! Je hebt natuurlijk al het een en ander achter de rug met die echo's, dus dit is weer heel spannend. Zowel of alles er goed uitziet als het geslacht te weten komen. Sterkte met nog even wachten!
Nou ik ben weer terug van het ziekenhuis. En we krijgen een dochter. En al zagen alle organen er goed uit. Ze heeft wel een groeiachterstand (buik en borstkas) Dus moeten maandag over een week terug komen voor een groeiecho. Op moment maken we ons er niet heel veel zorgen over. Ze lag ook helemaal in elkaar gedoken. en was erg bewegelijk. Dus dat kan een vertekend beeld geven.
Een meisje! Je dacht een jongen toch? Fijn dat allenorganen er goed uitzagen, maar wel vervelend van de groeiachterstand. Fijn dat jullie snel terug mogen komen. Is dat dan eenmalig of krijg je nu vaker groeiecho’s? Hopelijk was het beeld nu gewoon wat vertekend!
Zal van het beeld van 25 mei uit moeten wijzen. Als ze dan nog een groeiachterstand heeft zullen ze haar in de gaten blijven houden elke twee weken. Met kans dat ze haar eerder dan de 40 weken gaan halen. Ze moet iig zo lang mogelijk blijven zitten om zoveel mogelijk groei te pakken en door te ontwikkelen. Voor nu is daar nog niet uitgebreid over gesproken dat zien we over 1,5 week wel. Ze konden nu namelijk ook niet zo een aanleiding vinden waarom ze een groeiachterstand heeft. Het hoofdje en de hersentjes waren wel netjes op schema. Wij maken er ons niet zo heel veel zorgen over. Het hartje klopt goed en sterk, ze is harstikke actief en de meting kan beinvloed zijn door de houding die ze heeft. Ze licht namelijk overdwars. met hoofdje rechts en billen links en met de benen opgetrokken. De echoscopiste heeft af en toe erg hard om der moeten lachen omdat ze de benen opeens strekte of een arm tussen haar voetjes uitstak of zich omdraaide op het moment dat ze wilde meten.
Leuk @Elletje een dochter!! Fijn dat alles er op zich goed uitzag. Hopelijk ligt ze maandag misschien minder in elkaar gedoken zodat de metingen beter uitkomen!
Ik werd vanmiddag gebeld door het ziekenhuis dat partners vanaf 15 mei weer mee mogen naar de 20 weken echo! Morgen dus. Helemaal blij, maar nu hebben we dus geen oppas voor de kinderen.... oudste zou wel lukken, maar jongste niet. Dus ondanks dat het mag, moet ik morgen toch alleen naar de echo.... nou ja, balen, maar we gingen er tot vanmiddag toch al vanuit, dus gewoon terug naar oorspronkelijke plan van videobellen en filmen.
Oh, @Yesera ... dat is wel heel zuur! Dan mag het eindelijk toch wel en dan kan het niet ivm oppas. Helemaal niemand die even 2 uurtjes op jullie jongste kan passen? Alvast veel succes voor morgen! Klinkt als een heerlijke echo @Elletje ! Fijn dat jullie je in elk geval geen zorgen maken en hopelijk over 1,5 week goede metingen. Jullie hebben namelijk al wel genoeg mee gemaakt deze zwangerschap. Hoe is het om nu te weten dat het een meisje is?
@Dreamer29: de oudste kan ik zonder problemen wel onderbrengen. De jongste niet. Enige die kon is mijn moeder. Ze valt echter in een risicogroep en zou het alleen doen omdat ze het ons zo gunt en een schuldgevoel krijgt als ze het niet doet. Maar eigenlijk voelt het niet 100% goed voor haar en daar hebben wij alle begrip voor. Dus nee, dat willen wij niet, dan blijft mijn man liever thuis met de jongens.
Terwijl ik nu eigenlijk op de echotafel moest liggen, zit ik nu thuis met de kids. Mijn man kreeg vannacht hoge koorts en hoofdpijn die niet weggaat door pijnstillers.... heb de echo moeten verzetten en ze hadden pas 27 mei weer plek
Oh nee! Wat enorm balen uitgerekend vandaag. Hoewel je man daar ook helemaal niks aan kan doen natuurlijk. Beterschap voor hem, en dat het maar gauw de 27e mag zijn!
Ik lees net op de site van mijn ziekenhuis dat partners mee mogen! Alleen heeft onze dochter sinds gister koorts... hopelijk gaat dit tijdig over en krijg ik de opvang voor dinsdag geregeld. Fingers crossed!