Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: volgens mij was ons zoontje op het laatst ook aan het droogdrinken hoor. Had al even het idee dat er niks meer kwam. Maar hij vond het idd ook gewoon nog heel fijn. Ik vond het niet lastig om te stoppen. Heb bewust nog 1 laatste keer gevoed en dat was goed zo. Trots op 23 maanden voeden.

Bij de jongste lag ik met 35 weken in het ziekenhuis. Met 34 weken kreeg ik griep en heb daar een week van plat gelegen. Zaterdags weer een beetje opgeknapt. Zondagmiddag naar een verjaardag en in de avond braken mijn vliezen:rolleyes:.

Leuk he als oudere kinderen zulke plannen aan het maken zijn voor wat ze gaan doen als de baby er is. En die kusjes op je buik, zo lief :).

@Mmv: borstvoeding niet voedzaam genoeg is een fabeltje. Dat komt echt maar heeeeeeel zelden voor. Meestal is het inderdaad een kwestie van vraag en aanbod dat (nog) niet goed op elkaar is afgestemd. Soms is de drinktechniek ook niet optimaal, waardoor productie niet goed gestimuleerd wordt. Had je een gecertificeerde lactatiedeskundige mee laten kijken naar aanhap en mondanatomie? Zo niet, dan is dat misschien een tip voor als je deze keer weer tegen problemen aanloopt. Drinken uit een fles is veel makkelijker, terwijl voor borstvoeding wel wat techniek nodig is. Als er dan in de mondanatomie of aanhap iets niet helemaal goed zit (zoals bijvoorbeeld een te kort tongriempje) dan lukt het op elkaar afstemmen niet goed en raak je beiden gefrustreerd. Wel goed dat je het nu toch weer een kans gaat geven! De Facebook groep van LaLecheLeague is ook een echte aanrader trouwens.

Goed dat je wat aan de fysio hebt gehad. Had je trainer nog ideeen om de bootcamp in aangepaste versie door te zetten?

Het is trouwens niet zo dat je bij mijn ziekte jaren lang klachten hebt en maar geen diagnose krijgt. Maar vaak ontstaan klachten pas na de pubertijd (in verband met groeien en hormoonontwikkeling) en vandaar dat je pas op latere leeftijd kunt zeggen of je het hebt of niet. Ikzelf heb op hoog niveau geturnd en daardoor het proces versneld, waardoor ik op mijn 14e de diagnose al heb gekregen. Fibromyalgie is helaas een aandoening die pas vastgesteld wordt nadat al het andere is uitgesloten. En dat proces duurt helaas vaak jaren.

@Wasabi: hoe gaat het met jullie meisje? En met de voorbereidingen voor haar komst?

Ik heb vrijdag weer controle gehad. Mocht spieken met de gynaecoloog en er was een prachtig en druk kleintje te zien. Netjes met het koppies naar beneden deze keer ;). Ze heeft ook het hartje nog even laten horen. Zo leuk! Ook heeft ze de hoeveelheid vruchtwater nog weer opgemeten. Is inderdaad een ruime hoeveelheid, maar absoluut geen hoeveelheid die te veel druk op mijn vliezen zou kunnen geven. Wel in mijn dossier laten noteren dat onze wens is om in geval van herhaling van langdurig vroegtijdig gebroken vliezen, om dan niet met 37 weken in te leiden maar in overleg met elkaar langer door te lopen (liggen in dat geval ;)). Gyn gaf aan dat het zeker mogelijk is om van dat standaard protocol van inleiden met 37 weken af te wijken. Maar ze schatte de kans dat de situatie zich precies zo zou herhalen heel klein in. Verder bloed laten prikken voor de Rhesus D factor van de kleine en verwacht daar eind van de week de uitslag van. Wiegje staat nu helemaal klaar, maar geen verdere voorbereidingen getroffen. Wel het inpakken van mijn ziekenhuistas nog op de to do lijst gezet.

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Heb de uitslag van de Rhesus screening al binnen en we krijgen onze 3e positieve baby :roflmao:. Maar geen antistoffen in mijn bloed gevonden, dus dat is fijn. Bij de volgende controle dus weer een prik en daarna na de bevalling.

3. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Je mag ook zeker trots zijn op 23 maanden voeden @Yesera ! Hopelijk mag het dit keer weer zo goed gaan. Daar hoop ik ook op. Zou wel echt een teleurstelling zijn als het nu niet zou lukken, maar daar gaan we niet vanuit.
    @Mmv : ik sluit me aan bij wat @Yesera zegt over borstvoeding. De site van la leche league is inderdaad een hele fijne!

Fijn te horen @Yesera dat de kans op herhaling van vroegtijdig gebroken vliezen nu echt anders is. En dat het in overleg evt ook mogelijk is wel langer door te lopen in het geval dat. Toch een stukje geruststelling kan ik me voorstellen.
    Wat houdt resus factor nog maar in? Ik heb er wel eens van gehoord, maar weet t eigenlijk niet.

Ik heb van de week weer een afspraak gehad bij mijn verloskundige en t hartje weer mooi horen kloppen. Ook besproken hoe ze staan tegenover t begeleiden van mijn bevalling, in plaats van dat het ziekenhuis dat doet. En ze staan daar open voor, heel blij mee!
    Ook mijn longarts gesproken en die vindt een poliklinische bevalling ook goed. Thuis raden ze wel af, want stel er gebeurd wat, dan gaat er toch kostbare tijd verloren. In het ziekenhuis ben ik dan al op de juiste plek en is er snel hulp. Over de kans dat er wat gebeurd tijdens mijn bevalling kunnen ze helaas niks zeggen. Daarvoor ben ik te zeldzaam, hihi. Dat maakt t wel een soort spannend en onzeker, maar probeer daarin maar van t positieve uit te gaan.
    Nu binnenkort in gesprek met de gynaecoloog hoe die erin staat dat ik poliklinisch ga bevallen. Heel benieuwd hoe die gaan reageren. Voor nu ben ik in elk geval tevreden! De kansen zijn er in elk geval en dan zien we uiteindelijk wel hoe t loopt, kan altijd iets gebeuren natuurlijk.

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: dat lijkt me een mooie tussenoplossing. Bevallen onder begeleiding van je verloskundige, maar wel in het ziekenhuis zodat je heel makkelijk overgedragen kunt worden als het nodig is. Hopelijk kan de gynaecoloog daarin meegaan.

Rhesus D is de factor die bepaald of je een positieve of negatieve bloedgroep hebt. Grootste deel van de bevolking heeft positief en iets van 15% negatief. Probleem dat kan ontstaan bij een negatieve moeder die een positief kind draagt is dat je als moeder antistoffen gaat aanmaken tegen het bloed van je kindje. Die antistoffen breken dan het bloed van je kindje af waardoor het geboren kan worden met ernstige bloedarmoede. Ook kunnen die antistoffen een volgende zwangerschap in de weg zitten. Ze kunnen dan miskramen veroorzaken als ze al in een vroeg stadium het bloed van het kindje afbreken. Om dit te voorkomen bepalen ze bij een negatieve moeder in de 27e week de bloedgroep van het kindje. Als dit negatief is, dan is er dus geen probleem. Is het kind positief, dan krijg je een anti-D prik rond 30 weken en direct na de bevalling om dus te voorkomen dat die antistoffen zich gaan ontwikkelen.

5. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    en: @Dreamer29

Ik heb gekolfd, borstvoedingsdeskundige (van La Leche) is langs geweest. Maar dat mocht allemaal niet baten. Na een flesje borstvoeding (of drinken aan de borst) was hij gewoon minder verzadigd dan met flessenvoeding. Met borstvoeding had hij na krap drie kwartier al weer honger. Wie weet dat dan mijn borstvoeding zich niet goed op hem heeft aangepast?
    In ieder geval wil ik het weer gaan proberen, maar ga niet meer zo over mijn grenzen als de vorige keer. Ik heb achteraf niet echt een leuke kraamtijd gehad.

Ik heb moeten stoppen met bootcamp. Het is lastig om een groep al snel wandelend bij te houden terwijl zij zich rennend van plek naar plek verplaatsen. En dan daarnaast nog veel andere oefeningen aangepast te moeten doen. Vond het even lastig te accepteren (vooral het gevoel de vorige keer kon ik door tot 36 weken en nu tot 'maar' 27 weken. Maar ik heb het nu wel echt geaccepteerd. Ben afgelopen dinsdag voor het eerst bij een zwangerschapssportles in een zaal geweest. Maximaal 9 deelnemers (waren er nu 5 aanwezig). Het was even wennen dat je qua intensiteit zo laag zit. Maar we hebben echt heel veel handige core en bekken oefeningen gedaan. Hopelijk gaan mijn bekkenbodemspieren zich snel ontspannen.
    Vandaag bij de verloskundige geweest, die gaf ook aan dat, ontspannen bekkenbodem spieren heel helpend is voor een vlotte bevalling. En gezien mijn zoontje vorige keer vast zat, was het toch wel fijn om te horen dat ik er blijkbaar 'iets' aan kan doen.

@Yesera
    Hoewel het fijn is dat je baby niet perse last hoeft te hebben van een erfelijke diagnose, lijkt het mij ook wel een vervelend gevoel te kunnen geven dat je zoiets mee zou kunnen geven. Hoe ervaar jij dit?
    Fijn dat er verder in je zwangerschap geen complicaties lijken te zijn (voor nu). En fijn dat ze het in het dossier hebben willen opnemen en dat er überhaupt overleg mogelijk is.
    Leuk dat je even hebt kunnen spieken naar de drukke kleine van je!
    Ziekenhuis tas, goede.. ga ik voor na onze vakantie maar eens aan beginnen. Je weet immers maar nooit..
    Vorige keer heb ik tijdens mijn verlof die tas 100 x in en uit gepakt om te checken of ik echt alles mee had. Ik heb zelfs YouTube filmpjes bekeken om te bekijken wat andere nog handig vonden om mee te nemen. haha. En ik toen roepen dat ik totaal geen last had van nesteldrang/hormonen. Maar als ik dit niet zo typ, klinkt het wel ernstig.

Hopen op een gunstige Rhesusuitslag!

@Dreamer29
    Fijn dat ze open staan voor een poliklinische bevalling met eigen verloskundige. Is dat sowieso niet standaard een optie voor jullie voordat je medisch wordt? Ik heb het idee dat ze hier in Amersfoort als uitgangspunt altijd hebben dat je zo lang als mogelijk begeleid wordt door je eigen verloskundige.
    Zelfs bij de vorige zwangerschap, waarbij ik elke week voor het onregelmatige hartje van ons zoontje naar het ziekenhuis moet, bleef ik ook onder controle bij de verloskundige. Maar goed ook gezien dat uiteindelijk in de laatste weken is opgelost. Ook op het moment dat ik medisch werd tijdens de bevalling, bleef mijn verloskundige er bij. Ze is pas na de geboorte weg gegaan (en ook pas nadat ik al aan het knuffelen was met de kleine). Ik denk dat ze pak een beet nog een uur is gebleven (maar je tijdsbesef klopt op dat moment volgens mij niet helemaal dus wie weet ligt dit iets anders. Ik zal het eens aan mijn vriend vragen).

Vandaag ben ik zelf weer naar de verloskundige geweest. Mijn buik leek volgens de meting gekrompen. Haha. De fundusmeting was nu 24 cm en 2 weken terug 27 cm. Maar die van 2 weken terug was gemeten na het avondeten. Dus ik wijt het daar aan..
    Hartslag was mooi rond de 150. En regelmatig. Verder ligt de kleine eindelijk niet meer overdwars maar met ze hoofdje naar beneden. Daar ben ik wel blij mee. Had al allerlei horror scenario's in gedachten dat ik een keizersnede moest omdat de baby zo dwars was. Ze kunnen nog draaien natuurlijk, maar toch! We gaan het zien.

Komende twee weken heb ik vakantie. Het kan zijn dat ik dan weer even minder reageer. Ik hoop even alles echt los te kunnen laten, te kunnen ontspannen. + ik vind dat de site op me telefoon toch wat minder prettig werkt dan op de laptop. En ik neem geen laptop verder mee.
    Hopelijk dat jullie alles goed mag vergaan de komende twee weken :)

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik ben vanaf het begin af aan al medisch, maar ik wilde zelf graag onder controle bij een verloskundige. Dus dat ook geregeld en nu bij beide onder controle. Komende week naar de gynaecoloog, dus dan bespreken hoe zij tegenover een poliklinische bevalling staan!
    Fijn dat jouw vk toen bij je bleef @Mmv , toen je medisch werd. Ik wil ook gaan bespreken hoe dat eruit ziet voor mij. Mocht ik medisch worden tijdens bevalling, lijkt het me ook gek dat mijn eigen vk ineens verdwijnt namelijk. Zal misschien ook afhangen van welk moment tijdens de bevalling dat gebeurd.

Fijne vakantie @Mmv ! Thuis of ergens op reis?

@Yesera : vormt dat nog echt een risico dan die rhesus factor? Of omdat ze t goed onderzoeken en je die prik krijgt, gaat t dan altijd goed?

We zijn aan t verven geslagen in de babykamer! Eerste kleur zit erop, binnenkort de andere kleur met sjablonen. Ik ben benieuwd naar t resultaat. Daarna ook verder aankleden met lampje en ik wil nog een kapstokken kopen plus iets van verdere muur decoratie erbij. Bijna vakantie, dus dan ga ik hopelijk een keertje shoppen.
    Ik zat sowieso eens te tellen en ontdekte dat ik nog maar 11 dagen hoef te werken tot aan mijn verlof. Klinkt ineens heel dichtbij! Tot eind augustus nog.

Dochter is nog steeds van de kusjes en knuffels voor de baby. En helemaal dol op t boekje dat ze kreeg wat gaat over een meisje dat grote zus gaat worden. Dat mogen we echt eindeloos voorlezen, zo schattig.
    Ik voel me verder vrij goed. Wel moeie momenten en blij als ik tussen de middag even kan liggen of slapen.

7. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Baaldagje! Baby was met groeiecho toch weer heel groot, dus nu moet ik weer een suikertest. Ik baal er echt van! Had gehoopt dat het vanaf nu een beetje ‘normaal’ en vanzelfsprekend zou gaan, maar helaas. Hopelijk geen zwangerschapsdiabetes, want dan kan ik mijn poliklinische bevalling ook wel vergeten :confused:
    Daarnaast lag de baby ook nog eens in stuit, dus voelde dubbel op of zo. Maar dochter heeft ook lang in stuit gelegen en draaide uiteindelijk zelf op tijd. Probeer daar maar op te vertrouwen, hoewel dat nu even moeilijk is. Zucht!

8. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: balen zeg! Hopelijk geen zwangerschapsdiabetes. Over het in stuit liggen zou ik me geen zorgen maken. Er is nog zat ruimte om te keren. Ik voel deze baby ook regelmatig nog omdraaien. Ene keer voel ik dat hij/zij goed ligt, soms overdwars en soms in stuit. Tussen de 30 en 36 weken is het wel fijn als ze goed gaan liggen en zo blijven liggen.

Met een negatieve Rhesus D factor kan je antistoffen tegen het positieve bloed aan je kind gaan aanmaken. Die antistoffen vallen het bloed van je kindje aan en daardoor krijgt het ernstige bloedarmoede. Dat is dus erg gevaarlijk voor een kind. Een volgende zwangerschap kan dan in een vroeg stadium al uitlopen op een miskraam, omdat die antistoffen het bloed van de embryo afbreken. De anti-D prik die ik nu 2x krijg voorkomt de aanmaak van die antistoffen.

Hoe gaat het met het verven in de babykamer? Alweer verder gegaan?
    Wij hebben verder niks meer gedaan. Alles wat ik nog wil zoals kleertjes wassen, ziekenhuistas pakken en box opzetten ga ik over 3 weken in mijn verlof doen. Ben nu echt aan het focussen op alles afronden op mijn werk. Daar heb ik nog aardig wat op mijn to do lijst staan.

9. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ik maak me over het stuit liggen ook niet zoveel zorgen. Alleen na eerst weer horen zo’n suikertest te moeten, dan voelt t toch even extra rot en denk ik negatief. Stel dat de baby niet draait, kindje te groot is, etc.... dan zie ik mijn hoop op een poliklinische bevalling weer even in rook op gaan. Maar zo ver is t allemaal nog niet, eerst maar weer afwachten. Vrijdag de test in elk geval, hopelijk weer een positief resultaat.

Nog niet verder gegaan met verven, misschien dit weekend weer. Even kijken wanneer we tijd hebben daarvoor.
    Wel wat aan t nadenken voor teksten voor op het geboortekaartje, maar dat vind ik nog best lastig! Jullie daar al uit?

Box, wiegje klaar zetten, ziekenhuis tas, kleertjes wassen bewaar ik ook allemaal voor mijn verlof. Nog 5 weekjes! Soms heb ik t gevoel dat we van alles vergeten, omdat t zoveel minder lijkt als met onze dochter. Maar veel hebben wr gewoon ook nog, dus dat klopt ook wel.

10. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, en namen... zijn we ook nog niet uit! Voor een meisje wel, mar voor een jongen verschillen we nog van mening :rolleyes:

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: ja kan me voorstellen dat je na slecht nieuws over de suikertest een stuitligging niet kan waarderen. Hopelijk vrijdag een goede test en de volgende echo een baby die netjes met het koppie naar beneden ligt.
    Wij zijn al 4 maanden uit de namen. Geboortekaartje heb ik zelf gemaakt en dat staat klaar om geprint te worden. Alleen nog weten welke versie we nodig hebben ;). Moet nog wel printerinkt en blanco kaartjes bestellen.
    Hebben jullie voor een jongetje wel kanshebbers, of liggen jullie nog een ver uit elkaar?

12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Yesera : ja, ik hoop ook vrijdag een goede test! Zou me weer een stuk geruster stellen. En als de baby uiteindelijk maar tijdig goed ligt, dan ben ik blij.

Geboortekaartje moeten we ook nog! Wel laatst al eens wezen kijken op internet. Vorige keer hadden we eigen ontwerp bij een drukker laten maken, voor nu weet ik t nog minder goed.
    Qua namen wel wat kanshebbers op zich, maar allebei een andere voorkeur. En ik heb gewoon niet 100% het gevoel bij wen jongensnaam, dus dat maakt t lastig. Ik kan dan moeilijk een knoop door hakken. Tweede naam zijn we in principe wel al uit. Bij de verschillende opties staat die wel steeds mooi vinden we beiden.

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Vandaag de suikertest weer gedaan. Bah zeg! Ik kreeg datdrankje echt nauwelijks weg dit keer, zo naar :confused: Vervolgens in een troosteloze wachtkamer voor 2 uur, maar t zit er weer op. En t goede nieuws is dat er helemaal geen sprake is van diabetes!
    Dus, grote baby onderweg of onnauwkeurige metingen... nog een week of 11 geduld en dan weten we het!
    Ik heb nu over 3 weken nog 1 groeiecho gepland staan. Hopelijk beginnen ze dan niet weer over zo’n test, want daar ben ik nu wel klaar mee :rolleyes:

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  15. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe gaat het hier?
    Ik moet nog 1 week werken en dan heb ik verlof, heerlijk! Heb alvast een to do lijstje gemaakt :)
    Vandaag op de weegschaal gestaan en schrok echt. Ben al 18 kg aangekomen :eek:. Evenveel als bij de oudste in de volledige zwangerschap. Volgende week weer controle, dus dan maar even kijken wat de verloskundige daarvan zegt.

16. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Oh, wat heerlijk... bijna verlof! Ik mag nog 4 weekjes werken en dan ook verlof. Voelt ook wel als bijna al gelukkig. Kijk er best naar uit moet ik zeggen. Even niet denken aan werk, maar lekker cocoonen. Wat staat er zoal op je to do list? Nieuwsgierig :rolleyes: misschien kan ik nog ideeën op doen.

Oeh, kan me voorstellen dat je schrikt van 18 kg. Je hebt nog even te gaan natuurlijk. Benieuwd wat je verloskundige ervan zegt volgende week. Hopelijk blijft de teller voorlopig even gelijk!
    Bij mij is het nu +12, vergelijkbaar met mijn vorige zwangerschap deze termijn. Totaal was het toen ongeveer +20, dus daar ga ik nu maar weer van uit.

Hier gaat het verder goed. Voel me echt nog best goed, dus dat is fijn. Baby is ook lekker aan het heen en weren in mijn buik steeds. Ben soms zo benieuwd wat en hoe die nu allemaal draait, want ik vind dat zelf lastig te herkennen. Geniet er wel van in elk geval!

Afgelopen week de kinkhoest vaccinatie gehad. Twee dagen spierpijn naderhand, maar is inmiddels wel over gelukkig.
    En ook intake vd kraamzorg gehad. Het voelt dan allemaal wel of het dichterbij komt, de komst van ons kindje. Spannend en leuk tegelijk!

17. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: mocht jij de kinkhoestvaccinatie zo 'laat' halen? Bij ons in het ziekenhuis moest hij tussen 21 en 24 weken volgens de richtlijnen. Ik heb er toen helemaal geen last van gehad. Vrijdag weer controle met anti-D prik, dus hopelijk gaat die ook weer zonder klachten. Middel op kamertemperatuur en heel rustig toedienen is vaak de oplossing. Hoe ging de intake van de kraamzorg? Deden ze dat ook telefonisch? Ik heb hem volgende week telefonisch, maar denk niet dat ik veel nieuws zal horen ;).
    Ik heb nog dingen op mijn to do lijst als grof vuil wegbrengen, box, schommel/wipstoel, reiswieg en maxi cosi naar beneden en eventueel bekleding daarvan wassen, ziekenhuistas pakken en kleertjes en beddengoed wassen.
    Nog 2 dagen werken en dan is het zover, verlof!! :D Ben bijna klaar met overdragen, dus heb het gevoel dat ik alles goed achterlaat. Nog een paar telefonische overdrachten morgen en overmorgen en daarna ruim ik mijn werkspulletjes op.
    Gaat alles met jou ook nog goed?

18. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Yesera : nou, ik was laat met plannen... belde denk ik in week 21, en dit was de afspraak die ik kreeg. Verder niks over gehoord dat t laat was ofzo, dus dan zal t maar goed zijn denk ik dan.
    Intake vd kraamzorg kwamen ze aan huis voor langs. Blijkbaar was dat per 1 juni of juli weer toegestaan. Was niet heel veel nieuws ook. Ik dacht steeds weer ‘o ja’, dus een beetje een opfrissing eigenlijk. Klossen werden ook gelijk geregeld, dus dat kon ook weer afgestreept worden.
    Dat soort dingen heb ik voor nu ook op mijn lijstje staan voor t verlof inderdaad. Wordt er soms heel nerveus van al die dingen die nog ‘moeten’. Maar tegelijkertijd als je er echt even werk van maakt is t ook zo gebeurd.
    2 dagen nog, dat is echt bijna!! Heerlijk hoor! Hier nog 8 dagen... maar zie er wel wat tegen op. Fysiek merk ik wel dat ik de afgelopen 2 dagen druk ben geweest namelijk. Heel moe, en vandaag ook pijn in mijn liezen na afloop van mijn dienst. Kan echt moeilijk lopen vanavond :confused: Hopelijk trekt t een beetje weg na een goede nachtrust. En anders toch even wat aanpassingen doen voor de laatste weekjes! De avonden thuis ben ik echt niks meer waard ook en moet mijn man alles doen, wat ik dan ook weer een beetje sneu vind. Maar ja, is even niet anders.

19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: ah wat balen dat je lichamelijk zo'n last hebt. Misschien idd voor die laatste dagen aangepast werk. Is dat mogelijk in jouw functie? Ik heb het voordeel dat ik nog steeds volledig thuiswerk. Wij mogen nog niet op locatie aan het werk en sprak vandaag mijn leidinggevende en die verwacht dat we ook na mijn verlof nog zeker gedeeltelijk thuis zullen werken. Ik kan dus mijn uren verdelen over de dag zodat het mij goed uitkomt en ik tussendoor ook even een dutje kan doen bijvoorbeeld. Als ik mijn werk maar afkrijg en dat lukt goed.
    Ze weten hoe lang je in verwachting bent, dus zal wel goed zitten idd met die vaccinatie! Misschien is het wel alleen beleid in ons ziekenhuis idd in plaats van een must.
    Bed op klossen ga ik niet doen. Heb ik de vorige 2 keer ook niet gedaan in overleg met de kraamhulp. Ik ben zelf niet groot en heb die bindweefselziekte. Het bed op klossen zetten betekent voor mij meer risico op een blessure met in en uit bed gaan. Ons bed zelf is vrij hoog, maar voldoet geloof ik niet aan de officiële standaard, maar dat weten ze dus van tevoren. Ik heb het dus op telefonisch laten staan omdat ik het verhaaltje nu al 2 keer heb gehoord, vond het voor de 3e keer prima zo ;).

Het gevoel van af moeten hebben heb ik nog niet. Bij de oudste had ik op vrijdagochtend de schoonmaakster en die zei dat een schoonmaakmiddel op was. Ik MOEST toen perse de stad in om dat te halen. 'S avonds braken mijn vliezen :rolleyes:.
    Bij de jongste MOEST ik op zaterdag nog even naar de stad om wat dingen te halen voor mijn ziekenhuistas en zondagavond braken mijn vliezen. Dus als ik weer het gevoel krijg dat ik iets nog af MOET maken, dan kun je er denk ik de donder op zeggen dat er snel actie komt :roflmao:.

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    @Yesera : fijn dat je nog steeds thuis werkt en daardoor ook goed zelf je uren kan bepalen. Wel gek ergens ook lijkt me, om zo lang je collega’s al niet te zien!
    Hier sinds de scholen weer open gingen, ook weer aan t werk. Daarvoor wel een periode thuis. Ik werk als begeleider met kinderen en echt aangepast werk kan ik dus niet doen. Wil vooral even bespreken of ik wat meer rust pauzes kan pakken tussen door, dat ik echt even kan liggen. Hoop dat dit dan al het verschil kan maken. Nu ga ik de hele dag maar door. Hoef niet te tillen ofzo, maar fysiek ben je wel steeds in de weer met de kinderen en dus weinig rust.
    Morgen ook afspraak bij de verloskundige, en daar kaart ik het ook even aan.

Hier moest t bed wel op klossen. Hamerde de kraamzorg wel op. Ze hadden t te lang laten versloffen en waren wr nu weer scherp op. Ik vond t toen drama om in en uit bed te komen op t laatst vd zwangerschap, ging met behulp ve krukje. Dit keer maar bewust wat later op klossen dacht ik eigenlijk. Fijn dat t in jouw geval wel zonder kan!

Haha, wat grappig bij je beide vorige bevallingen. Benieuwd wanneer je deze keer dat gevoel krijgt ;)

Deel Deze Pagina