Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn voorweeen zijn eigenlijk hele lichte en makkelijk op te vangen mini weeen, dat tussen harde buiken en weeen in zit. Ik voel het dan ook als een begin-piek-afbouw dat tussen 20-30 sec aanhoudt maar dan dus onprettig maar niet pijnlijk zoals echt weeen en zeer onregelmatig. Al konden ze wel vaker achter elkaar komen en dan zakte het later dus toch weer af, vandaar ook de twijfel of het nou begonnen was.

O ja sorry, ben zo gewend om dat woord te gebruiken bij de gyn hihi. Deze baby wordt vrij gemiddeld geschat nav diverse groeiecho’s indd, dus op dat gebied niets medisch. Alleen dat deden ze ook bij mijn zoon van 4520 gram (wel ander ziekenhuis!) maar vanwege de voorgeschiedenis met een hartritmestoornis etc allerlei dingen bij elkaar.
    Jeetje wat laat zeg, maar dat vind jijzelf ook wel prima om dan te beginnen met strippen? Jeetje wat zijn jullie toch heerlijk nuchter zo en beheerst:roflmao: ik ben zo’n controlefreak... met 36 weken stonden alle plannen hier al in het dossier hoor :oops: Ook een halve lotusbevalling etc. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen ih echt, maar daar ben ik gelukkig dan wel nuchter in ook en kan dat heel makkelijk loslaten als het anders loopt. Vind het nu gwn heerlijk om een beetje een soort van idee erbij te hebben. Geen heel boekwerk hoor, maar een aantal bevalwensen vooral en geen heel bevalplan. Al heb ik in mijn vluchtkoffer meer lekkere dingen zitten dan nuttig :p whahaha. Lijkt eerder op een geplande bioscoopavond :roflmao:

Hoe zit dat bij jullie? Proberen jullie er ook een soort uitje van te maken :roflmao:? Ik heb er al helemaal zin in. O je ik jinx de boel zo hard nu... klopt keihard af***!!!

2. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Leuk dat jullie er uit zijn! Ik ben benieuwd naar alle namen. Wij gaan morgen knopen doorhakken. Het moet toch een keer hè haha. Wij weten niet wat we krijgen.

Zullen vast wat zwakkere plekken daardoor zijn inderdaad. Zo had ik het nog niet bedacht.

3. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Haha ja een naam is wel handig he! En ik zie hier op zp bij babynamen ook geregeld leuke namen voorbij komen.

Volgens mij wordt het naarmate de tijd verstrijkt ook echt wel duidelijk minder. Ik had het bij mn 1e heel erg op mijn borsten. Achteraf is dat helemaal weg getrokken dus denk toch geen striae maar leek het toen wel op. Verder ben ik nog steeds striae-vrij. Maar zijn er nog niet.. :oops:

4. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

Geen baby nog!
    Hoe weet je dat je met ontsluiting loopt heb je dat laten checken? Ik voel soms wel wat ja druk? Ofzo beneden. Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Woensdag controle. Dus dan kan ik misschien even vragen of ze het willen controleren.

Hier is sinds vandaag pas alles klaar hoor’ nog wat kleine to do dingen die ik zelf wil (tuin winterklaar maken bijvoorbeeld). Maar dat is geen múst. Morgen eerst eens even een dagje ontspannen!

Spannend dat je ingeleid wordt. Kunnen ze dan een beetje voorspellen hoe snel zoiets gaat? Afhankelijk van een eerdere bevalling. Of staat dat dan volledig los van elkaar?

Klinkt naar zeg een verzakking. Hopelijk hebben jullie er niet al te veel last van!

Succes allen wanneer het dan ook mogen zijn! Wie weet bevallen we wel op de zelfde data (allemaal 10-10 ;) ) dat zou wat zijn haha.

Hier strippen ze gewoonlijk met 41 weken, tenzij je het anders wil of niet wil etc.

5. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

Nee pas als je bevallen bent, weet je het zeker. Vorige zwangerschap 3 kleine streepjes tot aan de bevalling. Tijdens de bevalling zoveel bij gekomen vanwege de druk op mijn buik. Ze hebben toen op een gegeven moment de vliezen zelf gebroken. Dat gaf gelijk een soort opluchting.

6. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Als dat zo is ( allemaal op 10-10) dan moeten we echt keer met z'n alle afspreken in real life met de kindjes :roflmao:

Dreamer29 vindt dit leuk.
  7. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Oh wauw, daar heb je idd helemaal gelijk in. Had jij zon erge druk erop door je vliezen ja ? Hoeveelste kindje verwacht jij nu 2e ?

8. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Ja ze zeiden ook de hele tijd, je vlies staat echt strak. Niet schrikken als er een plens komt. Dat is dsn vruchtwater. Maar die kwam heel niet Haha. Dus op een gegeven moment door de verloskundig gebroken. Ze willen dat alleen ook niet te snel doen. Want stel je weeen nemen af kunnen ze het daarmee ook weer een boost geven. Maar ik voelde letterlijk mijn huid scheuren. Dus

9. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Wow’ te snel op enter gedrukt.

.. dus dat was wel vervelend. Wilde ik nog typen.

Ja wordt mijn tweede!

Mila1988 vindt dit leuk.
  10. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ow @Mmv dat lijkt me zo lastig als je de naam/namen nog niet helemaal zeker weet. Ik heb hier behoorlijk wat topics geopend omdat ik wel heel erg lang in twijfel heb gezeten. En @Mila1988 jij net uit de naam pas? Of al wat langer? Weten jullie wel of het een jongen of meisje is?

Wat grappig, nu ben ik ineens degene die als enige weet wat het is hihi.

Wat vervelend van de striae! Je kunt het geloof ik toch ook eventueel laten weglaseren dacht ik?

11. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Ja je kan het laten laseren. Maar ik gok dat we ook nog voor een derde gaan. Dus voorlopig ga ik er niets aan doen. Eerst maar even kindjes op de wereld zetten. Dan kijken in hoeverre het met de jaren vervaagd. Smeer nu al huidolie. En straks vitamine E huidolie op advies van de huisarts.

Ik geloof er ook in dat de baby nog niet komt als er geen definitieve naam is. Omdat je er dan nog niet 100 procent klaar voor bent. De naam van onze zoon hadden we ook pas paar dagen voor de bevalling definitief gemaakt haha. Meisjesnaam is overigens wel definitief. Maar dat had ik volgens mij wel eerder al gedeeld!

Super leuk dat jij een meid er bij krijgt

12. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Met 35 wkn was er al gekeken omdat ik wegens die verzakking toch al inwendig onderzoek had, toen zat het nog potdicht. Met 38 wkn zelfde verhaal en de nacht daarvoor veel voorweeen gehad, dus gingen ze kijken hoe het ervoor stond. Ikzelf vond het fijn om te weten of het wat gedaan had. Toch fijne gedachte dat er iig 2 van de 10 al afgestreept kunnen worden haha. Ik zou het gewoon vragen! Ben ook heel benieuwd of je al ontsluiting hebt :)

Haha herkenbaar wbt de tuin winterklaar, dat is hier dus gisteren gebeurd. Op het grasmaaien na, omdat het te nat is nu helaas.

Geen idee eigenlijk. Ik ben nog nooit ingeleid. Ze denken al vrij snel met een 4e dat je snel zult bevallen, maar tot nu toe heb ik er altijd best lang over gedaan. Ook bij nr 3. Maar hoe dat met inleiden zit... geen idee. Wel een hele goede vraag! Ik schrijf hem op voor donderdag :)

Jaaaa dat zou leuk zijn, dan worden we hierna het 10.10.2020 groepje :D Love it!
    Al zou 9.10 hier ook speciaal zijn, omdat mijn man zijn overleden vader dan jarig zou zijn.

Wat laat zeg, maar wel fijn dat als je wil dat het kan. Wat wil jij?

13. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wowww dat meen je niet:eek: wat erg!!!

14. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dan zou ik ook zeker nog wachten of accepteren inderdaad. Maar goed er is niets mis mee als je klaar bent dat je dan zoiets wel zou willen, ik zou het wel snappen iig. Stel ik moet echt een operatie aan mijn verzakking dan ga ik dus echt serieus vragen of ze mijn huid uitstupseltjes netter kunnen maken van mijn totaalruptuur met de 2e.... als ze dan toch bezig zijn;)

Wat grappig! Ik geloof ook echt dat er meerdere redenen zijn waardoor een baby nog niet komt. Zo had ik de verjaardag van mijn dochter, schoonmoeder en schoonzusje met 37/38/39 wkn waardoor ik liever niet had dat ik zou bevallen. Ik denk echt dat het daardoor die ene avond niet heeft doorgezet. A oke sorry ik ben af en toe echt een vis hoor, maar jullie jongensnaam moeten jullie dus nog doorhakken. Heb je een idee wat je denkt dat het is, een jongen of meisje? Misschien wel een teken dat je een meisje krijgt:D
    Ja dat vind ik wel extra leuk, want nu kan ik zeggen dat ik zoons en dochters heb:roflmao:

15. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ja hoor, ben er al een tijdje uit gelukkig. Een jongen!

Wasabi vindt dit leuk.
  16. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

Ja in begin ook wel nieuwsgierig te worden of dat gevoel wat ik heb al “iets” is of dat het gewoon komt omdat de baby al ingedaald en vast ligt.

Merkte je dat je bevallingen wel sneller gingen of heb je ook langere bevallingen gehad. Vorige keer had ik een bevalling van 8 uur. Ik “ontsloot” makkelijk aldus m de Verloskundige. Komt denk ik ook door dat me vlies zo strak stond. Het moet toch ergens heen geduwd worden dan haha. Ben benieuwd hoe het nu loopt.

wetenschappelijk gezien zeggen ze als je een normale zwanferschaps hebt zonder complicaties dat je kindje gemiddeld 2 dagen eerder komt. (Had ik gevraagd bij de vorige controle). Dan zou strippen niet nodig zijn met 41 weken. Maar anders laat ik me graag strippen hoor. Medisch inleiden lijkt mij niets: dan ben je zo aan het afwachten in het ziekenhuis. (Althans dat het beeld wat ik er van heb). Ga het woensdag is allemaal bespreken. Tot nu toe was ik er nog niet klaar voor dat het kwam. Dus ook nog niet besproken.

17. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

Ja was echt geen pretje. :(

Ik gok dat het een jongen wordt. Mijn buik is voor me gevoel precies hetzelfde. Misschien daarom extra kritisch op de jongens naam? Haha

Misschien moet ik de naam op 10-10-2020 00.01 doorhakken. Haha. Enige nadeel van die dag is dat mijn vriend dan ook jarig is. Een eigen dag voor de baby is ook wel heel leuk!
    Vanaf woensdag is de filet american in de aanbieding. Ook wel een goede reden om te bevallen!

oh! Vorige keer trouwens niet gestript ik zou zondag gestript worden maar de bevalling begon zaterdagnacht. Ook zoiets “toevalligs”.

Heel tot dat je beiden hebt! Een meisje lijkt me ook ontzettend leuk. Al zijn twee broertjes voor elkaar ontzettend leuk.

18. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #658 Wasabi, 6 okt 2020
    Laatst bewerkt: 6 okt 2020
    Heel spannend of je al wat ontsluiting hebt! Welke dag heb ook alweer een controle?

Wauw netjes 8 uur! Hier heel divers, 1e 12 uur gebroken vliezen met alleen ongigevoel + 11/12 uur weeenstorm toen het eenmaal begon, 2e van lichte weeen beginnend ruim 40 uur, 3e ook dgn voorweeen en startte op ruim 3 cm ontsluiting (ook door strippen) duurde va echte weeen 14 uur. Laatste was een prachtige bevalling! Wel het gevoel dat het dit keer minder lang gaat duren of zo rond de laatste bevalling, maar ik ontsluit dus juist niet zo snel:confused:

Wat leuk om te weten! Waarom zouden kindjes dan weer zelf met 37/38 wkn komen vraag ik me dan af? Zal wel veel verschillende redenen hebben.
    Tot nu toe hier bevallen met:
    39.2 wkn
    39.3 wkn
    40.3 wkn

Wat herkenbaar met dat je er nog niet helemaal klaar voor was. Dat gevoel is hier pas gisteren meer gekomen, maar het liefst wil ik nog steeds zaterdag pas:) Heb je ook een makkelijke zwangerschap gehad?

19. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha nou dat van je buik zegt echt niets... hier veel opmerkingen gekregen over mijn buik van vreemde mensen en die zeiden allemaal meteen “jij krijgt een jongen” of iets in die richting... “nee het is een meisje” zei ik dan. Geen 1x iemand die meisje heeft gezegd. Spannend dat ook dat nog een verrassing is hoor bij jullie! Ben heel benieuwd!

O ja nee dan snap ik wel dat je misschien juist liever niet op de 10e bevalt... 12.10.2020 is ook supermooi :D moet zeggen alles wel door de .10.2020 is al mooi. Whahahaha Jaaa filet American, maar die heb ik gewoon vegetarisch gegeten en die variant vind ik persoonlijk nog lekkerder dan echte filet american.

Ach wat een lieverd voor zijn mama. Toch fijn als ze uit zichzelf komen. Hier hetzelfde, althans dan qua inleiden dat ik echt niet wilde... 6 min voor de tijd dat ze zouden gaan starten was meneer geboren hihi.

Ja zeker, maar vooral de meervoud van zoonS en dochterS met 4 kindjes whahaha lijkt wel alsof ik een elftal heb... misschien voelt dat straks ook wel zo:p Hoeveel jaar schelen jouw kids straks? Mijn oudste zijn een meisje en dan een jongen, maar echt net een Siamese tweeling zo close:)

20. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha dames, wat schrijven jullie ineens veel! Ik been het even niet helemaal bij :roflmao:

Wow, 4500 gram, dat was een flinkerd! Ik ben hier ook wel benieuwd naar de grootte vd baby. Heb ook een aantal groeiecho’s gehad, omdat ze baby iets groter verwachten. Maar uiteindelijk leek het ook wel weer mee te vallen. Ook geen reden gelukkig om eerder in te leiden. Maar wel nieuwsgierig of deze baby groter is dan onze dochter.

Ik weet het nog niet wat betreft strippen, ben daar nog niet zo mee bezig eigenlijk. Ondanks dat ik ook best een controle freak ben, haha. In de zwangerschap ben ik duidelijk wat meer afwachtend en wil ik de baby zelf de kans geven om te komen. Met dochter ging ik ook overtijd, dus ben wat dat betreft wel geduldig. Verwacht het ergens nog niet. Toevallig morgen wel controle en dan wil ik wel even gaan bespreken hoe een wat voor als ik overtijd ga lopen om een beetje een beeld te krijgen.

Weet niet meer wie het schreef, maar hoe bizar als we allemaal op 10-10 bevallen:D Zou wel mega toevallig zijn! De 9e vindik persoonlijk ook leuk, omdat mijn dochter ook van een vrijdag de 9e is. Dit weekend dus, haha, zal baby even toe spreken.

Deel Deze Pagina