Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Alles nog rustig bij iedereen?
    Hier wel! :)

2. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Jij gaat gewoon overtijd! :eek:

Hier even emotionele uitbarsting, maar verder alles nog rustig :rolleyes: Pfff, hormonen gooi ik t maar op! Kon ineens even keihard janken net voor t eten. Inmiddels al weer wat rustiger met kopje thee op de bank. Even van bij komen, haha

Mila1988 vindt dit leuk.
  3. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Je gaat gewoon overtijd!
    Of het moet zijn dat je inmiddels begonnen bent ..:)

Hier ook rustig nog hoor.

4. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Haha heerlijk zo lekker kletsen, dit had ik ook het liefst al veel eerder willen doen... maar ach C’est la Vie ;)

Ja ze zeggen sowieso dat de 2e vaak groter is. Hoe groot schatten ze jouw baby nu?

Ik heb dat wel ook dat ik de baby liever zelf zie komen en daardoor niet in ben gegaan op inleiden met 37 weken mocht het al:eek: Misschien dat erover praten er wel voor zorgt ook bij jou dat je er wat meer aantoe zult zijn:) Spannend je controle morgen. Hoe laat heb je die?

Ja leuk! Snap je helemaal, dat heb ik met de 8e. Va nu alleen maar mooie data:D

5. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook, af en toe wat gerommel maar niets serieus:)

6. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou die hormonen zwaaien we straks allemaal van harte vaarwel. Die buik ga ik wel missen hoor:cry: voor mij gewoon echt serieus nooit meer zwanger worden. Zo bizar. Ik heb nog een heel mooi 3D beeldje laten maken van mijn lichaam. Die is dan 15cm groot en komt eerst op de babykamer te staan en daarna ga ik hem een mooi plekje beneden geven als ze haar naakte moeder niet meer op de kamer wil:p Zo schattig want je ziet haar dus net schoppen bij mijn hand... pfff daar word ik nu dan alweer bijna emo van.

Waar was jij zo emotioneel van geworden? Het is soms ook niet niets wat er op ons afkomt hè. Gelukkig is zo’n theetje dan heeeerlijk... of een lekkere latte:D

7. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Vandaag heb ik mezelf ook even lekker verwend door mijn wimpers en wenkbrauwen te laten doen. Daar hoef ik dan de aankomende weken niet naar om te kijken. Heb ook een speciaal bevaljurkje gekocht en nieuwe kleren voor net na de bevalling haha. Ik heb dit keer helemaal uitgepakt :roflmao:

Begin er nu wel echt klaar voor te raken. Ik heb zo’n zin om haar vast te houden en te knuffelen. Zie het al helemaal voor me. Nu ook hopen op een leuke/fijne kraamhulp.

8. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Dreamer29
    Succes met je volgende afspraak!

@Wasabi
    Leuk, een bevaljurk!
    Heb je ook een fotograaf bij je bevalling?

9. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee dat niet, omdat ik eigenlijk zo min mogelijk mensen erbij wil hebben. Manlief gaat dit keer wel all the way foto’s maken:eek: niets voor mij eigenlijk, maar met de voorwaarde alleen mijn telefoon. Zo kan ik altijd nog later kijken wat ik daar nou van vind hihi.

Heb jij wel een fotograaf?

10. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Haha ja slim. En wissen kan altijd nog he.

Ja, hier gekozen voor een officiële geboortefotograaf. Heel veel zin in. Plan is in bad dus dan zie je het daar beneden niet. Hoef niet te zien hoe dat straks uit model wordt gerekt :roflmao:

11. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Whahahaha nou echt hoor het is toch een dingetje:roflmao: thuis met een badbevalling vind ik zo’n fotograaf al heel anders. Die kan dan ook heel onopvallend erbij staan. Maar ih ziekenhuis vind ik in zo’n kamertje sowieso al niet heel “gezellig”. Ik wil alleen dit keer als ik met de baby op de foto ga niet geheel naakt zijn, zodat ik de eerste foto’s beter kan delen met familie en vrienden maar vooral ook voor mezelf.

Ik merk toch wel dat ik nu echt zoiets heb van, ik wou dat het donderdagmiddag was op zijn minst, want dan heb ik mijn controle en officieel strippen al weet ik niet zeker of ik dat nog wil en mijn inleiden vervroegen naar vrijdagmiddag.

Wanneer heb jij ook alweer een controle Mila?

12. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Dat is zo. In een ziekenhuis kamer is het weer anders.

Dus als jij wil dan kun jij morgen gestript worden? Jij bent het weekend 40 weken dan klopt dat ? Dan doen ze dat ook mooi op tijd fijn hoor. :) en als je wordt ingeleid welke methode krijg je dan ?

Ik heb vrijdag weer controle, een dag na de uitgerekende datum. Ik zei nog vorige keer.. hopelijk zie ik jullie niet meer hier maar thuis de volgende keer. Maar ik voel de bui al hangen.. zal wel weer ruim over de 40 weken gaan. Baby is soms echt heel druk, of wil dat nog niks zeggen ? Ben trouwens alweer fijn wakker zo vroeg pfff het regent hier kei hard.

13. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja klopt zaterdag 40.0, maar sinds vannacht ineens hele lichte weeen die zeer onregelmatig zijn. Ook roze met afvegen, maar ik reken er niet perse op dat het doorzet vanwege de grote tijd die er steeds tussen zit. Soms 9 minuten en soms zelfs een half uur. Dus het is echt nog niet begonnen.

Plan was om morgenmiddag te laten strippen icm controle, maar ik zie daar toch ivm de verzakking van af en ga vragen of ik vrijdagmiddag gestript mag worden maar dan ook mag blijven, want ik denk dat ik er wel echt van ga bloeden en dat vind ik thuis (met zkh op 20-25 min afstand) niet zo fijn.
    Ik hoop dat ze dan dus vrijdagmiddag willen strippen en daar blijven, als ik na bv 2 uur geen weeen heb dan vliezen door laten prikken en als ook dat niets doet dan bv weer na 2 uur rustig aan aan de hormonen.

Mmm wel heel herkenbaar die drukke baby en vroeg wakker etc. Maar krijg je vrijdag dan ook een inwendig onderzoek? Want dat triggert de boel soms ook al. Zou wel je kans op 10.10 vergroten :D wat grappig dat je dan kunt zeggen “de volgende keer bij jou thuis” ik kan me daar niets bij voorstellen haha. Vind het ook altijd heel moedig vrouwen die thuis durven te bevallen en in zo’n bad, echt schitterend! Ik wilde thuis met mijn 1e maar op de eoa manier raakte ik een soort van in paniek en voelde ik me thuis niet meer veilig. Achteraf geluk bij een ongeluk want ik werd toen ineens erg medisch. Maar wat lijkt me dat op die manier een mooie ervaring zeg als het zo kan!!

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Toch spannend @Wasabi dat er wat rommelt! Zou wel fijn zijn als het nu toch gewoon spontaan op gang komt!
    Hier nog he-le-maal niks :rolleyes:.

Van mijn verzakking had ik idd tijdens de zwangerschap geen last. Ja wat urineverlies bij niezen, maar daar ging ik vanuit dat het gewoon een zwangerschapskwaaltje was. Na de bevalling bleef het urineverlies, werd wat meer en kreeg ik irritatie aan mijn plasbuis. Heb toen een ring gekregen die dat verhielp. Die ring heb ik nog steeds liggen, dus als ik na deze bevalling merk dat het weer last geeft, dan ga ik die tijdens de borstvoedingsperiode weer gebruiken. En hopelijk trekt het weer een beetje weg als mijn cyclus weer op gang komt, maar hopelijk duurt dat nog een hele tijd :p.

15. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Wasabi

Onregelmatig gerommel al dus. Heb jij een verzakking (gehad?) Of daar meer kans op ?

Heb je het gevoel dat het door gaat zetten als ze echt wat gaan voelen etc ? Vervelend he dat je het niet gewoon allemaal kunt plannen van te voren.

Mijn vk doet eigenlijk niks voor de 41 weken. Maar als ik vrijdag ga en heb nog nergens last van ga ik wel aandringen op strippen. Ik vind het wel mooi geweest zo kleine is gewoon voldragen en wil het achter de rug hebben. Haha en ja.. wie weet 10-10 nou op t moment dat de weeën serieus worden zal ik toch even geen besef van datum hebben meer haha.

Wat jammer dat je 1e bevalling thuis niet lukte. Zo zie je dat je zorgen niet voor niks waren dus, bijzonder. Ik was met de eerste ook in het ziekenhuis maar vond het 3 x niks dat wil ik niet herhalen.

@Yesera

Ook nog niks aan het handje daar ? De kleintjes hier hebben geen haast haha.
    Maar zon verzakking.. wanneer weet je zeker of je dat hebt ?

En je lichaam heeft toch 9 mnd nodig om echt volledig te herstellen of zit ik er nu naast ?

16. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En toch hoop ik dat ze de 10e pas komt:roflmao: het is ook weer afgezwakt. Herkenbaar van de laatste dagen van mijn 3e. Vind je het jammer dat er nog niets rommelt nu of vind je het nog steeds wel prima zo?

Ow dat lijkt me vervelend zeg. Mijn zus heeft dat ook. Wat is dat voor ring? Misschien kan ik dat wel aan haar doorgeven i.p.v. de tena lady die ze nu gebruikt. Of is die ring tegen de verzakking?

17. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Door mijn 2 grote jongens bij de bevalling had ik hier dus meer kans op. Na mijn 3e heb ik er in de eerste weken 2x last van gehad en daarna is het al helemaal hersteld gelukkig. Dit is de 1e keer dat ik dit überhaupt zo erg heb en ook id zwangerschap al. Ben benieuwd of het vanzelf herstelt. Tot nu toe lost mijn lijf dat soort dingen zelf heel goed op... maar ja ik ben ook de jongste op dit gebied niet meer dus we zullen zien.

Het is nu inderdaad weer rustig, maar als ze gaan strippen denk ik wel dat het wat zal doen. Nou echt hè! Ik zou het liefst willen weten van te voren dat als je dit en dat doet dan beval je dan en dan:roflmao:

Ik snap dat niet hoor dat ze daar soms zo moeilijk over kunnen doen. Tegenwoordig zien ze juist liever dat vrouwen dan gestimuleerd worden daar (wil niemand bang maken!!) de risico’s van doorlopen veel groter zijn. Goed dat je naar je lichaam luistert en dan het meer zult afdwingen. Mijn gyn zegt dit btw ook, die ziet vrouwen ook liever al bevallen voor 41 weken. Maar denk ook een verschil tussen gyn en vk.

Grappig hoe dat zo “letterlijk” anders kan bevallen thuis vs zkh. Ik had of geen kind of een zwaar gehandicapt kind gehad als ik thuis was gebleven dus ik ben echt goddank blij dat er iets in me zei dat ik naar het zkh moest.

Ik ben momenteel wel futloos ineens zeg, hebben jullie dat ook? Misschien door die gebroken nachten nu al:eek::roflmao: hopen op een makkelijke baby:p

18. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: het is een vaginale ring (pessarium). Ben destijds bij een speciale poli geweest waar je dan achter elkaar een gynaecoloog, uroloog en bekkenfysio ziet. Zij geven je advies over de beste behandeling. En daar kwam zo'n ring voor mij uit. Was daar echt blij mee, want verhielp echt de klachten.

Ik heb bij de andere 2 ook helemaal geen gerommel/voorweeën gehad. Zodra er bij mij actie is, dan is er ook écht actie. Twijfel wel een beetje tot wanneer ik wil doorlopen. Aan de ene kant wil ik baby echt de kans geven om spontaan te komen (negatieve ervaring met inleiding van de nu nog jongste), maar wil ook de risico's niet verhogen door te lang door te lopen. Vorige week donderdag zei de klinisch verloskundige nog dat ze niet verwachtte me nog te zien bij de volgende controle.... nou ja die is morgen, dus grote kans dat ik die toch haal :rolleyes:.

19. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha dames!

Ik heb vanaochtend weer controle gehad, met mondkapje ditmaal. Ik kan er nog niet aan wennen, maar goed, het is voor een goed doel. Bloeddruk is nog steeds prima, en met de baby ook alles goed. Volgende week weer controle, benieuwd of ik dat haal. Dan willen ze ook evt strippen als ik daar voor open sta. Verder ook de scenario’s door gesproken als ik dan nog steeds niet bevallen ben. Naast strippen, krijg ik dan eind vd week controle in het ziekenhuis. Schijnt standaard te zijn met 41 weken. En daarna dan kijken hoe lang ik het zelf nog wil aanzien. Vanaf 41 weken mag je in principe zelf al kiezen voor een inleiding, maar bij voorkeur ditmaal geen inleiding. We wachten weer verder af!

@Wasabi : ik weet eigenlijk helemaal niet hoe groot ze de baby nu schatten. Laatste meting was buikje p80 en rest gemiddeld. Verloskundigen zeggen bij voelen ook steeds dat ze geen extreem groot kind voelen. Ben benieuwd!
    Heerlijk dat je nog even een verwenmomentje had gister. Je klinkt er helemaal klaar voor!

@Mila1988 : jij krijgt een geboortefotograaf las ik... is zo iemand dan de hele tijd bij je bevalling, of hoe gaat dat?
    Baby is hier regelmatig ook heel druk, maar volgens mij zegt dat niks over bevallen. Ik heb juist t gevoel dat ie eerst rustig moet worden, vooordat er actie komt :roflmao: haha, maar geen idee of dat zo is eigenlijk.

Al wel wat voorwerk dus @Wasabi ! Wel spannend hoor, wie weet komt er toch ineens al regelmaat in. Ben benieuwd.

@Yesera : begin je al ongeduldig te worden, of lukt het nog rustig af te wachten?

@slapen: hier ook een brakke nacht vannacht... was vaak wakker en viel dan weer moeilijk in slaap. Twee keer sliep ik net weer, werd dochter wakker :confused: Gelukkig twee keer een kwestie van weer lekker onder de deken stoppen en ze sliep weer verder, maar ik wel weer wakker.

Zojuist de laatste enveloppen nog even geschreven, dus dat klusje is nu ook helemaal klaar! Ik wil alleen nog even een geboortestickwr voor op t raam uitzoeken en dan is mijn lijst echt helemaal klaar. En o ja, eigenlijk even mijn kolf checken. Maar heb geen zin in dat klusje :rolleyes:

20. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een fijne manier van werken zeg zo! Goh sta verbaasd dat het een keer zoals ze in de “theorie” beschrijven dat het dan ook daadwerkelijk in het toepassende proces is verwerkt. Maar is dit nou op je verzakking dan of vanwege het urineverlies, of komt dat ook echt door de verzakking? Sorry hoor, warhoofd hier.

Nou ideaal! Dat zou ik liever ook hebben dan dat onzekere gedoe, al weet ik dus ook dat het niets hoeft te zeggen juist met die lichte weeen en merk ik het verschil wel wanneer het écht is begonnen. Enige vervelende is dat het de benodigde ongemakken dus geeft en steeds de vraag zet het door:rolleyes: Vandaag komt hier geen baby iig ondanks de onregelmatige weeen.

Dat snap ik dus maar al te goed! Bedoel te vroeg is natuurlijk echt niet goed, maar eenmaal voldragen is het risico met te lang doorlopen echt groter dan te gaan triggeren. Er stoppen toch nog best veel hartjes dan:( kwaliteit vd placenta wordt er op een gegeven moment ook niet beter op natuurlijk. Ben benieuwd hoe je controle morgen verloopt:)

Deel Deze Pagina