Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Mmv

Oh jouw manneke groeit ook lekker door zeg! Hoe doet je oudste nu naar hem toe? Nog jaloers?

Nee, van sporten gaat het niet terug lopen hoor. Maar je moet natuurlijk niet overdrijven. Al kan dat nu toch niet omdat alles dicht is.. pff. o_O

Goed dat je weer begonnen bent, ik vrees alleen wel dat het niet meer door gaat nu.. maar hoop van wel.

Ik durfde het vandaag aan eens te kijken of ik mijn high waist spijkerbroek weer pas. En ja hoor de oude broeken gaan weer aan. :D maar dat buikje moer er wel nog verder af. Nu ivm sluiting van alle sportscholen gaan we maar veel buiten wandelen en trainen via de app. Heb alleen geen gewichten thuis, maar als de lockdown wordt verlengd ga ik die ook maar eens aanschaffen.

Leuk he als ze naar een maatje groter gaan.. weer nieuwe kleertjes en lekker wat spek op die baby billetjes en beentjes. Hier nu ook maar 62.

Hoe gaat het met iedereen? Het is best stil gevallen na alle geboortes. Begrijpelijk maar wel beetje jammer

2. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    #822 Yesera, 17 dec 2020
    Laatst bewerkt: 17 dec 2020
    @Mmv: wat vervelend dat jullie in quarantaine moesten, was het corona dan?
    Jullie kleine groeit ook goed! Ik ben eergisteren met de kleine naar het consultatiebureau geweest en hij is nu 6310 gram en bijna 60 cm :roflmao:. Lekker chubby. Heb nu ook net de kleertjes maat 62 gewassen zodat het klaarligt.
    De verkoudheden blijven hier komen en gaan bij de middelste en jongste. Middelste pikt ze op bij de peuterspeelzaal en geeft ze door aan de jongste o_O:rolleyes:. De xylomethazoline doet redelijk zijn werk en de middelste heeft daarnaast ook ontstekingsremmers voor zijn luchtwegen. Oudste heeft gelukkig nergens last van.
    Nee ik gebruik niks voor die zenuwpijn. Geloof ook niet dat paracetamol daar tegen werkt. Het wordt nog niet minder. Van mijn buikspieren en bekkenbodemspieren is echt niks meer over, dus ben begonnen met wat oefeningen thuis. Heb ook recht op chronische fysio, dus wil dat ik in het nieuwe jaar weer oppakken.

@Dreamer29: de nachten gaan hier goed. Kleine gaat meestal rond 19:00/20:00 uur slapen. Ligt dan eerst nog even in de box beneden en als ik ga slapen neem ik hem mee. Hij slaapt op zijn buik, maar voor 's nachts vinden we dat nog een beetje spannend. Dus dan neem ik hem op zijn buik op mijn borst. Zo liggen we dan de eerste uren en meestal komt hij dan rond 1:00 uur voor zijn eerste voeding. Drinkt dan liggend op zijn zij tegen mij aan en al drinkend vallen we weer in slaap tot zijn volgende voeding zo rond 4:00/5:00 uur. Rond 7:00/8:00 uur worden we dan wakker. Overdag gaat hij gewoon lekker met de flow mee. Kan overal slapen en slaapt ook overal doorheen. Heerlijk! Zo zou ik er nog wel 10 willen :p:roflmao:.

Wanneer moeten jullie weer aan het werk? Mijn verlof eindigt op 22 december, maar heb dan nog vakantie opgenomen. Eerste werkdag is weer 18 januari, hopelijk tegelijk met het einde van de lockdown! Maar werk dan sowieso nog volledig thuis.

Zijn jullie kleintjes zich ook goed aan het ontwikkelen? Onze kleine is heel vrolijk en lacht heel veel. Is ook al flink aan het brabbelen en sabbelt zijn handjes de laatste dagen plat. Blaast belletjes en kwijlt flink, dus heb hem al regelmatig een kwijlslabbeltje om. Hij rolt ook al van buik naar rug, maar dat gebeurt omdat ie zijn hoofd dan zo hoog optilt, dat ie topzwaar wordt :roflmao:. Door zijn koppie kantelt hij dan op zijn zij en daarna weet ie wel met bewegen van armen, benen en rug naar zijn rug te komen.

@Mmv: had je veel hechtingen dat ze steeds open gingen? Die zouden toch al vrij snel moeten zijn opgelost?

@Mila1988: ik pas mijn eigen broeken helaas nog niet. Mijn buik zit echt nog in de weg. Met de vaginale bevallingen de vorige 2x kon ik mijn buikspieren veel sneller gebruiken en was mijn buik veel sneller plat. Nu zoals ik zei doen mijn buikspieren echt niks meer. Zal wel even duren voordat ik weer terug in shape ben. Baal er wel van want ben altijd heel slank geweest met platte buik, maar het is niet anders. Ben gestart met de oefeningen en probeer minder te snoepen dus de eerste stappen zijn gemaakt.

@Dreamer29: hoe gaat het met jou en je meisjes?

3. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Maar een keizersnede is natuurlijk heel ingrijpend voor je hele lichaam etc. Ach wat langer de tijd geven. Uiteindelijk heb je er wel weer een prachtig kereltje bij en die buik die komst vast weer terug in shape :)

4. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ja klopt, dat merk ik ook echt. En helaas ook wel een aantal complicaties eraan overgehouden dus heeft gewoon tijd nodig. Heb er vorige week maar aan toe gegeven en een paar broeken in een maat groter gekocht en wat tops die mijn buik verhullen en makkelijk zijn voor borstvoeding geven.
    Hoe loopt de borstvoeding bij jou?

5. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Ja, daar is niks mis mee hoor ! Ik heb ook nog steeds zon buikje. Loop ook nog steeds in zwangerschapsshirts rond. Die kleren heb je mooi op tijd gekocht voor de lockdown dan. Waar heb je die borstvoedingskleding gekocht ? Ik vind het aanbod daarin vrij schaars.

Hier gaat de bv echt super. Wat wel minder is is dat de kleine snachts niet echt serieus meer drinkt met als gevolg dat ik moet gaan kolven. Vriezer ligt inmiddels al aardig vol.

En hoe gaat het bij jou

Ps. Vind jouw naam zo mooi. Is dat jouw eigen naam? En spreek je het ook uit zoals het er staat

6. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb 2 tops van C&A en 1 van mamalicious die officieel zwangerschaps/voedingskleding zijn. Verder nog 2 gewone tops met knoopjes, waardoor je ook makkelijk kan voeden.

Hier gaat het voeden ook super. Goed op elkaar afgesteld, dus heb geen last van stuwing. Heb dan ook nog geen voorraad in de vriezer. Maar ga straks nog steeds volledig thuiswerken, dus in plaats van kolfrecht gebruik ik gewoon voedrecht. Ben wel bang dat de kleine daardoor flesweigeraar wordt. Was vanmiddag even weggeweest en kwam net thuis toen de kleine moest eten. Man had de fles al opgewarmd, dus hij had zoiets van die geef ik gewoon. Nou mooi niet dat hij wilde drinken :rolleyes:. Neem me elke dag voor extra te gaan oefenen, want er zullen echt momenten komen waarop flesje geven gewoon moet. Maar komt er telkens niet van want gewoon even aanleggen is zo veel makkelijker ;).

Nee dat is niet mijn echte naam. Is een naam die mijn man vroeger wel eens gebruikte als hij een vrouwelijk karakter speelde in een game. Weet niet meer waar hij het vandaan heeft. Geloof uit een lijst met Japanse namen. Wij spreken het uit als Jesera, geen idee of dat ook zo hoort :roflmao:.

7. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Mila1988 de oudste is nu vooral helperig / bemoeierig. Dat heeft zijn fijne kanten ( wil jij die luier voor mama pakken) tot de andere kant (speen in mond van baby proppen, baby willen tillen van hot naar her). Dus dat is wel opletten geblazen.
    De oudste is overigens bezig mer zindelijkheid. Iemand hier daar toevallig nog tips voor?

Ik pas mijn oude broeken niet. Maar gekke is dat ik maar 2 kilo zwaarder ben nog dan de broeken voor deze zwangerschap. De kilo’s die ik vooral nog wil afvallen zijn van de eerste. de personal training mocht doorgaan. (Wel buiten). Maar dat was lastig te regelen met de kinderen. Dus zodra ik start met werken maak ik aanspraak op gedeeltelijke opvang. En kunnen we er geen. We hebben bewust gekozen voor personal training eind van de middag. Juist omdat we dsn geen oppas hoeven te regelen.

Hier weinig schoppen eerlijk gezegd. Ik heb alle kleren van de oudste nog. En ik ben dan zo”m miep die het zonde vind om dat niet te gebruiken. En dan achteraf denkt misschien was 1 of 2 nieuwe dingen toch wel leuk geweest. Heb nu vooral gezegd. Ik ga gewoon hem aangeven wat ik echt leuk vind en dan mag ik ook een nieuw setje kopen. Bij de oudste hadden we zoveel gekregen kleertjes dst hij soms niet eens droeg wat ik leuk vond. Soms had ik daar wel spijt van. Shoppen voor je eigen kind is toch best wel heel leuk!

@Yesera groeit ook al aardig door dus! Goed dat je de fysio wil oppakken. Misschien kan je een goedje maken van pure kamille en dat op je buik smeren. Kamille is onsteking en pijn remmend toch. Wie weet werkt er wel iets. Of kou of juist warmte? Mmm jammer dat er geen kant en klare oplossing is.

Ik moet 4 januari weer aan het werk! mijn verlof zou tussen oud en nieuw eindigen. Dus nog 2/3 vakantie dagen opgenomen.

Hier lachen brabbelen kwijlen ook al iets. Omrollen niet. Hij moet nog beter leren zich omhoog te duwen met zijn armpjes. Vooral naar links. (Rechts is zijn voorkeurs houding).

Ik had maar 3 hechtingen. Maar blijkbaar stond er veel spanning op. Het was ook echt 1 naar klein plekje. Maar het heel daaronder niet echt snel ofzo. Het was te klein om opnieuw te hechten op een gegeven moment. Dus dan heb je een soort open wondje wat maar niet wil helen. Nu heb ik er al een hele week geen last meer van gelukkig .

Met dat minder snoepen moet ik echt met je mee gaan doen. Ik was gezond bezig. Maar met dat Sinterklaas en kerst lekkers niet meer. Na de kerst ga in weer helemaal op de hele gezonde toer. Ben gelukkig ook helemaal klaar met het gesnoep. Alleen savonds een lekker drankje met hapje eet ik vooral nog. Dat is puur een slechte gewoonte.

keizersnede is ook zeker veel heftiger! Ik snap wel dat je je zorgen maakt om je buik. Ik maak me al zorgen en ik heb geen keizersnede gehad.

Ik vind de borstvoedingskleding vooral erg duur. Daarom heb ik geïnvesteerd in een goed voedings hempje van de prenatal. En verder toevallig ook bij c and a gekeken naar tuniek met knoopjes die ook wat wijder vallen. En ik heb een hele relaxte trui gekocht bij de HM. Hij valt oversized. En die trek ik gewoon omhoog. Ik heb echt nog een zwanger buik.

Wat betreft de fles: ik merk dat onze baby veeel makkelijker uit een zachte speen van avent drinkt dan de speciale borstvoedingfles van Medela. Die zo”n harde speen heeft en die ze vacuüm moeten zuigen. Aan de borst heeft hij geen enkele moeite ook al heeft hij een hele dag uit de fles gedronken. Dus mogelijk ligt het flesweigeren ook aan de fles die je gebruikt? Misschien is er een fles die hij makkelijker vind.

Hoe reageren andere broers en zussen nu op de babys :)

8. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ha dames!
    Leuk om al jullie ervaringen te lezen en fijn dat alle kindjes zo lekker groeien en ontwikkelen al :)
    Er is veel geschreven, dus ik reageer even een beetje algemeen.

Werken: een aantal van jullie al weer bijna aan het werk lees ik... kijken jullie daar naar uit, of zien jullie er tegen op? Ik hoef voorlopig nog niet aan de slag, pas in april weer. Ik heb van allerlei uren achter mijn verlof aangeplakt, heerlijk!
    fijn dat je straks gewoon thuis kunt blijven voeden @Yesera en niet te kolven, door het thuiswerken.

Borstvoedingskleding: ik heb voedingshempjes vd H en M, een paar voedingsshirtjes daarover en verder gewone shirtjes die ik dan omhoog doe.
    Ik draag nog mijn zwangerschapsbroeken, mijn gewone broeken durf ik nog niet te passen aangezien ik nog wat kilo’s te gaan heb.

slapen: iemand vroeg hoe lang er tussen zat s nachts... dat is best vaak al 6-8 uur. S avonds nog rond 10 en dan tussen 4&6 vaak ergens. Daarna slaapt ze dan nog weer een paar uur. Dus mij hoor je niet klagen. Soms hebben mijn borsten er wel moeite mee. Vannacht stond er weer eentje op knappen, maar toen begon dochter net wat geluidjes te maken en heb ik haar maar gelijk aangelegd. Gelukkig gaat het vaak ook wel goed en kunnen mijn borsten t goed aan.

ontwikkelingen: ze groeit goed... bijna 6 kilo afgelopen week en 60 cm. 62 zat ze al in, maar ik heb zelfs al een paar klein vallende 68 te voor schijn gepakt. Die vallen nog wel wat ruim overigens. Andere klein vallende 62 past ze soms al niet meer. Dacht ik wat leuks aan te trekken, kon t nauwelijks meer! Verbaas me wat dat betreft soms wel over de maatjes.
    sinds een aantal dagen heeft ze haar vuistjes ontdekt, volop sabbelen. En ook lachen en ‘kletsen’. Die geluidjes vind ik vaak wel erg schattig!
    Grote zus is erg lief en behulpzaam, maar soms ook een beetje te bemoeierig zoals @Mmv al schreef: spenen erin proppen, ‘ik wil het doennnn’. Dus wel opletten wat dat betreft. Gelukkig hebben kusjes en knuffels wel de overhand, en ‘het is mijnnn zusje’.

9. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    Er zijn ook spenen die de borst na bootsen. Misschien handig om die te gebruiken? En soms is het ook zoeken naar welke fles je kindje fijn vindt he :)

Ik gebruik graag glazen flessen. Ook om in te vriezen alles in glas. Want bij plastic blijft soms het vettige uit moedermelk 'plakken.

Oh wat apart zeg haha. Wist niet dat het japans was. Vind het echt mooi klinken:)

10. Mmv

Mmv Lid

25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Dreamer29 ik vind het weer gaan werken dubbel. Zeker in deze l lockdown. Omdat ik mijn energie nog niet terug heb. Vind ik het met een baby en een peuter echt pittig. Als ik werk ga ik daardoor voor mijn gevoel meer tot rust komen. Andere kant die momentjes zijn wel echt fijn!

lekker dat je zulke nachten hebt! Mijne beginne nu op die van jou te lijken. Laatste voeding je normaal rond half 11. Vandaag liep het allemaal even andere en is de laatste om 12 ik moet de baby dan ook altijd wakker maken. Tussen de er laatste en de laatste laat ik dan ook 4 uur zitten. Ik merk dat hij dan gewoon net wat langer slaapt daarna snachts...

Die speen er in proppen is in ene gestopt hier. Vandaag was het de hele tijd mama doen en dsn broertje kusje. Echt zo schattig: het liefst wil ke al die momenten niet vergeten en vastleggen. Maar ik wil ook niet als een paparazzi rondlopen en de momenten juist bewust meemaken. Dubio af en toe haha..

Wat groeien die kids hard he.. ik had slofjes. Zaten de vorige keer dat ik ze aan trok veeeeel te groot. Nu te klein. 1 x gedragen (vandaag hahaha). Wel zonde. Maar het is niet anders.

@Yesera voor dat vette wat blijft plakken kreeg ik de tip na ontdooien de fles te zwenken. Ik vries nu maar gewoon alles in in de Medela flessen had een hele set. Maar er zijn ook speciale zakjes eventueel. Lijkt me alleen een behoorlijk geknoei om daar alles netjes in en uit te halen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

11. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Dat is een marketingtruc ;). Geen enkele fles/speen kan de borst nabootsen. Zijn gewoon 2 totaal verschillende dingen.
    Zoontje heeft al eens goed uit de fles gedronken, maar heeft er gewoon geen zin in. Heeft een hele heftige kokhalsreflex zodra er plastic in zijn mond komt. Met speentjes heeft ie dat ook. Heb al een paar verschillende spenen geprobeerd, maar maakt niet uit. Hij heeft dondersgoed door wanneer het plastic is en wil gewoon mijn tepel :rolleyes:. Heb nog 1 fles om te proberen. Daar dronk zijn oudste broer goed uit. En anders houdt het een keer op want te veel wisselen is ook niet goed.

@Mmv: denk dat je mila moest taggen. Ik heb geen probleem met dat het blijft plakken. Als het vet laagje blijft plakken dan schud ik gewoon of roer het er met een lepeltje doorheen. Dat je niet zou mogen schudden is achterhaald.
    In de koelkast gebruik ik potjes van Avent voor het bewaren. En ik gebruik voor invriezen speciale zakjes met een dubbele sluitstrip. Scheelt heel veel ruimte in de vriezer en het uitschenken gaat ook prima. Omdat het plat wordt in de vriezer is het ook sneller ontdooit voor wanneer je snel wat nodig hebt.

De borstvoedingstops die ik heb gekocht zijn tops die ik prima kan blijven dragen. Zijn niet uitgerekt door een dikke buik, dus niemand ziet dat het speciale kleding is. En ze waren in de uitverkoop ;)

12. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Yesera

Ah ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Er gaat voor een baby niets boven de tepel van mama. :) hopelijk vind je toch een oplossing.

Ik heb ook de avent bewaar bekers gehad bij mijn oudste. Ze lekte altijd en als ze omvielen liepen ze dus ook wat leeg. Deksel pastte gewoon nooit helemaal goed. Was daar echt niet blij mee. Nu de ardo flesjes van glas zijn echt super.

Zakjes is ruimte besparend ja ook slim. :)

Qua kleding.. in de uitverkoop is altijd leuk shoppen. Fijn dat je ze langer aan kunt! Heb er vanmiddag enkele online besteld eens kijken of dat wat is. Toch handig als je met voeden niet heel je shirt omhoog hoeft te doen.

@Mmv zie dit bericht. Geen ervaring met zakjes. Ik ben daar niet handig in. Ik ben dik tevreden met de ardo alleen jammer dat die maar tot 130 ml gaat. Per kolf beurt heb ik zeker 2 flessen nodig. Het voordeel van de ardo is ook dat je ze op de medela kolf kunt draaien. Dus kolven en direct in de koelkast. Dat scheelt weer over schenken.

13. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: ik had er een paar tussen van de avent bekers die niet goed sloten, maar de meesten doen het gewoon prima. Ze staan er idd wel bekend om. Heb jij een flinke vriezer? Lijkt me dat die glazen flesjes ook veel ruimte innemen.

Ik heb nu al mijn flesjes geprobeerd maar we gaan het toch houden bij de Dr. Browns smalle fles met prematurenspeen. Bij elke fles was het een hele tijd spelen met de speen en dan toch een beetje drinken. De Dr. Browns werkt voor ons het beste voor therapeutisch voeden en met deze fles knoeit ie ook het minste. Erg enthousiast is ie niet over drinken uit een flesje en vermoed ook niet dat hij dat ooit zal worden, maar voor nood is het prima. Blijven nu gewoon regelmatig oefenen.

Ik kolf trouwens als ik zelf oefen met het flesje niet met m'n gewone kolf. Ik doe zo'n 30 à 40 ml in het flesje en als hij klaar is met zijn fles, dan leg ik hem nog aan. Aan de andere borst hang ik dan een siliconen kolf om weer melk op te vangen voor de volgende keer oefenen.

14. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hebben jullie allemaal fijne feestdagen gehad dames? @Dreamer29, @Mmv, @Mila1988 en @Wasabi

Wij hebben niks bijzonders gedaan. Normaal gaan we altijd op een van de kerstdagen naar mijn familie, maar dat kon nu niet doorgaan vanwege de beperkingen met corona. Mijn ouders zijn wel even bij ons langs geweest. Met de familie van mijn man hebben we geen contact, dus daar hoeven we nooit rekening mee te houden. We hebben nu maar gewoon lekker thuis spelletjes en puzzels met de jongens gedaan en lekker gegeten. Oudste heeft vandaag weer een vriendje te logeren en gaat deze week minimaal nog 1x uit logeren bij een ander vriendje.
    De jongste heeft vorige week een paar regeldagen gehad waarbij hij overdag nauwelijks sliep, maar sindsdien heeft hij zijn ritme overdag lekker te pakken. Hij doet 3 dutjes. Sommige dagen 3 van ongeveer even lang, andere dagen 2 korte en 1 lange. Hij doet het slapen overdag ook steeds beter op zijn buik, dus hopelijk hebben we binnenkort genoeg vertrouwen om hem 's nachts ook zo te laten slapen. Dan kan hij naast me in de co-sleeper, terwijl hij nu tegen me aan op zijn zij ligt (en dan vaak terugrolt op zijn rug). Maar dan heeft hij heel veel moeite met ademen, dus slaapt dan heel onrustig. En daardoor slaap ik dus ook heel onrustig. Middelste doet nu de meeste dagen geen middagdutje meer, dus tussen de middag even bijtanken zit er ook niet in. Vandaag kon mijn man gelukkig even overnemen, dus heb een uurtje kunnen slapen. Heerlijk :D.

Hebben jullie trouwens allemaal de kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap gehad? Daardoor pas met 3 maanden de eerste vaccinatie, dus binnenkort moeten onze kleintjes er aan geloven. Ben benieuwd hoe deze kleine gaat reageren. Oudste sliep altijd ontzettend veel na een vaccinatie, maar was verder niet ziek. De middelste was er altijd flink ziek van. Hopelijk lijkt deze kleine man op zijn oudste broer in deze ;).

15. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Yesera

Hoi hoi, hoe komt het dat jullie geen contact meer hebben met jouw man zijn familie? Als ik dat mag vragen puur uit nieuwsgierigheid.

Wat jammer zo he met al die beperkingen. Leuk voor je oudste dat er een vriendje blijft slapen en andersom hebben ze toch wat afleiding van deze rare tijd.

Over de vaccinaties.. ik heb geen 22 prik gehad en ik heb tijdens de vorige afspraak de klein nog niet laten inenten. Ik wil mij dit keer eens goed gaan verdiepen in welke spuit ik hem wel geef en welke niet, want niet alles is nodig in mijn ogen. Babys hebben tegen de tijd dat ze 3 mnd zijn al verschillende spuiten gehad omdat ouders vanaf dan vaak weer gaan werken. En er worden ook ziektes in gespoten die veel minder erg zijn want hoe minder een kind ziek is hoe minder een ouder vrij hoeft te zijn van werk. Het zit 'm ook vooral financieel. Gezondheid is niet te koop, ik persoonlijk vind het enten te vroeg. Mijn oudste is wel volledig "volgens het boekje" geënt. Toen was er overigens geen 22 week.

Dus voor mij gaat er nog geen spuit in tot in het uitgezocht heb voor mezelf. Ik heb mij aangemeld voor een voorlichtingsmiddag vaccineren voor volgende maand, betaalde voorlichting dus ben benieuwd. Ik ga mijn kleintje dus anders laten enten omdat ik niet alles wil geven, alleen de belangrijkste en ook niet zo vroeg. Gelukkig blijft hij het eerste jaar lekker thuis bij mij dat scheelt ook vaak ziek zijn. Oudste kwam heel vaak ziek thuis van de crèche toen hij zo jong was. Dus ja... hier gaat wel geënt worden, maar niet tegen alles en wat later. :)

Borstvoeding geeft natuurlijk ook bescherming en je babys immuunsysteem is zich nog volop aan het ontwikkelen.

16. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: maar de virussen die ze bij de opvang oppikken zijn heel anders dan de kinderziekten waarvoor ze inenten in het Rijksvaccinatie programma. Die snotters die ze krijgen wanneer ze voor het eerst in een groep andere kinderen zitten (of het nu is als ze een paar weken oud zijn of pas als ze naar de basisschool gaan) daar moet ieder kind doorheen.
    Onze kinderen gaan niet naar de opvang omdat er altijd een van ons thuis is. Met 2,5 jaar gaan ze naar de peuterspeelzaal. Die kwamen in het begin met elk virusje thuis hoor. Middelste nu nog steeds. Zit sinds begin september op de peuterspeelzaal en snottert en hoest elke keer als hij geweest is. Maar goed, dan gaat hij er nu maar doorheen en heeft ie minder uitval als hij straks naar school gaat.
    Wie is de organisator van die voorlichtingsmiddag over vaccineren? Weet je zeker dat je daar onafhankelijke informatie krijgt?

De reden dat we geen contact hebben met de familie van mijn man is een lang verhaal. Zal niet alle details hier zetten ;), maar komt op het volgende neer. Ouders wonen niet in Nederland, maar ze hebben ook nooit voor hem gezorgd. Hij heeft alles meegemaakt wat een kind niet mee hoort te maken. Eerste echte stabiliteit in zijn leven vond hij ruim 20 jaar geleden bij mij. We hebben ze een tijdje toegelaten in ons leven om een soort van band op te bouwen, maar moeder heeft gruwelijk misbruik van onze goedheid gemaakt. Met haar weigeren we dus sinds een aantal jaar elk contact. Vader belt eens in de zoveel jaar om te groeten, maar verder heeft mijn man daar ook geen interesse in. Zijn volle broertje woont in Nederland, maar heeft zelf ook zo zijn issues door hun jeugd. Maar die weet wel dat hij altijd bij ons terecht kan. Belt dan over het algemeen alleen als hij hulp nodig heeft ;). Andere familie zoals halfbroers, ooms, tantes etc heeft mijn man al helemaal geen behoefte aan om contact mee te hebben. Ons gezin en mijn familie zijn zijn familie :)

17. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Hier een fijne kerst gehad, ondanks Corona. Wel anders dan anders uiteraard. Mijn familie is te groot en ver weg, dus dat werd een online sessie. Schoonouders wel live gezien.

klinkt wel heftig jullie nachten @Yesera , met weinig slaap. Hopelijk binnenkort het vertrouwen hem op z’n buik te laten slapen. zou me ook reuze spannend lijken, maar als het werkt en de nachten daardoor beter worden....

Ik heb de kinkhoest wel gehad, dus komende maand de eerste prik voor onze dame. Eind januari hebben we weer een afspraak staan bij CB. Volgens mij sliep de oudste ook vaak veel na een prik, maar weet dat al niet eens meer precies. Ik ben al zoveel vergeten van haar babytijd merk ik! Pffff, soms wel jammer. Maakt het zo lastig vergelijken.

kleine meid doet het hier verder goed. Lacht volop als ze aandacht krijgt, sabbelt op haar vuistjes en zit af en toe volop haar armpjes te bestuderen als haar truitje een leuk motiefje heeft. Heerlijk brabbelen soms al, leuk weer al die ontwikkelingen

18. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Ja hoor, want dat bureau die de voorlichting geeft doet ook gewoon inenten maar dan wel op een andere manier. Wat later enz. Ik zeg al, ik ga wel laten enten maar niet alles en niet vroeg :)

Wat een heftig verhaal! Wat fijn voor je man ook dat jullie nu samen zijn. Zien zijn ouders hun klein kinderen wel of ook nooit ?

Enne... ik dacht er net zo ineens aan..van de zomer toen we hier allemaal lekker aan het kletsen waren en een voor een uitgerekend waren. Was gezellig, leek toen een eeuwigheid te duren en nu vind ik de tijd al weer zo snel gaan pff. Kleine hier is alweer 2.5 maand. Waar blijft de tijd?!

Ik geniet er wel intens van omdat het voor mij absoluut de laatste is.. reden..puur gezien hoe het er allemaal aan toe gaat met de wereld etc. Misschien heb ik nog last van m'n hormonen maar vind de situatie nu echt bedroevend met dat virus en de regels/verplichtingen.

19. Yesera

Yesera Fanatiek lid

18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Beste wensen allemaal!! Hopelijk een heel gezond en gelukkig jaar met alle kindjes.

@Dreamer29: onze kleine kijkt idd ook naar alles wat er in zijn gezichtsveld komt. Licht vindt hij ook heel mooi. Stopt inmiddels ook alles in zijn mond wat ie maar vast kan grijpen :D.
    De laatste nachten hebben we hem op zijn buikje in de co-sleeper laten slapen en dat ging heel goed! Slaapt een stuk rustiger, maar heb wel nog het gevoel slaap in te moeten halen ;)

@Mila1988: nee zijn ouders zien ze niet. Vader is voor het laatst in 2002 in Nederland geweest, dus ruim voordat we kinderen kregen. Moeder heeft de oudste 2x gezien, maar sinds hij 1 jaar oud is hebben we het contact volledig met haar verbroken. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om haar ooit nog toe te laten in het leven van mijn jongens. Bloedband bepaald niet of ze het recht hebben om vader/opa of moeder/oma te zijn.

Ja tijd gaat echt hard. Het echte kleine baby zijn is er alweer vanaf. Ik vermoed ook dat dit onze laatste is, maar ik zeg nooit nooit. 5 jaar geleden namelijk echt niet gedacht uiteindelijk 3 kids te hebben, dus we zien wel hoe de komende jaren lopen.

20. Mila1988

Mila1988 Bekend lid

19 feb 2020
    989
    587
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Begrijpelijk. Ze kunnen je toch niks afdwingen daarin gelukkig. Als het zo goed is, volgens mij komen jouw kids niks te kort. :)

Ps. Las een artikel in de krant over een zogenaamd rotavirus ( buikgriep, maar ze noemen het virus dat maakt natuurlijk veel meer indruk ) waar babys dan druppels voor krijgen. Ik vind dat echt schocking dat babys al vol worden gestopt en gespoten met van alles om maar te voorkomen dat ze iets krijgen en ouders thuis blijven van werk. Allemaal financiële redenen.

Hier komt geen 1 druppel in als behalve druppels moedermelk dan. :D

Deel Deze Pagina