Ik vrees dat hier de missekijkheid zijn intrede gaat doen. De hele ochtend al een wat naar gevoel op mijn maag. Ben benieuwd, hoopte dat dit keer te mogen overslaan
Ohno tabbey! Wat rot zeg! Zou daar ook heel onzeker van worden! Kan het niet zijn dat de testen t niet meer aan kunnen en t daardoor weer lichter wordt? Dat hoor ik ook wel eens. Ik durf na een knaltest nu ook niet meer verder te testen. Evt nog eens een digi clearblue met wekenindicator of ie tzt 3+ aangeeft. Bah meid! @Dreamer ohoh! Misselijkheid is zo rot! Hoop dat t meevalt! Ik ben 2x heel ziek geweest en kon niks meer, dus hoop dat het dit keer toch wel iets minder is. Hier ook zo moe trouwens! Nummer 1 symptoom haha, lag bijna op de bank 's avonds te slapen al voor de posi testen. Vorige twee zwschappen allebei rond 6.2 een kloppend hartje! Dit x'pas' met 8 weken een echo, duurt me nu al te lang.
Misselijkheid lijkt me vervelend! Ik ben bij de jongens niet misselijk geweest. Werd 's ochtend alleen naar als ik niet voor het opstaan at, dus had altijd crackers in mijn nachtkastje liggen. Dat heb ik nu nog helemaal niet. Heb soms gedurende de dag of nacht een vlaagje misselijkheid, maar niks serieus. Wel iets meer vermoeidheid dan normaal, maar vind het ook nog meevallen.
Klopt en daar ben ik ook een beetje bang voor! Ik heb altijd geroepen dat ik het nooit weg zou laten halen, heb ook al samen met hem gesprekken bij psycholoog, ik heb de hoop dat hij gaat bijdraaien, het is zeker niet niks! Het is niks meer wat je kan voorkomen het zit er al namelijk!
Hallo meiden, Ik zou ook graag mee willen kletsen, als jullie dat goed vinden? Ik lees nu al veel herkenning en ik ben onwijs onzeker. Mijn man en ik zijn in 2012 met de mmm begonnen en in 2015 ben ik na ICSI twee keer kort zwanger geweest. Nu hebben we weer een ICSI poging gedaan in Duitsland, gister was de test dag en de test is positief. Natuurlijk ben ik blij maar ook heel onzeker en bang. Ik heb dinsdag met afvegen wat bloed gehad (waarschijnlijk innesteling) en heb al een week bruine afscheiding waar ik me zorgen om maak. Herkennen jullie dit? Liefs
Heeee wat leuk nieuwe meiden, wees welkom @Groen @Iseeca en @butterfly84 ! Iseeca, wat een heftig verhaal, ik hoop dat jullie er uit gaan komen samen. Butterfly, bruin bloed is oud en kan nog prima van de innesteling zijn. Zolang je geen helderrood bloed krijgt en/of buikpijn is er ws niet zoveel ad hand. @Tabbey oh meid, ik duim zo voor je... wat rot is dit Knuffel!! @Dreamer29 de gesprekken gingen goed! Bij een mag ik al een case uitschrijven, dus dat is echt leuk Ik zoek nl iets als content marketeer, copywriter of marcom medewerker. Iig iets waar ik lekker veel kan schrijven want dat vind ik heerlijk. @Wasabi ik ga nog niets vertellen over mijn zws iig. De vorige 2 keren ging het mis met bijna 9 en 7 weken, dus ik wil echt de 12 weken door zijn. Hier begin ik ook wat meer te voelen en ben er wel blij mee eigenlijk. Gevoelige borsten, nog niet veel groter, maar wel gevoelig. Weeïge buik en soms echt wel misselijk... Wat ik wel apart vind is dat ik nu bijv weinig nog last heb van geuren, terwijl ik dat de vorige keer best erg had. Merken jullie verschil tussen jullie zwangerschappen qua kwalen?
@butterfly84, ik herken wel dat onzekere gevoel, echter heb ik nooit innestelingsbloeding gehad, wel heb ik meer waterige afscheiding en ga naast de 100 toiletbezoekjes op een dag dan ook nog 200 keer om te chekken of het geen bloed is als ik wat voel. Gelukkig is het dan gewoon afscheiding. Ik geloof dat het na 8 weken al een stuk zekerder is dat het goed gaat maar garantie is er niet het is gewoon afwachten helaas. Is dit je eerste kindje? Wel heel spannend voor jullie vooral als ik lees dat het niet allemaal vanzelf gaat! Ik duim voor jullie dat het positief blijft en jullie een mooi gezond kindje mogen krijgen
@Blomma, ik merk zeker verschil, bij mijn eerste kindje vorig jaar had ik bijna tot geen symptomen, placenta lag aan de voorkant voelde dus de hele zwangerschap ook niet veel geschop een beetje aan de zijkant maar niet heel veel, nu voel ik onwijs veel krampen, trekken soms door in mijn bovenbenen, darmen zijn van slag, misselijke vlagen door de dag heen, mijn onderrug doet zeer en trekt soms door tot in mijn voet (zenuw) en dat met nog maar 4 a 5 weken zwangerschap, als het er maar niet twee zijn denk dat mijn vriend dan helemaal van zijn stokje gaat morgen gaan we het er uitgebreid over hebben dus fingers crossed, hoop dat we eruit komen! Succes allemaal met de kwaaltjes! Trouwens deze kwalen zijn niet fijn maar het geeft me wel het gevoel meer zwanger te zijn, dat geeft dan ook een iets zekerder gevoel
Welkom en gefeliciteerd! Wat hebben jullie een lange weg afgelegd, wauw! Snap dat je nu onzeker bent. Ik heb bij mijn eerste 2 zwangerschappen een innestelingsbloeding gehad, deze 3e keer niet. Bij de oudste was dat op 9, 10 en 11dpo. 9dpo wat helderrood en 10 en 11dpo roze en bruine afscheiding. Bij de jongste was het alleen op 9dpo bruine afscheiding. Ik was verbaasd niet iets van een bloeding te hebben deze keer
@Blomma: mijn eerste 2 zwangerschappen waren vrij gelijk qua kwaaltjes. Bij beide alleen beroerd als ik niet zodra ik wakker werd wat at, maar daarna voelde ik me de rest van de dag prima. Wel moe. Bij de oudste tot 16 weken, bij de jongste tot 12 weken. Bij beide ook gevoelige/beurse borsten. Groot verschil was haarverlies. Bij de oudste pas na de bevalling, bij de jongste viel het tijdens de zwangerschap al vreselijk uit Deze zwangerschap zijn alleen mijn tepels gevoelig, mijn borsten verder niet. En ik heb gedurende de hele dag regelmatig een weeig gevoel (niet echt mega misselijk, maar toch wel een beetje), wat wel weggaat met wat eten of drinken, maar een uur later weer terugkomt. Eet dus regelmatig iets. En deze keer dus geen innestelingsbloeding. Haarverlies en duur vermoeidheid zal nog moeten blijken.
Welkom hier! Wat fijn dat je na zo lang traject zwanger bent geworden. Onzekerheid en bang zijn hoort er (helaas) bij en zeker na zo’n lang traject. Ik herken dit heel erg van mijn vorige zwangerschap, ook via icsi (ditmaal een cryo terugplaatsing). Eindelijk zwanger was ik toen steeds zo bang dat me dit werd afgenomen. Het heeft toen lang geduurd voordat ik kon genieten van de zwangerschap. Ik duim voor je dat het goed mag gaan!
Fijn dat je gesprekken goed gingen, klinkt positief dat je al een case mag uitschrijven. Weeïg... dat omschrijft inderdaad ook hoe ik me voel. Niet echt misselijk, maar wel steeds een weeïg gevoel.
Wat eten jullie voor dat weeïge gevoel? Maakt dat iets uit? Wat helpt goed? Ik ben een beetje zoekende! En wil niet van al dat eten al kilo’s aankomen
Zoveel mogelijk kleine beetjes eten door de dag heen doe ik. Als ik me echt misselijk voel drink ik wat kleine slokjes cola. Pff, het is hier idd nu ook de hele dag door met af en toe een piek Ik wilde me vanmorgen trouwens aankleden en kreeg van 2 broeken al de knoop niet meer dicht
Lieve allemaal, heb alle reacties gelezen. Dank jullie wel!! Het stelt me toch gerust. En ik moet zeggen de symptomen beginnen ook wat te komen, en daar ben ik blij mee. Morgen de verloskundige bellen, en hopen dat het allemaal goed zal blijven gaan. Wat leuk dat we allemaal zo dicht bij elkaar zitten qua zwangerschaps duur. Tot snel! Fijne avond
@alle nieuwe zwangeren, welkom! @Dreamer29 ow ja hier inmiddels ook dat constante weeïge gevoel dat toch wel steeds aanweziger wordt en ook zoals @Blomma zegt met af en toe een piek. Die 1e 12 wkn vind ik altijd het minst fijn. @Blomma zo dat gaat al snel met je broeken! Leuk hoor, straks al lekker pronken met je buik Wat fijn ook dat je gesprekken goed zijn gegaan! Wanneer denk je wat te horen? @butterfly84 gelukkig dat je iets meer gerustgesteld bent. Het is ook zo spannend die 1e 12. Is het al gelukt met je banner? Ik weet niet beter dan de link in je handtekening zetten en dat het het dan moet doen. Niet per ongeluk een haakje of iets van de link verwijderd tijdens het plakken? @Yesera, hoe gaat het met jou? @Tabbey, hoe gaat het nu met je? @Groen lang wachten nog hè gevoelsmatig op die echo. Hier dus ook extreem moe. Wat doe jij eraan? Hier kan ik met 1 van 1.5 jaar niet veel slapen. Ik heb me inmiddels aangemeld bij MvM. Mijn echo toch verschoven, want er zat voor mij geen goede reden waarom ze het zo vroeg wilde laten doen en ik kreeg het idee dat ze mij dan snel weer wilde laten gaan, 1 teveel echo’s is niet goed en 2 ik moet dit zelf bekostigen dus ik vind het mooi geweest. Hier is de vermoeidheid zo extreem. Ik kan er slecht door functioneren. Hebben meer hier ook zo’n last van?
Ja precies, al heb ik ook in een beetje vergelijkbare situatie gezeten. Dit werd toen een miskraam en na ik had toen wel dat ik “blij“ was dat het mij dan overkwam i.p.v. iemand die echt de wens voor een kindje had. Ik denk nog steeds aan dat kindje, ja voor mij was het alsnog mijn kindje ondanks ik 5.? wkn was toen het mis ging. Hoe gaat het nu met jullie? Is er al meer duidelijkheid en wat meer rust ontstaan of juist verergerd?
@Wasabi het is gelukt met de banner. Haha, blond. Fijn om zoveel herkenning te lezen meiden. Ik ga zo de verloskundige bellen voor intake en echo. Spannend! Hebben jullie allemaal al een echo datum staan? die vermoeidheid herken ik hoor. Wist niet dat dat al zo snel begon. Het is er vaak ineens smiddags. Af en toe een dutje doen dan maar. @Blomma, ik heb na het gebruik van de hormonen ook een opgeblazen buik. Dus je bent niet de enige met die broeken die moeilijk dicht gaan. Haha fijne dag allemaal!