Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Holagente, 14 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Sorry meiden ik ben soms wat afwezig, maar naast de verhuizing ook voorhoofdsholte ontsteking gekregen na een verkoudheid, dus mijn energie level is gedaald tot 0. Iedereen wil ook lief komen kijken hier in de nieuwe woning en meteen een kopje thee drinken, terwijl ik denk neeeee ik moet nog heel veel dozen uit pakken en zorgen dat het hier in orde komt. Ik heb geen tijd om met iedereen uren te zitten haha!

    @Eliizzaa ik dacht donderdag nog aan je, wilde de hele tijd inloggen maar kwam er niet van, maar hij is er!!! Zo fijn! En wat was je snel met ons inlichten topper! Gefeliciteerd met jullie zoon en gelukkig is alles goed nu met hem :)! Lukt het inmiddels met de borstvoeding? En hoe voel je je?

    @capo en @Nino12 wat vervelend van die bloeddruk, ik krijg de indruk dat ze allemaal best stijgen vlak voor de bevalling. Mijne was altijd 100 om 60 (echt laag) en nu 120 om 80. Hij zei helemaal keurig, maar ik dacht echt wow.. dat is ff een stijging ineens. Hopelijk blijft hij onder de 90 capo die onderdruk, duimen!

    @Holagente wat lekker dat de knoop voor de naam is doorgehakt. Hier ook betreft een meisje, de tijd ging dringen en we hebben onze dochter maar tussen 2 namen laten kiezen. Jammer genoeg heeft ze hem al verraden aan iemand, ik heb er een beetje lacherig over gedaan van oh ja ze komt iedere week idd met een nieuwe naam die ze leuk vindt en dat de baby zo gaat heten, zo leuk hoe ze met ons meedenkt haha! Ondertussen dacht ik echt neeeeee wat doe je nou hahahaha!

    Ah wat heerlijk die enveloppen die geschreven zijn, dat scheelt zoveel!

    Voor iedereen die nog niet is bevallen, het wordt definitief een oktober baby :)! Wie zal de volgende zijn, zo spannend! Volgens de lijst zijn @Nandine en @Peetje83 als 1e aan de beurt, spannnnnendddddd!

    Ik hoop dat de baby nog blijft zitten tot die stomme voorhoofdsholte ontsteking voorbij is, dozen uitpakken is best een uitdaging met dat bukken nu. Zowel voor buik als hoofd haha. Maar goed, ik ga weer aan de slag, fijn weekend meiden! Heerlijk hoor dat we hier af en toe ff kunnen klagen :)!
     
    Nino12 vindt dit leuk.
  2. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Hier zijn de enveloppen ook al geschreven hoef ik daar niet meer naar om te kijken.

    Vanavond gaan de kinderen logeren dus ik hoop heel erg dagje baby voelt dat dit een handige timing is, 38+2 moet best kunnen :D
     
    Nandine en capo vinden dit leuk.
  3. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Vervelend die ontsteking, kun je daar iets voor krijgen? Rustig aan hoor die dozen lopen niet weg…
     
  4. Holagente

    Holagente Bekend lid

    1 jan 2022
    522
    502
    93
    Vrouw
    @Marinda1988 Wat vervelend van die voorhoofdsholteontsteking. :( Wat kan dan helpen? Stomen? Hopelijk is het snel weer over… Beterschap!

    Oh nee! Heeft ze de naam al verklapt, haha! Ze wilde de naam gewoon graag alvast kenbaar maken aan de wereld zo mooi vindt ze ‘m. ;)
    Wel fijn dat jullie nu ook de knoop hebben doorgehakt wat betreft een meisjesnaam én leuk dat jullie je dochter hebben laten kiezen. :)
     
    Marinda1988 vindt dit leuk.
  5. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Oooh @Marinda1988 ik heb het met je te doen… zo pijnlijk, een voorhoofdsholteontsteking. En dan nu met zo’n zware buik én verhuizen/uitpakken :(

    Ongevraagde tips van toen ik het had in juni: zoveel mogelijk stomen, zachtjes de pijnlijke plekken masseren, spoelen met zout met een rhinohorn, extra vitamine C en….. slaap. Slaap is zo belangrijk nu. Kun je een extra dutje doen overdag?

    Lief dat mensen graag op bezoek komen maar dat is misschien nu wat veel van het goede. Lastig om hier een goede balans in te vinden kan ik me voorstellen.

    Take care mop xxx
    Lekker komen klagen hier als dat nodig is!
     
    Marinda1988 vindt dit leuk.
  6. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wat naar @Marinda1988 dat je voorhoofdsholte ontsteking hebt gekregen :( dat doet zo’n ontzettende pijn weet ik uit ervaring.. rustig aan doen hoor! De dozen wachten inderdaad wel en mensen komen later maar jullie huis bewonderen. Denk goed om jezelf ❤️

    Haha, wat jammer dat je dochter de naam al heeft verklapt! Hopelijk heeft jouw reactie diegene weer op het verkeerde been gezet haha. Wel lief dat ze er zo enthousiast over is :)

    Ik sta inderdaad boven aan de lijst, dat is wel even een dingetje als ik dat zie :eek: al zegt mijn gevoel niet dat ik de eerstvolgende zal zijn. We gaan het zien!
     
    Marinda1988 vindt dit leuk.
  7. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wat vervelend van die bekkenklachten! Het begint bij mij ook een beetje, maar dan alleen aan de linkerkant. Met rustig aan doen valt het nog wel mee, maar dat vind ik lastig haha. Hopelijk voor jou is die afspraak dinsdag niet meer nodig! Ben heel benieuwd! :)

    Ik ben vanmorgen even naar de markt geweest, nu even lekker rustig op de bank. En ik denk dat ik zo maar even ga beginnen aan de vluchtkoffer haha! En weer even proberen enveloppen te bestellen, de site wil nog niet zo meewerken..
    Morgen ga ik naar die vriendin in het ziekenhuis die een tweeling heeft gekregen. Kan nog net zo op de valreep denk ik. M’n vriend gaat gelukkig wel mee voor het geval er iets begint/gebeurt en ik niet meer zelf kan rijden.

    Jij nog dingen op de planning dit weekend?
     
    Nino12 en capo vinden dit leuk.
  8. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Hoe is het met je vriendin en de tweeling? Was ze uiteindelijk ingeleid, of keizersnede?

    Jaaa bovenaan de lijst jij! Dus we hebben grote verwachtingen!!! ;)

    Wij vanochtend laatste (bewuste) bezoekje aan schoonouders. Nu ook echt uitgezwaaid vanuit het idee, de volgende keer is het een kraambezoekje. Nu lig ik op de bank. F1 kijken zo en de chillbroek is al aan: ik ga de deur niet meer uit vandaag :D
     
  9. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Hahaha, ik zet mijn geld er op in dat jij eerder bent! :roflmao:

    Het gaat naar omstandigheden goed met de tweeling. Hun mama is al ontslagen uit het ziekenhuis en mag nog in een logeerkamer blijven dus met haar gaat het lichamelijk ook goed. Ben benieuwd hoe het mentaal voor haar is allemaal. Ze is ingeleid, dus geen keizersnede. Ben ook benieuwd hoe ze de bevalling heeft ervaren.

    Heerlijk op de bank met chillbroek aan! Ik heb hem net ook aangedaan :D Ik vind alle andere kleding zo niet meer lekker zitten. Alles knelt en kriebelt :eek: Het liefst loop ik de hele dag in Chill kleding zonder ondergoed haha.

    Heb je trouwens de vriezer al volgekookt met verwarmende maaltijden?
     
  10. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    Oh wat een heerlijke weekend plannen komen er voorbij! Hier ook lekker met de chill kleding op de bank. Vanmorgen heeft m’n schoonmoeder even helpen het huis poetsen en m’n schoonvader de tuin gedaan van wat nog moest (ja echt ik vond het zelf een goed idee om onkruid te wieden daar had mijn man dus een stokje voor gestoken :roflmao:). Verder wel veel last van harde buiken vandaag! Dus denk dat ik ook de bank niet meer af kom vandaag!
     
    capo en Nandine vinden dit leuk.
  11. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    @Elmii, gelukkig is de kans het grootst dat het met weeën begint, dus probeer dat in gedachten te houden. Al snap ik je helemaal hoor! Was toch behoorlijk gerustgesteld toen het met 39 weken eindelijk goed ingedaald was. Maar die tijd heb jij dus misschien ook nog wel ;)

    Mennn, @Marinda1988, hoe houd je dat vol met die drukte én voorhoofdholteontsteking? Ga je niet grenzen over waar je zometeen pas goed achterkomt nu? De laatste loodjes zijn niet niks, probeer ook echt goed aan jezelf, je baby en dus de rust te denken hoor!

    Hier een ontzettende baaldag. Vannacht gewoon niet geslapen, helemaal niet. Hele nacht mega buikpijn en rugpijn en last van mijn schouder dus kon ook echt niet liggen of zitten of lopen. Vanochtend lang aangehouden en nu begint de buikpijn en rugpijn wat af te nemen. Ben zo wel goed voorbereid op de bevalling met die nonstop pijn zeg. Drama! Alle toiletbezoekjes hielpen ook niet. Nu natuurlijk zo slap en ellendig als een vaatdoek. Waarom nu?!

    Zie nu dat iedereen op dit moment lekker in z'n chillbroek op de bank is gaan zitten! Groot gelijk, lekker doen, uitrusten en genieten! Wat doen jullie in de tussentijd? Boek lezen? Forum bijwerken? Tv/serie kijken?
    Hier een combinatie van forum en tv :)
     
  12. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Sorry dames, ik heb jullie een beetje verwaarloosd nu met die app-groep :oops:
    Vind het gewoon veel makkelijker reageren daar, ik zal m'n best doen weer wat meer te reageren hier, is toch ook fijner voor de dames die niet in de app zitten.

    @Stoeptegel wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt vannacht. Slaap je inmiddels over het algemeen wel weer beter dan eerst?

    @Nino12 Fijn he, van die helpende schoonouders! Hier is woensdag mijn schoonmoeder als een wervelwind met poetsdoekjes door het huis gegaan. Zelf lukt me niet veel meer, dus dat was wel even welkom.

    @Nandine Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat met je vriendin en de tweeling. Kan me wel voorstellen dat het mentaal wel moeilijk is.
    En wij zijn samen de volgende op de lijst ja! Ik ben echt aan het wachten op weeën of iets in die richting haha, ben zo klaar met het zwanger zijn, maar ik moet wel echt in m'n achterhoofd houden dat het ook nog een week of zelfs 2 weken kan duren :rolleyes:

    @Elmii hier hetzelfde, geen kinderen thuis dus kom maar op baby! :roflmao:

    @Marinda1988 wat vervelend zeg, beterschap! En dan heb je toch eigenlijk echt geen behoefte aan bezoek. Dat uitpakken dat kan ook wel wat later, beter even goed uitzieken!

    Ik heb tegenwoordig alleen nog maar de chillbroek aan haha. Vorige week naar de bios geweest, ik dacht ik doe nog eens een spijkerbroek aan, vreselijk! Dat zat dus echt niet meer fijn. Dus ik loop gewoon rond in een joggingbroek, zelfs buiten en met boodschappen doen. Zou ik normaal echt niet doen, maar nu kan me dat echt niet meer schelen :roflmao:
    .
    Verder ben ik voornamelijk druk met bankhangen, tv kijken, playstation, de was en een heel klein beetje poetsen tussendoor, veel meer lukt niet meer want ik heb echt heel snel last van m'n onderbuik/schaamstreek/banden wanneer ik iets doe.
    De jongens kunnen hun geluk niet op want die mogen de laatste weken wat meer achter de computer, playstation of switch, heb echt de puf niet meer om ergens met ze heen te gaan, dus de schermtijd is wat flexibeler geworden :$
     
  13. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw

    Heel vervelend van je nacht, hopelijk heb je nu wat meer rust. Slapen gaat ook zo moeizaam zo tegen het einde, ik heb er ook last van. Is de pijn wel minder geworden?

    Hihi nee ik verwacht niet dat ze nog gaat indalen, de eerste was al niet ingedaald en de tweede lag bij 7cm ontsluiting nog zo hoor dat de verloskundige bij niet bij de vliezen kon. Beide waren 41+4 Ze hebben ruimte zat denk ik :p
     
    Stoeptegel vindt dit leuk.
  14. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    @Nandine Zeker! Ik heb ongeveer 20 porties verse soep met veel groenten ingevroren. En ik denk dat we een keer of 8 uit de vriezer een avondmaaltijd kunnen halen. Voelt wel fijn! Verder las ik ergens de tip om kraamvisite (waarvan je weet dat ze goed/gezond kunnen koken) te vragen om een maaltijd mee te brengen. Vinden ze vaak leuk om te doen (te helpen).
    Hoe was het bij je vriendin?

    @Nino12 Onkruid wieden… gek!!! Haha goed dat je man daar een stokje voor gestoken heeft ;) Hoe kom je überhaupt door de knieën op de grond? En vooral weer terug omhoog :roflmao::o:

    Oh @Stoeptegel wat een narigheid! Ik hoop oprecht dat vannacht iets beter was. Of misschien beter nog… dat het voortekenen waren? Zoveel pijn is echt slopend. Kon je gister nog wat dutten overdag?

    Ik kijk trouwens vooral series/tv en maak sudoku’s liggend op de bank :o: Boeken lezen kan ik me niet meer toe zetten, wel de krant en zwangerschapsboeken. En het forum natuurlijk :)

    @Peetje83 Jouw jongens vinden het zo te lezen wel heerlijk dat ze nu meer mogen qua schermen haha! Goed dat je nu wat minder streng bent, zodat je zelf ook goed kan rusten.

    @Elmii Ga je deze keer weer voor 41+4? Bijzonder dat je dochters precies gelijk waren. Maar dan heb je nog wel even te gaan!
     
    Stoeptegel vindt dit leuk.
  15. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Hier was de baby trouwens gisteravond echt ONTZETTEND druk. Niet normaal. De hele avond porren en woelen. Merk ergens een beetje teleurstelling dat het geen voorteken was. Want deze ochtend normaal opgestaan met een rustigere jongen in mijn buik. Geen krampen of voortekenen.

    Ik droom wel echt de hele nacht over de bevalling. Dat het begint, dat ik wat voel, dat de vliezen breken. Hebben jullie dat ook?
     
  16. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ja heel herkenbaar, ik weet niet meer of ik de krampen in m’n buik/rug afgelopen nacht heb gedroomd of gevoeld haha. En vorige week zijn m’n vliezen al 2x gebroken Hihi

    Hier ook bewegingen waar ik dan spontaan harde buiken van krijg maar het zegt helaas helemaal niets hier.

    Ik wil heel graag een inleiding vermijden dus als dat betekend dat ik weer tot 41+4 doorloop dat zal dat inderdaad wel… :confused:
     
    capo vindt dit leuk.
  17. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Dromen over de bevalling nog niet echt. Wel droomde ik laatst dat ik een sigaret aan het roken was en iemand vroeg of ik dat wel zou doen. Waarop ik heel nonchalant antwoordde: ach waarom niet, zolang duurt het toch niet meer :rolleyes:
    Verder lijk ik juist minder te dromen dan normaal. Vaak hoor je dat je als zwangere veel en bizar droomt. Ik heb dat juist als ik niet zwanger ben :roflmao:
     
    Nandine, capo en Elmii vinden dit leuk.
  18. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Haha sorry hier moest ik echt even om lachen haha. Ik droom als ik niet zwanger ben heeel vaak over roken maar nu dus helemaal niet.
     
    Peetje83 en capo vinden dit leuk.
  19. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    473
    560
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hier ook lekker druk vandaag, echt vervelend als je net wat hebt gegeten haha.

    Het dromen vind ik wel een dingetje, sinds een paar weken droom ik heel levendig en meestal ook wat we die avond hebben gekeken op tv. Dus vooral horrorfilms en alles in die richting is nu verboden haha
     
    capo vindt dit leuk.
  20. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Mila2017 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina