Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Holagente, 14 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Wauw! Gefeliciteerd met de geboorte van Feline! ❤️ Fijn dat ze het zo goed doet. ❤️

Nandine vindt dit leuk.
  2. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    @Nandine

gefeliciteerd! Gaat alles goed met jullie?❤️

Nandine vindt dit leuk.
  3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Gefeliciteerd met jullie dochter!!

Nandine vindt dit leuk.
  4. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat het zo goed gaat met jullie!

Nandine vindt dit leuk.
  5. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Feline wil ‘s nachts alleen maar bij mama liggen. Zodra ik haar neerleg in haar bedje of babynestje wordt ze boos, pak haar weer op is ze stil en valt ze in slaap. Heeft iemand tips?

6. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Lichamelijk gaat het super, maar mentaal heb ik het best wel zwaar. Bevalling was lang en heftig, niet zoals ik het voor ogen had en we hebben maar 3 uurtjes kraamzorg ‘s middags en nu al twee keer een wissel gehad. We hebben nu zelf de hulp in geroepen van mensen uit ons netwerk en een doula. Sinds vandaag voel ik mij wel iets beter, hebben we wat meer structuur erin en voor de komende ochtenden krijgen we hulp.

Gelukkig kan ik mij geen perfectere baby wensen dan Feline en geniet ik volop van haar tussen de moeilijke momenten in ❤️

Stoeptegel vindt dit leuk.
  7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    dat lijkt mij dan ook heftig en daarbij dat je dan maar zo weinig kraamzorg hebt met ook al zo veel verschillende gezichten… fijn dat je hulp hebt kunnen inschakelen en dat het beter gaat❤️ Is natuurlijk ook niet niks wat er nu allemaal op je af komt! Laat je maar goed verzorgen en geef ook goed aan wat je nodig hebt. Ik zou je niet kunnen helpen met je bovenste vraag haha ze vind het gewoon heel fijn bij mama!

Nandine vindt dit leuk.
  8. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    #368 capo, 10 okt 2022
    Laatst bewerkt: 10 okt 2022
    @Nandine Wat fijn dat ze het zo goed doet! Een zorg minder zodat jij je ook op je mentale herstel kan focussen. Echt heel goed dat jullie hulp ingeschakeld hebben. Het is al groots en intens genoeg.

Hoe is het met je vriend? Voor jou traumatisch laat bij hem natuurlijk ook z’n sporen na. Ga maar heeeeel veel met z’n drietjes in het kraambed knuffelen. En samen landen!

Qua wegleggen: een praktische tip die ik laatst las, is een baby bij neerleggen eerst met de voetjes/billetjes-kant op het matras, en daarna pas het bovenruggetje/hoofdje laten landen. Dat schijnt iets met een reflex te maken te hebben, dat ze dan minder schrikken.

Meer een emotionele ondersteuning: het is zo logisch, zo lief, dat ze vooral bij mama wil zijn. Een grotere verandering van in de buik naar een koude, lichte buitenwereld met veel prikkels is er niet. Misschien verzacht deze gedachte soms een beetje… maar pittig is het, want soms heb je gewoon echt even je eigen tijd nodig… Is ze ook rustig bij papa?

Nandine vindt dit leuk.
  9. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Dat is heel pittig maar wel herkenbaar. Ik heb echt maanden half zitten met een baby op me geslapen en alles goed gebarricadeerd met kussens enz.

Ze zeggen ook wel eens met een hydrofiel of iets op jouw huid slapen zodat jouw geur eraan zit en die dan na een nachtje bij de baby leggen.

En misschien iets van een inbakerzakje uitproberen wat haar geborgenheid kan geven?

Nandine vindt dit leuk.
  10. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Nu de zwaarste dagen achter de rug zijn komt het besef dat alles is gegaan zoals het had moeten gaan. Alle puzzelstukjes van mijn leven vallen ineens op zijn plek. De bevalling heeft niet voor trauma’s gezorgd, maar heeft ervoor gezorgd dat ik de trauma’s die ik heb/had kon herbeleven, zodat ik ze kan verwerken en kan loslaten. Ik heb zelfs mijn eigen traumatische bevalling met tang en vacuüm herbeleefd. Doordat ik de trauma’s tijdens de weeen heb toegelaten, heb ik daarna in het ziekenhuis de vrije geboorte gekregen die ik zo graag wilde en heb ik Feline wel een zachte landing op deze wereld kunnen geven ❤️
    Ik heb jij nog nooit zo dankbaar, trots en volmaakt gelukkig gevoeld als nu

11. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Stiekem wil ik hetzelfde als zij en mis ik haar als ze niet bij mij is dus voor nu is het helemaal prima en dan proberen we het geleidelijk af te bouwen. Gelukkig vind ze het ook heel fijn bij haar papa en accepteert ze het van hem als hij haar weg legt in het babynestje. We proberen nu om en om 3 uurtjes slaap te pakken alleen in bed.

Marinda1988 en Elmii vinden dit leuk.
  12. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    @capo op de vermoeiend na gaat het heel goed met mijn vriend. Hij heeft de bevalling vooral als iets ontzettends moois ervaren. Ik zie hem echt nooit huilen, maar toen Feline geboren was en op mijn borst lag moest hij huilen van geluk. Zo lief ❤️ Ik merk ook echt dat het onze relatie zo veel sterker maakt en we elkaar nu nog veel meer begrijpen en waarderen voor wie we zijn.

Bedankt voor de tip over het neerleggen, dat klinkt wel als iets dat zou kunnen helpen. Ik heb ook een wollen onderleggen besteld zodat ze op iets zachts en warms komt in plaats van koude harde matrasje in de coo sleeper.

Dank voor de emotioneel steun, het is precies zoals je zegt en eigenlijk wil ik zelf ook niets anders voor nu.

13. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Wauw wat mooi! Ik ben echt heel blij voor je. Wat een waardevolle ervaring dus. Een start vol liefde hebben je/jullie Feline kunnen geven, mooi hoor!

Wat betreft dat slapen, volgens mij voel je het heel goed aan wat ik lees in je berichtje. Gevoel volgen, ze zijn nog zo klein dat alleen slapen komt wel. Ik probeerde het altijd wel (heeel eventjes) en eens lukt het, of steeds iets langer. Kies nu de manier die jullie de meeste rust, warmte en geborgenheid geeft! Deze tijd komt nooit meer terug! ❤️

Nandine vindt dit leuk.
  14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
    Wat ontzettend mooi dat je er zo op kan terug kijken. Bevallen is al een heel karwei, laat staan dat je dan ook nog een heftige bevalling hebt.
    Echt super dat deze bevalling dan juist ervoor heeft gezorgd dat je trauma's hebt kunnen verwerken!
    Lekker genieten van jullie meisje, m'n tweede heeft trouwens de eerste weken op mij geslapen. Soms hebben ze dat gewoon nodig.
    Wat je ook zegt over je vriend herken ik maar al te goed. Onze band is sinds de geboorte veranderd, sterker geworden, intenser, heel apart om mee te maken (dit had ik met mn ex niet, maar met deze man weet ik inmiddels dat het ook anders kan zijn in een relatie/huwelijk)
    Huilen doet ie ook nooit, en bij de geboorte ook (net) niet, maar ik hou van jou zeggen heeft ie ook nog nooit gezegd. Dus tussen de weeën door greep ik mijn kans en zei ik hou van jou en hij zei het warempel terug haha. Was half vd wereld door het pijnpompje, maar dat heb ik onthouden :D

Nino12, Nandine, capo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.053
    2.554
    113
    Limburg
  16. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Aaaah yes! Heel fijn dat je zo snel ook weer naar huis mocht. De naam wist ik al, maar ik vind hem nog steeds prachtig. Van harte gefeliciteerd!
    Oeehhh dat klinkt als een fijn popje! Mooie naam! Van harte gefeliciteerd!

Lief dat je het vraagt! Zit ook precies vandaag helemaal bij te lezen en doen. Het lukte me even niet om aan het forum toe te komen.
    Het herstel gaat op zich heel voorspoedig hoor, beter kon waarschijnlijk niet. Maar ik vind het wel behoorlijk zwaar. Ik mag nog amper traplopen dus zit aan één verdieping gekluisterd. Maakt het verzorgen en huishouden enzo best uitdagend. De borstvoeding loopt echt als een trein, al heeft hij afgelopen dagen waarschijnlijk regeldagen ofzo en snap ik helemaal niet meer wat hij wil. Maar daar komen we ook wel weer uit. Mijn man staat me mega goed bij, loopt voor me naar boven als ik iets nodig heb en doet de was (zelfs de luierwas (wasbare luiers)) met liefde. Hij zei vanochtend dat hij het wel prima zou vinden om huisman te zijn. Niet dat hij dat meent hoor, na deze week is hij er vast klaar mee, haha.
    Het is allemaal trouwens niet zó dramatisch als nu lijkt. Alle tijd die ik over heb en kan vinden, gebruik ik om lekker op de roze wolk te zitten. Dus herstel + roze wolk. Betekent wel dat mijn sociale leven volledig weg is geslagen, maar dat komt wel weer.

Ik lees trouwens allemaal verhalen over weinig kraamzorg of minder fijne kraamhulpen. Wat lijkt me dat vervelend voor jullie zeg! Als je geen klik hebt, echt zeggen hoor! Ik heb ervaren dat een fijne hulp zó waardevol is in die eerste tijd! Kan echt helend werken. Ik geloof zeker dat het er bij mij aan heeft bijgedragen dat ik de heftige bevalling goed heb kunnen verwerken. Onderschat het echt niet hoor..

Nino12, Nandine, Elmii en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    @Stoeptegel wat fijn dat jij wel alle en fijne kraamhulp hebt gekregen! Dat draagt vast ook bij aan het voorspoedige herstel! Lijkt mij pittig om niet te mogen traplopen. Gelukkig verzorgt je man je zo goed! Lekker op de roze (blauwe) wolk leven en je laten verzorgen.

18. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Bedankt weer voor de lieve berichtjes meiden! Ik heb vannacht eindelijk weer goed geslapen. Wat doet dat goed. Kraamzorg is net afgesloten. Dat voelt ook wel weer fijn en we hebben alle vertrouwen dat we het zelf kunnen met nog wat hulp uit de omgeving. Morgen brengen mijn schoonmoeder en zusje alweer lekkere cake en eten mee dus komt helemaal goed! Vinden jullie in de kraamweek ook al het eten zo geweldig smaken? Ik vind zelfs vlees goddelijk terwijl ik dat normaal bijna nooit eet hahaha

Hoe gaat het met de dames die nog moeten bevallen? @capo @Nino12 jullie zijn aardig stil dus hopelijk een goed teken! Zet hem op ❤️❤️

capo en Marinda1988 vinden dit leuk.
  19. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.933
    3.084
    113
    Vrouw
    lieve meid wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Vond het ook zo mooi het stukje wat je schreef over het verwerken van je trauma’s. Hier wat meer in m’n eigen bubbel gekropen. Helaas nog geen baby. Vandaag naar de verloskundige voor eventuele strippoging als dat gaat en anders een plan maken hoe en wat voor komende dagen. Het blijft nog even spannend dus!

Marinda1988 en capo vinden dit leuk.
  20. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Uitgerekend: 1 t/m 15 oktober 2022

BEVALLEN!

♡ Mila2017 - 1e kindje - 28 jaar - 38+1 - Indy
    ♡ Laraxx - 3e kindje - 37 jaar - 39+0 - Abby
    ♡ Nurse1989 - 4e kindje (2e samen) - 32 jaar - 38+1 - Noud
    ♡ Eliizzaa - 2e kindje - 28 jaar - 39+1 - Dion
    ♡ Stoeptegel - 1e kindje - 32 jaar - 39+2 - 'PB me'
    ♡ Bloempje2606 - 2e kindje - 26 jaar - 39+0 - Louis
    ♡ Mayo89 - 4e kindje - 33 jaar - 38+5 - ‘PB me'
    ♡ Peetje83 - 3e kindje (1e samen) - 39 jaar - 40+1 - Nilo
    ♡ Nandine - 1e kindje - 29 jaar - 40+0 - Feline
    ♡ 23Lena23 - 2e kindje - 38 jaar - 39+5 - ‘PB me’
    ♡ Mama20152018 - 3de kindje (2de kindje samen) - 38 jaar - 39+5 - ‘PB me’
    ♡ Holagente - 1e kindje - 24 jaar - 39+4 - ‘PB me’
    ♡ Lille - 1e kindje - 29 jaar - 39+3 - ‘PB me’
    ♡ capo - 3e kindje - 36 jaar - 40+5 - ‘PB me’

8 oktober
    ♡ Nino12 - 1e kindje - 29 jaar

14 oktober
    ♡ Elmii - 3e kindje - 33 jaar

16 oktober
    ♡ Marinda1988 - 2e kindje - 33 jaar

---------------------------------------------
    ♡ Jongen (10) ♡ Meisje (6) ♡ Verrassing (1)
    ---------------------------------------------

Sterretjes:
    ☆ MM34 - 2e kindje (1e samen) - 35 jaar
    ☆ Happymom5 - 6e kindje (1e samen) - 36 jaar

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

Stoeptegel, Primerose en Nandine vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina