Hopelijk gaan alle baby’tjes nog mooi met het hoofdje naar beneden liggen of blijven ze zo liggen! Ik duim voor jullie! Ik heb gisteren de echo gehad en ze ligt helemaal goed! Hoofdje al deels in het bekken en het neusje naar links. In theorie kan ze nog draaien, maar ik denk dat ze zo wel blijft liggen En vandaag 37 weken dus ik mag officieel thuis bevallen! Ben heel benieuwd!
Joehoe @Stoeptegel 37-wekendansje ook voor ons! Bij goedliggende baby’s ook voor ons thuisbevalling mogelijk Ga jij ook voor thuis @Nandine? Ik laat het zeker weten straks @Marinda1988 Gisteravond weer flinke dwarse aardverschuivingen. Als ik nu zou moeten gokken liggen z’n billetjes toch wel weer het hoogst. Spannend. Snap ook niet waar hij zoveel ruimte van heeft. Ik ben zelf erg klein. En al ligt hij dwars, ik draag enorm naar voren, van achter zie je niet dat ik zwanger ben. Ik denk heel erg slappe buikspieren ofzo? Wie is er trouwens nog meer team extreem-vroeg-wakker-en-niet-meer-kunnen-slapen?
Hier team 'alles wat je zegt in je post' Ik heb juist weer hetzelfde gevoel als zondag. Veel minder bewegen als ik iets voel een soort van mini blobjes onderin. Zo dus even bellen om te vragen of ik er nog iets mee moet als ik verwacht dat het toch weer dwars ligt zoals nu. Hoop dat ik gewoon keihard ongelijk heb, haha. Maar ook hier snap ik niet hoe het dan ooit nog dwars zou kunnen liggen inderdaad. Ik draag het ook erg naar voren en heb ook totaal geen brede buik. Gewoon ultra flexibele kindjes, denk ik. Qua slapen heb ik er vannacht uiteindelijk maar een spelletje bij gepakt. Normaal blijf ik stug liggen en probeer ik uit alle macht nog te slapen, maar inmiddels ben ik er al snel helemaal klaar mee en maak ik mezelf mentaal gek als ik weer wakker ben. Tsja, je ligt ook niet bepaald heel lekker meer met die buik nu. En ik denk dat in jouw geval die houding ook heel erg zorgt voor chaos in je hoofd, helpt moet met slapen natuurlijk.. Jij hebt vandaag een controle?
Aaah…. Ik hoop het niet voor je, dwars gedraaid, maar vaak is je gevoel toch wel goed. Als ze nu nog zo kunnen woelen, dan vraag ik me ook oprecht af of een versie zin heeft. Je leest ook wel dat kindjes pas laat na de 38 weken definitief draaien toch? Daar houd ik me dan wel aan vast. Gaat zo in je koppie zitten hè. Ik ga dan heel paniekerig steeds proberen te voelen hoe hij ligt. Of dan denk ik na over hoe ik moet liggen zodat hij gewoon head down gaat. Maar volgens mij helpt dat allemaal niet. Mijn vriend zei gister mooi: hij is gewoon nog niet klaar met spelen, geef hem nog even de tijd voor hij definitief positie kiest. Ik heb deze ochtend controle inderdaad. Zal dan ook de bespreken wat de plannen gaan zijn (of hij nu wel of niet goed ligt). Ik zie jou trouwens helemaal aan tafel een bordspelletje spelen midden in de nacht Of iets op je telefoon? Ik luister vaak een podcast. Ook vermakelijk
Haha hier ook! Vanochtend al vroeg wakker en dan niet kunnen slapen, te koud, te warm, de kleine is wakker en doet vervelend in mijn buik, ik heb honger en dan weer geen honger. Heel veel issues in de ochtend. ik heb officieel geen enkels meer. Alleen maar been + voet. Haha
@capo ja ik ga ook voor thuis! Het badje is al in huis Ik kan gelukkig niet meepraten over slecht slapen, wel wat ongemakjes soms in bed maar ik slaap er wel door. Zal jullie er verder niet jaloers mee maken, lijkt me zo naar als je slecht slaapt nu! succes bij de controle!
Ja, mijn gevoel is vaak wel goed inderdaad. Het is sowieso gedraaid, maar wie weet alleen om de as en heeft het het hoofdje wel naar beneden en de voetjes naar achter. Kleine kans, maar you never know. Je kunt er inderdaad ook helemaal niets aan doen en het kindje beslist hoe het gaat liggen. Dus blijkbaar hebben die van ons een hele goede reden om dit te doen. Alvast een goede voorbereiding op alle dwarse keuzes die ze later in hun leven gaan maken waardoor wij in de stress zitten en wakker liggen . Maar ik herken echt helemaal jouw onrust en het voelen aan je buik. Doe hier dus echt 100% hetzelfde! Ik ga echt heel hard voor je duimen meid, hoop echt zó dat het goed gedraaid is én gelijk mega ingedaald is en vast zit! Gun je de rust in je hoofd en je fijne thuisbevalling die je voor ogen hebt. Helemaal na je ervaring hiervoor, mag je nu wel wat meer krijgen waar je op hoopt ❤️
spannend ik ben heel benieuwd! Jup ik ook!! Altijd vroeg wakker de laatste tijd, mega irritant. Vaak probeer is s middags nog wel even te slapen hihi
Nou dames, hij ligt weer enigszins goed. Hoofdje beneden en gelukkig ook recht voor uitgang (niet meer dwars) maar helaas minder ingedaald dan hij 2 weken geleden lag. Dus ik vind het scenario dat hij toch weer dwars gaat liggen de komende dagen echt heel realistisch. Beetje doemdenken misschien. Er komt nu weer een ziekenhuisscenario bij ook. 2e 3e kindjes dalen schijnbaar minder snel in. Als hij niet indaalt en de bevalling begint met gebroken vliezen (10% kans) dan moeten we alsnog naar het ziekenhuis. Grrrmmm. Ik zit even te balen merk ik, ondanks het goede nieuws dat hij niet meer dwars ligt. Woensdag weer terug en zelf goed blijven (aan)voelen (maar ook proberen daar niet zo panisch mee bezig te zijn, “fijn” dat jij dit ook herkent @Stoeptegel en dank voor de lieve woorden ♥️). De focus ligt er nu trouwens ook wel flink op. Hij heeft vanaf 24 weken de meeste tijd goed gelegen, dus als we net die dwars- of stuitliggers niet hadden gezien bij de controle was de vk en dus wijzelf misschien ook een stuk luchtiger.
@capo en @Stoeptegel Herkenbaar hoor dat je toch constant bij iedere beweging erbij stilstaan. Ik heb dat ook en kan me dat juist niet herinneren van de andere twee… En dat terwijl de middelste hier nooit ingedaald heeft gelegen en de oudste nooit vast heeft gelegen… vervelend dat je niet zo kan genieten nu @capo … En gelukkig beginnen de meeste bevallingen niet met het breken van de vliezen Ik ben ook continue aan het denken en soms twijfel ik weer… maar voor nu ligt ze goed denk ik en ik ga ervan uit dat ze zo blijft. @Stoeptegel als je er toch heel veel mee bezig bent zou ik gewoon bellen… Je kunt beter wat geruster zijn en een keer teveel bellen. Wat een eigenwijze baby’s…
Ja, die baby's die pas nog gedraaid zijn, kunnen ook weer verkeerd draaien. Dat maakt het zo onzeker. Helemaal als ze nu nog niet ingedaald zijn. Maargoed, elke dag dat ze goed liggen is er weer eentje en die kunnen we in onze zak steken. Als het goed is, wordt het steeds krapper en moeilijker om te draaien. Fijn dat het nu weer goed ligt, @capo! Snap helemaal hoe je je voelt. Je wilt ontzettend tevreden zijn, maar durft het gewoonweg nog niet. Hopelijk komt dat als hij langer zo blijft liggen! Ik heb trouwens niets gehoord over dat ik niet thuis zou mogen bevallen nu het nog niet ingedaald is. Alleen dat ik snel moet gaan liggen.. Kunnen weeën ook niet gewoon zorgen dat het alsnog indaalt? Het gebeurt toch wel vaker dat baby's niet helemaal ingedaald zijn? Begrijpelijk hoor, @Elmii, dat je je er nog onzeker over voelt! Hopelijk voel je een beetje wat de baby doet en krijg je steeds meer vertrouwen! Vervelend dat het zo in je hoofd zit, die stress wil je nu niet. Hopelijk kan je leuke afleiding zoeken! Ik had vanochtend inderdaad gebeld, omdat ik wist dat ik er anders het hele weekend mee in mijn hoofd zou zitten. Moest uiteindelijk toch langskomen, omdat ze met mijn termijn niet het weekend af wilden wachten (versie moet dan nog helemaal in gang gezet enzo). De baby was een kwartslag om de as gedraaid en ligt nu met de voetjes naar achter dus in mijn rug en placenta te schoppen. Vandaar dat ik het niet meer zo goed voel. Hoofdje nog naar beneden, nog niet ingedaald. Maar wel weer gerustgesteld (voor nu ).
@Elmii @Stoeptegel Team Eigenwijze Baby’s! Die hopelijk alle drie nu goed blijven liggen!! Dat verhaal over indalen en vliezen breken is inderdaad iets genuanceerder: als de baby niet is ingedaald en de vliezen breken, moet je zo snel als mogelijk gaan liggen (maar: als het in de supermarkt oid gebeurt mag je wel naar huis eerst, je hoeft daar niet op de grond te gaan liggen). Thuis komt dan de vk die checkt of het indalen nu wel gebeurd is. Vaak kan de blaas legen ook helpen. En als je weeën erbij krijgt zullen die ook voor indaling zorgen. Als dat gebeurt: geen probleem, dan mag je thuis verder. Maar als je vliezen breken zonder weeën en (dus waarschijnlijk) zonder indalen, dan moet je wel naar het ziekenhuis. Ik weet eigenlijk niet waarom dat moet. Jullie? Zal het volgende week nog eens navragen. Ik was hier bij mijn dochter ook helemaal niet zo mee bezig! Hoop dus ook vooral dat het drukmaken om niks is en dat we allemaal volgende week ofzo keurig vastzittende baby’tjes hebben!
Zonder weeën vordert de bevalling niet en hoe langer je met gebroken vliezen zit, hoe groter de kans op infectie, vandaar dat je dan naar het ziekenhuis moet. Voorheen was dat na 24 uur gebroken vliezen maar mijn vk zei dat dat tegenwoordig vaak zelfs pas na 72 uur is.
Ik moest bij de oudste trouwens ook 2 nachten blijven ivm langdurig gebroken vliezen. Niet eens omdat het daadwerkelijk zo was, maar m'n vruchtwater was foetsie tijdens de bevalling en ik was nergens vruchtwater verloren, dus werd het zekere voor het onzekere genomen. @capo @Stoeptegel @Elmii, hopelijk blijven die eigenwijze baby's van jullie goed liggen! @lille ik kan je de hand schudden, ik ben al weken mijn enkels kwijt Als ik mijn sokken uit doe zie je nog uren de afdruk in m'n benen staan, hoezo ik hou vocht vast Hier was het vanmorgen nog even spannend. Had de hele nacht de baby niet gevoeld. Normaal voel ik hem altijd bewegen als ik snachts naar de wc ga. Afgelopen nacht moest ik wel 3 keer en alle keren voelde ik hem niet, ook vanmorgen niet na een hoop gepor dus huilend mijn vriend wakker gemaakt, die schrok zich natuurlijk rot. Vk gebeld en zij regelde gelijk dat we naar het ziekenhuis konden voor een ctg. Daar begon meneer uiteraard weer wat te bewegen, gelukkig! Morgen moet ik wel nog eens terug voor nog een ctg, dat is daar blijkbaar standaard.
Wat jij zegt klopt inderdaad maar wat @capo zegt over niet ingedaalde baby’s, als je vliezen breken met een niet ingedaalde baby en de baby is na het breken nog niet ingedaald dan heb je ook geen ‘stop’ en is infectiegevaar nog groter want het is dan gewoon ‘open’. Daarom moet je dan sowieso naar het ziekenhuis. En dat stukje over het moeten gaan liggen als ze niet ingedaald zijn dat had ik dus met de vorige zwangerschap Hihi. Met een niet ingedaalde baby gewoon rondgelopen tot 41+4 en de vliezen zijn met 7cm gebroken (in het kraamhotel) en zelfs toen lag ze nog heel hoog, de vk kon haar hoofdje amper voelen.
Poeh maar heb je niet veel last van die enkels? Trekt wel snel weg na de bevalling zeggen ze toch! Duimen voor een mooie CTG weer morgen maar dat zal vast wel!
Dank voor de toelichting, @capo en @Elmii, helder! Dat zal voor mij dan ook gelden nu. Mennn, @Peetje83, dat is echt geen leuke ervaring! Ontzettend schrikken en stress! Hebben ze een vermoeden waardoor je minder voelde? Ik snap je paniek helemaal! Het is echt zó eng als ze niet doen wat ze altijd doen, je kent ze al zo goed inmiddels. Alle rampscenario's schieten voorbij, want waarom zou je het anders niet voelen. Vreselijke ervaring! Gelukkig mocht je snel op controle en was alles goed! Heel fijn die geruststelling! Hier bewoog het toen ook ineens veel met de CTG, schijnt met de golven of banden te maken te hebben. Ik ervaarde het vooral als extra geruststelling. Hopelijk is het vandaag ook weer goed!
Het schijnt te verschillen per ziekenhuis. Sommige houden 24 uur aan en andere 72 uur. 72 is de landelijke richtlijn dus daar kun je altijd aan vasthouden als je zelf niet wilt na 24 uur