Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Holagente, 14 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Een vriendin van mij is gisteren opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. Ze is 32 weken zwanger van een tweeling. Ik ging even gezellig mee met een reguliere echo en uiteindelijk was na uren van onderzoek de conclusie dat ze moest blijven. Zo sneu voor haar..
     
  2. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Wat heftig voor haar, en die zullen dan niet heel lang nog blijven zitten vrees is.. sterkte voor haar! Wel goed dat het ontdekt is.
     
    Nandine vindt dit leuk.
  3. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Oh @Peetje83 wat een stress….! Goed dat je aan de bel getrokken hebt, en dat de CTG goed was (en je weer bewegingen voelde). Hoe was de check vandaag?

    @Nandine Wat rot voor je vriendin. Had ze klachten? Vanuit hoge bloeddruk kun je sterretjes gaan zien toch, en een strak gevoel boven de buik? Of was het echt een totale verrassing? Wat gaan ze nu doen? Fijn dat je mee was bij de controle om haar tot steun te zijn…
     
    Nandine vindt dit leuk.
  4. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    De ctg vanmorgen was ook goed, dus hij heeft waarschijnlijk gewoon even een rustige nacht gehad gisteren :rolleyes:. Hij is overigens nu helemaal ingedaald (donderdag nog niet helemaal) dus misschien dat dat er ook iets mee te maken kan hebben.
    Hij is in elk geval weer regelmatig flink aan het bewegen gelukkig.

    @Nandine oef dat is ook wel even heftig, wel goed dat het ontdekt is en fijn dat ze in elk geval niet alleen was!
     
  5. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
  6. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws!
     
  7. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Haar bloeddruk was sinds drie weken geleden ineens gestegen. Ze houd ook heel veel vocht vast, is weer misselijk met overgeven en ze heeft tintelingen in haar hand/arm. Het was dus wel een beetje te verwachten, maar de onderzoeken hiervoor was haar bloed en urine steeds nog goed. Gisteren zaten er toch teveel eiwitten in haar urine. Bloed en CTG zijn wel goed tot nu toe. Ze houden haar en de tweeling vooral heel goed in de gaten en ze heeft voor de zekerheid longrijpers gekregen. Ze proberen het wel te rekken tot 37 weken, maar inderdaad best een kans dat ze eerder komen/gehaald worden.
     
  8. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Zo….. productieve dag hier, met hulp van schoonouders.

    Babywasjes hangen te drogen, kastjes en schapjes opgehangen, rolgordijntje, strijk gedaan (niet door mijzelf gelukkig :o:), bed op klossen en waterdicht molton erop, begin gemaakt met enveloppen schrijven.

    Morgen door met finetuning van de inrichting en poetsen. Als de baby nog een dag of 3 blijft zitten, dan zijn we echt klaar voor hem! :)
     
    Stoeptegel, Holagente, Elmii en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Jeetje. Zij en haar kindjes zijn in goede handen maar dit is zo’n enorme tegenvaller. Is hier medicatie voor? Ik duim mee dat de tweeling nog in goede gezondheid even kan blijven zitten! Sterkte ook voor jou, lijkt me gek contrast omdat bij jou alles voorspoediger gaat.
     
  10. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Goed bezig!! Hoop wel dat hij nog iets langer blijft zitten dan 3 dagen. Wel fijn gevoel als alles klaar is!

    Wij hebben vandaag 4 uur in de auto gezeten voor een kraambezoek haha. Wel een super schattig baby’tje dus het was het waard :) straks lekker onderuitgezakt op de bank.
     
  11. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    #51 Nandine, 17 sep 2022
    Laatst bewerkt: 17 sep 2022
    Ja precies, dat is het enige voordeel, er wordt goed voor ze gezorgd. Nee is geen medicatie voor. Ze krijgt wel medicatie voor de hoge bloeddruk, hopelijk voelt ze zich dan zelf wat beter. Zwangerschapsvergiftiging kan alleen overgaan door te bevallen..
    Het contrast is inderdaad groot. Ben wel blij dat ik mee was en er voor haar kon zijn. En hopelijk kan ik haar de komende tijd nog opzoeken in het ziekenhuis.
     
    capo vindt dit leuk.
  12. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Zoooo even bijgelezen weer:)!

    @Nandine wat jaloersmakend dat jij nog zo goed slaapt iedere nacht, jij bent iig heel goed uitgerust straks voor de bevalling haha! Heftig van je vriendin zeg, houd ons op de hoogte! En wauw 4 uur reizen voor kraam bezoek, was het in het buitenland?

    @Peetje83 jeetje wat schrikken zeg. Dat moment dat je je partner wakker maakt is al zo een stap, dan ben je al zo in paniek en ver heen met je gedachten. En dan die gerust stelling, zo ontzettend fijn!

    @capo wat rot dat je ondanks het nieuws van de betere ligging toch niet helemaal lekker erin zit en erg bezig bent met wat hij allemaal doet daar in je buik qua houding. Ik snap dat je daar liever niet te panisch mee bezig wilt zijn en deze laatste weken lekker wilt gebruiken om te genieten van het getrappel en de voorbereiding op zijn komst. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik heel hard hoop dat jij gewoon je droombevalling krijgt, want dat verdien je na alles wat er gebeurd is de afgelopen 2 jaar. Wel hoop ik dat als het toch lijkt te gebeuren dat het anders wordt (lees ziekenhuis bevalling ipv thuis bevalling) je na even flink balen dat los kan laten in je hoofd en kan blijven bedenken dat er uiteindelijk maar 1 ding belangrijk is en dat is dat hij maar gezond ter wereld mag komen. Je bent iig lekker productief bezig geweest vandaag en succes morgen met het finetunen van het kamertje :)!

    Wij gaan morgen lekker een nachtje weg met zijn drietjes, nog naar een woezel en pip voorstelling, lekker uit eten en maandag naar de Efteling. En dan volgend weekend is het zover, dan gaan we definitief verhuizen! En kan ik hopelijk in de week erna de baby kamer finetunen en ein-de-lijk een foto sturen hahaha!
     
    Holagente, Nino12, capo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Och.. mezelf er op betrapt dat ik helemaal niet meer op het forum ben geweest.. t is zo druk in die app.. ik vergeet het compleet.
    Ik hoop dat t met alle dames nog goed gaat en voor wie het leuk vind om te weten staat mijn keizersnede gepland voor 29-9.

    ik dacht eigenlijk dat iedereen in die app zat maar er word hier nog gekletst dus blijkbaar niet haha :oops:
     
    Nandine en Stoeptegel vinden dit leuk.
  14. mayo89

    mayo89 Actief lid

    4 feb 2015
    139
    36
    28
    Ook ik door de app hiet weinig gelezen. Ik sta trouwens niet in de gekopieerde lijst mayo89 uitgerekende datum 8 okt
     
  15. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Welke app bedoel je? De facebookgroep?
    Mennn dat komt dichtbij voor jou zeg! Tien daagjes.. super leuk om zo concreet naartoe te leven!
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  16. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    473
    560
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Oh nee we ook hebben een whatsapp groepje :)
     
  17. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    jaa heel gek! Moet wel zeggen dat als ik een beetje buikpijn krijg dat ik dan wel zenuwachtig word haha, zal die dan eerder komen? Denk ik dan. En dan word het een spoed keizersnede dus dat is veel chaotischer..
    Hopelijk blijft ie lekker zitten tot de 29ste hihi.

    we hebben nu ook een whatsapp groepje, en daar word gelult joh! Hahaha
     
  18. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    Hier vandaag m’n extra echo gehad en gelukkig was mevrouw nu wel goed op te meten! Zit netjes qua groei en nu z’n 2745 gram. Helaas totaal niet ingedaald en ligt lekker op haar rug met haar knieën en voeten omhoog…. Dus ze kan me nog lekker trappen :roflmao:. Volgende week weer terug voor standaard controle.
     
    Stoeptegel, lille, Nandine en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.794
    2.969
    113
    Vrouw
    Uitgerekend: 1 t/m 15 oktober 2022


    29 september
    ♡ Laraxx - 3e kindje - 37 jaar

    3 oktober
    ♡ Mila - 1e kindje - 28 jaar

    5 oktober

    ♡ Eliizzaa - 2e kindje - 28 jaar

    6 oktober

    ♡ Nandine - 1e kindje - 29 jaar
    ♡ Peetje83 - 3e kindje (1e samen) - 39 jaar

    7 oktober
    ♡ Stoeptegel - 1e kindje - 32 jaar
    ♡ capo - 3e kindje - 36 jaar

    8 oktober
    ♡ Nino12 - 1e kindje - 29 jaar

    9 oktober

    ♡ 23Lena23 - 2e kindje - 38 jaar

    10 oktober

    ♡ Mama20152018 - 3de kindje (2de kindje samen) - 38 jaar

    11 oktober
    ♡ Bloempje2606 - 2e kindje - 26 jaar
    ♡ Holagente - 1e kindje - 24 jaar

    14 oktober
    ♡ Elmii - 3e kindje - 33 jaar

    15 oktober

    ♡ Lille - 1e kindje - 29 jaar

    16 oktober
    ♡ Marinda1988 - 2e kindje - 33 jaar

    ---------------------------------------------
    ♡ Jongen (7) ♡ Meisje (6) ♡ Verrassing (2)
    ---------------------------------------------

    Sterretjes:
    ☆ MM34 - 2e kindje (1e samen) - 35 jaar
    ☆ Happymom5 - 6e kindje (1e samen) - 36 jaar

    Afspraken:

    September:
    23 - Lille - extra groeiecho
    28 - Nino12 - standaard controle

    WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
    [/QUOTE]
     
  20. bloempje2606

    bloempje2606 Actief lid

    20 dec 2021
    115
    327
    63
    Vrouw
    Wil iemand mij ook in het app groepje zettennnnn :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     

Deel Deze Pagina