Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022 - deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Holagente, 14 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Ooh haha inderdaad! Zelfde plek, net iets andere richtlijn. Ze zei wel dat het voor de zekerheid was hoor, platliggen. Nou ja, ik hoop dat ik bij de 90% hoor waar de bevalling met weeën begint :) Was bij mijn dochter ook, dus die kans zou nu ook nog wat groter zijn.
     
  2. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Klinkt positief bij jullie beide @Stoeptegel en @capo! En inderdaad ik geloof best dat het kan verschillen per verloskundige…


    Spannend @Nandine, zullen idd echt ukkies zijn.

    Hier weer wat anders aan de orde even. Ik heb sinds een paar dagen veel jeuk het begon over m’n lichaam dat is opzich onschuldig maar vandaag is het bij m’n handpalmen en voetzolen steeds erger geworden en dat kan duiden op zwangerschapscholastase. Morgen bellen dat ik morgen echt wil bloedprikken want ik word niet goed van die onzekerheid..
     
  3. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ah dat klinkt mega irritant! En onzekerheid is ook echt shit! Had ik vannacht toen in de terpetinegeur van het schilderen van de buitenkant van het huis van de buren rook ook. Maakte me er gelijk druk om. Alleen vind ik jouw geval wel het overwegen van het spoednummer waard, aangezien je echt een aanwijzing hebt voor een serieus concreet probleem. Hoe lang heb je dit vermoeden nu concreet en hoe groot zijn je zorgen (en die van je partner)?
     
  4. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.803
    2.971
    113
    Vrouw
    wat een fijn bericht! Geeft misschien ook wel een stukje geruststelling of niet? Het is zo bijzonder dat de eerste baby’s nu geboren gaan worden. Ik heb echt geen idee haha soms heb ik al wel echt van die voorweeen maar dat zakt altijd weer weg. Ergens ook wel het gevoel dat ze het nog prima heeft in m’n buik en dat het nog wel even duurt!
     
    Elmii en capo vinden dit leuk.
  5. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    @Elmii Nog contact gehad met de vk over de jeuk?

    @Nino12 Hoe voelen die voorweeën? Lijkt me super spannend, omdat het maar zo de aankondiging kan zijn!

    Hier af en toe een krampje maar tot nu toe zijn dat mijn darmen geweest. Wel harde buiken maar die zijn niet pijnlijk. Herkennen jullie dat je van een harde buik ook een beetje benauwd kan zijn?

    Heeft iedereen z’n slijmprop nog binnenboord?! :o::roflmao:
     
  6. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.803
    2.971
    113
    Vrouw
    het voelt als of je heel heftig ongesteld gaat worden! Ene keer komt het vanuit m’n rug en straalt het naar voren en soms zit het laag onder in m’n buik. In combinatie met harde buiken. Ja die harde buiken kunnen soms een heel naar gevoel geven! Hahaha voor zo ver ik weet heb ik hem nog aan boord :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Elmii vindt dit leuk.
  7. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Haha yes! Ik ook nog! ;)

    Komt zo’n voorwee ook in een golf? Die ook weer wegtrekt?

    Ben je dan niet ineens supernerveus? Want als er regelmaat in komt dan ga je gewoon bevallen :o:

    Oh my. Ik wil jullie niet nerveus maken. Maar man man man, binnen een week of 5 is iedereen hier gewoon mama. En hebben we een baby in ons armen. EEN BABY!!!! :eek:
     
    Nandine, Holagente en Elmii vinden dit leuk.
  8. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ik lig inmiddels aan de CTG in het ziekenhuis. Ze wilde eerst een hartfilmpje maken, helaas is de baby niet actief genoeg dus vrees dat ik wat langer moet blijven liggen…
    Als het filmpje klaar is heb ik gesprek met de arts geen idee wat die gaat zeggen maar dat horen we dan wel. Daarna ga ik bloedprikken, hopelijk dan snel de uitslag.
     
  9. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Oh joh… Jeetje. Goed dat ze het zo goed gaan controleren allemaal!

    Die jeukklachten kunnen duiden op leverproblemen bij jou toch? En de baby kan daar dus ook last van hebben?

    Sterkte en keep us posted als je wilt!
     
  10. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ja dat klopt, dan zou m’n lever de afvalstoffen niet meer goed afvoeren en vanaf 37 weken zou dat als de waardes te hoog zijn schadelijk en zelfs gevaarlijk kunnen zijn voor de baby. Morgen 37 weken dus wil wel heel graag weten of het dit is…

    Maar helaas een hele rustige baby aan de CTG ze moet meer bewegen voor ze het goed vinden
     
  11. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.803
    2.971
    113
    Vrouw
    De ene keer komt het en zeurt het gewoon een hele avond door. Maar ik heb pas ook gehad s nachts dat ze om de 8-9 minuten kwamen, heftig en weer afzakte toen dacht ik inderdaad oké begint het nu?? Volgende dag was het weer rustig hahaha. Ja maar echt dat is toch een apart idee?!! Eerst leefde we allemaal uit naar onze eerste echo en nu ineens is het al zo ver!
     
    Nandine vindt dit leuk.
  12. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Wat spannend of dat het inderdaad is. Weet je ondertussen al meer?
     
  13. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Morgenochtend word ik weer gebeld door de arts. Ze had het liefst gehad dat ze me vandaag al kon bellen maar de bloeduitslagen konden niet vandaag al klaar zijn.

    Wat betreft de baby is nu alles goed, echo en ctg. Alleen kun je dus via die weg nooit zien of er galzuren in het vruchtwater zitten die bij de baby zouden kunnen komen daarom is de bloeduitslag zo belangrijk.

    Ergens voelt het onwerkelijk dat ik dit zou hebben maar aan de andere kant, de jeuk op m’n handen en voeten is echt dus tja de kans is wel reeel.

    Ik trof echt een hele fijne arts die me echt serieus nam en morgen al tijd voor me vrij heeft gemaakt mochten er dingen in gang gezet moeten worden.
     
  14. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Hahaha ik wordt echt wel nerveus van jouw berichtje!! Ik besef me ook steeds meer dat het ieder moment kan gebeuren :eek: Ben heel benieuwd wie de eerste van ons zal zijn!!
     
    capo vindt dit leuk.
  15. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je zo’n fijne arts had!
    Wat gaan ze doen als je het blijkt te hebben? Of is er dan nog een gradatie van hoe erg je het hebt?

    We duimen mee op een goede uitslag…! En alles voor de veiligheid van je baby’tje! xx
     
  16. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw

    Geen idee het kan eigenlijk alle kanten op
    Er zijn inderdaad gradaties. Als m’n waardes onder de 10 zijn is het goed, niets aan de hand, misschien nogmaals checken als de jeuk blijft.

    Zijn dan m’n waardes boven de 10 maar onder de 40 dan is de kans dat ik medicijnen krijg en ze zo de zwangerschap proberen te rekken groot. Dan moet ik nog steeds checks en ctg’s.

    Bij waardes boven de 40 willen ze vaak inleiden met 37 weken, maar dat ben ik dus morgen haha.

    Naja ik heb dit allemaal op internet opgezocht. De arts vertelde wel dat het met medicijnen te onderdrukken is al zal de jeuk wel blijven en dat ik de 40 weken dan nooit ga redden zeg maar.

    Op dit moment denk ik dat ik het heb, de jeuk is er echt, en nu ook weer erger wat ‘erbij hoort’ in de avond…
     
  17. Nandine

    Nandine Actief lid

    18 aug 2021
    439
    423
    63
    Vrouw
    Hopelijk krijg je de uitslag morgen een beetje op tijd en valt het mee!
     
    Elmii vindt dit leuk.
  18. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Pfoe, wat een gedoe en onzekerheid zo aan het einde, @Elmii! Ook dat ze precies even te rustig was tijdens de CTG. Zit je niet echt mee zo allemaal.. Gelukkig was dat uiteindelijk goed en nemen ze ook goed de tijd voor je en nemen ze je goed serieus!
    Hoop echt voor je dat er vandaag een goede uitslag komt en je zorgen voorbij zijn. Al zit je dan natuurlijk nog steeds met die jeuk, wat ook weer niet fijn is. Maar hopelijk geen zorgen om de baby!
     
    Elmii vindt dit leuk.
  19. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Elmii vindt dit leuk.
  20. Elmii

    Elmii Bekend lid

    2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Jaa sorry vandaag een drukke dag gehad, gelukkig niets in het ziekenhuis. Mijn waardes waren goed. Er was een waarde wel wat verhoogd maar die waarde alleen kan geen zwangerschapscholastase zijn. Ik ben wel opgelucht dat m’n zwangerschap niet abrupt hoeft te eindigen met een inleiding. Vond het toch heel spannend.

    Wel heb ik nog steeds jeuk (logisch) maar daar is geen verklaring voor behalve dat dat kan als je zwanger bent.

    Goed in de gaten blijven houden, maandag bespreken met de verloskundig. Als de jeuk erger wordt opnieuw bloedprikken of wanneer ik pijnklachten krijg op de plek waar m’n lever zit.

    Voel me gelukkig een stuk rustiger (buiten de kriebels om maar nu stress ik er tenminste niet om…)
     
    Marinda1988, capo, Nandine en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina