Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Ah jouw tepels zijn gewoon weer voor andere dingen geschikt :roflmao:
    Goed dat je weet dat jij gewoon zo'n hoedje nodig hebt. Scheelt gepruts straks!

Voor de beginnende bv-dames zou ik wel adviseren niet 'zo maar' met een tepelhoedje te beginnen. Echt alleen op aanraden van een lactatiekundige en niet van de kraamzorg bijv. Soms stap je er te snel op over en wordt de baby lui. Maar bij sommige vorm tepels ontkom je er niet aan.

Baarschaamte? OMG. Is dat dat je met iedere baby weer een 'vervuiler' op de wereld zet? Ik weet ook niet of ik dat wel wil kijken hoor ;)

Laraxx vindt dit leuk.
  2. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ooh goede aanvulling inderdaad, ik heb meerdere consulten bij de lactatiekundige gehad. Ik zal m’n post even een beetje aanvullen Hihi.

Nee precies gewoon niet kijken dacht ik idd ook :p

3. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Een tepelhoedje heb ik inderdaad ook nodig. Niet vanwege ongeschikte tepels maar vanwege pijn. Ik kreeg na een week borstvoeding ontzettend veel pijn als ze aanhapte en begon te zuigen.. (ze hapte wel goed en had geen kloven oid) schreeuwde het uit van de pijn! Met tepelhoedje compleet pijnloos!

en ik hoop inderdaad dat t dan beter gaat phoe.. als ik haar nu zo zie gaat ze echt niet lief zijn voor der broertje…. Hoop echt dat t goed komt!

baarschaamte heb ik geen last van. Altijd al gedroomd van een gezinnetje en dat laat ik echt niet aan me voorbij gaan. Ja soms denk ik wel, in wat voor wereld zet ik mijn kinderen, maar zo is het nou eenmaal.. maar ik ga er zeker geen programma’s over kijken nee haha

4. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Ik wil ook borstvoeding gaan geven maar stel het lukt niet of ze wilt niet aanhappen ga ik gelijk over op flesvoeding. Er zijn genoeg kinderen die groot zijn geworden van flesvoeding. Maar lijkt mij wel heel mooi en bijzonder om je kindje zelf via je borst te kunnen voeden. :)

Mila2017, Elmii en capo vinden dit leuk.
  5. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    misschien een domme vraag maar heb je verschillende maten in die tepelhoedjes?

6. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    #3266 Elmii, 3 jun 2022
    Laatst bewerkt: 3 jun 2022
    Ja je hebt ze in S, M en L, ik heb geen idee meer welke maat ik heb. Ik heb die van Medela, op die site kun je wel wat info vinden maar een lactatiekundige kan goed inschatten welke maat je nodig zou hebben.

Nino12 vindt dit leuk.
  7. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ik lees nu we het over het tepelhoedje hebben voor het eerst iets over tepelvormers te gebruiken bij ingetrokken/vlakke tepels. Bij mij de reden dat de borstvoeding niet lukt zonder tepelhoedje.

Misschien is dat wel wat, lijkt me fijn om het zonder te kunnen doen! Eens aan de verloskundige vragen wat ze hiervan vinden. Kent iemand ze?

8. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Lijkt me een prima instelling. Bij de eerste had ik me zo ‘verheugd’ op borstvoeding geven maar het ging niet. Het duurde soms wel 45minuten voor ik haar daadwerkelijk aan de borst had en dat gaf me zo’n paniek. Ik durfde niet alleen thuis te zijn met haar. Daarnaast was ze een heel onrustige baby door koemelkallergie en reflux dus ze huilde heel de dag door.

Toen ik stopte met de borstvoeding voelde ik me zo slecht. Ik heb hier letterlijk maanden om gehuild ik was veel te streng voor mezelf. Je doet wat je kan maar ik ga m’n grenzen ook niet meer over!

youngmommy20 vindt dit leuk.
  9. youngmommy20

Maar ik wil het wel een kans geven, maar ik zal niet alles doen om het te laten lukke. Wil ze niet drinken aan de borst wordt het gewoon flesvoeding, maar vind het wel het proberen waard en wie weet lukt het gewoon wel dan is dat mooi. Ik heb zelf ook flesvoeding gehad en ben niet minder in gezondheid dan mijn nichtje die wel borstvoeding heeft gehad zal maar zeggen.

10. youngmommy20

Ik heb bij de primark hele schattige jurkjes gezien alleen die zijn erg zomers, ons meisje wordt in oktober geboren. Zou ik het dan gewoon met een legging of maillot kunnen doen? Of is dat te koud. Iemand die er ervaring mee heeft?

11. youngmommy20

Ik merk dat wij het erg lastig vinden die babyuitzetlijst, want wat is er nou echt nodig is en wat is eigenlijk overbodig?

12. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Vind ik ook lastig. Je wilt geen overbodige spullen kopen, maar wel goed voorbereid zijn

13. youngmommy20

Ja precies daarom, ik heb momemteel ook geen overzicht wat ik nou wel of niet heb en wat allemaal echt nodig is om nog aan te schraffen?

14. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Ik heb gewoon de lijst van de prenatal, daar kijk ik na of ik het nodig heb of niet. Als ik het niet nodig heb dan kras ik het door en ook de producten die ik al hebt gehaald. Super handig. Dan heb je ook een overzichtje!

Nandine en youngmommy20 vinden dit leuk.
  15. youngmommy20

Heel erg bedankt voor de tip. Waar kan ik eze lijst vinden?

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ik weet in elk geval wel dat ik geen tummy tub ga aanschaffen.
    Ik heb dat bij de oudste gehad, maar ik vond het maar lomp :roflmao:

17. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
  18. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Wat ik wel meer had willen horen was “GEEN ONHANDIGE MOOIE KLEERTJES KOPEN”
    Echt.. kleding met knoopjes oid, veel te lastif om aan te trekken bij zo’n ukkie, vind je kindje helemaal niet fijn!!

voor de newborn stage moet je vooral boxpakjes aanschaffen. En onesies. En overslag rompers, dan hoef je niet over het hoofdje heen. Maar echt, geen spijker broekjes of trui met knopen, dat werkt voor geen meter!!! Het is prachtig, klopt, maar geloof me. Je gaat het niet aan trekken omdat t zo vreselijk is om aan te krijgen…

Stoeptegel, youngmommy20 en capo vinden dit leuk.
  19. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Ohja nu je het zegt, rompers met lange mouwen koop ik trouwens ook niet. Dat gefrutsel aan die kleine armpjes om mouw over mouw te krijgen begin ik niet aan.
    En idd spijkerbroekjes, had ik bij de oudste wel, heel stoer maar niet handig idd. Deze uk mag lekker lang joggingbroekjes dragen.

Stoeptegel en youngmommy20 vinden dit leuk.
  20. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Haha is bij mij al te laat. Ik heb van alles wel wat van wat jullie noemen. Ik ga het wel ervaren en nog wat boxpakjes kopen, want die heb ik dan nog niet. Ik heb ook broekjes in maat 50 waarvan ik denk daar past toch nooit een luierkontje in, haha.

Ik overweeg trouwens wasbare luiers. Iemand ervaring?

Stoeptegel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina