Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ooh nee joh dat is toch niet verwend, mensen geven geld liever uit aan een kraamcadeau wat gebruikt wordt dan wat ergens in een hoekje ligt. En daarbij weten mensen het vaak toch niet en vragen ze jou om tips, dan is een lijstje wel handig!

Nandine en youngmommy20 vinden dit leuk.
  2. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    #3782 Holagente, 22 jun 2022
    Laatst bewerkt: 22 jun 2022
    Volgens het plaatje wat hier eerder is gedeeld zou de baarmoeder op 24 weken tot de navel moeten komen, maar ik zit nu ook al tegen een fundushoogte aan van een zwangerschapsduur van +- 28 weken (vandaag gecheckt bij VK). Was helemaal zoals het hoort (tenminste, die indruk kreeg ik haha). Volgens mij lopen velen wel voor op die afbeelding!

3. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Voor degene die al een naam hebben: hoe weten jullie dat jullie dé naam hebben gevonden? Wij hebben al een langere tijd twee namen in gedachten. Mijn vriend heeft een lichte voorkeur voor één van de namen, maar zou het ook echt helemaal prima vinden als het de andere naam zou worden. Hij vindt beide namen erg leuk. Ik blijf echter maar twijfelen. Ik zie geen andere leuke namen voorbij komen, maar ik heb tot nu toe niet het gevoel gehad: dit is ‘m! 100% zeker! Komt dat omdat het zo definitief voelt? Het ergens ook wel een eng besluit is om te nemen? Ik lijk wel heel zeker te zijn van een meisjesnaam, maar misschien komt dat nu ook wel omdat ik daar geen definitief besluit in hoef te nemen? Of heb ik gewoon echt nog niet dé naam gevonden? Ik weet dat ik nog wel even de tijd heb, maar ik begin ‘m toch wel een beetje te stressen. Ik ken mezelf, ik kan soms heerlijk besluiteloos zijn en zie het al helemaal gebeuren dat ik geen naam heb op het moment daar. :rolleyes:

4. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Krijg je een meisje of jongen. Ik twijfelde ook maar nu denk ik van als je het een paar keer benoemd en tegen de kleine praat woord het wat echter en zo kwam ik erachter dat wij onze eigenlijke tweede naam toch hebben veranderd. Ik benoemde het tegen de kleine en Kevin en ik noemen steeds haar bij haar naam en dat begint steeds beter te voelen. Zo kwamen wij erachter.

5. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    #3785 Holagente, 22 jun 2022
    Laatst bewerkt: 22 jun 2022
    Jongen! Ik vind meisjesnamen doorgaans sneller mooi dan jongensnamen, dus dat maakt het nog wat lastiger. Beide namen zeg ik regelmatig even hardop, maar tot nu toe zorgt dat er nog niet voor dat ik een besluit kan nemen. Heel veel contact met de baby maak ik eerlijk gezegd niet. Leg wel regelmatig even mijn handen op de buik etc., maar ik klets niet echt veel tegen hem. Dat vind ik nog wat onwennig. Maar wellicht kan dat helpen! Ik neem je tip mee. Dank!

youngmommy20 vindt dit leuk.
  6. youngmommy20

#3786 youngmommy20, 22 jun 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jun 2022
    Graag gedaan. En komt vast goed na de bevalling heb je nog 3 dagen vgm. Mijn schoonmoeder wist ook pas na de bevalling de naam van mijn vriend. Hopelijk stelt dat wat gerust? Tip bij Hoogvliet zijn happybear wasbare luiers te koop en ook zwemluiers. Tweede halve prijs.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Wij hadden al snel 1 naam die we beide echt heel leuk vinden. Daarna wel nog een lijstje gemaakt met kanshebbers, maar toch springt de eerste er nog steeds boven uit. Vriend heeft me een keer aan 't twijfelen gebracht, maar die twijfel is inmiddels weer weg.
    Alleen zullen er de komende maand nog 2 baby's geboren worden binnen de familie dus hopelijk worden er geen namen gegeven die er heel erg op lijken. Dezelfde naam zie ik niet gebeuren, zeker omdat 1 een meisje is, maar als het er al heel veel op lijkt zou dat voor ons wel een reden zijn om voor een andere naam te gaan.

Holagente en youngmommy20 vinden dit leuk.
  8. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Fijn dat jullie zo zeker zijn van de naam! Ik hoop met je mee dat ze beide gewoon een hele andere naam krijgen. Snap dat dat anders wel een reden kan zijn om voor een ander naam te gaan. Hoewel het ook zo zonde zou zijn als je om die reden niet de naam kan geven waar jullie beide zo achter staan…
    Eén van de kanshebbers lijkt op de tweede naam van mijn neefje (zoon broer, één letter ontbreekt). Heb daar al eens een topic over geopend, kreeg toen al te horen dat de naam niet per sé in dezelfde categorie valt en het ook echt wel een verschil maakt dat het een eerste en tweede naam betreft, maar toch brengt dat ook wel wat twijfel met zich mee. Misschien eens voorzichtig checken bij mijn broer en schoonzus of ze dat oké zouden vinden, maar wil een eventuele naam ook nog niet verklappen haha. :o:

9. youngmommy20

Wat voor flessen schaffen jullie aan? Darmproblemen zit in de familie van mijn vriend dus kans is groot dat onze kleine meid darmproblemen/darmpkrampen krijgt. Hoorde dat zo’n fles met soort filter erin goed is. Die Dr. Brown flessen, iemand ervaring ermee? Tips zijn altijd welkom. Ook tips voor eventueel extra flesvoeding pak, welk merk? Moet je NUTRILON hebben of kan je ook jumbo, Albert Heijn of Kruidvat eigen merk?

10. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Naar de flesjes ben ik ook wel benieuwd!

11. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    De naam die wij nu hebben vind ik eigenlijk al heel wat jaren mooi. Ik heb ontzettend veel naar vooral meisjesnamen gezocht de afgelopen jaren, aangezien wij best een tijdje bezig geweest zijn voor ik zwanger werd, maar ik heb nooit een andere naam gevonden die ik echt leuk vind. Voor een jongen had ik ook al heel lang een naam en daar ben ik ook echt van overtuigd. Bij de meisjesnaam die wij nu hebben, knaagt er soms toch nog wat. Is de naam niet te lang of te tuttig, lijkt hij niet teveel op mijn eigen naam (of op die van een ex van mijn vriend :eek:). Komt misschien ook omdat we een meisje krijgen en het inderdaad ineens wel heel definitief voelt..
    Sinds een week gebruiken we de naam al wel en dat voelt opzich wel heel echt en goed. We gaan nu wel weer even over op een nep naam om te echte naam niet de verklappen haha.

lille, Holagente en youngmommy20 vinden dit leuk.
  12. youngmommy20

Ik begin opeens twijfels te krijgen over de naam. Heb een andere aftakking van de naam gevonden en vind dat eigenlijk veel mooier ofzo en soepeler klinken.

Nandine vindt dit leuk.
  13. youngmommy20

Vandaag alweer 25 weken. Gaat opeens zo snel de tijd. Over ruim 15 weken hebben wij ons kleine meisje gewoon in de armen. Echt heel bizar. Ik weet echt niet wanneer ik een intakegesprek met de kraamzorg moet maken. Ik denk dat ik de aftakking van de naam toch mooier vind en voelt beter ofzo. Maar is het niet raar om nu weer de naam te gaan veranderen? Ik twijfel zo erg opeens over de naam.

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Voor de oudste had ik avent flessen, volgens mij bestond dr Brown toen nog niet eens. De jongste heeft wel uit dr Brown flessen gedronken en nu heb ik wederom dr Brown gekocht, zegt genoeg denk ik ;)

15. mama20152018

6 sep 2021
    78
    119
    33
    Vrouw
    vandaag alweer 24+3 weken, wat gaat de tijd snel. Wij hebben nog steeds geen naam. Over 3 weken heerlijk 2,5 week op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Traditie getrouw ontstaan de namen altijd op vakantie. Vandaag controle gehad. mijn baarmoeder komt net boven mijn navel. Volgens boekje volgens de verloskundige. Over 3 weken weer een controle en bloedprikken ivm bloedgroep. Moeten meer van jullie extra bloedprikken voor de bloedgroep? Bij mij komt het omdat ik 0-negatief heb, en het kan zijn, dat de baby een positieve bloedgroep heeft, en dat kan dan gevaarlijk zijn voor mij. Als baby andere bloedgroep heeft dan ik, krijg ik met 30 weken en na de bevalling een prik met bepaalde antistoffen.

Holagente en Nandine vinden dit leuk.
  16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Fijn dat je je weer wat beter voelt!! en inderdaad, rustig aan blijven doen..
    Jaa zo bijzonder he dat getrappel, al doet t bij mij soms echt pijn! Meer meiden hier last van?
    Wij hebben als t goed is de naam ook en noemen haar ook zo! <3

17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    oei, niet fijn meis! Hopelijk kun je vanaf nu een beetje rustigere aan doen!! Over een jaar verkopen, ook wel fijn idee, dan heb je nu ff echt rust!

18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ik heb deze prik ook gehad bij de jongens, ben ook 0-negatief! Nu een andere vader dus ben benieuwd of ik nu wel of niet geprikt hoef te worden.. hoop t niet! Maar aangezien er maar 15% van de mensen deze bloedgroep heeft vrees ik t ergste! :confused:

19. lille

lille Actief lid

15 mrt 2021
    486
    566
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Uitgerekend: 1 t/m 15 oktober 2022

29 september
    ♡ Laraxx - 3e kindje - 37 jaar

3 oktober
    ♡ Mila - 1e kindje - 28 jaar

5 oktober

♡ Eliizzaa - 2e kindje - 28 jaar

6 oktober

♡ Nandine - 1e kindje - 29 jaar
    ♡ Peetje83 - 3e kindje (1e samen) - 39 jaar
    ♡ youngmommy20 - 1e kindje - 20 jaar

7 oktober
    ♡ Stoeptegel - 1e kindje - 32 jaar
    ♡ capo - 3e kindje - 36 jaar

8 oktober
    ♡ Nino12 - 1e kindje - 29 jaar

9 oktober

♡ 23Lena23 - 2e kindje - 38 jaar

10 oktober

♡ Mama20152018 - 3de kindje (2de kindje samen) - 38 jaar

11 oktober
    ♡ Bloempje2606 - 2e kindje - 26 jaar
    ♡ Holagente - 1e kindje - 24 jaar

14 oktober
    ♡ Elmii - 3e kindje - 33 jaar

15 oktober

♡ Lille - 1e kindje - 29 jaar

16 oktober
    ♡ Marinda1988 - 2e kindje - 33 jaar

---------------------------------------------
    ♡ Jongen (7) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (2)
    ---------------------------------------------

Sterretjes:
    ☆ MM34 - 2e kindje (1e samen) - 35 jaar
    ☆ Happymom5 - 6e kindje (1e samen) - 36 jaar

Afspraken:

28 - 23 lena23 suikertest
    29 - Lille - zwangerschap diabetes test
    29 - Nino12 - standaard controle vk
    30- youngmommy20 - controle echo

Juli:
    4 - Laraxx - controle VK
    4 - Peetje83 - controle VK
    7 - Laraxx - 3/4D echo
    11- youngmommy20 - 3D echo
    22 - Lille - controle + groei echo

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    meis, misschien alles laten liggen en wachten tot je man thuis komt? ik doe hier ook heel weinig meer in huishouden en laat de boel ook meer de boel vanwege mn bekken,... als ik toch teveel (en dat is al heel snel) doe, moet ik een hoge prijs betalen snachts! Tis ff niet anders, goed aan jezelf denken nu!

Deel Deze Pagina