Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Klopt dagen dat je in het ziekenhuis ligt vallen af van de 8 dagen maar je VK of gynaecoloog kan je een indicatie geven voor 2 dagen extra. Dus gewoon zelf om vragen als je het prettig vindt.

    Graag gedaan, hele fijne verdere zwangerschap en succes alvast met de keizersnede!
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  2. Mila2017

    Mila2017 Actief lid

    18 jan 2022
    285
    452
    63
    Vrouw
    Dankjewel!! Inderdaad lekker in Ibiza momenteel, genieten! Hoe is het me je? Ben je weer helemaal opgeknapt?
     
  3. Mila2017

    Mila2017 Actief lid

    18 jan 2022
    285
    452
    63
    Vrouw
    @Nino12 hoe is het gegaan gister avond met de kat ophalen? Ben heel nieuwsgierig leuk moment!!
     
  4. Mila2017

    Mila2017 Actief lid

    18 jan 2022
    285
    452
    63
    Vrouw
    Bij mijn vriend op zijn werk zijn ze qua vrij nemen heel flexibel. Hij heeft nog genoeg dagen en wil volgens mij ook een paar weken opnemen maar we kijken even hoe de bevalling is gaat en hoe ik me daarna voel. Het is bij ons de eerste dus we hebben eerlijk gezegd geen idee wat we moeten verwachten.

    Met keizersnede snap ik idd dat twee weken als weinig voelt. Vriendin van mij heeft t recent ook gehad en het duurde inderdaad wel even voordat ze weer uit bed kon, laat staan het huishouden doen. Misschien alvast een compromis afspreken, 2,5 week? Scheelt toch net weer iets… maar ik begrijp je gevoel!
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  5. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ja idd dat is denk ik bedoeld als je kolft... ik deed toen handmatig 'kolven' dus met mn hand eruit duwen/masseren... dat kan idd geen kwaad denk ik!
     
  6. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    @Eliizzaa verschonen is dan wel een dingetje denk ik ook ivm bukken/tillen enzo straks.. je vriend kan igg de eerste 2 weken helpen. kun je nergens een commode kwijt? bijv in badkamer of beneden? ik heb een 2e commode op de badkamer staat, zon simpele van ikea, 15 euro.
    Mijn vriend is bezig met opzetten van eigen bedrijf, ik hoop dus dat hij straks zn eigen tijd kan indelen.. hij zal zoweizo mijn oudste 2 kind moeten brengen en halen van school. Verder doet hij nu ook al heel veel in het huishouden dus ben er niet zo bang voor!
    Snap dat je met zon kleine om je heen veel meer werk hebt....

    Ik kreeg bij vorige KS's totaal 10 dagen kraamzorg....
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  7. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    ging heel goed! Het is net of je een klein kind aan het opvoeden bent want hij wil nog wel graag op dingen springen (aanrecht tafel) wat wij absoluut niet willen! Verder is hij wel heel lief en doet het ook heel goed!
     
    Nandine, Mila2017 en capo vinden dit leuk.
  8. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ohhhh dat klinkt wel echt fantastisch hoor! Heerlijk volop de chillstand aan! Geniet er nog goed van!

    Lief dat je het vraagt! Ik dacht wel goed opgeknapt te zijn, dus ging enthousiast weer op de fiets naar mijn werk. Viel dat even tegen, haha. Blijkbaar keldert je conditie enorm snel na zoiets. En nu moet ik nog terug, hahaha. Maar verder geen klachten meer. Kan eindelijk weer normaal eten en drinken dus dat is heel fijn!

    Daar moet ik me nog in verdiepen ja. Vond jij het de moeite waard om dat vooraf al te doen?

    Haha lekker alvast ervaring opdoen voor wat je te wachten staat! Al is het bij een baby dan wel weer een voordeel dat die nog niet gelijk dat soort fysieke fratsen uithalen. Goed om te horen dat het zo goed bevalt!
     
    Nino12 vindt dit leuk.
  9. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Ja omdat ik wist dat de borstvoeding niet vanzelf zou gaan (bij mijn oudste zoontje was het drama) en na een keizersnede is je lichaam van slag... dus ik had zoiets van wat ik nu al kan opvangen is mooi meegenomen!
     
    Stoeptegel vindt dit leuk.
  10. capo

    capo Fanatiek lid

    16 nov 2020
    1.422
    1.943
    113
    Vrouw
    Gekke vraag misschien, maar haal je dan ook het colostrum eruit? Dat wat dikker en geler is (en voedzamer) dan de borstvoeding daarna?

    Ik snap de overwegingen voor prenataal kolven bij een keizersnede, of wanneer je toch al lekt, of wanneer je zorg hebt dat het niet goed op gang komt! Ik ga het zelf niet doen, vanuit het idee dat de afstemming tussen wat baby nodig heeft en wat je aanmaakt qua samenstelling, zo 1-op-1 op elkaar aansluit.
     
  11. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ja dat haal je ook eruit idd...
    ik las dit net nog: (bijlage)

    ga het denk ik wel weer doen.. snap jou reden om het niet te doen ook!

    Vond het zelf gewoon zo vreselijk dat ik lekte als een tiet:p tijdens zwangerschap en zo die kostbare druppels zag verdwijnen in wat dan ook haha! (en idd met mijn voorgeschiedenis de kans weer groot was dat t weer moeizaam zou gaan worden na de operatie..)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    capo en Stoeptegel vinden dit leuk.
  12. Laraxx

    Laraxx Fanatiek lid

    16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    las dit ook:

    U maakt dit aan vanaf de 16e zwangerschapsweek tot enkele dagen na de bevalling. Colostrum is rijk aan antistoffen, groeifactoren en eiwitten. Dit zijn belangrijke stoffen voor de ontwikkeling van de organen van uw baby.

    dus op deze manier kan ik meer colostrum verzamelen (tis dus niet op voor de baby bij de eerste dagen drinken uit de borst, dit wist ik namelijk niet zeker)
     
  13. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Ja daar zit ik dus nu over na te denken… hoe ga ik haar verschonen als de kleine man in zn kamer aan het slapen is.. dan moet het dus echt op bed.. maar ruimte voor nog een commode is er niet meer op haar kamer met der grotere bed en kledingkast. En de tipi tent. (Ze heeft echt een klein kamertje nu) ze krijgt een grote in t nieuwe huis. hmm lastig. Ik moet even gaan brainstormen!

    Wat fijn dat jouw man wel in het huishouden helpt! De mijne doet (naast werken) echt helemaal niks. Laat overal alles slingeren en zijn troep staan en verwacht dat het “magisch” verdwijnt. Dus dat word wat haha!

    en ik had eindelijk een mooie naam bedacht! L.inc J.oan. Maar hij vind het weer niet goed -.- zucht :roflmao:
     
  14. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    hahaha ja dit lijkt meer op een peuter denk ik :roflmao: continue achteraan vangen hahaha tenzij hij slaapt dan maakt hij echt de meest schattige geluidjes!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nandine, lille, Mila2017 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Holagente

    Holagente Bekend lid

    1 jan 2022
    522
    502
    93
    Vrouw
    Is het zo vroeg in de zwangerschap ook al Colostrum? Colostrum is toch altijd geel? Daar komt dat van mij niet in de buurt.
     
  16. Stoeptegel

    Stoeptegel Bekend lid

    2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Is zoiets als dit niet wat dan?
    https://holabb.nl/products/cot-top-changing-table-white
     
  17. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    dat zou voor even wel een oplossing zijn maar ze toont wel steeds meer tekenen dat ze in haar grote bed wil.. ik denk dat we haar dan verschonen op ons bed.
    Dank voor het mee denken :p we vinden er wel wat op haha
     
    Stoeptegel vindt dit leuk.
  18. lille

    lille Actief lid

    15 mrt 2021
    474
    562
    93
    Vrouw
    Maastricht
    Hoi hoi!

    Ik heb het hier nog niet allemaal terug gelezen maar ben nu al 2 dagen hier in Seoul. De vlucht was een groot drama omdat ik vanwege mijn bekkenklachten niet zo lang kon zitten en dus niet heb kunnen slapen. Om de paar minuten moest ik wel van zijkant wisselen haha. Verschrikkelijk! Heb zelfs nog overgegeven tijdens de vlucht en nog een paar uur bij de stewardessen gezeten die me in de gaten hielden. Dus zijn nu aan het kijken of we mijn kaartje kunnen upgraden naar eerste klas.

    Voor de rest gaat het hier goed! Veel rust genomen en rustig aangedaan. Het is hier wel heel erg benauwd + mondkapje+ 35 graden is echt killing haha. Hopelijk wordt het wat kouder nog. Screenshot_20220706-174515_Gallery.jpg Geniet nog allemaal lekker van jullie vakantie! ♡
     
    Mila2017, Marinda1988, bloempje2606 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Nino12

    Nino12 Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.805
    2.971
    113
    Vrouw
    ohneee wat heftig van je vlucht! Hopelijk kun je je ticket nog een upgrade geven. Hopelijk kun je nu wel van je vakantie genieten!
     
  20. youngmommy20

    youngmommy20 Niet meer actief

    Wij hadden een afspraak met kraamzorg maar dat beviel ons beide helemaal niet. Gisteren op mijn laatste stage dag hoorde ik over natuurlijk kraamzorg, ik ben gaan zoeken en die het zit dus ook in onze buurt. We hebben een gesprek ingepland en als dat gesprek goed gaat willen we voor natuurlijke kraamzorg gaan. Ben zo enthousiast over die kraamzorg het past helemaal in de visie die wij mee willen geven aan ons meisje.

    [​IMG]
     
    Nandine vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina