Even een beetje terug gelezen en uiteraard te lui om op alles te reageren het geboortekaartje hebben we nog niet naar gekeken. We zijn deze zwangerschap heel laat met alles, de kamer van mijn dochter was met 20 weken al klaar hahaha wat betreft de buik, ik draag laag en naar voren. Zoals ze bij een jongetje altijd al zeggen! Bij mijn dochter stond mijn buik ook naar voren maar wel hoger. ik zelf heb veel last van bekken klachten en ben erg moe. Ik kan dus al steeds minder. gelukkig staan de commode en de kledingkast wel dus ik kan eindelijk winkelen!!! Kopen jullie rompers met korte mouwen of lange mouwen? Ik wil namelijk leuke dikke kleren kopen en dan leek me lange mouwen miss te warm er onder? hoe doen jullie dat? Btw, de h&m heeft echt geweldig leuke newborn kleding!!!
Wij hebben besloten om toch voor een nieuwe maxi cosi te gaan. Aangezien de maxi cosi die wij nu hebben nog van de zusjes van mijn vriend is geweest en meer dan 5 jaar oud zijn voelde ik me daar niet heel prettig en veilig bij. Nu kunnen wij er eentje gratis ophalen die maar een jaartje oud is dus dat voelt wat beter.
Ik heb wat rompertjes zonder mouwen maar wil vooral kijken naar korte mouwen rompers die overslag zijn en wil liefste wit, al bij de prenatal gekeken maar daar waren ze helemaal uitverkocht. Dus moet over paar dagen nog eens even gaan kijken. Thnx voor de tip betreft H&M ik zal daar zeker een kijkje gaan nemen. Wat voor billendoekjes gaan jullie gebruiken?
De zeeman en de hema hebben vaak ook een hele boel rompers! Kijk daar eventjes. Billendoekjes gebruiken we ze zelfde als bij mijn dochter, we hebben toch nog 20 pakken! Haha. Pampers aqua pure doekjes. Vrij duur, maar mijn dochter kon nergens anders tegen… en omdat we er nog zo veel hebben liggen laat ik het daar bij
Nee, maar wel een grafisch ontwerper gevonden hier uit de stad die mooie dingen maakt! Dus we wilden met haar checken of zij iets kan ontwerpen voor ons. We willen iets met een regenboog in ieder geval
Hier alleen rompers met korte mouwen. Ik vond rompers met lange mouwen zo'n gehannes bij de oudste, dat ik ze bij de jongste al niet meer gekocht heb en nu dus ook niet.
Nou, wij hebben al wel iets in ons hoofd, maar nu de uitwerking nog.. We ontwerpen hem zelf en maken dan een vervolg op onze trouwkaart die we ook zelf hebben ontworpen. We kunnen er nu al naar uitkijken, zó leuk! En nu dus maar hopen dat het in de praktijk zo uitpakt als we in ons hoofd hebben, haha. Hebben jullie nog met specifieke dingen rekening gehouden?
Hier klopt het niet, ik draag ook naar voren (meer bij de eerste twee dan nu). Bij de tweede wist ik het geslacht niet tot de bevalling en iedereen wist aan m’n buik zeker te zien dat het een jongen zou zijn, nou niet dus. Bij de eerste weet ik nog een moment dat ik nagefloten werd op straat met zo’n 35 weken zwangerschap en dat die betreffende jongen dus oprecht schrok toen hij voorbij me liep en m’n buik zag haha dat zag je dus echt niet aan de achterkant. Dit is m’n buik bijna 2 weken geleden met 25 weken
Leuk! Wij moeten er maar eens aan beginnen, we laten aan de hand van het geboorte kaartje een raamsticker maken die dan overeenkomt. Dus we moeten het ontwerp in augustus wel af hebben (de gene die de raamsticker maakt zit behoorlijk vol)
Zoooo leuk hè, dat speculeren! Bij ons was veruit het grootste deel team jongetje, maar nu beginnen er ineens mensen bij te draaien. Super grappig. Geen idee ook waar ze het op baseren, maar sommigen zijn er zó van overtuigd. Ik heb echt geen idee dus ik laat het lekker op me afkomen en verheug me op allebei! Heerlijke voorpret dit al, vind je niet? Beetje alsof je weet dat je op schoolreisje gaat, niet weet waarheen en er mega veel zin in hebt
Oh wat is er vandaag lekker veel geschreven zeg! Ik ga even zo reageren hahaha onze echo was gelukkig helemaal goed! Hoeven niet vervolgt te worden bij de gynaecoloog! Ons meisje was goed gegroeid ook. Vanavond is ook de kraamzorg langs geweest voor de intake, wat een fantastisch mens! Helemaal vertrouwen in haar . Ik draag mijn buik ook naar voren haha maar het wordt toch echt een meisje!! (Vandaag weer bevestigd, vol die schaamlippen in beeld) Qua geboortekaartje ik ben bezig met zelf een kaartje te ontwerpen op lief leuk&eigen! Wel een klusje maar vind het leuk om te doen. Fijn om te lezen dat het goed gaat met iedereen en dat iedereen ook bezig is met van alles! @capo super dat jou echo ook helemaal goed was meid.
Meiden nog een tip, ik heb het boek “Zwanger, mijn 9 maanden dagboek” gekocht en ben dit momenteel aan het invullen. Je kunt via dit forum al je bijdragen terugvinden (dus alle reacties die je in topics hebt gedeeld) in chronologische volgorde. Ik merk bijv dat ik eigenlijk zoveel al vergeten ben (zoals bijv symptomen bij PDO etc etc) toen je dacht dat je wel eens zwanger kon zijn. Het is heel leuk om terug te lezen en ook fijn om het op te schrijven omdat het me helpt om me meer “connected” te voelen met de zwangerschap ofzo. Ook kun je al je echofotos netjes inplakken ik zou het jullie aanraden!
Meiden gaan jullie allemaal netjes jullie bed omhoog doen? Ik weet nog na de bevalling van mijn dochter kon ik nauwelijks mijn bed in en uit. Het was ook flink pijnlijk met m’n totaal ruptuur om zo in bed te moeten klimmen. Nu krijg ik een keizersnede en dus een flinke wond, ik zie het echt niet zitten om letterlijk mijn bed in te moeten klimmen…..
Heb je al intake van de kraamzorg gehad? Benieuwd wat zij ervan zeggen. Bij mijn dochter niet gedaan. Bed was ook al vrij hoog. Maar dacht toen, als ze het eisen regelen we het alsnog wel ter plekke. Ik vond het inklimmen ook belastend! En ik had maar een paar hechtingen… Ik ga het navragen denk ik, begin augustus intake. En in ieder geval een krukje bij het bed! Met een keizersnede wil je echt geen rek op de wond door gekke klimmoves te moeten uithalen! Snap ik heel goed!
Als het allemaal gaat zoals we hopen, beval ik thuis dus ik ga het wel doen. Heb het bed al opgemeten en met de hoogste klossen kom ik net aan de 80 cm. Gelukkig ben ik iets langer dan de gemiddelde Nederlandse vrouw dus ik hoop dat het enigszins te doen is. Maar ik vind het wel echt bizar hoog