Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Klinkt voor jullie als een heerlijke positieve dag zeg! En wat een ontzettende geruststelling moet het zijn dat het hartje in orde is! Weer een zorg minder..

Nino12 vindt dit leuk.
  2. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Ik heb 25 juli de telefonische intake. Ik ga dan wel even vragen wat de mogelijkheden zijn. Dat geklim is echt heel erg belastend als je hechtingen/een wond hebt, echt niet fijn! En lijkt me ook niet goed voor het herstel..
    Ik had toen een krukje staan, daar ben ik letterlijk (met m’n 72 kilotjes) doorheen gezakt toen ik 41 weken zwanger was. Ik schrok me rot!!! En pijn joh!

ik snap dat t omhoog moet voor de kraamzorg haar rug, maar 80 cm is echt veel te hoog.. het was echt ontiegelijk zwaar om in en uit bed te klimmen met al die hechtingen daar beneden en 2 joekels van aambeien.. de kraamzorg heeft toen na 2 dagen ook gezegd haal de klossen maar weg want dit is niet te doen voor je..

3. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Eerlijk gezegd vind ik ophoogen beetje onzin, want als je in bad zou bevallen moet je het bad dan ook ophoogen voor de rug enzo van de verloskundige of kraamzorg, beetje onzin vind ik dat. Neem aan dat de verloskundige of kraamzorg best zzelf op hun houding kunnen letten toch. Ze kunnen toch ook gewoon gaan zitten ofzo...

4. youngmommy20

Word ik opeens uitgenodigd door mijn stage om vanavond mee te eten tijdens de jaarafsluiting. In de jaarafsluiting nemen ze ook afscheid van de Juffies die weggaan en krijgt iedereen een kleinigheidje om het beste te wensen voor het nieuwe jaar en de toekomst.

5. bloempje2606

bloempje2606 Actief lid

20 dec 2021
    115
    327
    63
    Vrouw
    Dankjewel dames voor de lieve reactie op m’n 3D echo :rolleyes:

en @Peetje83 ja deze jongen wilde écht niet meewerken. Hele tijd de handen voor zijn gezicht en op het eind gewoon met de rug naar ons toe gedraaid en zo blijven liggen. En wild dat ‘ie is :roflmao:

Ik draag overigens ook mega naar voren, maar dit had ik bij mijn dochter ook (en nu zoon)..

Ik overleg ook met de kraamhulp of ze het bed graag verhoogd willen hebben. Ze vragen het niet voor niks, dus ik vind het zelf geen onzin of iets waar ze zelf maar op moeten letten, een wat oudere vrouw, iemand met sowieso al rugklachten of gewoon überhaupt dag in dag uit met je rug gebogen staan omdat dit je werk is dat is niet heel goed voor je lijf denk ik zo én niet heel fijn

Uiteraard wel met uitzondering voor de dames met idd een keizersnee of totaal ruptuur of wat dan ook, want dat is ook niet te doen en daar moet ook zeker rekening mee gehouden worden! :oops:

Nandine, Eliizzaa en Peetje83 vinden dit leuk.
  6. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.555
    113
    Limburg
    Ik ga ook navragen of het bed per se omhoog moet. Niet omdat ik dat niet wil, maar op onze slaapkamer is dat echt onhandig. Wij hebben schuine muren dus als het bed hoger staat liggen we al haast onder het plafond. Als we het bed in de lengte van de kamer zetten zou het qua slapen wel weer kunnen, maar als de kraamhulp dan haar dingen moet uitvoeren denk ik dat ze ook zo met haar hoofd tegen het schuine deel van het plafond zit. We hebben wel een dakkapel, maar we hebben een breed bed, dus zelfs al zetten we het bed onder het dakkapel neer, zal de kraamhulp nog gebogen moeten werken.
    Hoe dan ook zal het moeilijk ergonomisch werken zijn op onze slaapkamer.

7. youngmommy20

Zijn er hier meer dames uit Rotterdam die ook de antroposofische visie hebben en hun kind naar de antroposofische opvang willen brengen? Let me know ik ben erg benieuwd.

8. bloempje2606

bloempje2606 Actief lid

20 dec 2021
    115
    327
    63
    Vrouw
    Vraag voor de dames die al kindjes hebben: zijn er nou echt dingen of producten waar jullie echt bij zweren? Die zo goed zijn bevallen? Misschien zitten daar nog leuke tips tussen :D

Ik zelf zweeeeer echt bij Dr. Swaab zinkolie bij luieruitslag. Dat is echt wonderspul. Mijn dochter haar uitslag was echt met 2 dagen helemaal weg. Daar kwam Sudocreme of Bepanthen écht niet bij in de buurt. Die zinkolie heb ik echt altijd in huis, fantastisch spul :rolleyes:

Laraxx, youngmommy20, Elmii en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.555
    113
    Limburg
    Draagdoek/draagzak. Het enige wat ik nog heb bewaard van m'n jongste en daar ben ik nu zo blij mee dat ik die al heb!
    En Sab simplex tegen krampjes. Verkrijgbaar in Duitsland, wij wonen vlakbij de Duitse grens dus kunnen er makkelijk aankomen, maar het is vast ook te bestellen.

bloempje2606 en Stoeptegel vinden dit leuk.
  10. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Toevallig gister een afspraak gemaakt met iemand die me wegwijs kan maken in de draagdoeken. Als ik dit zo lees, is dat een goede zet geweest. Het lijkt mij ook wel fijn!

Peetje83 vindt dit leuk.
  11. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Even alles teruggelezen…

De kraamzorg heeft tijdens onze intake wel duidelijk gemaakt dat het bed echt op minimaal 80 cm moet staan. Ik ben best lang, maar ik vind het maar hoog. Ik ga het overigens wel doen hoor. Maar kan wel begrijpen dat het na een keizersnede niet fijn is om op zo’n hoog bed te moeten klimmen. Ik ben wel benieuwd wat jullie kraamzorg daarvan zegt.

Ik draag ook meer naar voren, en krijg natuurlijk een jongetje. Dus bij mij klopt het bakerpraatje!

Een paar dagen geleden is de babykamer geleverd. Een flink bouwpakket en door het werk zijn we er nog niet aan toegekomen. Maar we kunnen er nu in ieder geval echt aan beginnen. Zo leuk!

Zit op dit moment in het ZKH te wachten tot ik weer mag bloedprikken voor zwangerschapsdiabetes. Het suikerdrankje viel mij uiteindelijk echt reuze mee, ik vond het zelfs lekker. :o:

En @Nino12, wat fijn om te horen dat de echo goed was. Een hele geruststelling!

Marinda1988, Mila2017, Peetje83 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.555
    113
    Limburg
    Ik heb toendertijd ook heel veel filmpjes gekeken van wrap you in love, hele fijne filmpjes om de verschillende manieren van knopen te leren.

Stoeptegel vindt dit leuk.
  13. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ah top, deze tips! Heel fijn, heb ik wat aan :)

Peetje83 vindt dit leuk.
  14. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Even denken Hihi,

gelilact was hier redding! Niet in Nederland te krijgen maar België of online. Het helpt zo tegen reflux/spugen zonder dat het kindjes krampjes geeft want johannesbroodpitmeel wel vaak doet!

pro-biotica gegeven aan de jongetje, was ook een goede zet. Hier dames met zwakke darmen en de eerste kon pas vast voedsel verdragen na 1 jaar… De jongste had ook wel wat moeite maar toch minder.

Inderdaad ook m’n draagdoek, allerbelangrijkste!

Voor in badje, balneum badolie. De jongste had (heeft) eczeem en in bad is dan niet heel handig maar deze olie laat een zacht laagje achter op de huid. Alsnog niet voldoende voor eczeem en hele droge huid maar wel de beste die ik heb gevonden.

En hier zweer ik bij de billetjes bij witte klei poeder van vertagil!

Hier komen ze vandaag van de kraamzorg maar het bed zal wel omhoog moeten dat moest hier steeds…

15. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    als ik moest gokken nav je buik zou ik zeggen meisje haha!

Elmii vindt dit leuk.
  16. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    wat een fijn nieuws!!!! Nu echt lekker genieten!!

Nino12 vindt dit leuk.
  17. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    leuk!! wij hebben ook een regenboog :)

capo vindt dit leuk.
  18. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    haha heerlijK!!

youngmommy20 vindt dit leuk.
  19. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    nee doe ik niet.... laatste keer ook niet nodig geweest en vooral niet na een keizersnede... anders kom je er helemaal niet in! en de bedden tegenwoordig zijn toch allemaal wat hoger dan 'vroeger' ;)

Eliizzaa vindt dit leuk.
  20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.061
    2.555
    113
    Limburg
    Zo ben je weken aan het wachten tot de slaapkamer gesplitst wordt en lijkt het maar niet op te schieten en zo heb je in 3 dagen tijd opeens een extra slaapkamer.
    Eindelijk zijn ze klaar :roflmao:
    Dit weekend verven en dan kunnen de spullen van de jongens op z'n plek gezet worden en daarna is eindelijk de babykamer aan de beurt.

Foto 1 en 2 hoe de slaapkamer was, foto 3 en 4 hoe het nu is.

IMG20220710111335.jpg IMG20220710111324.jpg IMG20220714114936.jpg IMG20220714114858.jpg

Marinda1988, Nino12, Nandine en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina