Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Ik denk dat wel eens te voelen! Vaak is het dan zo’n 4x achter elkaar, met inderdaad +- 2/3 seconden ertussen. Heb het toentertijd opgezocht en ze kunnen de hik krijgen doordat ze het vruchtwater drinken.

capo vindt dit leuk.
  2. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Mooi hè @Mila2017 @Holagente
    Voor onze termijn heel logisch dat we het al kunnen voelen lees ik!
    En heel gezond, oefenen ze met slikken en ‘ademen’ :)

Mila2017 vindt dit leuk.
  3. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Jaa zeker weten! Mijn dochter had het bijna dagelijks. Ons kereltje heeft het nu 2 x (voelbaar voor mij) gehad. Ongeveer een minuut lang om de paar seconden een klein tikje, echt precies het zelfde ritme de hele tijd. Dan weet ik zeker dat het de hik is, echt schattig hihi.
    Rond 35 weken krijg ik nog een liggingsecho en daarna ga ik over naar het ziekenhuis voor de controles ivm de keizersnede.
    Vind het nog wel wat spannend hoor..

Laraxx en capo vinden dit leuk.
  4. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    @Mila2017 prachtige plaatjes, ze lijkt best op onze baby met de 3D haha! Wij waren bij dokter Papa in Amsterdam, hij is erg goed en nam ook echt een uur de tijd :)!

@youngmommy20 vervelend die zorgen, vriendin van mij moet ook extra nu (zelfde als jij), zij gokt maar door haar eigen kleine lengte en niet al te grote man dat het daardoor komt.

@Elmii even wat rustiger aan doen voor jou dus. Mijn HB was afgelopen maandag 5.5, ik heb ijzer tabletten gekregen omdat het te laag was. 6.5 klinkt wel een stuk beter, maar hoe is jouw bloed druk? Want die van mij is ook laag, dus ik heb iedere keer dat de schuld gegeven van mijn duizelingen ook. Achteraf wss een combi van laag HB en dat

@capo nah zo toevallig! 2 dagen terug zei ik tegen mijn man dit moét de hik zijn, voel eens! Ik zag dat het rond 30 weken begon, maar ik weet echt vrij zeker dat ik het 2 dagen geleden heb gevoeld, het was precies zoals bij mijn dochter toen

Hier vanavond een foto shoot, als ik de foto’s binnen heb over 1-2 weken zal ik wat delen! Superveel zin in!

5. youngmommy20

youngmommy20 Niet meer actief

Ik ben inderdaad ook niet zo groot (ongeveer 1.50) en mijn vriend is 1.70 dus misschien combinatie van beide dat ze wellicht kleiner uitvalt ofzo? Hebben trouwens ook een gesprek ingepland staan met de kraamzorg op 12 augustus. Dus hoop dat dat klikt dan hebben we een kraamzorg. Ook een bevestiging gehad van de antroposofische kinderopvang van geslaagde inschrijving en de bevesting dat ons meisje daar een plekje krijgt, heel erg opgelucht op dat gebied. Wellicht erg vroeg om te horen maar omdat ik daar stage heb gelopen kortere lijntjes vandaar. Ik maak me alleen erg veel zorgen om haar achterlopende groei curven volgens de verloskundig. Ik heb de nieuwe maxi cosi trouwens binnen zo blij mee. :thumup:

Nandine vindt dit leuk.
  6. youngmommy20

Ik ben ook alweer over de 29 weken heen. Gaat opeens zo snel allemaal. Nog ruim 8 weken en dan mag ze komen. Dan zit ik op 37 weken, maar denk dat ze wel tot de 40 weken in mijn buikje zit haha.

7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    Even een aantal daagjes wat afwezig geweest ik trok de hitte echt niet :roflmao: verder ook wel druk geweest op werk! Nu lekker genieten van het weekend!
    @Mila2017 wat een mooie echo heb je gehad! Heel leuk om te zien!

@Elmii wat vervelend van je lage hb! Heb je er veel last van?? Ik moet binnenkort ook weer prikken. Ik zat altijd hoog dus ben benieuwd!

@Marinda1988 wat leuk een shoot! Heel benieuwd naar de foto’s

Marinda1988 en Mila2017 vinden dit leuk.
  8. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    wat een super fijn nieuws!! Zo leuk ook dat de baby al haartjes heeft hihi

Holagente en Mila2017 vinden dit leuk.
  9. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Ja voel ik soms ook! Dat is het zeker! Schattig hè ❤️

youngmommy20 vindt dit leuk.
  10. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Hier eindelijk een kleur gekozen voor de muren van de babykamer. Ik doe alle muren dezelfde kleur. Nog twee muren en dan kan het inrichten beginnen :)

Bijgevoegde bestanden:

Nino12, Mila2017, Marinda1988 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. youngmommy20

Wij hebben trouwens maandag een extra echo omdat de groei toch afwijkender is. Dus moeten een groei echo laten maken. Maak me daar wel heel erg zorgen om. Wat nou als het nu alsnog mis is met haar? Heb echt stress en daardoor weer harde buiken.. weet ook niet wat ik moet doen. Iemand die me misschien tips kan geven? Ik heb totaal geen overzicht meer en mijn vriend ook niet. Maak me gewoon heel veel zorgen. :cry::cry:

12. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    De verloskundige zei dat 6,5 voor ‘n zwangere vrouw prima is maar wel voor ongemakken kan zorgen. Ik slik nu gentle iron op haar aanraden zodat het hopelijk niet lager wordt en ik me wat beter voel qua energie/enz. M’n bloeddruk is 113/65 dus niet heel laag maar ook zeker niet hoog ofzo. En wat was het bij jou? Werken de pillen? Ik hoorde dat die weer voor andere ongemakken zorgen helaas…

Succes en veel plezier met de shoot!
    Fijn lekker weekend! Wordt toch weer rond de 30 graden maar dat is beter dan 40 haha.
    Hopelijk blijft jouw ijzer gewoon goed.

Nino12 en Marinda1988 vinden dit leuk.
  13. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Goed dat de extra echo er is. Schrijf al je vragen op en stel ze maandag allemaal. De enigste die je vragen kan beantwoorden sinds verloskundige dat kunnen wij helaas ook niet omdat iedere zwangerschap en baby’tje anders is. Er zal echt geen reden zijn tot paniek nu want dan laten ze je niet tot maandag wachten. Probeer je daar aan vast te houden. Stress heeft de baby ook niets aan. Rustig aan!

14. youngmommy20

#4294 youngmommy20, 23 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2022
    Het is gewoon lastig, heb ook momenteel het gevoel overal alleen voor te staan. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen aangezien ik haar ook al 2/3 dagen niet meer heb gevoeld, maak ik me daar ook meer zorgen om. Het is vanaf 28 weken toch normaal om je kindje elke dag te voelen? Twijfel ook om de verloskundige te bellen, omdat ik vanochtend tijdens werk ook harde buiken had en de kleine meid totaal niet voelde.. Ik weet gewoon niet wat momenteel verstandig is om te doen. Weet ook niet of ik kan wachten tot maandag... Ze hebben haar op ruim 4 cm kleiner gemeten dan dat het gemiddeld zou moeten zijn. Ik wil niemand lastig vallen met eventuele onnodige belletjes aan de verloskundige... :$

15. youngmommy20

Ik kreeg vandaag tijdens werk een hele nare opmerking van een vrouw. Eerst zei je zo hoever ben je? Ik netjes geantwoord met 29+2 weken en zegt zij zo'n klein buikje ik dacht dat je 24 weken was ofzo, maar je bent wel beetje jong voor een kindje nou succes ermee hoor. Ik liet niks merken maar dat heeft me echt pijn gedaan die opmerking en voel me daardoor weer onzeker over of ik dit allemaak wel kan en wat ik mezelf, Kevin en de kleine meid allemaal aandoe om op deze leeftijd mama en papa te worden. Of om deze tijden op te groeien... maakt me gewoon super onzeker of ik wel een goeie mama ga en kan zijn. Ook op financieel gebied merken we dat het toch best lastig is af en toe.

16. youngmommy20

#4296 youngmommy20, 24 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2022
    Wij hebben de nacht in het ziekenhuis doorgebracht. Krijgen straks te horen hoe en wat.
    De hartslag van de kleine meid wordt goed in de gaten gehouden. Straks gaan ze weer een echo maken om haar goed op te kunnen meten. Er zijn al heel wat tranen gevallen en dat mag ook gewoon getoont worden vind ik. Waarom zou je je emoties inhouden?

Mila2017 vindt dit leuk.
  17. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ach joh, wat een spanning. Weten jullie inmiddels meer? Hopelijk is alles goed!

youngmommy20 en Mila2017 vinden dit leuk.
  18. Mila2017

Mila2017 Actief lid

18 jan 2022
    285
    453
    63
    Vrouw
    Ja hier ben ik ook benieuwd naar!

19. youngmommy20

#4299 youngmommy20, 24 jul 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2022
    Haar hartslag was heel erg laag en omdat ik haar al 2/3 dagen niet voelde maakte ik me heel erg zorgen en toch maar de verloskundige gebeld. Zij kwam en merkte dat de hartslag heel erg laag was en dat baarde haar ook zorgen en zijn daarna gelijk naar het ziekenhuis gegaan, lig al de hele tijd aan de monitor en heb van die banden om mijn buik zodat ze haar hartslag kunnen blijven monitoren. Ze konden zo snel geen oorzaak vinden waarom haar hartslag zo laag was dus wilde ze het blijven monitoren. Om kwart voor 10 hebben ze een uitgebreidde echo gemaakt waarbij ze naar het hartje hebben gekeken en ook gelijk de groei echo hebben gedaan. Daarvan hebben we de uitslag ook direcht gekregen. Dat voelt nog erg dubbel. Ze dachten aan een ritme stoornis maar dat heeft ze gelukkig niet en konden verder geen afwijkingen aan haar hartje vinden. Haar groei blijft erg achter en dat baart ze nu meer zorgen. Ze zit qua groei op een kindje van 25 weken zwangerschap, maar leggen wel verband met mijn eigen lengte. Nu gaan ze overleggen of ik naar huis mag en over 3 dagen terug moet komen om te kijken of ze wel is gegroeid of dat ze me in het ziekenhuis houden en alles blijven monitoren ook haar hartslag. Die is nu wel goed maar weten niet of en hoelang dat goed blijft gaan natuurlijk. Dus het is afwachten wat de artsen nu willen doen. :cry:

20. Mila2017

Mila2017 Actief lid

18 jan 2022
    285
    453
    63
    Vrouw
    Jeetje wat spannend! Heel veel succes en hou ons maar op de hoogte!

Deel Deze Pagina