Ben trouwens wel benieuwd wanneer jullie het familieleden/vrienden gaan vertellen. Ik wil wachten tot ongeveer 10 a 12 weken om mijn kids en de kids van mijn partner te vertellen dat ze grote broers en zussen worden. Niet zozeer i.v.m “het kan wel eens mis gaan” maar meer omdat onze ex-partners het dan ook te weten komen. Wij hebben daar namelijk niet al te goed contact mee… ik wil geen “boze ogen” namelijk.. Ben benieuwd of het lukt want mijn vorige zwangerschap had ik met 12 weken al een buikje..
Jullie zijn dus ook een nieuw samengesteld gezin Hoeveel kinderen heb jij? En je man? Zit er veel leeftijdsverschil tussen met de baby nu? Ik heb 1 kind van 7 en mijn man 2 kinderen van 5 en 7 (6 en 8 tegen de baby er is). Hier geldt dezelfde reden om toch proberen zo lang mogelijk te wachten: ik wil ook niet dat onze exen het zo snel weten.
Wat jammer dat dat voor jullie een rol speelt in wanneer jullie het willen vertellen. Dat is toch hun zaak niet? En die boze ogen zullen er na de 12 weken ook zijn dan toch? Het liefst zou ik het na de nipt willen doen, wij doen nu voor het eerst de nipt en dat vind ik eigenlijk wel heel spannend. Ik merk alleen nu alweer dat ik het heel moeilijk vind om het voor me te houden Hihi. We zien wel waar het schip strandt.
ZwangerHap is handig qua eten, maar die heeft ook een leuke vergelijk met een voedingsmiddel per week. Eerst een sesamzaadje nu in week 5 al een appelpitje! Ben ook benieuwd naar de tips welke nog meer handig/leuk zijn!
Jaa klopt! mijn oudste zoon is bijna 16 ( ik was heel jong moeder) dan nog een zoon van 13 en dochter van 10. Mijn vriend heeft 2 kids van 6 en 8
voor jou is het ook je eerste kindje toch?? Voel jij je soms ook zo’n leek?? Dat je geen idee hebt hoe en wat gelukkig zitten er ook ervaren dames in deze groep! Ja ik heb echt heel veel last van m’n boobies en dat heb ik serieus nooit
Nou bij mij lijkt het nu al of ik zeker 4 maanden zwanger ben...tis niet dat ik last heb van obstpatie of iets...dat gaat gewoon allemaal nog prima.
Ik merk nu dat de boobs idd pijnlijk zijn.. heb ik trouwens bij alle 3 de zwangerschappen niet gehad. En nog niet misselijk maar het zit wel wat hoog ofzo. Kan t niet goed uitleggen.. wij vertellen t na de eerste echo. Ik zie mijn ouders zeker 2 q 3 x in de week, en vind t gewoon kut om mijn mond te moeten houden
Oh en de krampen die heb ik ook.. mijn buik lijkt idd al dikker te worden, die verdomde darmen.. ik was met mijn jongste met 13 weken ook echt wel al dikkig, ik ben wel een beetje bang voor wat er aan gaat komen hahaha
Klopt, ons eerste kindje! Haha, zo voel ik mij heel vaak! Ik ben daarom maar veel aan het (mee)lezen, zo doe ik dan maar mijn research. Maar dat is wel fijn! Hartstikke leuk om je zo zwanger te mogen voelen. ❤️
Hier ook vooral gezwollen en pijnlijke borsten. Ook totaal geen last van constipatie, integendeel Ik vond net een coole app: Kinder. Kan je swipen voor babynamen en als jij en je partner dezelfde naam naar rechts swipen heb je een match
Mèèèh ik maak me zorgen. Ik heb nauwelijks iets. Borsten slap en fluffy, niet misselijk of weeïg. Misschien piep ik over een week of wat anders hoor, als het erin knalt, maar nu maakt het vooral onzeker. Dames met meerdere zwangerschappen ervaring dat dit kan verschillen per zwangerschap? Of altijd een vergelijkbaar patroon gehad?
Ja zeker.. bij mijn oudste had ik eigelijk bijna nergens last van. Bij de jongste ging ik al over me nek zodra de test een tuurstreep gaf.. hahaha
Oh echt!!! Oké, keep them coming deze ervaringen Mijn zwangerschappen van dochter en zoon waren namelijk erg vergelijkbaar qua misselijkheid vooral.
Bij mij ook niet vergelijkkbaar. Bij de eerste dagelijks overgeven boven de pot gehangen tot een maand of 5 en zelf bij bevalling nog overgeven. Bij de andere ook wel overgegeven maar was snel weg. Bij mijn (nu nog) jongste begin van de zwangerschap over gegeven maar de hele zwangerschap ook continu dat misselijk gevoel. Hij is er overigens een van een tweeling maar heeft helaas niet zo mogen zijn vanishing twin... en dat gevoel wat ik toen had heb ik nu ook
Jaaaa ik heb 28 februari de eerste echo, dus heel erg spannend! Tot die tijd maar even afwachten allemaal