Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Ik sluit me helemaal bij jou aan. Ik vind het ook dubbel. Ik negeerde de betichten zoveel mogelijk, maar het drukt toch een stempel en gaf veel ruis in de groep. Ergens heb ik altijd het gevoel gehad dat ze niet is wie ze zei dat ze was en dat ze misschien wel helemaal niet zwanger was.

Vervelend voor ons dat dit ook zo lang is doorgegaan, maar heb ook met haar te doen dat ze zich blijkbaar zo ongelukkig voelt dat ze dit nodig dacht te hebben om zich beter te voelen. Ik hoop dat het voor zowel ons als haarzelf rust gaat geven dat ze nu van het forum af is en dat ze de hulp zoekt en krijgt die ze nodig heeft.

Laraxx, Ploop en Stoeptegel vinden dit leuk.
  2. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Zijn jullie al veel met de bevalling bezig en hoe kijken jullie ertegen aan? Al klaar voor of juist nog helemaal niet? Hebben jullie ook meer/andere kwaaltjes gekregen de afgelopen tijd?

3. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Ik heb verloooooooooof :eek::eek::eek:

Onwerkelijk zeg. Maandag maar eens aanvoelen hoe dat voelt (ik denk lekker!).

Hoe is het met jou @Nandine?

Ploop vindt dit leuk.
  4. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    nou ik moet zeggen dat ik de laatste tijd er wel wat meer mee bezig ben! Het komt natuurlijk ook allemaal dichterbij nu haha! Ik sta er nog vrij blanco in. Laat het maar over mij heen komen denk ik, heb namelijk echt geen idee wat ik er van moet verwachten. Verder heb ik voornamelijk last van veel vocht vasthouden en duizelig door een lage bloeddruk. Hoe is het met jou?

5. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    wauw hoe lekker!!! Ik moet nog 2 daagjes hihi

6. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Aaah dat is te overzien!! Succes!!

Ik besefte me in eens dat de baby ook over 3 weken al wel geboren kan worden:eek: Hopelijk nog ietsjes langer maar zou ook kunnen (geen vroeggeboorte meer zijn)

7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    bizar idee he?! Ineens gaat het allemaal zo snel ofzo.

capo vindt dit leuk.
  8. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Wat een gek idee he! Ik zou nu ook verlof hebben, maar heb het toch nog 2 weken uitgesteld. Voelt dubbel, aan de ene kant heb ik behoefte om naar binnen te keren, veel met alles wat komen gaat bezig te zijn/me voor te bereiden, maar aan de andere kant behoefte aan afleiding en iets toevoegen door te werken. Ik zit er ook eindelijk weer een beetje in na in juni en juli weinig te hebben gewerkt.

Ik hoop dat het voor jou inderdaad lekker voelt! Heb je een beetje idee hoe je de tijd wilt invullen?

Nino12 en capo vinden dit leuk.
  9. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het werken nog goed voelt. Zeker nog doen dan!

Ik merkte dat ik wat op m’n tandvlees ging lopen en dat ik na een drukke werkdag eigenlijk alleen gesloopt op de bank kon liggen. Dus ben blij dat ik de komende tijd meer kan rusten zodat ik ook energie overhoud voor dingetjes. Ik wil bijvoorbeeld wat meer wandelen (of in ieder geval iedere dag iets van beweging doen), de vriezer vol koken met verse soepen en maaltijden, babyspulletjes uitzoeken… genoeg te doen!!! :)

10. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Ik ben er ook steeds meer mee bezig, eigenlijk super veel haha. Mijn vriend wordt er soms echt gek van. Ik vind het ineens ook heel dichtbij komen sinds ik de 34 weken voorbij ben. Ik heb vandaag en gisteren wat bevalvlogs gekeken. Wel fijn om wat meer beeld te krijgen en beter te weten wat je wel en niet wilt (als dat mogelijk is natuurlijk) vind ik.

Vervelend dat vocht vasthouden en die duizeligheid! Vocht heb ik gelukkig niet en duizelig door lage bloeddruk veel minder dan in juni/juli. Ik heb vooral last van m’n rug en sinds 2 dagen pijnlijk kuiten. En laatste tijd wat meer last van m’n maag en sommig eten dat tegenstaat, maar juist ook meer honger haha

Nino12 vindt dit leuk.
  11. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Hele goede keuzes dan om eerder te stoppen! Fijn dat het kon! Klinkt goed de dingen die je wilt gaan doen. Ik denk ook dat de tijd zich zo opvult en voorbij vliegt!

capo vindt dit leuk.
  12. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Aaah heftig dat besef! De ziekenhuiskoffer (vluchtkoffer klinkt zo gek) moet dan eigenlijk al bijna klaar staan :eek:

Ik wil trouwens het liefst thuis bevallen in bad, en jullie?

capo vindt dit leuk.
  13. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Pffff mijn hemel ik lees alle berichten nu pas, maar wat een bizarre situatie. Ben iig blij om te lezen dat deze dame als niet meer actief staat op het forum.

Over een bizarre situatie gesproken !

Goede vriendin van mij en ik zijn tegelijkertijd zwanger geraakt, haar uitgerekende datum was 15 oktober en mijne is 16, face timed ze mij gister gewoon dat ze bevallen is gister! Met 32,5 weken, ik was zo in shock! Gelukkig alles goed en hij doet het echt goed, maar jeetje, dat was behoorlijk onverwacht en zag niemand aan komen. Ik hoop dat de baby’s hier nog wel even blijven zitten..! Iig tot 37 weken :).

lille en Ploop vinden dit leuk.
  14. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ik vind het maar raar verhaal. Zoek aub professionele hul

Wauw jeetje dat is inderdaad schrikken zeg! Wel fijn dat de kleine het goed doet!

wat betreft de voorbereiding, het komt bij mij nog steeds niet echt door.. de kamer is nog steeds een rommel en heb bijv ook nog geen luiers. De box moet ook nog naar beneden.
    Maar ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig.. (hoop dat dat nog wel komt…..)
    Heb een beetje het gevoel dat er iets niet goed met me is omdat ik niet zo wil nestelen etc.. maakt me toch wel een beetje onzeker hoor.. zeker als ik lees dat anderen er echt mee bezig zijn om alles klaar te hebben.
    Ik heb nog niet eens op een babychecklist gekeken…

Marinda1988 vindt dit leuk.
  15. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    @Marinda1988 wat schrikken zeg, met jouw vriendin!! Dat kan inderdaad ook maar zo gebeuren. Gelukkig gaat het goed met ze! Reality check iig…

@Eliizzaa rotgevoel als je denkt dat er wat mis is met je. Geen zorgen schatje! Dat komt wel. Of niet als volle nesteldrang tot uiting, maar jullie gaan echt wel op tijd de belangrijkste dingen klaar hebben. Een box gebruik je in het begin amper. En luiers zijn zo gekocht! Heb jij al verlof? Misschien moet er ook iets meer rust komen om wat dingetjes te gaan aanpakken!

Laraxx en Marinda1988 vinden dit leuk.
  16. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    Ja ik moet ook nog die bedklossen enz regelen haha. Gaan jullie zo’n bad huren? Ik wil graag in het ziekenhuis en ook graag in het bad.

17. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    @Marinda1988 jeetje dat is ook schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met de kleine. Weten ze ook waarom het eerder op gang gekomen is??

@Eliizzaa oh meid het komt vast wel goed! Hier is ook nog niks klaar. Er staat alleen een lege kast in de babykamer! Box staat ook nog op zolder. Moet alles nog wassen, en hebben ook nog veel spullen niet. Ik doe alles op m’n dooie gemak en als het er niet is dan is het ook zo gekocht. Maar ik ken je gevoel want ik heb ook regelmatig gehoord oh heb je het nog niet klaar? Nou ik zou daar stress van krijgen of oh ik had het in week 20 al klaar…. Tja iedereen doet het op z’n eigen manier denk ik dan! Komt vast goed ❤️

Marinda1988 en Eliizzaa vinden dit leuk.
  18. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    @capo @Nino12

dank voor jullie reactie meiden. Doet me goed! Het komt denk ik ook omdat het niet de eerste is, veel hebben we al dus maak ik me minder zorgen om dingen wel of niet hebben.. en natuurlijk druk met de eerste!
    Uiteindelijk zal het wel goed komen maar had bij mijn dochter wel heeeeeel erge nestelsdrang en 50x op die uitzetlijst gekeken haha!
    Ik heb sinds deze week verlof, super fijn! Maar t was zo warm dat ik echt niks heb uitgevoerd..

Marinda1988, lille, Nino12 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Oja dat moet ik ook nog! Ik was ermee bezig, maar toen kwam er een vraag die ik niet snapte dus heb ik het maar weer gelaten haha. Wij hebben ook nog geen geboortekaartje uitgezocht.

We hebben inderdaad een bad gereserveerd bij een vrouw hier in de buurt! Kunnen we rond week 37 ophalen :)

@Eliizzaa je bent echt niet raar dat je er nog niet zo mee bezig bent. Ik geloof ook niet dat iedere vrouw echt nesteldrang krijgt. En spullen zijn inderdaad zo gekocht of van zolder gehaald. Komt goed!

Marinda1988, Nino12 en Eliizzaa vinden dit leuk.
  20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    @Eliizzaa, het komt vast en zeker goed! Wij hadden hier 2 weken geleden nog niks qua babykamer en moest er nog geverfd worden. Inmiddels staat de babykamer er, is alles gewassen en mijn vriend zet vandaag nog het wiegje in elkaar. Dus in 2 weken tijd van niks naar bijna klaar.
    Alleen moeten we nog een box en babybadje kopen.

@Marinda1988 Dat is ook schrikken zeg! Gelukkig gaat het wel goed met haar zoontje. Dat alle baby's hier inderdaad nog maar een aantal weekjes blijven zitten.
    Al is het heel gek opeens dat die van mij over 3 weken in principe al geboren mag worden, zo snel opeens!

@Mila2017 ook dat is schrikken! Gelukkig dat het afscheiding was en geen vruchtwater.

@capo wat een heerlijk gevoel he!! Geniet er van :D

Voor de dames met eigenwijze dwarse baby's, hopelijk draaien ze zelf nog en is er geen versie nodig!

Wiegje/cosleeper, wij hebben een wiegje, geleend van mijn beste vriendin, haar dochter (mijn petekind) en mijn jongste zoon hebben er ook in gelegen. Ze heeft het wiegje bewaard voor als 1 van haar kinderen die later nog kan gebruiken, dus nu mag ik 'm wederom lenen.

Wat plassen betreft, ik blijf altijd nog een paar minuten zitten als ik geplast heb, want inderdaad, je denkt klaar te zijn, maar er komt altijd nog wat na :roflmao:

Qua kwaaltjes heb ik momenteel vooral olifantenpoten, mijn enkels zijn spoorloos :roflmao::roflmao:
    En kramp in de kuiten snachts. Meestal weet ik dat snel weg te werken door mijn tenen en voet omhoog te trekken. Gisternacht lukte dat niet en ik bleek nog half te slapen, want ik dacht bij me zelf, ohnee, kramp in mijn favoriete been!!
    Alsof ik zoveel benen heb :rolleyes::roflmao:

Bevallen wil ik 't liefst in het ziekenhuis. Voelt toch wat veiliger denk ik. M'n oudste moest op een gegeven moment snel geholpen worden (vacuüm en knip) omdat hij het moeilijk had tijdens de weeën, waardoor ik het toch fijner vind om al in een ziekenhuis te zijn mocht er wat gebeuren.

capo, Marinda1988, lille en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina