Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Oh ♥️
    Wat waardevol om ieders overwegingen hier zo te lezen! Vind ik echt heel fijn :)

Nandine en Elmii vinden dit leuk.
  2. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Rustig hier!

Zijn jullie al begonnen dames met het eten van 6 dadels per dag? :)

Dadelfeitjes
    • Het blijkt de kans op een kunstmatige inleiding van de bevalling aanzienlijk te verminderen
    • Zorgt voor een snellere ontsluitingsfase
    • Versterkt natuurlijke & goede waves
    • Vermindert bloedverlies aanzienlijk

Marinda1988 en bloempje2606 vinden dit leuk.
  3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Nooit geweten haha, heb ook nooit dadels in huis. Tenzij ik een keer bananenbrood wil maken, maar dat gebeurt ook niet vaak.

capo vindt dit leuk.
  4. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Je moet er in geloven natuurlijk ;)
    Maar dadels zijn lekker, dus ook gevalletje baat het niet dan schaadt het niet :)

5. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Haha leuke tip! Ik heb er toevallig vandaag een aantal gegeten bij de beval cursus! Ook een goede snack tijdens de bevalling en borstvoeding!

Is er iemand die overweegt geen vitamine K toe te laten dienen?

6. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Nee, ben wel enorm nieuwsgierig naar de reden om het niet te doen? Ik weet dat de kans heel klein is op zo een bloedstolling ziekte, maar ik dacht dat die vitamines sowieso geen kwaad konden. Of heb jij andere info?

Nandine vindt dit leuk.
  7. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    https://dekritischeverloskundige.wordpress.com/2017/11/20/vitamine-k-2-0/
    Wat ik vooral lees is dat er bijna tot geen onderzoek is gedaan naar de nadelen. Het is onnatuurlijk/synthetische dus dat geeft mij niet zo’n fijn gevoel.
    Ik dacht ook dat ik gehoord had dat het bitter smaakt en een een injectie is al helemaal niet fijn voor een pasgeboren baby’tje. Ik denk dat ik in het geboorteplan ga zetten dat ik het alleen wil bij een verhoogde kans op een bloeding.
    Maar ik hoor ook dat ze er in het ziekenhuis best moeilijk over doen als je het niet wilt. Vooral kinderartsen.

Marinda1988 vindt dit leuk.
  8. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Worden er nu al injecties gezet met vitamine K? Daar krijg ik wel een nare kriebel van omdat je newborn dan meteen een pijnlijke spuit krijgt. Maar druppeltjes heb ik denk ik minder moeite mee. Ik zal ze eens proeven ;) (heb al een open potje staan hier). Maar ga je artikel ook even lezen, dank!

Nandine vindt dit leuk.
  9. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Het lijkt op dit moment gedeeltelijk ingevoerd te zijn (het plan was midden 2022). Verloskundige gaf aan dat ze hier nog de druppels gebruiken i.p.v. de injectie (en zij was daar zelf ook wel heel blij mee, ze stond duidelijk niet achter zo’n injectie haha). Dus je zou het nog even kunnen navragen hoe het bij jou zit!

Nandine en capo vinden dit leuk.
  10. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    Hmm een spuit vitamine k ga ik niet aan beginnen bij zo’n kleintje. Dan maar de druppels! Wat betreft de dadels, om dat zo te eten vind ik vrij heftig haha maar ergens doorheen of in combi met noten ofzo vind ik het wel lekker. Had ook al gehoord dat het mogelijk wel een positieve bijdrage heeft haha

Nandine en capo vinden dit leuk.
  11. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Hier vandaag verrast met een babyshower, zo leuk!
    En lekker geshopt dit weekend, had tot nu toe alleen nog op de 9 maanden beurs wat gekocht, dus mocht van mezelf nog wel even :). Alles gender neutraal, op 2 pakjes na. Gaat zowel een jongens- als meisjespakje mee naar het ziekenhuis, de ander geef ik met liefde cadeau aan een vriendin haha!

Ik had nog een boekje gehad van een vriendin waarin iedereen zijn voorspelling deed met de namen, bij onze dochter had toen 1 vriendin de naam goed geraden en nu hebben gewoon 2 vriendinnen allebei een naam gekozen waar we tussen twijfelen voor een meisje. Ik vind het zo knap haha! Waren slechts 3 die maar dachten dat we een jongetje gaan krijgen haha, de rest denkt allemaal meisje! Hoe zit dat bij jou @Stoeptegel ?

Mila2017, Nandine, Holagente en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je zo’n leuke babyshower gehad hebt @Marinda1988! En toevallig dat twee vriendinnen in de goede richting zitten qua naam…! :) dan kennen ze jullie goed!

Hier wordt ook al flink gespeculeerd. Maar ze zitten allemaal niet goed. Dochter en zoon hebben redelijk Nederlandse namen. Deze jongen krijgt een iets meer bijzondere naam. Dat is trouwens soms mijn enige twijfel, of het wel “past”. Maar het is echt een mooie naam dus we gaan er wel voor.

Oh dames gister anderhalf uur opgeruimd op zolder. Niet eens hoeven bukken want het werd voor me op hoogte gezet. Maar toch serieus pijn in mijn onderrug nu… even een reality check dat ik echt zoveel minder kan nu.

Terwijl ik ook fluitende zwangeren zie. Beetje jaloers daarop soms :(

13. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Over die vitamine K injectie heeft vroedvrouwMargot ook een gratis artikel geschreven, @Nandine. Ik heb hem niet gelezen, maar vind haar content op Instagram altijd wel heel fijn. Misschien heb je er wat aan.

Oeeehhh wat leuk die babyshower, @Marinda1988! Even volop in gezelligheid voorbereiden op de komst van de kleine in plaats van in praktische stress, haha.
    Hier is de mega overgrote meerderheid voor overtuigd van een jongetje, geen idee waarom, haha. Ik houd het gewoon op: allebei goed mogelijk, haha.

Hier hadden we een intens weekend met een bezoekje ziekenhuis erbij. Voelde de baby een lange tijd niet bewegen. Gelukkig direct een goed kloppend hartje gehoord en alle tests kwamen goed uit!
    Ik voel(de) het niet meer doordat het weer terug is gedraaid in dwarsligging met de voetjes naar achter. Dus dat is wel even een fikse tegenvaller.
    Maar het positieve gevoel overheerst gelukkig! Was echt even bang dat de baby niet meer leefde, het verschil met normaal was echt zoooooooo groot. Vergeleken daarmee is een dwarsligging natuurlijk peanuts, haha.

14. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    Wat super leuk de babyshower! En heerliik om nog even lekker te shoppen hihi. Dat zijn altijd leuke dingen. Ben zo benieuwd hoe de kindjes hier straks allemaal gaat heten :)

15. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    hahsha herkenbaar hier wordt dat ook al flink gedaan maar nog niemand heeft het inderdaad geraden. Oh meid ik kan je de hand schudden … ik dacht dat het een goed idee was gisteren om de bovenverdieping te poetsen. Was ik klaar kon ik bijna niet meer lopen van de pijn in m’n bekken. Dus toen de hele avond plat gelegen en vandaag maar even rustig aan :D

16. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Oh jeetje wat een schrik!! Voelde je minder leven? En zelfs niet tijdens de twee uur op je zij liggen? (dat is het eerste wat de vk hier dan aanraadt) Oh man ik zou een hartverzakking krijgen… wat een opluchting dat alles in het ziekenhuis goed bleek te zijn.

Tegenvaller, dwarsligging, maar dan heeft hij/zij dus nog wel draairuimte? Goede hoop op terugdraaien? Of gaan jullie een versie doen?

Take care zo na de schrik! X

Stoeptegel vindt dit leuk.
  17. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Meeeeh. Kneusjes-boks :o: En ik wil zoveel doen!! Opruimen en uitzoeken met name. Maar dat lukt zo lastig liggend ;)

18. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.934
    3.085
    113
    Vrouw
    vreselijke he?! Dat je denkt dat moet toch wel kunnen?! Nouuuu neeeeee:oops:

capo vindt dit leuk.
  19. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    @Marinda1988 fijn dat je een leuke babyshower hebt gehad!
    Ik heb vorige week een babyshower gehad, moest een verrassing zijn, maar ik werd toch een dag van te voren ingelicht, aangezien ik er echt niet van hou als er onverwacht zoveel volk op de stoep staat :roflmao:.
    Toen hier het geslacht nog niet bekend was, dacht echt iedereen dat het een meisje zou zijn. Waarschijnlijk omdat ik al 2 jongens heb. Maar iedereen had het dus mis haha. Nu wordt inderdaad gegist naar de naam, maar deze komt weinig voor dus ik zie 'm niet geraden worden.

@capo herkenbaar hoor, ik kan ook niet meer veel doen zonder daarna ergens last van te hebben.
    Vanmorgen alleen de vaatwasser uitgeruimd en even een stukje gefietst voor wat boodschappen en bloedprikken, maar zelfs een stukje fietsen is al niet meer goed te doen :rolleyes:

@Stoeptegel, jeetje dat is schrikken geweest zeg! Gelukkig is alles goed, jammer dat hij/zij weer dwars ligt.

Stoeptegel, Marinda1988 en capo vinden dit leuk.
  20. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Dank voor de tip! Ik ga eens zoeken!

Dat moet wel schrikken geweest zijn!! Gelukkig alles goed met de kleine!
    Is er nog veel kans dat de baby vanzelf draait met het hoofdje naar beneden? Kan de verloskundige of jij zelf daar nog iets aan doen?

Stoeptegel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina