Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JNZ

JNZ Bekend lid

28 jan 2021
    792
    514
    93
    Vrouw
    Ik krijg ook alweer veel sneller last van mijn rug, en bekken.. beetje oppassen. Vorige zwangerschap zat ik met 17weken al thuis

2. JNZ

JNZ Bekend lid

28 jan 2021
    792
    514
    93
    Vrouw
    Nee dat heb ik niet gedaan. Hij zei ga zelf maar kijken war je wel en niet kan hebben. Nou ik weet dus dat t van melk erger word. Oh en een combi wijn en wraps ga ik half dood :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Koffie dronk ik dus nog gewoon. Ik probeer t nu voor de zwangerschap dan zo min mogelijk te drinken.

Stoeptegel vindt dit leuk.
  3. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Spijt dat ik toch naar werk gegaan ben. Iemand ook ervaring met stressvol werk?
    Ik probeer me niet druk te maken maar vind het heel erg lastig..

4. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.937
    3.085
    113
    Vrouw
    Ja op mijn werk kan het ineens ook heel acuut zijn en schiet de adrenaline omhoog! Ben je niet lekker??

5. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    #825 Eliizzaa, 10 feb 2022
    Laatst bewerkt: 10 feb 2022
    Nou het is meer dat ik ingepland sta op een werkplek (voor de hele dag). En dan ineens ergens anders naartoe geroepen word omdat t daar dan heel druk is (terwijl dat niet afgesproken is). En dan zit ik weer op m'n eigen plekje en ga ik middagpauze houden, en dan word ik weer geroepen! Of ik dan maar ff korter pauze kan nemen?

Ik zit zeg maar altijd alleen maar waar het druk is (dat was ook totaal niet waar ik toen voor gesolliciteerd had). en kan dus blijkbaar niet even rustig pauze houden..
    Word er zo onrustig en gestrest van..

Edit: En ik ben natuurlijk al ziek (verkouden. hoesten, misselijk) Dus ik kan al weinig hebben :(

6. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Hè wat rot zeg :(

Probeer je geen zorgen te maken dat je door je gedrag (hoeveelheid stress, minder slapen, wat je eet) eventueel een miskraam zou kunnen veroorzaken. Dat kan écht niet. Als het mis gaat, dan gaat het mis. En niet om wat je gedaan of gelaten hebt. Ik weet niet of daar ook een angst zit.

Maar: goed voor jezelf zorgen is wel super belangrijk, want je moet nog 8 maanden. En wat er allemaal gebeurt in je lijf kost ontzettend veel energie. Dus meer rusten, stress proberen te voorkomen, gezond eten/drinken, dat is wel ontzettend belangrijk om fit & gezond te zijn en blijven de komende maanden.

Als ik het zo tussen de regels door lees ben je niet iemand die snel zeurt of de handdoek in de ring gooit. En je kunt alleen zelf inschatten of je een gewone werkdag in kunt gaan (met je snothoofd en misselijkheid) mét voldoende/normaal pauze. Als je dat niet voor elkaar krijgt is ziekmelden altijd een optie. Maar dat is meestal wel echt een grote stap.

Probeer binnen de mogelijkheden goed op jezelf te letten. Voldoende diep ademhalen. Desnoods ga je wat langer op het toilet zitten om te rusten :) xx

Eliizzaa en Stoeptegel vinden dit leuk.
  7. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.937
    3.085
    113
    Vrouw
    hè bah meid wat vervelend! Helemaal omdat je al niet helemaal fit bent. Is het misschien ook iets wat je bij je leidinggevende kunt aankaarten dat je best flexibel wilt zijn maar dat dit echt niet prettig is? Daarbij heb je ook gewoon recht op je pauze! Daar kunnen ze niks van afnemen of ze moeten jou die tijd extra betalen. Goed voor jezelf zorgen hoor, dat is nu extra belangrijk :oops:

Eliizzaa vindt dit leuk.
  8. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Ik moest bij de jongste met 29 weken stoppen met werken wegens stress op het werk. Ik zat jankend bij de verloskundige en die heeft toen gezegd dat ik per direct moest stoppen met werken.
    Een stuk later in de zwangerschap dus, maar let goed op jezelf en je kleintje!! Dat is zo belangrijk, ook op dit termijn kan stress niet goed zijn. En volgens mij heb je gewoon recht op volledige pauze ;)

capo en Eliizzaa vinden dit leuk.
  9. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Wat een lieve berichten.

Ik heb dus bij mijn dochter te maken gehad met zwangerschapsdiscriminatie..
    In het kort:
    De leidinggevende toen (1 maand werkzaam) heeft op mijn laatste werkdag vóór mijn verlof gezegd dat ik niet meer terug hoefde te komen.. Met lang vechten, gesprekken met or, raad van bestuur etc etc etc (tijdens mijn verlof dus). Werk ik er nu nog en is zij weg.

Ik heb dus onwijs veel meegemaakt en bleef maar door gaan en door gaan. Dus als er nu weer iets is op werk, krijg ik heel snel weer die angst die ik toen ook had.. Dus dat speelt denk ik ook mee.. daardoor krijg ik meteen ook die stress van toen er bovenop.

Ik ga inderdaad even in gesprek met mijn leidinggevende want dit is niet fijn zo...

Dank je wel dames! <3

capo vindt dit leuk.
  10. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ahhh wat vervelend joh! Dat draagt niet echt bij aan veel werkplezier. En nu je zwanger bent, geeft het natuurlijk nog wat extra stress. Heel naar!
    Klinkt alsof jij heel erg loyaal bent en zij er enigszins misbruik van maken. Loyaliteit is goed en dat zit waarschijnlijk diep in je persoonlijkheid, maar er bestaan daarin ook grenzen hoor. Je hebt heus gewoon recht op je pauze en mag daarin best op je strepen gaan staan. En ik zou de algehele drukte die je elke keer voor je kiezen krijgt en niet is afgesproken misschien ook bespreekbaar maken met je leidinggevende. Wie weet hebben ze het heel niet door en zijn ze prima bereid aanpassingen door te voeren. Pas goed op jezelf hoor, meis!

Eliizzaa vindt dit leuk.
  11. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Meen je niet! Bizar joh!
    Gelukkig is gebleken dat jij hierin in je recht stond en ook degene was die ze liever in de organisatie wilden. En dat is vast niet veranderd in de tussentijd als je zo loyaal bent ❤️
    Maar ik snap wel goed dat je terughoudend bent inderdaad. Hopelijk wordt het een prettig gesprek! Gaat je lukken!

Eliizzaa vindt dit leuk.
  12. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ik hoop het! Hij is nu op vakantie dus het kan volgende week pas.
    Heb dan wel al de echo gehad dus dan kan ik in ieder geval wel aangeven dat ik zwanger ben.
    Hopelijk begrijpt hij het.. en doet hij er wat mee.
    Veel collega's snappen me ook volledig (en die weten niet eens dat ik zwanger ben)

13. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.937
    3.085
    113
    Vrouw
    mijn hemel dat zoiets nog bestaat joh! Toch te belachelijk voor woorden? Gelukkig is dat domme mens weg. Jij staat helemaal in jou recht hoor. Misschien hebben ze het inderdaad niet in de gaten dus bespreekbaar maken is al een hele goede stap❤️ Mijn leidinggevende kon super nors reageren als je, je ziek meldde. In m’n jaargesprek daar wat van gezegd en ze zei dat ze er helemaal niet bewust van was. Nu reageert ze heel begrip vol haha dus dat heeft wel geholpen.

14. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ja het was echt bizar.. En dit was het verhaal kort he.. er is zooooooo veel gebeurd.. Zelfs na mijn verlof nog maar ik ga er maar niet over praten want krijg er helemaal rillingen van weer.

Ik hoop echt dat het een goed gesprek word want ik heb wel al bij hem aangegeven bij de vorige zwangerschap, dat als ik weer tekenen zie van zulk gedrag als toen, dat ik meteen aan de bel trek! En niet meer over me heen laat lopen. (en dit is dus al een eerste teken...)

Ik ben indd heel loyaal en doe alles wat me verteld word, maar het moet wel prettig gaan en niet zoals het dus nu gaat dat ik steeds geroepen word terwijl het niet afgesproken is.. Krijg nooit rust zo..

Nino12 vindt dit leuk.
  15. JNZ

JNZ Bekend lid

28 jan 2021
    792
    514
    93
    Vrouw
    Wat een rot wijf.. ik heb zelf zo iets niet mee gemaakt maar wel een collega. Die in der verlof ontslagen werd. Ook heel drama geweest.. hoop dat je er uit komt met je leidinggevende.. ik heb ook geen idee hoe ze gaat reageren :roflmao: beetje raar mens ook.. wat voor werk doe je precies??

16. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Ik werk op het klant contact center in het ziekenhuis. (afspraken maken voor alle poliklinieken en ook werk ik bij de Inschrijfbalie).
    De nieuwe leidinggevende is een hij, hopelijk werkt dat al beter haha

17. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Na al die nachten waarin ik om 04.00 uur wakker word, ben ik zoooo moe. Dus nu lekker ontspannen voor de tv. Bereid me vast voor door op SBS9 naar 'elke minuut een baby' te kijken en vraag me inmiddels af hoe ik ga doen bij de bevalling :roflmao:

MM34 en Yasminnetje vinden dit leuk.
  18. JNZ

JNZ Bekend lid

28 jan 2021
    792
    514
    93
    Vrouw
    Niet zo geloof me.. hahaha

Stoeptegel vindt dit leuk.
  19. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Wat dan? Erger of minder erg? :roflmao:

20. Nino12

Nino12 Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.937
    3.085
    113
    Vrouw
    Hier de 2e avond op rij kokhalzend het avondeten bereiden…. Niet omdat het er smerig uit ziet:roflmao: maar word eind vd middag misselijk en dan moet ik nog koken met al die geurtjes die nu 3x zo sterk zijn.

Deel Deze Pagina