Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminnetje

Yasminnetje Bekend lid

30 nov 2021
    779
    665
    93
    Vrouw
    Haha ja nou elke dag wat licht maar niet zorgelijk. Vd week ben ik nog op controle geweest bij de gyn. Alles was goed en hartje klopte dus qua bloedverlies is er niks ernstigs. Waarschijnlijk m’n baarmoedermond. Ik heb dinsdag een intake bij de verloskundige.

Marinda1988 en Stoeptegel vinden dit leuk.
  2. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Nog even geduld hebben dus. Ben je wel wat meer gerust? Geen bloedverlies meer gehad?

3. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat een fijn nieuws @Stoeptegel en wooooow 5 dagen cadeau!!! Super fijn. Die kleine heeft het lekker bij jou.

@Elmii voor jou ook gefeliciteerd met de goede echo! :) geeft rust hè. Geniet ervan, eerste stap is gezet

Stoeptegel en Elmii vinden dit leuk.
  4. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Nou, ik was er ook verbaasd over! Dacht wel dat de eisprong mogelijk iets eerder was dan ik dacht, maar 5 dagen is wel heel veel. Ben wel erg benieuwd naar de termijnecho en hoe het dan wordt geschat. De verloskundige zei dat deze meting niet zo nauwkeurig is, maar dat het weinig voorkomt dat je weer een heel eind terug gezet wordt. En ze zei dat het dus een heel goed teken is als de meting groter is dan verwacht, omdat het dan waarschijnlijk erg goed gaat. Heel fijn :)

Nandine, Elmii en capo vinden dit leuk.
  5. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Wanneer vertellen jullie het aan je directe omgeving? Zag al een aantal die het binnen het gezin sowieso al verteld hadden, maar wanneer ouders, broers/zussen en goede vrienden?

6. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Bij mij weten ouders & goede vrienden het nu.
    De rest (tante's opa's en oma's e.d.) doen we na de termijnecho.
    Op socials na de 13 weken echo

Toen ik zwanger was van mijn dochter gingen we echt bij iedereen langs, dat ga ik nu niet doen hoor. Echt geen puf voor! Stuur gewoon een foto van de echo door :)

Stoeptegel vindt dit leuk.
  7. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ik wil eigenlijk wachten tot na de termijnecho, dit omdat ik de kinderen niet teleur wil stellen mocht er toch nog iets gebeuren in de tussentijd… Ga ervan uit dat het allemaal goed blijft gaan maar toch..
    En omdat ik wil dat de kindjes het eerst weten moet het nog even geheim blijven. Ik vind het dus wel heel lastig omdat ik er zo blij mee ben maar ook omdat ik me juist zo slecht voel.

Wat is jouw idee van wanneer vertellen?

8. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    Ja dat is zeker fijn! Ik had er al wel een goed gevoel bij maar ik vind het zo mooi om te zien en zo blij dat ik het hartje zo goed zag kloppen!

capo vindt dit leuk.
  9. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Dat lijkt me inderdaad wel lastig om het zo lang tussen jullie tweetjes te houden! Was jij het ook niet die oppas moest regelen voor tijdens de echo? Onder welk smoesje heb je dat dan gedaan? Lijkt me erg lastig allemaal.. Maar ik snap ook helemaal dat je je kinderen het eerst wilt vertellen én dat je ze wilt beschermen voor een tegenvaller.

Vanavond en komend weekend de ouders en broers en zussen. Ik kijk er al sinds november (toen werd het een miskraam) naar uit om dit nieuwtje te vertellen dus ik kan echt niet wachten, hahah. Vrienden en anderen vertellen we het waarschijnlijk pas na de termijnecho, toch even wat meer 'veiligheid' inbouwen daarmee.

10. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Precies mijn dilemma! Ik wil het mijn dochter eigenlijk als eerst vertellen. En ik wil haar ook niet onnodig opzadelen met verdriet als het niet goed gaat (dus: na de termijnecho). Maar ik heb al hulp moeten inschakelen omdat ik me zo beroerd voel (en mijn vriend net geopereerd is). Dus zus en ouders weten het nu al. En zijn ouders vertellen we het dit weekend. Is niet anders… dochter is 5 jaar en zij mag het straks aan haar neefjes en nichtjes vertellen. Verder vind ik het jammer dat haar opa en oma’s het bijv al weten, maar is helaas niet te voorkomen. Kon geen smoezen bedenken en liegen over wat ik heb, dat ik ziek ben, voelde ook echt niet goed.

Jouw kindjes zijn ook nog zo jong @Elmii. Misschien niet zo’n erge keuze dat een enkel familielid eerder is ingelicht dan zij?

(goedpraats voor mezelf dit hoor ;))

11. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Op dit moment denken wij dat we het willen vertellen als ik de 13 weken echo heb gehad (aan ouders, vrienden, werk, iedereen dus). Maar we twijfelen nog wel, omdat we dan nog zo lang moeten wachten… :rolleyes: We willen het nu al zo graag vertellen, en ik weet zeker dat dat gevoel alleen maar sterker gaat worden na bijvoorbeeld de termijnecho.

12. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Dames, ik had vandaag ook een echo (maar stond natuurlijk nog niet op de lijst omdat ik die eerst wilde afwachten:)) en hij was gelukkig goed!!!! Huilend ging ik die stoel in, ik had al 2 traumatische ervaringen natuurlijk met geen kloppende hartjes die ontdekt werden tijdens een echo en de spanning was echt enorm. Gelukkig een goed kloppend hartje en qua termijn ook goed! Ik ga Mac Donalds eten om het te vieren, iedere mijlpaal hier is er eentje! Wat een geruststelling zeg!

Laraxx, MM34, Mila2017 en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Jaaaa wat een ontzettend fijn nieuws zeg! Geniet ervan! Van het nieuws en de MacDonald uiteraard, haha.

Marinda1988 vindt dit leuk.
  14. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Oef dat lijkt me best pittig. De 13 weken omdat de kansen dat het misgaat daarna flink afnemen?

15. Elmii

Elmii Bekend lid

2 jan 2022
    685
    622
    93
    Vrouw
    :p
    Ja klopt, ik heb m’n moeder gezegd dat ik naar de gynaecoloog moest voor ‘n uitstrijkje. Dat is wel geloofwaardig want ik sta onder controle.

M’n schoonmoeder hebben we het moeten vertellen want die was al maanden een weekend weg aan het plannen precies rond mn uitgerekende datum. Die kan de volgende echo oppassen.

Aah wat leuk dat je vanavond gaat vertellen! Ik ben benieuwd hoe ze reageren!!
    Hihi nou ik heb dus inderdaad het zojuist m’n moeder verteld. Ik voel me gewoon zo beroerd en kan het wel gebruiken dat ze wat extra met de kindjes naar de speeltuin gaat enz. En ze is dan ook snel Bezorgd als ik zo moe ben. Dus nu weten m’n moeder en schoonmoeder het eerder dan de kindjes, dat is niet zo erg nee. Dus je bent niet slecht bezig haha!

Hoe lang nog voordat je het jouw dochter kan vertellen?
    Wat fijn gefeliciteerd! Inderdaad lekker vieren!!

16. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Jaaa, wat fijn! Geniet ervan!

17. Nandine

Nandine Actief lid

18 aug 2021
    461
    426
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat alle echo’s van vandaag goed waren! Geniet ervan dames! ❤️

Bij ons weten alle ouders, zussen, goede vrienden, oma’s en een paar collega’s het al aangezien wij natuurlijk in een medisch traject zaten en daar ook heel open over waren. Het voelt wel goed, mocht het mis gaan zijn dit ook de mensen wie we dat zouden vertellen.

Even een gek vraagje, ik heb sinds gisteren een soort zeepachtige smaak in mijn mond. Herkent iemand dat?

Marinda1988, capo en Stoeptegel vinden dit leuk.
  18. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Oh dat is goed bedacht! Lees dat nu allebei de moeders het weten, geeft vast ook rust? En natuurlijk leuk om te vertellen en de reacties te zien!
    Hier was het vertellen echt leuk. Ik vond het zó verdacht dat we ineens doordeweeks langs kwamen én ook nog begonnen over verven op de kleine slaapkamer. Toen een paar foto's laten zien van het proces van het verven, maar met de eerste foto waarbij op de muur een babyhoofdje met daaronder 'oktober 2022’ geverfd was, had ze het nóg niet door. Pas bij de close-up. Die reacties zijn echt onbetaalbaar, gelukkig met een audiofragment opgenomen :D

capo vindt dit leuk.
  19. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ohja dat is wel begrijpelijk dat mensen die dichtbij staan dit dan ook snel weten ja. Bijzonder om dan te vertellen dat je nu zwanger was zeker? Kan me voorstellen dat er veel emoties bij kwamen kijken en het mooie momenten zijn geweest!

Die smaak herken ik trouwens niet.. maar heb weleens gelezen dat zwangere vrouwen iets van een ijzersmaak ofzo hebben, is dat het?

20. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Inderdaad best pittig, denk ik, haha. Ja, dat is inderdaad onze reden. :)

Deel Deze Pagina