Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eliizzaa, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    9-wekendansje vandaag!

Gister wel een pittig dagje zonder Suprimal. Maar ik twijfel wel wat ik doe (op dit moment voel ik me oké), misschien toch proberen zonder door te gaan. Ik verwacht dat het nog maar twee weekjes ongeveer pittig zal zijn. (Eerder ook altijd afnemend vanaf 11 weken.)

2. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Waarom de twijfel? Pittig klinkt ook wel heftig.. Heb je het idee dat medicatie niet goed is in de zwangerschap?

3. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Ja, denk het wel. Het is veilig om te gebruiken, dat staat vast. Maar ergens voelt het niet goed om te doen. Ik wil het op eigen kracht kunnen ofzo. Even aanvoelen zo. Als de misselijkheid straks flink op gang is piep ik wel anders misschien ;)

4. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Jij jouw intake vandaag @Stoeptegel?
    Is het bij de vk (en heb je misschien kans dat ze nog even gaan kijken met de echo? :))?

Stoeptegel vindt dit leuk.
  5. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ja, ik snap je wel. Heb zelf ook nog geen paracetamol genomen voor mijn dagelijkse hoofdpijn, omdat het idee dat het misschien niet goed zou zijn me ervan weerhoudt.
    Vooral doen waar je je het best bij voelt! Hopelijk valt de misselijkheid mee (al zeggen ze volgens mij dat week 9 het hoogtepunt is :oops:).

Yes, bij de verloskundige inderdaad. Heb eigenlijk geen idee of ze nog even kijken. De echo van donderdag is natuurlijk nog maar kort geleden. Hoop het natuurlijk wel!

Marinda1988 en capo vinden dit leuk.
  6. Yasminnetje

Yasminnetje Bekend lid

30 nov 2021
    779
    665
    93
    Vrouw
    Goedemorgen Ladies,

Afgelopen tijd wat afwezig geweest had een drukke week waarbij ik mij zwaar beroerd voelde. Hoe ik eerst niet misselijk was ben ik het momenteel heel de dag. Gelukkig niet overgeven maar pffff dit is ook bijna niet te doen. Wat betreft het bruin/roze verlies is dit nu 2 dagen over gelukkig. Morgen maar de verloskundige voor een intake!

Marinda1988 en JNZ vinden dit leuk.
  7. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Gatver ik sta ook op met hoofdpijn.. tot nu toe gaat t ook niet weg… lekker het huishouden doen (NOT!)

8. 23Lena23

23Lena23 Lid

5 feb 2022
    64
    68
    18
    Vrouw
    Merci voor mij de moed te geven om te bellen . Ben juist naar dokter geweest en alles was in orde kloppend hartje gezien 8 w en 5 dagen dus 1 dag minder ver maar dat maakt niks uit. De papa met tranen in zen ogen zo mooi om te zien top dag . Morgen mag ik terug voor officiële 1 ste echo:D

JNZ, Nandine, Holagente en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. 23Lena23

23Lena23 Lid

5 feb 2022
    64
    68
    18
    Vrouw
    Hier nog even de echo

Bijgevoegde bestanden:

Nandine, Stoeptegel en Eliizzaa vinden dit leuk.
  10. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

Pfjew gelukkig meid! Hadden ze wel een idee waar het bloeden dan vandaan kwam?
    heel fijn voor je meis, echt!

11. 23Lena23

23Lena23 Lid

5 feb 2022
    64
    68
    18
    Vrouw
    Nee ze hebben nu wel een uitstrijkje genomen en urine getest om zeker te zijn geen infectie . Baarmoedermond was zeer gevoelig dus denk daar iets . Ben ook wel ziek niezen heel veel en raar nu ik de echo heb gezien weer super misselijk. Je kan dus niet op je lichaam vertrouwen.

Yasminnetje en Eliizzaa vinden dit leuk.
  12. Yasminnetje

Yasminnetje Bekend lid

30 nov 2021
    779
    665
    93
    Vrouw
  13. Marinda1988

Marinda1988 Fanatiek lid

13 dec 2020
    1.323
    1.360
    113
    Vrouw
    Aaaah wat een enorme opluchting dit zeg! Zo blij voor je ! Zijn je symptomen ook weer terug of heb je gewoon de mazzel dat die nu al aan het afzakken zijn? Nu lekker genieten en ook fijn dat je er morgen gewoon nog eentje hebt!

14. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Was allemaal prima, geen reden om ons zorgen te maken dat er iets mis is. Mag nog wel 6 buisjes bloed laten prikken op van alles en nog wat, maar dat zullen er vast meer moeten hier ;)

Yasminnetje en capo vinden dit leuk.
  15. Eliizzaa

Eliizzaa Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Bloedprikken hoort er bij, word altijd aan t begin v/d zwangerschap gedaan :)
    Wij combineren het met de NIPT, dan hoef ik niet 2 x heen en weer om te prikken :)

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.059
    2.555
    113
    Limburg
    Ga ik ook combineren en tegen die tijd moet ik ook weer prikken op schildklierwaardes, dus dat doe ik dan ook maar gelijk :)

17. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Ja, weet ik, maar ik moet nog wat extra waardes laten meten. Zo heb ik al jaren een ferritine van 3 dus dat is alweer een extra buisje. En zo nog wat meer. Maar niks om erg bang voor te zijn gelukkig :)

Wij doen geen NIPT dus hier geen combinatie met prikken.

18. capo

capo Fanatiek lid

16 nov 2020
    1.423
    1.943
    113
    Vrouw
    Wat is jullie overweging @Stoeptegel om geen NIPT te doen?

Wij ook vorige zwangerschap niet. En bij mijn dochter ook geen combinatietest.

Maar ik merk nu toch wel twijfel. Er is de vorige keer zoveel mis gegaan dat ik ergens hoop/wens meer invloed te hebben door zaken uit te sluiten. Maar vind ook nog zo'n uitslagmoment gewoon ontzettend spannend. En een soort schijnveiligheid dat je alles kunt controleren, terwijl ook (zoals bij mijn zoontje bleek) ook heel andere dingen mis kunnen gaan.

Vandaar even nieuwsgierig naar andervrouwsoverwegingen van wel/geen NIPT.

19. Stoeptegel

Stoeptegel Bekend lid

2 feb 2022
    571
    669
    93
    Vrouw
    Wij gaan toch in geen enkel geval het kindje weg laten halen dus dan is de vraag wat je aan de uitslag van het onderzoek hebt. Daarnaast geeft een vlokkentest (vervolgonderzoek) toch wel een kleine kans op een miskraam en ik vind dat het risico niet waard. Stel dat het kindje toch gezond is en jij hoort net bij het kleine percentage waarbij het mis gaat..
    Maar de grootste reden is dus dat we het niet weg zouden halen. Het is dan alleen maar informatief als mentale voorbereiding. En ik denk dat het meer een mentale last kan zijn als je afwijkingen al zo vroeg in de zwangerschap weet. Waarschijnlijk dus ook geen 13 weken echo, wel 20. Bij 20 weken kan de mentale voorbereiding wel fijn zijn. Stel dat het een hartafwijking is waardoor ik beter in het ziekenhuis kan bevallen dan thuis, wil ik dat wel weten.

Maar ik vind het ook erg lastig hoor! Vandaag bij de intake wel uitgebreid counseling gehad dus zo onder het eten nog maar goed napraten om de keuze definitief te maken.

capo vindt dit leuk.
  20. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ik twijfel nog op NIPT te doen... waarom doen jullie t wel/ niet?

Deel Deze Pagina