Uitgerekend 1 t/m 15 sept 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door H0pe, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hahaha die is nog veel erger, geweldig!!😂

@huisarts, geen idee. Heb ik nooit gedaan in ieder geval. Wel na de geboorte kaartje gestuurd

2. Livaz

Livaz Lid

29 dec 2016
    65
    3
    8
    Vrouw
  3. Fenna0780

Fenna0780 Actief lid

1 jan 2017
    141
    2
    18
    Vrouw
    Hi ladies,

Weer even in de wakkere wereld hier. Pffff hele dag tukjes en slapen hier en daar. Blij dat het weekend is, zo moe!

Qua eten probeer ik echt heel gezond te doen, heel veel groente en fruit, calcium, noten enz. Daarnaast slik ik vitamines voor zwangere vrouwen van Davitamon.

Een paar dagen geleden heb ik ook een 9 maanden dagboek gekocht van Oei wij groeien. Heel leuk in het begin vul je in over hoe je je partner hebt leren kennen en over jezelf. Dan over het moment dat je achter de zwangerschap kwam en vervolgens elke week een stukje met hoe je je voelt en bijzondere momenten.

De huisarts en apotheek heb ik meteen ingelicht. Kan maar beter in het systeem staan dacht ik...
    De verloskundige, yoga en kraamzorg ook al ingelicht. Ook omdat we de zomerperiode ingaan strakjes op het einde. Kan maar beter geregeld zijn. Niemand keer er raar van op, allemaal heel lief en enthousiast.

4. Manuuw

Manuuw Lid

7 nov 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL

ik heb het boekje besteld bij bol.com
    ik vind het ook heel leuk voor later
    ook leuk voor de kids later

5. Manuuw

Manuuw Lid

7 nov 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    zou je het boekje aanbevelen?
    staan er veel vragen in of is er ook veel ruimte zelf wat op te schrijven?
    ik vind het echt heel leuk om zo'n boekje bij te gaan houden.

ik heb trouwens de huisarts ook niet gebeld dat ik zwanger ben.
    ik dacht dat dat niet nodig zou zijn.

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dag dames,

Mag ik hier aansluiten?
    Ik ben 30 jaar en na een lang en moeilijk traject en ook een vroege miskraam, lijk ik terug zwanger te zijn. Vandaag ben ik 5 weken en een dagje ver. Wij genieten momenteel nog niet van de zwangerschap, uit zelfbescherming. We hebben te veel tegenslag gehad.
    De eerste echo is 23/01. Ik ben dan 7 weken en 2 dagen. Het fertiliteitscentrum in uz Gent gaat deze echo zelf doen. Als alles in orde blijkt, mogen we terug naar onze eigen gyn in het ziekenhuis hier in de buurt.
    Ik heb vorige week veel hoofdpijn gehad en ik was moe. Deze week voel ik me prima. Het was voor mijn lichaam gewoon even wennen om terug hcg op te bouwen.
    Met de miskraam kreeg ik ook plots weer hoofdpijn toen hcg afnam. Ik volg acupunctuur en als je lichaam goed in balans is, hoef je niet misselijk te worden zei de acupuncturist. Hebben jullie al duidelijke kwaaltjes?

Liefs, Lena

7. Manuuw

Manuuw Lid

7 nov 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    hoi Lena welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    ik heb zelf ook weinig last van kwaaltjes.
    wat ik tot nu toe voel is ontzettend moe zijn, pijnlijke borsten vooral savonds en af en toe liche buikpijn.
    verder voel ik mij ook nog helemaal prima.

8. SoesaM

SoesaM Actief lid

13 jul 2016
    461
    43
    28

Ja die heb ik ook....

Bijgevoegde bestanden:

9. Manine

Manine Actief lid

6 jun 2013
    122
    1
    18
    NULL
    Noord Holland
    @1548 heel veel sterkte. Balen meid!

Nieuwe vrouwen, welkom!

Ik eet altijd wel gezond in principe veel groenten ( veel meer dan het voedingscentrum aanraadt) veel vis, Normaal vlees en echt brood. Alles zoveel mogelijk biologisch uit de buurt. Biologisch uit de supermarkt vind ik ongewoon duur, wat echt niet nodig is om beter te leven voor een betere wereld, maar goed dat even terzijde ;).

Daarnaast ook wel lekkernijen hoor, maar die zijn ook hartig en gezond. Helaas was ik tot mijn verbazing wel al veel aan gekomen vorige week. Toen ben ik al mn dingen die ik eet gaan opschrijven, en tja haha ongemerkt eet ik echt meer dan twee keer zoveel. Dat het dan gezond is maakt dan niet zoveel uit.

Ook is mn eerste zwanger-eten ontdekt....Brie... ja brie met ene sjalotje, tomaat komkommer ham op een lekker broodje. Echt ik heb er al teveel op in een paar dagen :(. ( voor de alarm bellen, het is brie die we gewoon mogen eten als zwangeren).

Een vriendin van ons, en haar vriend hadden gevraagd of ik zwanger was. Zij, ook tot haar eigen verbazing, zag het aan me. We hebben het maar gewoon verteld. Mn man wilde daarna uit principe gelijk dat zijn moeder het ook zo snel mogelijk zou weten dus die hebben we het van de week verteld. Ik ben niet zo principieel, mijn ouders hoop ik volgende week te treffen, dat ze samen zijn om het te vertellen.

Zon boekje, bij mn dochter gehad. Er staat werkelijk waar geen letter in :-|.. ik ben er niet zo van denk ik ;). Wel heb ik heel veel foto's, duizenden en heel veel fotoboeken gemaakt met tekst en leuke verhaaltjes mooi design.

Vanmorgen liep mn misselijkheid echt erg op, gespuugd en wel. Als ik nou vorige zwangerschap een boekje bij had gehouden had ik terug kunnen lezen in welke week het toen startte, maarja helaas...

Nu maak ik me wel wat zorgen hoe dat gaat met werken. Ik werk in de zorg, psychiatrie. Veel geurtjes die niet zo prettig zijn, veel rook, minder schone huizen. Vorige zwangerschap had ik daar wel last van, ik heb toen ook vrij snel mn leidinggevende op de hoogte moeten stellen omdat sommige dingen gewoon niet gingen toen. Ik kan moeilijk staan kotsen bij iemand die heel hard z'n best doet om het ' allemaal goed te doen' . Vind ik respectloos naar de mensen toe die ik begeleid.
    Als het deze keer ook doorzet, zal ik mn leidinggevende weer op de hoogte stellen zodat we kunnen kijken hoe ik mn werkzaamheden anders kan invullen.
    Nou ik ga alles nog even goed terug lezen en ik hoop wat vaker te kunnen reageren.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @happyjoy, weet je de reden van al je miskramen? Wat verschrikkelijk!😔😦
    Ik heb slechts 1 miskraam gehad op 5w4d en ben volledig onderzocht. 15 tot 20 buisjes bloed zijn onderzocht op immuniteit en bloedstolling etc... Ik kreeg terug ook een hysteroscopie. Alles normaal. Gewoon pech, zei de fertiliteitsarts. Maar jij kreeg al 3 keer pech, zo dicht na elkaar. Gewoon verschrikkelijk! Dat is toch niet normaal? Jij moet je nog onzekerder voelen dan mij tijdens deze zwangerschap? Hopelijk blijft het deze keer wel goed gaan!!!!

11. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Woah, net wakker en had het gevoel dat ik op een andere planeet zat. Zooooo lang en vast geslapen! Had wel weer duidelijke en levendige droom, maar toch als een blok geslapen. Heerlijk!

Verder probeer ik wel wat gezonder weet te leven. Ben echt een snoeperd, dus dat probeer ik wel te minderen. Verder verslaafd aan fruit, vooral van de plaatselijke kweker. Frisdrank drink ik sowieso bijna niet. Veel water en heel soms wel zin in iets met een smaakje. Moet ook gewoon kunnen. Ben wel van plan om standaard iedere dag, naast de gewone bezigheden, om minimaal een half uur te lopen.

Gelukkig nog niks hoeven vertellen. Pas bij de griek kregen we een ouzo bij binnenkomst, normaal tik ik die wel achterover. Dus nu had m'n vriend de verwisseltruuk gedaan. Ook kreeg ik een stuk ossenhaas erbij, behoorlijk rauw, dus ook afgestaan on het motto van 'lust ik niet'. En zo weer erdoor gegelipt :)

Fijne zondag allemaal!

12. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Nee hier geen oorzaak.. was bij m'n eerste zwangerschap in ronde 1 zwanger. Na 9 weken gingen alle alarmbellen af omdat ze een mola zwangerschap vermoedde. Met spoed gecurreteerd, hersenscan en longfoto gemaakt om te kijken of er uitzaaiingen waren. Gelukkig alles schoon. Was wel even paniek... van het kijken naar babykamers moet je ineens gaan praten over eventuele chemotherapie. Na onderzoek van het weefsel bleken er geen kwaadaardige cellen in te zitten en twijfelden ze of het nu wel of geen mola was... voor de zekerheid wekelijks m'n hcg in de gaten gehouden maar dit daalde godzijdank netjes. Geen nare vervolgstappen nodig gehad dus! Daarna weer vrij snel bevrucht, echter meteen mis gegaan. Gynaecoloog gooide het op dat m'n baarmoeder slijmvlies er nog niet klaar voor was. Ze hebben geen zuig curretage kunnen toepassen en hebben alles extreem grondig weg geschaafd dus zorgt voor wat meer beschadiging. Mocht het nog een keer fout gaan dan willen ze het wel gaan onderzoeken verder. Had deze maand tarwekiem geslikt om het slijmvlies te helpen en dit lijkt gewerkt te hebben! De angst zit er wel flink in ja... maar probeer positief te blijven.

Fijn dat t gewoon pech bleek te zijn bij je. Hopelijk nu meer geluk!!

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is. Fijn dat je snel zwanger kan worden in ieder geval. Wij waren na ruim 3 jaar eindelijk zwanger geraakt. Het geluk kon niet op... en dan liep het mis. Pffff

14. Fenna0780

Fenna0780 Actief lid

1 jan 2017
    141
    2
    18
    Vrouw
    Wat lijkt me dat erg als het mis gaat.... Laten we voor ons allemaal hopen op een goede afloop!
    Positief denken :)

15. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    Vreselijk meiden die miskramen. Jeetje lijkt me ook zo heftig. Vooral als je zolang moet wachten op een wondertje.
    Hopelijk hebben jullie allemaal een gezond babietje in de armen over 7-8 maanden.

Zooo hier ook echt heerlijk geslapen. Zo lang en diep. Veel liggen dromen. Droomde dat het 2 jongens waren. Ben ergens wel onwijs benieuwd naar de geslachten maar aan de andere kant wil ik t ook niet weten Pfff. Nu t een tweeling is twijfel ik weer want eigenlijk wilden we het niet weten.

16. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Welkom Lena:)

Huisarts: die heb ik wel al gebeld. Dat is gewoon voor eventuele medicatie en behandelingen, dat in het systeem staat dat ik zwanger ben.

Vorige keer ook gedaan, ook met bv geven. Ben toen m'n dochtertje ruim een jaar was een keer op de spoed beland omdat m'n lichaam en keel opzwollen door mega allergische reactie (eerste keer ooit). Normaal jassen ze meteen een spuit in je been. Maar dan mag je een hele tijd niet voeden (dagen) en blijkbaar stond er in m'n dossier dat ik bv gaf waardoor ze me direct iets anders hebben gegeven. Had zelf op dat moment helemaal niet aan de bv gedacht dus was er erg blij mee. Ga het we nu dus ook weer in laten zetten als ik bv geef.

Eten: opzich gezond maar echt vaak! Ik merk dat ik zonder al te veel misselijkheid de dag door kan komen als ik steeds kleine beetjes eet. Maar dat is echt wel elk uur. Dus ben nu wel even aan het denken over gezonde tussendoortjes want anders kom ik natuurlijk ook wel flink aan..

Wat zijn jullie favoriete tussendoortjes?? Misschien wat inspiratie haha

17. Fenna0780

Fenna0780 Actief lid

1 jan 2017
    141
    2
    18
    Vrouw
    Tussendoor eet ik paprika, mandarijn, banaan, dadels, snoeptomaatjes, komkommer.

Probeer niet zoveel te snacken, ben bang dat ik anders 30 kilo aankom (heb er aanleg voor en heb al geen maatje 36 ;) )

Ik ben gelukkig (nog) niet misselijk. Alleen heel erg moe en heel erg koud.
    Zojuist de laatste test gedaan die ik in huis had. Die sprong nu naar zwanger 2-3 weken in plaats van 1-2.
    Nu ben ik uitgetest. Het loopt op dus vertrouwen hebben :)

18. Sweety28

Sweety28 Bekend lid

25 jun 2014
    808
    285
    63
    #638 Sweety28, 8 jan 2017
    Laatst bewerkt: 8 jan 2017
    Dames wat een flinke lijst inmiddels!
    Moet bekennen dat ik het allemaal moeilijk kan bijhouden maar wel heel gezellig zo'n grote club!

Hoe voelen jullie je allemaal?

Hier voel ik me goed. Laatste dagen wel wat vermoeider. Heb zere borsten en ze zijn ook al duidelijk flink gegroeid. Af en toe een zere onderrug, af en toe maagzuur en af en toe wat weeïg. Maar mag niet klagen! Enige wat me onzeker maakt is dat ik regelmatig een zeurderig gevoel heb wat vanuit mijn eierstok / eileider lijkt te komen. Het trekt door naar mijn rechterbeen en het gevoel lijkt op het gevoel voor mijn eisprong. Alsof ik tegen mijn eisprong aan zit. Ik heb geen bloedverlies. Nu maak ik mezelf al weer gek dat het een BBZ zou kunnen zijn maar lees tegelijkertijd dat je dan toch wel écht pijn hebt en bloedverlies. Ik lees ook dat het kan komen van je gele lichaam die nu het zwangerschapshormoon afgeeft en lees verhalen over cystes. Misschien zijn er dames die dit herkennen of me gerust kunnen stellen? Gelukkig heb ik a.s. vrijdag al de 1e echo en weten we dan of alles er tot zover goed uit ziet of niet. Dat worden nog spannende dagen.
    Na vorige maand (V.MK met 4.5) ben ik toch iets huiveriger om hellemaal onbezorgd te kunnen genieten.

19. ikkehouvanjou

ikkehouvanjou Actief lid

9 feb 2011
    388
    0
    16
  20. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Ik had bij mijn bbz giga veel pijn maar begon ook met zeurderige pijn bij mijn eileider (liezen/bovenbenen). Maar ik had al wel bloedingen gehad.
    Ik zou niet meteen allemaal nare scenario's in je hoofd halen! Zolang je geen heftige pijn en geen bloedingen hebt hoeft er echt niks aan de hand te zijn. Gelukkig al bijna je echo..

Deel Deze Pagina