Ik hen af en toe kleine steekjes links en rechts in mijn lies. Waarschijnlijk van de baarmoeder afkomstig. Bij mijn miskraam had ik rugpijn en bruin bloedverlies vanaf voor 4 weken zwanger tot 5w4d zwanger. Het bruin werd steeds roder en het voelde niet oké. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik gelukkig niet gehad. Ik kan je helaas niet helpen. Sorry. X
Nu ook het gevoel... Maar het lijkt toch dieper naar beneden te zitten. Toch dan m'n baarmoeder? Zeurderig en af en toe steekjes. Maar uiteindelijk kan niemand vanaf haar computer zeggen wat het is en zal ik moeten wachten tot vrijdag. Ondertussen probeer ik me maar niet al te ongerust te maken.
@sweety Ik kan mezelf deze zwangerschap ook zo gek maken. Vorige 2 dacht ik nergens aan, omdat er nooit iets geks was gebeurd en alles liep volgens de boekjes. Totdat de 2e ineens fout ging. Nu denk ik ook bij alles, zou het dit of dat zijn. Heb sinds paar dagen ook een gek gevoel in m'n linkerlies. Voelt een beetje alsof er een soort ballonnetje zit ofzo. Het is niet de hele dag aanwezig, maar voel het soms. Het is niet pijnlijk, maar weet toch niet zo goed wat ik er mee moet. Schoot ook ineens de gedachte van bbz door m'n hoofd. Blijf me er maar aan vast houden dat bbz pijnlijk is en dat je het zou merken. We zullen wel voelen dat de boel aan het groeien is daarbinnen
Moet je ook niet doen sweety, hoewel de kans er is, is de kans wel heeeel klein en vele malen groter dat het gewoon goed zit! Dus idd maak je niet gek
@sweety Heb niet echt een raar gevoel in mn lies. Maar heb wel iedere dag menstruatieklachten. Echt zeurderig gevoel soms in mn baarmoeder. Maar lees dat dat logisch is dat je deze klachtwn als menstruatieklachten ervaar, omdat er toch allemaal een hoop veranderd. Wie heb dat nog meer? Normaal had ik bij mn menstruatie dit heel eventjes.
Ik vind het wel een beetje klinken als bandenpijn sweety, herken je het van eerder of is dit je eerste zwangerschap? Bandenpijn geeft bij mij wel dat zeurderige stekerige gevoel op die plek. De echo zal t binnenkort uitwijzen
Hier ook echt van die menstruatie achtig krampen soms. Best venijnige ook soms, heftiger dan menstruatie pijn. En ook echt flinke steken naar liezen/onderbuik/bovenbenen enz. Dus die klachten kunnen er ook zeker bijhoren. Want hier zat t echt op de goede plek. Maar er moet ruimte gecreeerd worden natuurlijk. Het is nog zoooo inimini maar er gebeurd al zooooveel daar binnen. In app die ik heb stond dat ze nu ook 1 mm per dag groeien. Lijkt niet veel maar is heel wat voor zo'n minimensje. Een bbz kan, maar wat hope al zei de kans op een bbz is vrij klein, meer kans dat t op de goede plek zit. Ben wel benieuwd of er in dit topic nog iemand gaat komen met een tweeling.
Lief dat jullie allemaal zo meedenken. Overigens sinds paar dagen ook pijn/zeurderig in onderrug. Zou dus ook goed met elkaar te maken kunnen hebben. Het is inderdaad mijn 1e zwangerschap en dus nog allemaal nieuw. Ik probeer het voor komende dagen in ieder geval los te laten. Denk dat een pittenkussen ook wel kan helpen. Ben heel erg blij dat ik al zo vroeg voor de 1e echo mag komen. Nog paar dagen en we weten in ieder geval meer! Ondertussen... *adem in* *adem uit* en beetje proberen te ontspannen.
Ik ben ook heel benieuwd!! Ben je al een beetje aan het idee gewend? Lijkt mij super leuk maar ook heftig vooral als je al kids hebt lopen wat in jouw geval ook zo is. Als ik zou kunnen kiezen dan liever toch 1 haha maar 2 is wel heel bijzonder en lijkt me wel gaaf om mee te maken. Voor de kids zelf ook leuk! Hoe vinden jullie het zelf?
Jaa! Ook heel benieuwd of er nog meer tweeling mama's gaan zijn! Hier zit het wel in de familie.. Mijn oma is twee keer zwanger geweest van een tweeling en twee van mijn nichtjes hebben een tweeling gekregen. Hoewel het me heel heftig lijkt, lijkt het me ergens ook zo mooi.. Maar mijn testen waren duidelijk maar geen mega knallers en mijn buik groeit nog niet noemenswaardig.. Dus ik denk dat het er bij mij in elk geval maar eentje is Poeh, heb soms wel spijt dat ik mn vroege echo afgeslagen heb hoor haha! Anders zou ik volgende week al mogen gluren. Nu pas over een maand.. Klinkt nog zo ver weg. Maargoed, voorlopig erg druk nog met huis opknappen, opleiding en anderhalf weekje weg. Dus zal de tijd wel doorkomen Sweety: extra spannend dan zo alles voor de eerste keer. Ik zou je niet direct zorgen maken dan. Zeker de eerste keer veranderd er zoveel in je lichaam, dan moet je echt nog alle ruimte maken Komt vast goed!
Ik wil ook graag mee kletsen. Ik ben na mijn eigen berekening uitgerekend op 12 september. Ik ben 22 jaar en heb een zoontje die in februari 2 jaar wordt. Ik heb in augustus een miskraam gehad en 24 november helaas weer, allebei bij 8 weken. Ik ben nu gelijk na m'n laatste miskraam weer zwanger geworden, dus erg spannend!
Nooit een pittenkussen rechtstreeks op je buik leggen hè! Dan creëer je een koortssituatie en dat kan negatief werken op je zwangerschap. Door drie jaar en half verschillende ziekenhuizen bezocht te hebben voor onze Kinderwens, ben ik het een en ander te weten gekomen. Je moet je buik warm houden door bijvoorbeeld een nierwarmer te dragen. Je hoofd, voeten en handen ook warm houden. Anders krijg je een koude baarmoeder.
Ik herken de krampen en zeurende gevoel in de rug ook wel! Soms de krampen maar aan 1 kant en op de echo zat alles op de juiste plaats. Niet te veel zorgen maken dus Sweety! Hoewel dat lastig is, ook dat herken ik wel haha.
Gewend, dat is een groot woord. Het is vooral nog zo onwerkelijk. Maar dat is t sowieso, ongeacht of het er 1 of 2 zijn denk ik. Het wisselt enorm wat ik er van vind. Sowieso ben ik heel blij, dat ik überhaupt zwanger ben nu. En dat het er 2 zijn vind ik ook super bijzonder. Soms bevliegt de angst me wel even van oh jee hoe ga ik het allemaal doen. Maar het komt goed. Ben niet de eerste die 2 kindjes tegelijk krijgt Haha. Gelukkig wonen mijn ouders en schoonouders vlakbij dus hulp genoeg als het nodig is. Vind vooral de zwangerschap ook wel erg spannend. Aan de ene kant fijn dat m'n kinderen wat ouder zijn,ze kunnen wel zelf aankleden bijv (met sturing uiteraard), maar dat scheelt. Hoewel ze ook elke dag naar school moeten. Dan moeten de kleintjes af en toe maar in hun pyjama mee hoor Haha. 😂 Praktische dingen komen wel weer goed denk ik dan. Voel me vooral gezegend dat ik dit weer mee mag maken en nog dubbel geluk ook. Kan er nu al geen meer missen uiteraard. Hoelaat heb jij morgen de echo hope? Succes morgen ikkehouvanjou! Hopelijk een mooie echo!
Herkenbaar hoor die steekjes en krampjes heb ik ook. Dit is ook mijn 1e zwangerschap en ik ben dus 43!!! Volgens artsen kon ik niet zwanger worden. Dus ik ben echt wel bang 17 januari hoop ik goed nieuws te krijgen.
Hope en ikkehouvanjou veel plezier bij de echo vandaag. Ik hoop dat jullie allebei een mooi knipperlichtje mogen zien.