Succes dames die vandaag voor een echo moeten! Ik kan ook niet wachten tot onze eerste echo, deze hebben we eerst nog in het ziekenhuis ivm ons medische traject (ICSI). Wij hebben de echo met 7wk en 6 dagen. Voel me opzich steeds redelijk goed tot vanmorgen..... Blegh, 5x overgegeven. Dus volgens mij begint bij mij helaas de ochtendmisselijkheid. Heb al zon hekel aan overgeven, maarja alles voor het goede doel. Maar goed vitaminen/fruit blijven eten.. Ben ook steeds duizelig, zit al met lage bloeddruk dus moet er soms even omdenken. PS: mijn man denkt steeds dat wij tweeling krijgen! Het zou kunnen maar na een icsi behandeling lijkt mij die kans klein. Ja dan moet het een ééneiige zijn. Nou ja we zullen zien!
Gezien je zwangerschapsduur verwacht ik dat 5,2cm de afmeting van jullie kindje is! Het knipperlichtje is het hartje geweest 😉 Zal een tabel bijvoegen, je zult zien dat het dan aardig overeenkomt!
Je bent niet de enige 😘 Wij zitten ook in de mmm, heb al twee miskramen gehad. Begrijp je onzekerheid hierin! Je hoeft het verleden ook zeker niet te vergeten, dat kan en mag niemand van je vragen. Wel hoop ik dat je straks kunt genieten als jullie eerste echo eenmaal laat zien dat het hartje klopt en het met jullie ukje goed gaat 💕 Begrijp Ook dat andere dames er onzeker van kunnen worden. Laten we voorop stellen dat het een wonder is om zwanger te kunnen/mogen raken en het krijgen van kinderen geen vanzelfsprekendheid is (ook al wordt dit niet door iedereen zo ervaren).
5,2 cm? Is een embryo van zo'n prille zwangerschap niet zo groot als een rijstkorrel? Wat fijn dat je een knipperlichtje zag! En wat een opluchting dat het op de goede plek zat ook! Nu ben je al een beetje gerustgesteld. Xxx
Ikkehouvanjou, super zeg! Die meting zal indd de lengte van je kindje zijn. En super zeg een kloppend hartje! Gefeliciteerd. Mamatee, ik snap je wel hoor. En ja ik probeer ook van het positieve uit te gaan. Maar door mijn verleden ben ik echt wel angstig. Dat is niet iets wat ik zomaar even "uitzet" ofzo. Dus hoop ook dat je begrijpt dat dat voor mensen die dingen meegemaakt hebben ook niet fijn is. Denk dat iedereen gewoon het liefst onbezorgd zwanger is maar helaas is dat niet voor iedereen zo. Ik heb geen miskraam gehad dus mijn echte angst ligt pas later in de zwangerschap. Hoop dat ik dan toch af en toe mijn hart mag luchten hier. FSBMP, spannend Haha. Zou het wel leuk vinden hoor nog een tweeling mama in de groep.
5,2 cm is de grootte van je vruchtzak en niet van je kindje. Dat zou wat zijn als die zo vroeg als zo groot is haha. Je kindje is op deze termijn nog geen centimeter. Waar de 1,9 cm voor staat durf ik je niet te zeggen. Je kleintje zal nu ongeveer 5 a 6 mm zijn. Wel heel fijn dat er een knipperlichtje was, geniet!
Mooi gezegd Blosje! De waarden zijn uiteraard in mm. Pas op 12 weken is het een baby van 5 cm groot. Op dit moment is het nog niet veel meer dan een bevruchte eicel die zich heeft ingenesteld. Als je weet dat het follikeltje waar de rijpe eicel net voor de eisprong (voor ons punctie ) inzat, tussen de 18 en 25 mm is, is de eicel zelf nog veel kleiner.
Wat gezellig dat hier zoveel gekletst wordt! @1548 heel veel sterkte! @ikkehouvanjou wat een mooie echo en wat fijn dat je al een knipperlichtje kon zien! Is 1,9 niet de 'hoogte' van de vruchtzak en 5,2 de 'breedte'? Ik heb geen idee hoor... @Mommy91 wat leuk een tweeling! zit het bij jullie in de familie? @Fleurtje12 wow dat is bijzonder! Ik ga voor je duimen hoor de 17e! (net als voor de rest die echo's krijgen uiteraard) Komt vast goed Symptomen: Hier af en toe wat misselijk en wat krampjes en steekjes rond m'n baarmoeder, maar vooral MOE MOE MOE! Huisarts: hier de huisarts niet ingelicht, heb ik vorige zwangerschap ook niet gedaan.. wist niet dat dat moest? Zwangerschapsboek: vorig jaar verzekerd bij FBTO en toen kreeg ik het 9 maanden dagboek nu niet meer daar verzekerd dus misschien toch zelf op zoek naar een nieuw invulboek. Maar eerst even de volgende echo afwachten
Ik vind dit toch wel wat meer dan alleen een bevruchte eicel 😍 (dit plaatje hoort bij 6 weken zwangerschap) Bekijk bijlage 522866
Ik snap wat je bedoelt en je hebt ook helemaal gelijk. Maar het is niet zo vanzelfsprekend dat alles gewoon goed gaat. Het is onzekerheid en stukje zelfbescherming om je zelf voor te houden dat het nu ook nog makkelijk mis kan gaan. Sommige hebben gewoon te veel mee gemaakt om nu te denken dat het allemaal wel gewoon goed komt. Maar ik snap je wel hoor en het is ook goed om er alle vertrouwen in te hebben! Ik hoop dat dat ons allemaal lukt!
Sorry dames ik bedoelde inderdaad afmeting in mm!! 😊 Soms zou ik willen dat het sneller ging 😂
Tuurlijk hoeft niemand te vergeten waar ze al doorheen zijn gegaan! En snap ook dat deze groep voor steun is. Ik wens gewoon iedereen toe dat er een moment komt dat ze onbezorgd mogen genieten en dat alle wezentjes goed en gezond mogen groeien! Fijn dat de echo goed is gegaan Mooi fototje van 6 weken, lijkt al echt een mensje te worden haha alleen pieppiep klein
hahahaha blosje!! Dat heb ik ook wel eens.. Maar als het nu al vijf centimeter was en in dat tempo door zou groeien dan zouden we pubers moeten baren Wat een mooi nieuws ikkehouvanjou! Mooie echo Benieuwd hoe H0pes echo is. klachten: ik blijf maar misselijk, ik sta kotsmisselijk op, blijf misselijk, en waar het vorige keren rond tien uur 's avonds over ging wordt het nu s avonds alleen nog maar heftiger tot ik naar bed ga. En als ik 's nachts wakker wordt van mn dochtertje (die sinds twee weken opeens weer bij mij in bed slaapt, zag dat er meer samenslapers zijn hier ) dan ben ik zo misselijk dat ik er uit moet om te spugen. Ugh.. Gelukkig wel alleen maar 's nachts.. Afgelopen twee weken niet meer overdag hoeven spugen, dus dan hoeven de kindjes het niet te zien
Ooh Indy, opentop zwanger!! Misselijk zijn is zooo naar.. maar heb bij mijn vorige zwangerschap gelezen dat het wel een functie heeft en gezonde kindjes maakt en dat wilde ik maar al te graag geloven dan was het iets beter te doen.. maar ik hoop voor je dat het minder mag worden en dat je binnenkort erop terug mag kijken en het achter de rug is. Ik geniet elke dag dat ik nog niet misselijk ben, heb het gevoel dat het er elk moment aan kan komen namelijk. Sterkte! Ik heb trouwens ook dan mijn zoontje sinds een paar weken echt een stukje aanhankelijker is geworden.. net of ze het door hebben dat ze straks niet meer de 'baby' zijn...
Och de misselijkheid zit hier ook om het hoekje mee te gluren. Wachtend op het moment dat het toe kan slaan. Gelukkig nog niet zo erg als sommigen hier. Sterkte! Heb nu een nieuwe verslaving erbij. Ananas uit blik! Probeer er zo min mogelijk aan toe te geven, drijft natuurlijk in suikerwater. Toch maar beter vers fruitje pakken