Wat gaaf!! Gefeliciteerd met de goede echo. Nou moet het gewoon goed gaan hoor!! Om je een beeld te geven wanneer het een mensje is heb ik mijn echo's eens voor je op een rij gezet. Met bijna 9 weken al armpjes en beentjes!! En met 11 weken al helemaal af gaat zo ongelooflijk snel.. Bekijk bijlage 529223
Xxnoukie, dat gevoel heb ik ook altijd gehad maar bewijs nooit kunnen vinden dat het schadelijk kan zijn voor de baby. Mag ik vragen hoe je dat weet? Loulouxx, ik ken dat niet? Kunnen dat niet je banden zijn? Ik voel zulke steken wel eens als ik te snel overeind wil komen of moet niezen ofzo. Of is dat een andere pijn? Mommy, lijkt me ook heel lastig voor 2 kindjes!! Ik vind voor 1 al moeilijk genoeg dus kan je niet helpen sorry😉 wij zijn er zelf wel uit omdat we nog 2 leuke namen over hadden bij de vorige kids die we nog steeds leuk vinden😊 Goo wat leuk een meisje erbij! En wat fijn dat het goed gaat. Wat kun je je dan verliefd voelen he na zo'n echo😍
ik heb het gehoord van een bekende en zij weer van een vriendin die de opleiding gynaecologie doet het is ook moeilijk te bewijzen denk ik omdat de een meer echo's krijgt als een ander. (medisch) en het misschien ook mee te maken heeft met aanleg familie? als het niet anders kan dan heb je geen keus, maar heb je wel een keus en het voelt voor jezelf ook 'niet goed' zou ik het toch beperken. een echo duurt daarom ook vaak maar max. 10/15 min omdat het dus niet goed schijnt te zijn. ik heb verder nog niet informatie erover opgezocht, maar misschien kan je je gynaecoloog eens vragen? misschien weet zij hier ook wel meer over. ik zou het vorige keer vragen, wij hadden toen geslachtsbepaling ( duurde echt max 10 min) maar door de spanning vergeten wij krijgen trouwens een Meisje ( 14+3 dagen)
Fijn van de goede echo Lena! Ik hoop op een goede zwangerschap en bevalling voor jullie Over de echo's.. Ik heb ook gehoord dat het niet super goed is. Maar voor het hoe en wat bestaan de echo's gewoon nog niet lang genoeg, er zijn nog niet genoeg lange termijn studies gedaan. Er zijn vermoedens en er zijn wat onderzoeken die het lijken te bevestigen, maar nog niet genoeg om het 'wetenschappelijk hard te maken' zegmaar. Mijn gyn is er wel echt heel spaarzaam mee. Ik krijg elke controle een echo (makkelijker hartjes checken dan met de doptone waarbij je twee keer het zelfde hartje kan hebben). Maar dat is een echo van maximaal een minuut, ding op mn buik, kijk dat is hartje 1, kijk dat is hartje 2 en klaar. Maargoed, zal er binnenkort aan moeten geloven met een dubbele 20 weken echo haha Fijn om te horen dat het goed gaat Mommy91! Geen last van het pessarium? En je buik gewoon rustig? Namen zijn inderdaad lastig he?! Ik heb het juist anders om.. Meisjesnamen genoeg (1 naam staat in elk geval vast en dan is er nog een lijstje met maybe's voor de tweede). Maar jongensnamen willen echt niet lukken
Over de echo's, het lijkt me inderdaad ook niet heel erg gezond en goed allemaal. Maar om te zeggen wat er niet goed is weet ik niet, maar het is allemaal nog zo kwetsbaar en in ontwikkeling en die straling best sterk. Dus kan me er wel in vinden. Maarja soms heb je geen keuze inderdaad. Hier word ik ook nauwlettend in de gaten gehouden en veel echo's, ook baarmoederhalsmetingen e.d. Dus ja. Maar toch op dit punt liever dat dan weer vroeg geboren kindjes. (niet dat een echo dat voorkomt, maar wel meer controle en evt ingrijpen als dat mogelijk is). En wat Indy zegt, het is echt, ding op je buik, baby 1 check, baby 2 check, en klaar. Niet uitgebreid kijken elke keer. Indy, ze zeggen toch welke namen je als eerste hebt dat dan het geslacht word haha. Dus jullie 2 meisjes en hier dan 2 jongens haha? Ik vind jongensnamen ook lastig hoor. Maar nu toch 3 leuke jongensnamen gevonden. De 2 jongensnamen had ik er 1 al een hele tijd van, en vond ik ineens een naam dat ik dacht JA die passen perfect. En bij de jongens/meisjesnaam heb ik toch een andere jongensnaam haha. Dat is dus DE meisjesnaam die ik heb. En leuke jongensnaam bij gevonden, maar nog niet een andere meisjesnaam erbij. Leuk Noukie en Goo een meisje erbij!
Wat leuk weer meisjes erbij zal de lijst straks eens even bijwerken. Mommy ik kan je helaas niet helpen aan een meisjesnaam, we hebben zelf al wel een meisjesnaam maar die is niet bepaald apart jongensnaam komen we niet uit... Volgens mij is er bij een echo geen sprake van straling maar van geluidsgolven en energie die ervoor zorgen dat de temperatuur stijgt in de baarmoeder en dat zou niet heel goed zijn voor de baby... beetje zelfde effect als wanneer je zelf hoge koort zou hebben.. maar heb er verder ook geen verstand hoor blijf het toch leuk vinden om steeds even te spieken, maar heb dan ook maar een paar echo's. Hier voel ik de baby nogsteeds niet... word er heel onzeker van. Bij de eerste zwangerschap voelde ik haar vanaf 16 weken al en nu 17 weken zwanger en nog niks dacht rond de 11 weken wat plopjes te voelen maar voel ik nu ook niet meer... nog meer meiden die hun 2e kindje later voelen dan hun 1e?? Buik heeft wel echt een groeispurt gemaakt deze week
♡Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 september 2017♡ 27 augustus H0pe - 26 jaar - 3e kindje 28 augustus Mommy91 - 25 jaar - 4e & 5e kindje 30 augustus Mutsefruts88 - 28 jaar - 2e kindje Indy22 - 26 jaar - 3e & 4e kindje 31 augustus Fizz - 27 jaar - 2e kindje 1 september FSPBM - 24 jaar - 1e kindje Jennn1115 - 39 jaar - 3e kindje Evabram - 28 jaar - 1e kindje Ddara -30 jaar -2e kindje 2 september Dezelfde - 32 jaar - 2e kindje 3 september Lootje - 32 jaar - 3e kindje Sweety28 - 30 jaar - 1e kindje 4 september Sassiekaa - 29 jaar - 2e kindje Ikkehouvanjou - 29 jaar - 1e kindje 6 september Oceanspirit - 25 jaar - 1e kindje Goo - 28 jaar - 2e kindje 7 september Haha89 - ? jaar - 2e kindje? EvaElisa - 26 jaar - 1 kindje 8 september Zeksem - 30 jaar - 1e kindje Manuuw - 24 jaar - 1e kindje 9 september Mamatee - 26 jaar - 2e kindje Vlindermama2014 - 29 jaar - 2e kindje 10 september Furby - ? jaar - 2e kindje Chelley - 26 jaar - 1e kindje Edj - 29 jaar - 1e kindje 11 september Loulouxx - 22 jaar - 1e kindje Babbelboxje - 30 jaar - 2e kindje Jster - 23 jaar - 1e kindje Lyan88 - ? jaar - 1e kindje 12 september Pollewop86 - 30 jaar - 2e kindje Blosje89 - 27 jaar - 1e kindje Marni1 - 27 jaar - 2e kindje 13 september Fenna0780- 35 jaar - 1e kindje 15 september XXNoukie- 25 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: ♡ 24 maart - pretecho geslacht Fenna0780 ♡ 25 maart - geslachtsbepaling Ikkehouvanjou ♡ 30 maart - controle Fenna0780 ♡ 31 maart - Zeksem verloskundige ♡ 3 april - controle Fizz ♡ 11 april - 20 weken echo Ikkehouvanjou ♡ 11 april - 20 weken echo EvaBram ♡ 13 april - 20 weken echo Fizz ♡ 15 april - 20 weken echo Mutsefruts88 ♡ 15 april - 20 weken echo en geslachtsbepaling EvaElisa ♡ 27 april - 20 weken echo Fenna0780 ♡ 28 april - 20 weken echo Marni In totaal 36 Kindjes; 2 BOYS 5 GIRLS 6 verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Liefwolkje 1548 Lenamill - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Easypeasy Liva - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Livaz SoesaM Fleurtje12 Patries2310
♡Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 september 2017♡ 27 augustus H0pe - 26 jaar - 3e kindje 28 augustus Mommy91 - 25 jaar - 4e & 5e kindje 30 augustus Mutsefruts88 - 28 jaar - 2e kindje Indy22 - 26 jaar - 3e & 4e kindje 31 augustus Fizz - 27 jaar - 2e kindje 1 september FSPBM - 24 jaar - 1e kindje Jennn1115 - 39 jaar - 3e kindje Evabram - 28 jaar - 1e kindje Ddara -30 jaar -2e kindje 2 september Dezelfde - 32 jaar - 2e kindje 3 september Lootje - 32 jaar - 3e kindje Sweety28 - 30 jaar - 1e kindje 4 september Sassiekaa - 29 jaar - 2e kindje Ikkehouvanjou - 29 jaar - 1e kindje 6 september Oceanspirit - 25 jaar - 1e kindje Goo - 28 jaar - 2e kindje 7 september Haha89 - ? jaar - 2e kindje? EvaElisa - 26 jaar - 1 kindje 8 september Zeksem - 30 jaar - 1e kindje Manuuw - 24 jaar - 1e kindje 9 september Mamatee - 26 jaar - 2e kindje Vlindermama2014 - 29 jaar - 2e kindje 10 september Furby - ? jaar - 2e kindje Chelley - 26 jaar - 1e kindje Edj - 29 jaar - 1e kindje 11 september Loulouxx - 22 jaar - 1e kindje Babbelboxje - 30 jaar - 2e kindje Jster - 23 jaar - 1e kindje Lyan88 - ? jaar - 1e kindje 12 september Pollewop86 - 30 jaar - 2e kindje Blosje89 - 27 jaar - 1e kindje Marni1 - 27 jaar - 2e kindje 13 september Fenna0780- 35 jaar - 1e kindje 15 september XXNoukie- 25 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: ♡ 24 maart - pretecho geslacht Fenna0780 ♡ 25 maart - geslachtsbepaling Ikkehouvanjou ♡ 30 maart - controle Fenna0780 ♡ 31 maart - Zeksem verloskundige ♡ 3 april - controle Fizz ♡ 3 april - 20 weken echo h0pe ♡ 11 april - 20 weken echo Ikkehouvanjou ♡ 11 april - 20 weken echo EvaBram ♡ 13 april - 20 weken echo Fizz ♡ 15 april - 20 weken echo Mutsefruts88 ♡ 15 april - 20 weken echo en geslachtsbepaling EvaElisa ♡ 27 april - 20 weken echo Fenna0780 ♡ 28 april - 20 weken echo Marni In totaal 36 Kindjes; 2 BOYS 5 GIRLS 7 verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Liefwolkje 1548 Lenamill - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Easypeasy Liva - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Livaz SoesaM Fleurtje12 Patries2310
♡Mama's uitgerekend tussen 1 en 15 september 2017♡ 27 augustus H0pe - 26 jaar - 3e kindje 28 augustus Mommy91 - 25 jaar - 4e & 5e kindje 30 augustus Mutsefruts88 - 28 jaar - 2e kindje Indy22 - 26 jaar - 3e & 4e kindje 31 augustus Fizz - 27 jaar - 2e kindje 1 september FSPBM - 24 jaar - 1e kindje Jennn1115 - 39 jaar - 3e kindje Evabram - 28 jaar - 1e kindje Ddara -30 jaar -2e kindje 2 september Dezelfde - 32 jaar - 2e kindje 3 september Lootje - 32 jaar - 3e kindje Sweety28 - 30 jaar - 1e kindje 4 september Sassiekaa - 29 jaar - 2e kindje Ikkehouvanjou - 29 jaar - 1e kindje 6 september Oceanspirit - 25 jaar - 1e kindje Goo - 28 jaar - 2e kindje 7 september Haha89 - ? jaar - 2e kindje? EvaElisa - 26 jaar - 1 kindje 8 september Zeksem - 30 jaar - 1e kindje Manuuw - 24 jaar - 1e kindje 9 september Mamatee - 26 jaar - 2e kindje Vlindermama2014 - 29 jaar - 2e kindje 10 september Furby - ? jaar - 2e kindje Chelley - 26 jaar - 1e kindje Edj - 29 jaar - 1e kindje 11 september Loulouxx - 22 jaar - 1e kindje Babbelboxje - 30 jaar - 2e kindje Jster - 23 jaar - 1e kindje Lyan88 - ? jaar - 1e kindje 12 september Pollewop86 - 30 jaar - 2e kindje Blosje89 - 27 jaar - 1e kindje Marni1 - 27 jaar - 2e kindje 13 september Fenna0780- 35 jaar - 1e kindje 15 september XXNoukie- 25 jaar - 1e kindje Afsprakenlijstje: ♡ 25 maart - geslachtsbepaling Ikkehouvanjou ♡ 30 maart - controle Fenna0780 ♡ 31 maart - Zeksem verloskundige ♡ 3 april - controle Fizz ♡ 3 april - 20 weken echo h0pe ♡ 11 april - 20 weken echo Ikkehouvanjou ♡ 11 april - 20 weken echo EvaBram ♡ 13 april - 20 weken echo Fizz ♡ 15 april - 20 weken echo Mutsefruts88 ♡ 15 april - 20 weken echo en geslachtsbepaling EvaElisa ♡ 27 april - 20 weken echo Fenna0780 ♡ 28 april - 20 weken echo Marni In totaal 36 Kindjes; 2 BOYS 6 GIRLS 7 verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Liefwolkje 1548 Lenamill - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Easypeasy Liva - opnieuw zwanger, november 2017 uitgerekend! Livaz SoesaM Fleurtje12 Patries2310
Vraagje voor degene die t willen delen... hoeveel zijn jullie al aangekomen? En weet iemand wat normaal is? Ik zit nu op 2,5 kg ongeveer
Vandaag 18 weken en nog niks aangekomen. Vond al raar maar zag in de boekjes van mn vorige kindjes dat ik toen ook pas aankwam na 18 weken en toch nog ruim 20 kg erbij😣
Ik zit nu op +1 kg. Maar ik ben wel eerst 5 kilo afgevallen, dus als je het zo bekijkt zit ik ook alweer op +6 haha. Bij de anderen ging ik veel harder qua gewicht maar ben toen wat minder misselijk geweest, of dan at ik tegen de misselijkheid. Nu kwam alles er gewoon weer uit in het begin.
Dus ik span de kroon met 2,5 kg 😂 Ik heb ook moeten eten tegen de misselijkheid... Ben soms wel bang teveel aan te komen... nu al weken stabiel qua gewicht...
@fizz, kan het niet dat je gewoon drukker bent nu? Waardoor je minder oplet en dus minder voelt? Het is ook nog vroeg he.. Ik voel ook nog niet veel terwijl ik dat eerder al wel deed bij vorige zwangerschappen. Ik voel wel af en toe wat, maar alleen de rechterbaby. De linkerbaby nog helemaal niet. Maar daar ligt de placenta ook tegen mijn buik ipv tegen mijn rug dus die ga ik waarschijnlijk pas ver in de twintig weken voelen. Weet jij waar de placenta zit? @blosje: ik zat vorige week al op +8!!!!! Dat is wat ik tijdens mijn eerste zwangerschap in zijn totaliteit ben aangekomen. De tweede keer 12 kilo. Ik schrok me echt kapot!! Ik weet wel dat ik enorm heb zitten eten tegen de misselijkheid de eerste vier maanden, bijna elk uur wel iets. Dus heel veel, had echt geen trek dan maar was zo misselijk en alleen eten hielp op dat moment. Wel steeds gezonde dingen gepakt, een appel, een rijstewafel met humus en kaas, een bakje yoghurt zulke dingen. En ik ben veeeeeeeel minder actief geweest dan normaal door de extreme moeheid, misselijkheid en pijn in mijn bekken. Dus dat helpt ook niet Maar dan nog, van 8 kilo in 16 weken schrok ik wel behoorlijk. De misselijkheid is nu wel eindelijk echt gezakt dus ik kan weer op de normale tijden eten. En ik ben begonnen om drie keer in de week onder begeleiding van een fysiotherapeut als nodig te 'sporten' (het stelt niet veel voor, vooral fietsen, lopen en oefeningen voor mijn bekken, onderrug, zijbuikspieren en schouders). De afgelopen week is mijn gewicht ook meteen gelijk gebleven hahaha. Ik hoop echt dat ik het nu een klein beetje kan remmen want wil echt niet 40 kilo erbij. Vooral omdat ik denk dat ik met vier kleintjes straks niet zo makkelijk elke dag even een eind ga lopen of fietsen, dus het gewicht zal er niet super makkelijk af te krijgen zijn. Maarja, het zijn er twee, het is wat het is Ik kan nu mijn best doen om zo gezond mogelijk te leven maar bewust afvallen is echt niet slim nu. Heel leuk om die lijst steeds meer kleur te zien krijgen trouwens
Hoi, heel lang niet gereageerd, maar komt omdat ik dit totaal was vergeten.. Jullie mogen me van deze lijst halen, ik ben verplaatst naar 20 september dus pas niet meer in dit rijtje. groetjes
Fenna0780 wat leuk een meisje! Blosje89 geen idee hoeveel ik ben aangekomen, heb geen weegschaal Indy22 misschien ben ik inderdaad gewoon te druk om het te merken. Heb geen idee waar de placenta deze keer ligt, heb er (tot nu toe) nog niks over gehoord... zal het bij de 20 weken echo eens vragen. Wat bijzonder dat je 1 kindje al wel goed voel en de andere nog niet, lijkt me heel apart Ikkehouvanjou zie op de lijst dat je de geslachtsbepaling hebt gehad... ennn??? nog meer roze voor op de lijst of mag je op blauw??? Het is eindelijk lente! jassen in de kast en buikjes showen dames