Ik vind Mae wel leuk maar ik zou hem zelf ook niet kiezen omdat wij ook wel echt een Nederlandse naam willen en ik vind het toch ook te engels voor ons. Past dan niet goed bij onze andere namen haha
En wat betreft harde buiken, zodra je die krijgt weet je wel dat het een harde buik is. Ik kon me er eerst ook geen voorstelling van maken. Ik heb er de vorige zwangerschap heel weinig last van gehad trouwens, pas echt met een later termijn. Nu ook nog geen harde buiken gehad. Alleen als ik 's ochtends wakker wordt en mijn blaas vol zit dan heb ik een hard bolletje haha
Hier ook regelmatig al harde buiken Afgelopen weekend en maandag zo heftig dat ik dinsdag toch maar aan de bel getrokken heb.. Blijk nu al hoge bloeddruk te hebben, heb ook knallende koppijn die niet weg wil gaan. Paracetamol werkt niet. Nu extra bloeddrukcontroles in het ziekenhuis elke week. Ook op mn werk wat rustiger aan gaan doen, gaan nu elke week kijken wat mogelijk is en hoe ik mij voel. Met de kleine man gaat gelukkig alles goed Sinds een aantal dagen voel ik 'm al echt bewegen en trappelen ❤️ Zo heerlijk!
♡ Uitgerekend 1 - 15 september 2021 ♡ 29 augustus ♡ MaHeRo88 - 32 jaar - 2e kindje 30 augustus ♡ Lilyfee - 31 jaar - 3e kindje 01 september ♡ Fitmom86 - 34 jaar - 3e kindje 02 september ♡ Hoop1990 - 30 jaar - 2e kindje 03 september ♡ Sascha81 - 39 jaar - 1e kindje ♡ Noralie87 - 33 jaar - 3e kindje ♡ Patty91 - 29 jaar - 2e kindje 04 september ♡ LaNinaa - 31 jaar - 3e kindje ♡ No4 - 37 jaar - 4e kindje 05 september ♡ Chechi - 31 jaar - 2e kindje 06 september ♡ Orchid24 - 26 jaar - 1e kindje ♡ Vlindertje95 - 26 jaar - 1e kindje 07 september ♡ Annesmit - 27 jaar - 1e kindje ♡ Olle83 - 32 jaar - 4e kindje ♡ Schatje85 - 35 jaar - 2e kindje 08 september ♡ Savera - 28 jaar - 1e kindje ♡ Krokodil16 - 30 jaar - 3e kindje 09 september ♡ Mariekemama - 35 jaar - 3e kindje ♡ xxmoixx - 29 jaar - 1e kindje 10 september ♡ Remama2018 - 31 jaar - 2e kindje 11 september ♡ Juffa - 25 jaar - 1e kindje 12 september 13 september ♡ Lily94 - 26 jaar - 2e kindje 14 september 15 september ♡ JB27 - 31 jaar - 2e kindje 16 september ♡ BlueEyedSoul88 - 32 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ jongen (8) | meisje (9) | verrassing (0) ------------------------------------------ Afspraken: 26 maart 9.15 - Schatje85 - Controle gyn 30 maart 17.00 - juffa - Controle vk 31 maart 9:50 - schatje85 - geslachtsbepaling (17+1) 31 maart 19.20 - Olle83 - Controle vk 31 maart 19:45 - xxmoixx - Controle vk 31 maart 08:30 - Remama2018 - controle vk 06 april 9.30 - MaHeRo88 - 20 weken echo 08 april 09:40 Sascha81 - 20 weken echo 08 april 13:30 Lilyfee - GUO 20 weken 10 april 11:00 - Patty91 - 20 weken echo 12 april 12:30 - Chechi - 20 weken echo 13 april 11:15 - LaNinaa- 20 weken echo 14 april 9:00 - schatje85 - controle vk 14 april 13:00 - Orchid24 - 20 weken echo 14 april 08:10 - Vlindertje95- 20 weken echo 16 april 15:00 - Krokodil16 - GUO 2 16 april 09:30 - Orchid24 - Telefonische controle vk 19 april 15.15 - fitmom86 - 20 weken echo 19 april 17:30 - Annesmit - 20 weken echo 19 april 15:30 - Vlindertje95- Controle gyn 20 april 13.30 - BlueEyedSoul88 - GUO 20 weken ziekenhuis 20 april 14:45 - Lily94 - 20 weken echo 20 april 18.00 - Olle83 - 20 weken echo 21 april 09.40 - Noralie87 - GUO 20 weken 21 april 12.45 - Hoop1990 - 20 weken echo 22 april 10:00 - Sascha81 - controle vk 23 april 11.45 - Schatje85 - GUO + geslacht 13.30 3D echo 30 april 09.15 - Noralie87 - controle vk 10 mei 09:00 - Orchid24 - Controle vk 20 mei 10:00 - Lilyfee - Controle vk 27 mei 10.15 - BlueEyedSoul88 - Controle vk ziekenhuis —————————————————— ✰Vlindertjes✰ Nenp Rowena25 LaVitaBella
vervelend! Hopelijk helpt het rustiger aandoen een beetje en verlaagt de hoge bloeddruk nog iets of blijft het in ieder geval stabiel. Heerlijk dat je hem zo goed voelt!
Oke, Ik was bij de prenatal en er hing 1 soort spijkershort. Ze hebben 3 kleuren. Dacht pas em even dan bestel ik ze wel. Ik kon maat m aan. Zelf die zat niet mega strak mss maar beter weet niet of ik nog ga groeien in mijn benen billen?.
Ik zit ook met iets hoor. Hoe is jullie band met je schoonmoeders? De mijne normaal echt super goed maar ik krijg net nu al spaans benauwd van der. Ze heeft een hele kinderuitzet al gekocht en staan (lees, bedje, badje, box, kinderstoel) en heeft al minimaal 10 setjes kleding gekocht die ik echt afschuwelijk vind . Ikzelf ben nog helemaal niet zo ver. Zit de laatste tijd heel erg in mijn hoofd met ons verloren kindje en doe het super rustig aan met spulletjes kopen. Moet nog even zinken dat nu wel alles goed gaat en de kleine er echt gaan zijn in september. Ze komt ook om de haverklap ineens langs bij ons thuis, zonder eerst te bellen. Wil de hele tijd dat ik met de doppler het hartje laat horen aan haar. Ik weet dat ik overdrijf maar begin me haast een draagmoeder te voelen ze doet net alsof dit haar kleintje gaat zijn. Mijn vriend en ik kunnen ons werk zodanig verdelen dat de kleine maar 1-2 keer in de week weg moet, en dan wil ik die naar de opvang brengen, en niet naar haar. Klap op de vuurpijl blijft ze zeggen dat het een meisje is, terwijl mijn gevoel heel sterk jongen is. Maar nee toch, ze hoopt nu toch wel een kleindochter te krijgen want ze heeft zelf alleen maar zoons gehad. Door haar heb ik niet eens zin het geslacht te kijken en bekend te maken .
jeetje ik zou het daar ook heel benauwd van krijgen.. enthousiasme is heel leuk, maar je mag best jouw gevoel aangeven he! Zeker als je normaal een goede band met haar hebt lijkt mij dat je gewoon kan aangeven dat zeker gezien de vorige zwangerschap, je het rustig aan doet nu en dat ze te snel voor je gaat. Ik zou ook meteen aangeven dat ze waarschijnlijk niet hoeven op te passen, hoe was dat bij je zoontje? En hoe staat je man erin? Anders kan hij daar ook wel wat in betekenen met aangeven. Och en haar echt niet je geslachtsecho laten verpesten hoor! Mijn schoonmoeder was nooit enthousiast over het idee van een kleinkind en nou heel enthousiast nu het eenmaal zover is. Weet zeker dat ze een kleinzoon ook erg leuk gaat vinden! Ik zou echt je gevoel gaan uiten. Mijn moeder gaat juist soms iets te snel, ze naait veel en ze heeft allerlei ideeën om te maken en bleef me maar appen met ideeën vind het heel leuk maar ik ben zover nog niet. Heb dat gewoon aangegeven en dat begreep ze helemaal. Ook mijn ouders en mijn schoonouders weten dat vooral ik iemand ben die niet gauw mijn kinderen uit logeren zal doen, het eerste jaar waarschijnlijk vooral niet en dat oppassen ook sporadisch nodig is. (Later is anders, als ze zelf graag bij opa en oma willen logeren maar zeker als ik zelf nog borstvoeding geef en een baby dan zou het meer uit noodzaak een keer gebeuren dan wat ik nu zou willen) Dit hebben we al vroeg aangegeven en ook alle begrip voor gekregen. Ze schaffen dus in ieder geval gelukkig geen hele uitzet aan.
Oei, deels wel herkenbaar. Mijn schoonmoeder heeft ook al 4 kledingsetjes gekocht die ik vreselijk vind. Ze eiste laatst ook dat ik haar op de hoogte moest houden via de app hoe het met me ging. Uhmm nou kan je toch ook zelf vragen? Het irriteert me af en toe wel. Ik zou het gewoon uitspreken dat je je er zo onder voelt. Dat heb ik ook gedaan. Ze stopt er nog niet mee, maar ach die kleertjes verkoop ik dan wel weer.
Wat is dat toch met schoonmoeders hè ik heb een slechte band met mijn schoonmoeder, daardoor hield ik al een bepaalde afstand met haar, ik probeer dat aan te houden en hou de grenzen heel strak. Vorige week hebben ze aangekondigd dat ze in Spanje gaan wonen en dat lucht op, maar vind het wel sneu voor mijn man. @Hoop1990 ik vind eerlijk gezegd wat zij doet best wel grensoverschrijdend en het is gewoon super moeilijk om er iets van te zeggen aangezien het niet jouw moeder is, wat zegt jouw man hiervan? Ik denk dat hij degene is die jouw schoonmoeder terug moet fluiten, maar dat vind ik hoor. Ik heb trouwens sowieso al voorzichtig aangegeven hier en daar dat ik liever geen kleertjes krijg, misschien beetje erg, maar ik vind kleding toch wel heel persoonlijk eerlijk gezegd qua smaak. Ook hebben mijn man en ik afgesproken dat als we een zak babykleding krijgen van vrienden of familie we gelijk duidelijk zijn dat we daar niet op zitten te wachten (misschien iets subtieler). Kortom, met de komst van een baby kun je niet duidelijk genoeg zijn naar familie/vrienden, anders komen er veel irritaties! Ik zou ook tegen september goed nadenken wat je wilt qua bezoek van jouw schoonmoeder, als ik het zo inschat staat ze op de gang in het ziekenhuis zodra je een paar uur niet online bent geweest op Whats app
Mijn zoontje heeft een andere papa. Ze heeft zijn babytijd dus (gelukkig) niet meegemaakt. Ze behandeld hem wel ook echt als een kleinzoon, maar is toch heel anders dan dat het nu gaat zijn denk ik. Ik ben ook echt niet iemand die mijn kleine wegbrengt naar een oppas. Mijn zoontje breng ik zelfs nooit weg . Hij gaat 1x in de week een nachtje naar zijn papa en de rest altijd bij mij. Dus ik snap niet waar het idee vandaan komt dat deze kleine een tweede woning bij haar gaat krijgen. Ik zal idd mijn grenzen wat meer aan moeten geven.. mijn vriend heeft al een paar keer tegen haar gezegd dat ze moet stoppen en niet zomaar moet langskomen zonder te bellen, maar dan zegt ze, ik ben hier niet voor jou hoor, *mijn naam* vind het helemaal niet erg dat ik kom en spullen koop. Dus ze zet mij nog echt in een lastige positie ook durf dan niet meer te zeggen, Uhm jawel dat vind ik wel erg... Echt erg dit, heb vanmiddag gewoon een half uur gejankt erom nadat ze weer een lelijk setje doorstuurde. @Noralie87 ga jij de kleertjes gewoon niet aandoen dan? Mijn schoonmoeder heeft al meer als 10 setjes gekocht ..
@JB27 ohhh heerlijk naar Spanje! Ik zou op dit moment een vreugdedansje doen als ze dit zou verkondigen dat ze daarheen ging . Ja het erge is, mijn familie woont dus allemaal in Nederland. En ik nu in België. Dus ze zei al, aaahh yes als je dan gaat bevallen dan moet je mij wel bellen om op je zoontje te letten en dan weet ik precies wanneer je bevalt... Brrrrr heeft iemand daar ook nog een oplossing voor
@Hoop1990 oei dat is echt lastig. Ik zou toch iemand anders kiezen die op jouw zoontje past, een rustig iemand die jullie ruimte geeft, want als je thuis komt uit het ziekenhuis zit zij in huis. Als ze weer iets zegt over oppassen tijdens de bevalling gewoon zeggen dat je al iemand hebt. Vind het niet heel netjes dat ze zichzelf zo opdringt, ze vraagt niet eens wat jullie willen. Ze zal alles vast goed bedoelen denk ik, wil niet te negatief doen, maar sommige mensen walsen gewoon over je heen en dat kun je niet gebruiken nu.
Jeetje dan ben ik nog blij met mijn schoonmoeder, Die dringt zich gelukkig niet op. Toont wel interesse. Zij zei koop zelf maar een badset met aankleed kussen. Want jij weet zelf het beste wat je mooi vind!. Had het ook niet leuk gevonden als ik ineens een badset zou krijgen wat totaal mijn smaak niet zou zijn. Want wil zelf het kamertje uitkiezen incl alles wat erbij hoort. Wat betreft setjes kleding oeiii dat vind ik ook lastig. Vind ook niet alles mooi. Stel je krijgt kleding dat je afschuwlijk vind Het is natuurlijk goed bedoelt allemaal.
Vervelend zulke schoonfamilie. De mijne was een paar jaar terug ook zo. Allemaal spullen kopen zonder overleg.. Na alle miskramen en ellende is ze wel bijgedraaid geloof ik. Ze luistert nu meer naar onze behoefte. Bood nog wel aan wat te betalen maar we mogen het zelf uitzoeken. Ze wilt dus ook minimaal 2 dagen oppassen. Ze mag van ons lekker 1 dag en we doen 2 dagen opvang. Merk wel dat ze het fijn vindt als we haar erbij betrekken, maar wel op ons tempo. @Hoop1990 misschien met je partner grenzen stellen en laat hem dit communiceren. Ik zou het wel positief brengen en benadrukken dat jullie we dankbaar zijn voor haar interesse en ook aangeven waar jullie haar wel bij betrokken willen hebben. Zo krijgt ze in elk geval niet het gevoel dat ze er helemaal buiten staat.
@Sascha81 Ja zoiets is veel fijner! Of desnoods samen een keer naar een babywinkel en wat dingetjes zoeken. Maar op deze manier is het echt niet leuk. Opgedrongen worden met dingen die ik afschuwelijk vind. Als het nu 1 setje was dan was het nog te overzien, gewoon 1 of 2x aantrekken als we naar daar gaan. Maar 10 setjes dan weet ik ook niet meer hoe ik me daaruit moet redden... @xxmoixx Ja dat is een goede. Ik denk toch maar een keer een gesprek met zijn 3en aangaan. Het is ook niet dat ik haar er totaal niet bij wil betrekken, maar eerst zagen we haar ook maar 1x in de week, dat we daar gaan eten op zondag. Nu is ze hier gemiddeld 4x per week en zo enorm opdringerig in alles, en dat is gewoon echt to much.
Lijkt me goed om aan te geven dat jullie t bij 1x per week willen houden. En dan zelf misschien aanbieden dan het hartje enz te luisteren als ze dat zo graag wilt. Verder bedanken voor de kleertjes maar wel zeggen dat het misschien zonde is als ze zoveel koopt want ze groeien snel en je wilt zelf ook nog kopen etc. En dan trek je t maar eens aan als ze naar haar gaan, en verder niet haha. App eens uit jezelf een leuke foto of berichtje, misschien heeft zij dan minder de neiging om constant te pushen.
@Hoop1990 Wow.. wat heftig joh. Zou helemaal niet goed worden van zo’n schoonmoeder. Gelukkig heb ik wel een hele leuke waar ik ook een hele goed band mee heb. Overigens ben ik sowieso wel aardig duidelijk in wat ik wel/niet wil. Komt soms een beetje rauw op het dak, maar dan weten ze wel waar ze aan toe zijn. De meeste mensen in mijn omgeving weten verder ook dat ik een hele specifieke smaak heb wb kleertjes enz. Haha ze durven het überhaupt niet zo goed om iets te kopen volgens mij. Hoe moeilijk het ook is, zou ik toch het gesprek hierover aangaan en duidelijk en eerlijk zijn. Uiteindelijk is dat voor alle partijen fijner. Zij lijkt immers zelfs te denken dat je het allemaal leuk en goed vindt.