@BlueEyedSoul88 Wat fijn dat je gevaccineerd bent en dat je niet ziek bent geweest van de prik. Is er een bepaald vaccin dat ze aan zwangere dames geven of kan dit verschillen? @LaNinaa Fijn dat je nu duidelijkheid hebt! Ik ga ook ingeleid worden rond de 38 weken. Ik ben benieuwd. Zijn er hier mensen die dit al eens meegemaakt hebben? Ons kindje mag na de geboorte een uurtje bij ons blijven en moet daarna de couveuse in om aan de hartmonitor te gaan voor tenminste 48 uur. Het lijkt me zo gek om zonder baby het ziekenhuis weer te moeten verlaten. Maar alles voor de gezondheid voor ons jongentje. @Remama2018 Van de drie namen is Lotte ook mijn favoriet. Het staat mooi bij de naam van je zoontje en ik zou het niet associëren met de naam van het ex-vriendinnetje. Hier is de hartslag van ons kindje gelukkig nog steeds stabiel. Donderdag hoeven we pas weer naar het ziekenhuis voor een echo. Aan de ene kant vind ik het fijn dat ze er vertrouwen in hebben, maar aan de andere kant vind ik het ook weer spannend dat we zolang moeten wachten. Na weken lang dagelijks of om de dag een echo te hebben gehad. Helaas mag ik niet meer werken tot het einde van de zwangerschap door mijn medicatie/conditie. Ik weet dat het het beste is maar moet toch echt even schakelen.
@juffa fijn dat het nu stabiel is, maar het lijkt me continu spannend tot weer een volgende echo.. ook moeilijk vooruitzicht dat hij tijdje daar moet blijven maar hopelijk gaat dat zo goed dat hij na 48 uur mee naar huis mag. Vind knap hoe je ermee omgaat ❤️ Hopelijk lukt het ook om naast de spanning wat te genieten dat gun ik je heel erg! (ze raden pfizer of moderna aan als vaccinatie voor zwangeren, jansen is niet/te weinig onderzocht)
Fijn dat het voor nu stabiel lijkt! Ik hoop zo dat het zo blijft. Lijkt me extra spannend zo de zwangerschap.
@BlueEyedSoul88 fijn dat je het vaccin hebt gehaald! Ik begin ook steeds meer te twijfelen of ik hem niet toch wil, ik neig nu meer naar ja. Ik ga wellicht de huisarts contacten. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om op het IC te belanden door Corona en dat ze je baby dan prematuur moeten halen (wat ze moeten doen omdat je anders niet beademd kan worden). @juffa fijn dat alles stabiel is! Gezondheid boven alles, maar had je uiteraard een onbezonnen start gegund.
@juffa hier moest onze dochter na een half uurtje ook naar de NICU. Ze heeft 48 uur daar gelegen en ik mocht die tijd in het ziekenhuis bij haar blijven. Ik gaf borstvoeding en zo kon het snel bij haar komen. Al waren het in het begin maar een paar druppels alles wat ze kreeg was mooi meegenomen. Na 48 uur mocht ze mee naar huis omdat alles goed was. Ik hoop voor jou dat je die tijd ook in het ziekenhuis mag blijven.
Hoi allemaal, nog bedankt voor alle lieve berichtjes van een tijdje terug. Waar we eerst dachten al afscheid te moeten nemen, hebben we besloten om door te zetten. Of ze het gaat redden weten we nog niet, ik voel de schopjes nog gelukkig. Als ze het wel gaat redden zal ze direct geopereerd worden en beperkingen hebben, maar net zo geliefd zijn. Dus ik doe weer mee
Wow.. hier zitten we vandaag op 25 weken. Ik ben de laatste tijd niet meer zo actief, maar ik lees nog wel veel mee. Ik ben lekker bezig met in het kamertje rommelen en spulletjes verzamelen. Vanaf deze week ga ik 50% werken ivm mijn bekken. Dus ik ga het weer wat rustiger krijgen. Wel een gek idee hoor.. Vooralsnog ben ik deze zwangerschap niet medisch (jippie)! Wel extra groeiecho’s. Dus waar ik de vorige keer al wist dat ik met 38 weken zou worden ingeleid, is dat nu niet perse zo. Ben zo benieuwd of ik na 2 inleidingen eens een “normale” bevalling mee mag maken. @juffa fijn dat het nu stabiel lijkt! yes, (helaas) heb ik 2x ervaring met de nicu. Beide meisjes werden na de geboorte meteen bij mij weggehaald. Bij ons was dit redelijk onverwacht. Mocht je vragen hebben en/of er over willen praten dan mag je me altijd een pb sturen hoor @Savera pff, wat een beslissing hebben jullie moeten nemen zeg. Onvoorstelbaar! Desondanks kan ik me ook goed voorstellen dat je extra geniet van de schopjes in je buik. Ik hoop ontzettend met je mee dat ze het gaat redden!
Dapper besluit! Hopelijk is het jullie gegund dat ze bij jullie komt en zijn de beperkingen zo klein mogelijk.. hebben jullie zicht op welke beperkingen ze zal hebben? Probeer ondanks alles te genieten van de kleine dingen zoals de schopjes, zo bijzonder he
Ik ben ingeleid met 38 weken. Mijn kindje mocht 10 minuten bij mij liggen en werd daarna naar de nicu gebracht. Ik mocht zelf op de kraamafdeling verblijven. 5 dagen. Dus niet uit het ziekenhuis. Na die vijf dagen kwam hij op de kinderafdeling en kon ik bij mijn kindje slapen.
Ik weet niet precies wat ik moet zeggen. Wat een moeilijke beslissing moeten jullie maken. Ik hoop dat ze het red en op haar manier een prachtig leven gaat krijgen. ❤️
ik hoop enorm dat ze het gaat redden en een prachtig leven bij jullie gaat krijgen ❤️ Fijn dat je de schopjes voelt dat is zo bijzonder
Hoi Savera, Mooi dat jullie helemaal voor dit kindje gaan! Wat moet dit een spannende tijd voor jullie zijn. Ik hoop zo dat ze het gaat halen en dat jullie van haar kunnen gaan genieten ondanks alle zorgen. Ik denk aan jullie!
Ze heeft een grote open rug die begint vanaf de onderste ribben tot stuitje ongeveer, daarvoor zal ze na de geboorte meteen geopereerd moeten worden. Vaak betekent een open rug dat de benen (deels) verlamd zijn en dat de darmen/blaas niet helemaal goed werken. Ook heeft ze veel vocht in haar hoofdje, dat is een gevolg van de open rug. Is normaal niet zo erg omdat ze dat na de geboorte ook direct kunnen opereren waardoor er vaak geen schade door is, maar bij mijn baby is dat nu al heel ernstig en dat is ook de reden waarom de arsten bang zijn dat ze de bevalling/operaties/eerste dagen misschien niet zal overleven.
Ah heftig, dus nog los van de beperkingen die er hoe dan ook zijn.. kan het verder nog alle kanten op gaan: soort van leven tussen hoop en vrees. Ik duim zo hard dat die schade verder beperkt blijft.. Ze komt in ieder geval bij hele liefdevolle ouders terecht! Hoe zijn jullie er zelf nu onder? Lukt het allemaal om emotioneel te handelen / te bevatten? Steun aan elkaar en de omgeving? Zoveel vragen. Ik denk aan je!
Wat een mooi besluit! Hopelijk mag jullie meisje alles overleven en opgroeien bij jullie. Ze is enorm gewenst en heeft zulke liefdevolle ouders. Veel sterkte in deze rollercoaster.
@Savera heel veel sterkte! Hoop en duim dat ze nog heel lang bij jullie mag blijven❤️ hier was alles weer oke vandaag. Wel ijzertabletjes gekregen i.v.m. een te laag hb.
@Vlindertje95 fijn dat alles goed was! Hier ook controle weer vandaag, alles loopt op schema. Weer even mogen spieken en hij lag er weer top voor. Zo fijn al die echos.