Ja snap ik, dat is gewoon het lastige van nu zowel bij covid als bij vaccin weten ze lange termijn gevolgen niet. Dus wat dat betreft blijft het voor mij nooit echt goed voelen maar toen collega van mijn man positief testte en mijn man mogelijk dus ook merkte ik aan alles dat ik het liefst zo snel mogelijk gevaccineerd wilde worden. Hoe verder ik ben, hoe spannender ik het vind. Voor zwangerschap helemaal niet bang voor corona, maar sta er nu echt anders in merk ik. Als voor jou niet goed voelt, dan gewoon niet doen
We gaan nu ook de zomer in dus de kans om besmet te raken wordt kleiner plus dat er steeds meer mensen gevaccineerd zijn maakt dat ik banger ben voor de bijwerkingen dan om het te krijgen, dus denk dat ik m'n keuze al gemaakt heb!
Hier ook nooit zo bang geweest voor COVID maar in zwangerschap toch wel voorzichtiger merk ik. Maar ik vertrouw er ook op dat de besmettingen in de zomer altijd meevallen, net als bij griep. wat ik wel even slikken vond is het bericht te lezen dat ze waarschijnlijk per 1 sept de meeste basisregels los willen laten. Ik heb n familie (vooral schoonfamilie) wat zich 0 aan trekt van alles. En k he zoiets als de kraamzorg er is moeten ze daar wel naar luisteren. Maar als de regels heel soepel worden. Wordt mijn kraamweek denk k n stuk minder rustig als dat k gehoopt had. Vorige keer met mijn dochter zat ik tegen n postnatale depressie aan, ene dokter vind dat ik het had de ander vind t discutabel. Maar k wil zo graag n weekje rust van alles en iedereen na de bevalling. Het is nu al zo mega druk met al dat klussen en verhuizen. N operatie voor de oudste die over anderhalve week geplant staat. En afhankelijk wat daaruit komt moet ze misschien nog weer geopereerd worden dit jaar. Oh wat heerlijk dat t weer n stuk beter wordt nu! Lekker buiten op de stoel voeten omhoog. Kinderen spelen heerlijk in de tuin. Ik zeg dit mag wel lang aanhouden.
Ja dat dus! Ik ben er nooit van geweest om m'n kindje van hand tot hand te laten gaan. Bij papa en mama en broer en zus natuurlijk dat is voldoende voor de kraamweek. Daarna mag de rest ook wel hoor, maar wil rust in die week. Corona leek me een mooi excuus. Ach we zien wel hoe dat gaat. Misschien beval ik nog wel in augustus.
Ik heb net een telefonisch consult gehad met de gynaecoloog om de bevalling te bespreken omdat mijn bevalling medisch is door een eerdere keizersnede. Was een fijn gesprek. Als deze baby in stuit blijft liggen wordt het sowieso een geplande keizersnede met 39 weken. Ik krijg met 36 weken een extra groeiecho in het ziekenhuis en als de baby wel gedraaid is beslissen we dan of we voor een keizersnede gaan of dat ik het natuurlijk ga proberen. Vind het heel fijn dat die groei nu beter in de gaten gehouden gaat worden, krijg met 31 en 36 weken een groeiecho. Onze dochter zat op p90-95 en aangezien bij mijn moeder en oma de baby’s steeds groter werden (eerste 4, de tweede 5 en de derde 6 kilo bij mijn moeder), ben ik daar ook heel bang voor. Dus een definitief besluit hebben we nog niet genomen maar in ieder geval fijn dat alles besproken is
Kaartjes later versturen een optie? En anders zou ik gewoon je wensen bespreken met de kraamzorg en je man. Wat jij wilt gaat boven dat van je familie. Heftige dat je er toen bijna tegenaan zat.. Heftig een operatie gepland. Er gebeurd veel bij je. Ik hoop dat je tussendoor je rust kan pakken. Hier komt ook een operatie aan voor de jongste. Een heftige operatie. Zie er wel tegenop.
Ik heb covid gehad toen ik bijna 4 weken zwanger was. 1.5 week ziek van geweest. Weinig klachten. Ik laat mij ook niet vaccineren.
@schatje85 komt veel op je af zo, ik zou echt bij de kraamzorg en je man aangeven niemand of alleen naaste in de kraamweek en daarna ook alleen als jij er aan toe bent. Geen onverwachtse bezoeken en max een uur bv en als je qua corona het spannend vind dan kan je misschien desinfectie of mondkapje ofzo als vereisten stellen. Jij bepaald he! @Lily94 fijn zo’n gesprek!
T is niet de corona wat ik zo spannend vind. Meer n goed excuus. Vorige keer hebben we de kaartjes ook pas na dag 5 verstuurd maar de kraamweek was echt mega druk. operatie van mijn meisje is nu een 24 hurts opname op de ic. Ze gaan een drukmeter in haar schedel brengen om te kijken hoe hoog had hersendruk is. Omdat haar schedel in dec net zo groot was als 2 jaar daarvoor, normaliter groeit een schedel, maar met de aandoening van mijn dochter is dat niet altijd zo. Als de druk te hoog is moet haar hele schedeltje weer open om meer ruimte te maken voor haar groeiende hersenen. Klinkt wel heel luguber zo he
pff vervelend wel! Maar toch je eigen grenzen goed aangeven en wat ze daarvan vinden is dan jammer.. jeetje heftig zeg.. lijkt me ontzettend spannend..
Dat snap ik! Mijn dochter moet ooit nog een nieuwe longslagaderklep. Dat is ook zo'n heftige operatie. Hopelijk gaat dat nog even duren hier...
Oef ook heel heftig. Hier de 10de operatie van de jongste. Van de week gesprek over de inhoud van de OK. Is een operatie met zenuwen. Dus kans op uitval. En daarna naar de IC
♡ Uitgerekend 1 - 15 september 2021 ♡ 29 augustus ♡ MaHeRo88 - 32 jaar - 2e kindje 30 augustus ♡ Lilyfee - 31 jaar - 3e kindje 01 september ♡ Fitmom86 - 34 jaar - 3e kindje 02 september ♡ Hoop1990 - 30 jaar - 2e kindje 03 september ♡ Sascha81 - 39 jaar - 1e kindje ♡ Noralie87 - 33 jaar - 3e kindje ♡ Patty91 - 29 jaar - 2e kindje 04 september ♡ LaNinaa - 31 jaar - 3e kindje ♡ No4 - 37 jaar - 4e kindje 05 september ♡ Chechi - 31 jaar - 2e kindje 06 september ♡ Orchid24 - 26 jaar - 1e kindje ♡ Vlindertje95 - 26 jaar - 1e kindje 07 september ♡ Annesmit - 27 jaar - 1e kindje ♡ Olle83 - 32 jaar - 4e kindje ♡ Schatje85 - 35 jaar - 2e kindje 08 september ♡ Savera - 28 jaar - 1e kindje ♡ Krokodil16 - 30 jaar - 3e kindje 09 september ♡ Mariekemama - 35 jaar - 3e kindje ♡ xxmoixx - 29 jaar - 1e kindje 10 september ♡ Remama2018 - 31 jaar - 2e kindje 11 september ♡ Juffa - 25 jaar - 1e kindje 12 september 13 september ♡ Lily94 - 26 jaar - 2e kindje 14 september 15 september ♡ JB27 - 31 jaar - 2e kindje 16 september ♡ BlueEyedSoul88 - 33 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ jongen (13) | meisje (9) | verrassing (1) ------------------------------------------ Afspraken: Juni 1 juni 11.30 - Patty91 - Echo + gesprek gynaecoloog 3 juni 8.30 - Olle83 - suiker prikken 4 juni 15:00 - schatje 85 - pret echo (dochter mag mee) + controle vk 4 juni 17:15- Krokodil16- Controle vk 8 juni 8.50 u. - Noralie87 - kinkhoestprik 8 juni 09:15 - xxmoixx - controle vk 8 juni 12.00 - Orchid24 - 2D pretecho 9 juni 8:40 - schatje85 - rhesus C prikken. 9 juni 8.50 u - BlueEyedSoul88 - Groeiecho + uitslag 10 juni 09.45 - Orchid24 - Controle vk 11 juni 15.45 u. - Noralie87 - 3D/4D pretecho 15 juni 11.00 u. - Noralie87 - groeiecho 17 juni 08.00 - Lily94 - controle vk 17 juni 09:30 - fitmom86- controle en ctg 17 juni 10.40 - Olle83 - controle vk 17 juni 17:45 - Chechi - pretecho 18 juni 9:00 - schatje85 - groeiecho 28weken gyn 22 juni 9.00 - Noralie87 - controle vk 22 juni 16:40 - JB27 - groeiecho gynaecoloog 25 juni 11.15u - Lilyfee - controle + groeiecho 28 juni 11:00 - Vlindertje95- Controle gyn 30 juni 13.00 - Olle83 - Groeiecho Juli 5 juli 08.10 u - BlueEyedSoul88 - Groeiecho + uitslag 6 juli 14:00 - JB27 - controle VK bevalplan bespreken 9 juli 13:30 - schatje85 - echo Erasmus schedeltje 13 juli 08:45 - Lily94 - groeiecho 16 juli 09:00 - Patty91 - Placentalokalisatie 26 juli 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn Augustus 9 augustus 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn 23 augustus 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn 30 augustus 14:15 - Vlindertje95- Controle gyn September 6 september 13:15 - Vlindertje95- Controle gyn —————————————————— ✰Vlindertjes✰ Nenp Rowena25 LaVitaBella
Hier ook de 10 e de operatie in het Sophia ziekenhuis. Daarna 24 uur ic en dan naar huis spannend voor jullie ook.