@juffa niet echt last van eigenlijk blijf al zeker een maand op 6/7 kilo schommelen. Moet wel zeggen dat ik niet veel eet omdat ik nog steeds vaak misselijk ben en ook echt alleen kleine beetjes kan eten.
Ja het gaat verschrikkelijk hard! Ik ben dinsdag al 29 weken. Medio juli vakantie en direct erachteraan dan mijn verlof. Dus herken inderdaad heel erg wat je zegt! Onze babykamer ligt momenteel even een beetje stil trouwens. We hebben een mail gekregen dat onze kinderwagen (het frame) pas medio augustus leverbaar is en dat kan nog weer uitgesteld worden. Dus ben nu vooral druk met uitzoeken waar we hem nog wel kunnen krijgen, want wil per sé dat frame (Mutsy Nio North Black met een zwart frame en cognac handgreep). Hebben jullie de babyuitzet al helemaal compleet? Of grotendeels in ieder geval haha. Wat fijn dat het bij jou over het algemeen ook goed gaat! Jammer van die diabetes, hopelijk waren de dagcurves en groeiecho goed? Loop je normaal gezien bij de verloskundige of bij de gyn? Hoop in ieder geval dat je bij de verloskundige mag blijven als je daar al liep !
Oh bah dat wil je ook niet horen medio augustus.. hopelijk kom je hem nog ergens tegen met een kortere levertijd!
Hier helaas telefoontje gekregen van verloskundige dat ik overgedragen word aan het ziekenhuis had gisteren 0,1 te hoog met nuchtere waarde en al eens eerder een 0,1 te hoog na het eten.. en het protocol is sinds vorig jaar aangescherpt na 2 keer een afwijkende waarde na het dieet moet je overgedragen worden aan het ziekenhuis. Verloskundige vond het ook wel heel vervelend voor mij omdat ze weet dat ik het allemaal heel serieus neem en ook heel streng ben met het dieet en dat het dus nog niet genoeg is. En dat met maar 0,1! Maar goed er is natuurlijk niet voor niks een grens en het is ook heel goed dat ze daarin een grens trekken en het zo goed in de gaten houden. Nu moet ik kiezen tussen het cwz en radboud, normaal zeg ik altijd cwz ook beetje uit gemak want ben daar binnen 10 minuten fietsen. Maar wil er nu even goed over nadenken en overleggen met man. Wil die knoop morgen eigenlijk hebben doorgehakt want dan kunnen ze morgen verwijzen/afspraak maken in het ziekenhuis. Dan gaan de controles en groeiecho’s bij gynaecoloog en diabetesverpleegkundige plaatsvinden. 28e houd ik de afspraak bij vk, omdat ik graag wat contact wil houden. Mochten mijn waardes wel goed worden met dieet dan mag ik misschien opgeven moment wel terug naar de vk en daar hoop ik enorm op! Als het insuline spuiten word opgeven moment dan word het waarschijnlijk eerder inleiden en ook na de bevalling langer blijven. Zover is het gelukkig nog niet maar dat heeft ook invloed op de keuze van welk ziekenhuis. baal echt enorm want heb gewoon geen fijne ervaringen met artsen/gynaecologen. Maar wie weet zijn gynaecologen op de verloskunde afdeling wat persoonlijker en hebben ze iets meer inlevingsvermogen Alles voor die kleine ❤️ Zolang het met hem maar goed gaat is het goed
Balen zeg! Maar alles voor het kleintje in je buik. Succes met jullie keuze. Hopelijk tref je dit keer fijne artsen/gynaecologen.
Pff ik vind de keuze zo lastig.. cwz of radboud.. ga vk straks maar weer even bellen.. in het cwz heb ik met fertiliteit niet hele fijne ervaringen gehad, op 2 assistentes na die de echo’s maakten en die zag ik gelukkig ook het vaakst maar verder nee.. nu belde ik net weer afdeling op om wat informatie te krijgen en wederom de toon en zo niet behulpzaam. Dat ik er gewoon alweer tegenop zie om naar ze toe te gaan. Nu werken er wel andere mensen op de verloskunde afdeling, maar telefoontje was al weer zo storend dat ik echt denk pff gaan we weer.. Radboud heb ik nog niet gebeld maar vk zei dat hun persoonlijker zijn, dus misschien is het radboud juist wel veel fijner en vriendelijker. Maarrr ik moet wat ik begrijp sowieso 24 uur blijven na bevalling (ga ik nog even bij vk navragen) en bij het radboud kom je met andere vrouw (en) op de kamer en mag je partner niet blijven slapen. Dat vind ik eigenlijk echt een no-go. Mijn man is net zo belangrijk als ik en ik wil hem erbij hebben en lijkt me verschrikkelijk met andere vrouwen. dus het voelt nu kiezen tussen samen zijn na de bevalling en lekker met zijn 2en en ons zoontje of de misschien meer persoonlijke behandeling de komende weken/laatste maanden.. ook niet fijn als ik elke keer met tegenzin naar een controle of echo ga.. maar geen partner is voor ons dus wel echt geen fijn idee.. zo lastig.. hopelijk kan vk me nog helpen..
Heel ingewikkeld deze keuze! Alhoewel het inderdaad super stom is dat partner niet mag blijven in het Radboud, had het 1 voordeel voor ons de vorige keer: na een bevalling van 24 uur kon hij wel opladen omdat hij alleen thuis sliep. Hierdoor was hij zoveel beter in staat mij te steunen. Overigens hoeft hij niet meteen weg he, mijn vriend is er best nog een tijdje geweest op 24 uur. Ik moest meerdere dagen blijven. Samen op de kamer vond ik ook verschrikkelijk, maar vooral omdat die ander er al een week lag en allemaal kraamvisite kreeg. Wie weet bevallen we tegelijkertijd en liggen wij samen haha! Ik ken overigens genoeg mensen die in het CWZ zijn bevallen en daar een prettige ervaring hebben gehad Succes met de keuze maken.. doe vooral wat goed voelt!
Ja we zijn er toch wel over uit! Net met vk gebeld en we gaan voor het cwz. Ik hoef waarschijnlijk niet 24 uur te blijven, maar mocht dit wel zo zijn kan de kleine bij ons op de kamer blijven in het cwz en bij radboud kan dat niet. Beide leveren goede zorg maar hangt ook heel erg af wie je hebt en je kan altijd iemand anders vragen. Mocht ervaring in cwz weer heel vervelend zijn is er nog steeds tijd om naar het radboud te kunnen.
Wat ouderwets eigenlijk van het radboud dat zelfs je baby niet bij je op de kamer kan slapen. Komen ze die dan brengen voor een nachtvoeding?
De baby mag wel op je kamer slapen. Alleen je partner niet. Ze hebben alleen twee persoons kamers, dus je ligt altijd met een andere vrouw. Overigens zijn ze bezig met verbouwen maar dat is pas 2024 ofzo klaar. Dan krijg je suites zoals CWZ, waar je als gezin mag blijven.
Volgensmij kan ik in principe dan 24/7 naar hem toe, maar ja als ik voor een ziekenhuis kan kiezen waar die lekker bij me kan blijven dan doe ik dat. Natuurlijk zijn er altijd situaties waarbij dat echt niet kan, maar hopen uiteraard niet dat dat zou gebeuren.
De baby mag ook in het Radboud bij jou liggen he. Mijn zoontje lag gewoon in een cosleeper aan mijn ziekenhuisbed. Alleen de partner mag niet blijven.
mijn vk zei wat anders, als de suikerwaardes niet goed zijn of gepoept in vruchtwater waardoor wij langer moeten blijven dan word de baby naar een andere kamer gebracht omdat er in het radboud gewoon geen ruimte voor is. Bij het cwz kan hij wel op de kamer blijven omdat dat familiekamers zijn. Als er met mij wat is en de baby mankeert niks, dan kan hij wel bij je blijven. Maar voor mij maakt dit de keuze wel makkelijk nu. Wie weet bij de tweede radboud dan haha!
Weet je zeker dat bij CWZ dan wel bij je mag blijven? Volgens mij is ook in het CWZ dat als er iets is met de baby, deze naar een andere afdeling moet. Althans, toen ik daar was met open dag vertelde ze dat. Ik heb namelijk die afdeling ook gezien. Dit heeft te maken met het soort verpleegkundigen en apparatuur, niet zozeer ruimte.
Ja ik denk dat de verloskundige dat wel weet, maar wat ik bij cwz ook begrijp is dat ze op die kamers allerlei apparatuur in de wanden etc hebben zitten waardoor dat makkelijker gaat. Maar kan dat altijd navragen bij de intake natuurlijk!
Misschien dat het uitmaakt wat er met je baby aan de hand is?! Ik weet nog dat ik over die afdeling dacht: als hij hier beland is het geen goed teken. Fijn dat je eruit bent in ieder geval! Gelukkig is in het Radboud dus niet standaard dat je baby niet bij je mag blijven, alleen met uitzonderingen. Ik ga er vanuit dat ik een gezonde baby krijg. Geen aanwijzingen dat het niet zo is Ik begreep wel van de VK dat het zomaar kan zijn dat je opeens in een ander ziekenhuis moet bevallen door Corona….. hebben we een keus gemaakt moeten we straks alsnog elders bevallen haha Vriendin van mij had onlangs zelfs dat ze NIET in het ziekenhuis kon bevallen. Alles was vol. En dat terwijl de baby in vruchtwater had gepoept. Daar ga je dan….
Ja dat zal ook uitmaken hoor! Bij ernstige gevallen of geen idee welke situaties precies dan moet een baby wel naar de nicu ofzo. Maar met suikerwaarde is voor mij nu dan toch een kans natuurlijk en dan vind ik het wel fijn als hij bij mij kan blijven. Ja pff en september is een drukke maand zegt iedereen.. hopelijk kunnen we gewoon daar terecht waar we willen haha! Jeetje erg voor je vriendin.. hoe is dat afgelopen dan?
Gelukkig een hele voorspoedige thuisbevalling gehad ondanks in het vruchtwater poepen! Maar papa kneep hem wel even, die was helemaal in paniek haha