Hb en mcv geen idee, glucose is suiker en dat is prima! hb en mcv zijn beide een indicatie voor bloedarmoede geloof ik. hb is ijzer denk ik? Die is volgens google ook prima. Mcv weet ik niet wat daar de waardes van horen te zijn @Remama2018
heb ook al zitten googelen en kan niets geks vinden… zijn er andere die ook vermoeider zijn dan voorheen?? Ik slaap wel wat minder vast… het warme weer vorige week… misschien is het een combinatie van ofzo
HB is je ijzer en alles tussen de 6,3 en 7,5 is volgens mij goed. Ik slaap minder vast, word echt ieder uur wakker en ben dus sowieso chronisch moe. Ook vraagt de groei van je kleintje nu aan het einde veel van je. Ze groeien nu heel hard.
denk dat dat inderdaad wel een zwangerschapskwaal is! Hier is het wisselend, ik slaap vrij goed dus dat scheelt een hoop. Maar na inspanning of iets ben ik ook snel vermoeider
Hb is hemoglobine waarde, je ijzer die is prima met 6,9 Mcv is de grootte van je bloedcellen en moet tussen de 80 en 100 zijn Glucose is de suikerwaarde in je bloed 5,0 is prima. Prima uitslagen dus!
hb is iets aan de lage kant, maar voor iemand die zwanger is wel redelijk. Glucose nuchter of niet nuchter geprikt? En mcv is ook prima.
5.0 was nuchter en na 2 uur 7.7 wel aan de hoge kant maar blijkbaar net op de grens en geen actie nodig voor nu.. hb/mcv inderdaad ook beide prima dus heen bijzonderheden… geen idee waarom Ik mij dus zo voel
Je bent bezig aan de laatste loodjes van de zwangerschap he Ik denk (incl. ikzelf) dat heel veel vrouwen zich nu vermoeid en gewoon niet lekker (in hun vel) voelen. Je kind groeit, je buik groeit wat enorm veel energie kost. Daarnaast komen je longen steeds meer in de verdrukking waardoor je kortademiger kunt worden of zijn. Het is zomer en het weer kan ook invloed hebben. Het hoort er helaas beetje bij
Hallo dames, Hier een week zoet geweest met buikgriep Het ging echt even niet lekker, uitgedroogd en plaste niets meer Lekker aan de ORS gezeten. Nu gelukkig weer op zijn retour en voel me een stuk beter Ook hier maakt mn buik een groeispurt. De kleine is zo bewegelijk dat het gewoon pijn doet zo nu en dan Vandaag 28 weken, nog 9 weken te gaan tot inleiden als het goed is. 5 juli weer een groeiecho en dan gaan ze bepalen of t daadwerkelijk 37 of 38 weken wordt. Via Facebook zag ik gisteravond een oproep naar zwangeren van echoscopisteopleiding, ze hadden vrijwilligers nodig voor eindexamen echo maken 1 juli een extra (gratis) echo en een gluurmomentje naar de kleine man
Leuk!!! Toevallig! Ik ben ook gevraagd door de echoscopiste van de 20 weken echo en ik heb vrijdag ook een gratis echo zodat ze op mij kunnen oefenen. Super leuke initiatieven, zeg ik geen nee tegen haha. Beterschap in ieder geval! De laatste loodjes erbij en ziek is zwaar..
bah vervelend zeg gelukkig nu weer aan de betere hand! Gaat snel he.. zeker als je eerder ingeleid word. wat leuk zo'n extra echo!
Ziekenhuis was weer zo vlot als dat ik ze ken Ik mis mijn verloskundige nu al Je bent gewoon wederom een nummer, vertellen even snel, even snel een echo en over 2 weken zie ik weer een ander. Gewoon zo onpersoonlijk. Maargoed ben al 29 weken, dus ik zal ze ook niet meer heel vaak zien. 2x dagcurve in de week blijft, dus dat verandert nu niet. 6 juli telefonisch gesprek met diabetesverpleegkundige, ben erg benieuwd of zij nog aanpassingsmogelijkheden ziet want ik houd me er al zo streng aan.. Wat tips zijn altijd welkom. Waarschijnlijk kom ik niet meer terug bij de vk, ik was een grensgeval en daarom ging ze het wel navragen maar in principe doen ze dat niet. Over 2 weken weer controle. Hij was weer zo schattig op de echo, was aan het sabbelen op zijn navelstreng. Natuurlijk nog steeds in onvolkomen stuit maargoed hij heeft nog alle tijd om te draaien dus hopelijk! Verder liep zijn buikje nu wel voor, nog net op de bovengrens van normaal. Er zit natuurlijk altijd een foutmarge in en het is ook weer door iemand anders gemeten en kan ook groeispurtje zijn geweest. Maar als dit zo doorgaat gaf ze wel aan dat er dan een inleiding rond 38 weken word besproken. Nou vind ik een inleiding niet erg, maar ik hoop gewoon dat hij niet te groot word en dat ie dus niet te hard groeit nu.
♡ Uitgerekend 1 - 15 september 2021 ♡ 29 augustus ♡ MaHeRo88 - 32 jaar - 2e kindje 30 augustus ♡ Lilyfee - 31 jaar - 3e kindje 01 september ♡ Fitmom86 - 34 jaar - 3e kindje 02 september ♡ Hoop1990 - 30 jaar - 2e kindje 03 september ♡ Sascha81 - 39 jaar - 1e kindje ♡ Noralie87 - 33 jaar - 3e kindje ♡ Patty91 - 29 jaar - 2e kindje 04 september ♡ LaNinaa - 31 jaar - 3e kindje ♡ No4 - 37 jaar - 4e kindje 05 september ♡ Chechi - 31 jaar - 2e kindje 06 september ♡ Orchid24 - 26 jaar - 1e kindje ♡ Vlindertje95 - 26 jaar - 1e kindje 07 september ♡ Annesmit - 27 jaar - 1e kindje ♡ Olle83 - 32 jaar - 4e kindje ♡ Schatje85 - 35 jaar - 2e kindje 08 september ♡ Savera - 28 jaar - 1e kindje ♡ Krokodil16 - 30 jaar - 3e kindje 09 september ♡ xxmoixx - 29 jaar - 1e kindje 10 september ♡ Remama2018 - 31 jaar - 2e kindje 11 september ♡ Juffa - 25 jaar - 1e kindje 12 september 13 september ♡ Lily94 - 26 jaar - 2e kindje 14 september 15 september ♡ JB27 - 31 jaar - 2e kindje 16 september ♡ BlueEyedSoul88 - 33 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ jongen (13) | meisje (9) | verrassing (1) ------------------------------------------ Afspraken: Juni 25 juni 11.15u - Lilyfee - controle + groeiecho 28 juni 11:00 - Vlindertje95- Controle gyn 28 juni 10.15 - Orchid24 - Gesprek vk 30 juni 12:30 - Lily94 - 3D/4D pretecho 30 juni 13.00 - Olle83 - Groeiecho 30 juni 16:00 - Krokodil16- Controle vk Juli 1 juli 13:30 -krokodil16- gesprek gyn of ik thuis mag bevallen 2 juli 10:00 - schatje85 - controle vk 5 juli 08.10 u - BlueEyedSoul88 - Groeiecho + uitslag 6 juli 14:00 - JB27 - controle VK bevalplan bespreken 6 juli 09.40 - Orchid24 - Telefonische afspraak diabetesverpleegkundige 7 juli 13.00 - Patty91 - Controle ziekenhuis 8 juli 11.00 - Noralie87 - controle vk 9 juli 13:30 - schatje85 - echo Erasmus schedeltje 9 juli 13.10 - Orchid24 - Controle gyn 13 juli 08:45 - Lily94 - Groeiecho 16 juli 10.00 - Noralie87 - Liggingsecho 26 juli 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn Augustus 9 augustus 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn 23 augustus 14:00 - Vlindertje95- Controle gyn 30 augustus 14:15 - Vlindertje95- Controle gyn September 6 september 13:15 - Vlindertje95- Controle gyn —————————————————— ✰Vlindertjes✰ Nenp Rowena25 LaVitaBella
@Orchid24 vervelend dat de controle nu al precies zo loopt als waar je bang voor was.. erg jammer. Leuk om te zien zo knabbelen op die navelstreng! Hoop wel dat hij straks goed gaat liggen, maar dat komt vast goed! Hebben sommigen al het gevoel dat de kleine in daalt? Ik heb het idee dat hij nu lager zit, dus bezig is met indalen… bij nummer 1 was hij met 33 weken al volledig ingedaald (vlot voor een eerste zwangerschap) dus zou zomaar kunnen dat het nu weer zo vlot gaat..
Ik denk dat ik een stukje heb gemist ofzo… was jou glucose uitslag niet goed en ben je doorverwezen naar het ziekenhuis?
Mijn suikertest was inderdaad niet goed, sindsdien 2 weken dagcurve bijgehouden toen mocht ik gewoon bij vk blijven. Maar ik heb 2x 0,1 te hoog gehad en dan moeten ze mij helaas doorverwijzen naar het ziekenhuis. Dus ben vanaf nu medisch en blijf dus waarschijnlijk onder hun zorg.
wat vervelend zeg! Ook omdat het om 0,1 verschil gaat steeds…. Mag ik vragen wat de waardes waren die te hoog zijn?
Suikertest was 8,9 dacht ik even vergeten, dat zeiden ze nog in ziekenhuis dat dat wel echt teken is van suiker. En toen heb ik een keer 6,8 geprikt en mag 6,7 en nuchter keer 5,4 ipv 5,3 of eronder.zit wel veel rond die grens hoor.. maar in principe is dat nog prima, die 2x gewoon erg jammer.. nou afwachten hoe komende weken gaan verlopen!