Kan het soms niet bijhouden wie wel nog watvaker hier praten, maar ben toch wel benieuwd naar de dames die geloof ik al tijdje niks hebben laten horen. Hoe gaat het? @MaHeRo88 @Savera @LaNinaa @No4 @annesmit en twijfel of @JB27 , @Hoop1990 @Lilyfee wel of niet nog laatst wat hebben gestuurd bij lilyfee twijfel ik door de andere lily haha waarvan ik wel weet dat ze aanweziger is
Vind sowieso vroeg! Ik dacht dat nog best regelmatig gebeurde dat kindje net voor de bevalling ging indalen
Ja klopt. P is pas bij 38 weken ingedaald. F was met 36 weken al ingedaald, met 34 weken nog niet. Hoop dat deze ook pas laat gaat indalen.
Ik heb hier ook soms het gevoel dat ze al aan het indalen is. Ook steken/menstruatiegevoel. Vorige keer was onze dochter met 35 weken ingedaald (waarschijnlijk al wel wat eerder, maar in ieder geval met 35 weken). Maar van mij mag deze baby nu al wel indalen, ze ligt goed dus ja toe maar
En wat betreft opmerkingen over je buik: ja, ik ervaar ook wel dat mensen van alles over je buik zeggen als je zwanger bent. Maar ik vind het niet vervelend. Krijg vaak te horen ‘wat een bescheiden buikje nog’, en de eerste zwangerschap zeiden mensen vaak ‘dat wordt vast een kleintje’. Nou ze woog bijna 4kg met 39 weken, dus die opmerkingen luister ik niet echt meer naar haha. Ik denk ook gewoon dat mensen soms maar wat willen zeggen, met goede bedoelingen
Haha @Orchid24 ik ben niet meer zo actief. Ik zie dat ik zelfs de lijst niet meer heb ge-update met mijn afspraken. Dat zal ik straks even doen. Maar ik lees het meeste wel mee hoor! Soms wil ik dan reageren en uiteindelijk komt er weer iets tussendoor waardoor ik het weer vergeet. Het is niet zo dat ik niet meer mee wil praten oid. Maar t is eigenlijk ook meer zo dat ik niet echt veel meer te melden heb ofzo Kamertje is zo goed als af. Spulletjes zijn bijna allemaal in huis. Volgende week mijn laatste werkdag voor verlof. Dan ga ik alle wasjes draaien, wiegje voor op onze kamer in elkaar zetten en mijn tas voor het ziekenhuis zo langzamerhand maar inpakken. Heb (met moeite) speciaal gewacht tot mijn verlof met sommige klusjes. En wat betreft de buikopmerkingen.. ja, die krijg ik ook heel veel. Mensen schrikken er steeds van als ik ze vertel wanneer ik ong. ben uitgerekend. Bij alle zwangerschappen tot nu toe gehad en inmiddels doet het me niet zoveel meer. Het zal allemaal wel Af en toe word ik helemaal geobserveerd met de conclusie “ooh ja, maar je ziet vanaf de achterkant niet dat je zwanger bent.. je draagt dus echt naar voren”. Nooo shit, sherlock. Was me nog niet opgevallen en ook nog niet eerder gezegd hoor Maar vooral tijdens de eerste twee zwangerschappen werd ik er wel wat onzeker, verdrietig en raakte ik geïrriteerd. Dus kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.. “Weet je echt heel zeker dat het er eentje is? Komt echt weleens voor hoor, dat het er twee blijken te zijn” Pff ik kreeg bij de 2e iedere controle een echo ivm medisch. Nah, denk idd dat ze die 2e dan allemaal gemist hebben..
@Orchid24 @Krokodil16 is ook vroeg en vooral bij een tweede. Ik heb gelezen dat het te maken heeft met sterke buikspieren. Daarom dalen ze bij een tweede vaker later in omdat buikspieren al opgerekt zijn. Mijn zoontje was ook met 30 weken ingedaald, ik herkende het gevoel ook meteen. Van mij had deze wel wat later gemogen want nu moet ik 10 weken met een bal tussen m’n benen lopen, dat gevoel is zo k*t.
Fijn om te lezen dat de controles goed waren! Hier nog steeds zo enorm misselijk en overgeven ook weer elke dag pff. Ben er zo klaar mee. Hoop echt dat ze besluit lekker mer 37 weken te komen zie dat echt niet zitten tot 40 weken elke dag misselijk en overgeven pff
Vervelend zeg.. in jouw geval mag je wel tegen die tijd overleggen voor strippen/inleiding geloof ik. Als je er doorheen zit hoor ik steeds vaker dat die optie er dan wel is en als je je zo blijft voelen of zelfs erger dan misschien wel iets om te overwegen, je hebt ook nog wat energie nodig voor de bevalling zelf en erna!
Hee! Lief dat je het vraagt Druk, en veeeel afspraken haha ivm groei en voetje. Nog een dikke 6 weken en dan is ie er! hier is ie ook al aan het indalen.
@Vlindertje95 vervelend die misselijkheid! Als je het niet trekt kun je dat zeker bespreken met de verloskundige en soms helpen ze een handje zodat je eerder bevalt
helaas wel sinds 6 weken tot nu toe misselijk geweest en overgeven. Soms met even een weekje wat minder overgeven. Ben er nu ook wel echt klaar mee pff. @Orchid24 ga hier bij de volgende controle denk ik wel even naar informeren
@Vlindertje95 vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! @LaNinaa wow 6 weken, dat gaat echt hard! @buiken hier niet echt commentaar op de grote van de buik. Maar wel al 2 keer vreemden die me aanspreken op straat. Vandaag een vrouw die langsfietste en me heel veel succes wenste met de bevalling en ‘dat alles maar goed mag gaan’. En van de week een dame die in gebrekkig Nederlands zei dat ik mooi zwanger was en dat er een jongen in mijn buik zit. Toen ik het bevestigde zei ze dat ze het al voelde. Zijn er nog meer mensen die dit soort bizarre dingen mee maken haha?