Uitgerekend 1 t/m 15 september 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noralie87, 24 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Yes!! Weer een weekje verder. 7 weken alweer vandaag :D

MaHeRo88, Savera, Lily94 en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja inderdaad dat ik geen bloed verlies us een goed teken. Het zal er wel bij horen.

3. Chechi

Chechi Niet meer actief

@Noralie87 volgens mij kunnen de krampen best heftig zijn qua bandenpijn. Zolang er geen bloed is betekent het niks. Want krampen hebben natuurlijk als functie dan de baarmoeder leeg halen.

4. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ja dat is ook zo. Heb ook behoorlijk last van m'n darmen en die krampen lijken ook best op elkaar dus zou ook zomaar darmkrampen kunnen zijn.

Chechi vindt dit leuk.
  5. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Ik had van de week op het werk, Wij hadden pauze. net het eten op. En ik kreeg krampen whooo. Ik dacht meteen miskraam. Maar dacht ineens volgens mij zijn dit mijn darmen. Dat was het ook.

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dat zou ook goed kunnen! En zoals de anderen zeggen zolang er geen bloed is en het hoort er ook voor sommige helaas wat meer bij.. hopelijk word je maandag gerustgesteld al is het maar weer voor even!

Noralie87 vindt dit leuk.
  7. schatje85

schatje85 Bekend lid

19 nov 2011
    624
    1.086
    93
    NULL
    NULL
    Hier ook n 7 weken dansje:D

ik heb ook veel krampen in mijn darmen als ik naar de wc moet voor n grote boodschap. Dit heb ik ook altijd extreem als ik ongesteld ben. Maar nu ik zwanger ben dezelfde krampen. Het maakt mij niet onzeker, want als ik naar de wc ben geweest is het weg.

wel vind ik het spannender worden wat betreft t termijn. Vorige keer begon ik te bloeden toen ik op 7+6 zat. Dat was toevallig ook op een vrijdag, dat is volgende week. Hopelijk ben ik die straks voor bij en dan wordt het makkelijker:rolleyes:. Soms zit ik er wel eens aan te denken om de echo n week te verzetten :roflmao: dan weet ik iig of het ja vrijdag nog het hartje klopt, mijn beredenatie slaat nergens op ik weet t:oops:.

vandaag maar eens kijken of ik meer uit mijn vingers krijg dan gisteren. Gisteren helemaal niets gedaan. Alleen n beetje boodschappen en dochter lief naar oma gebracht voor n logeerpartij:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Savera, Lilyfee en Vlindertje95 vinden dit leuk.
  8. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik snap je redenatie wel hoor... Dat heb ik dus met 9+5. Met dat termijn zagen we op de echo dat het hartje niet meer klopte. Dus ga vragen of ik rond dat termijn nog een echo mag. ipv dat ik nog 2 weken langer op een termijnecho moet wachten. Hopelijk snapt de verloskundige me.

9. Vlindertje95

Vlindertje95 Bekend lid

13 jul 2018
    635
    938
    93
    Vrouw
    Hier net de gyn gebeld voor de misselijkheid en het overgeven. Hou zelfs thee niet meer binnen:| ze belt zo even terug

Sascha81 vindt dit leuk.
  10. Remama2018

Remama2018 Actief lid

21 okt 2017
    279
    670
    93
    Vrouw
    Och meis dikke knuffel ! Dit is echt niet fijn zo..

Vlindertje95 vindt dit leuk.
  11. Remama2018

Remama2018 Actief lid

21 okt 2017
    279
    670
    93
    Vrouw
    Wat ik mij nog afvroeg... heeft iemand toevallig nog aan de verloskundige gevraagd mbt. Roken en alcohol de eerste weken? ik merk dat ik er best wel mee zit en van alles google... ik heb namelijk afgelopen kerst en oud op nieuw zoveel gedronken en als een ketter gerookt... op 31dec snachts zelfs een beetje dronken en de volgende dag een positieve test.. ik ben zo bang dat hierdoor straks iets is misgegaan in de aanleg ofzo.... sorry dat ik mij zo aanstel maar zit er echt mee

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Noralie87 ik hoop voor je dat ze inderdaad dan een extra echo willen inplannen, vind dat eigenlijk ook wel horen en ik denk dat de vk dat ook wel snapt!

@Vlindertje95 goed dat je hebt gebeld! Dat is niks zo..

@Remama2018 ik snap je zorgen, ik zou de verloskundige gewoon even opbellen hierover. Ik denk niet dat het meteen al enorm schadelijk is, maar vooral als je hele of deels van de zwangerschap rookt en drinkt. De navelstreng was toen ook nog niet gevormd dus ik denk dat dat scheelt. Maar een verloskundige die zou je hier meer over kunnen vertellen en zou dus gewoon opbellen ipv jezelf gek maken met google!

Noralie87 vindt dit leuk.
  13. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Och jeetje heftig! Hopelijk mag je medicatie ophalen.

14. Remama2018

Remama2018 Actief lid

21 okt 2017
    279
    670
    93
    Vrouw
    Ik vind de stap om de verloskundige te bellen heel groot ofzo... heb eigenlijk nog niet een keer gebeld... heb uiteraard geen glas alcohol of sigaret meer aangeraakt sinds ik een positieve test heb dus het gaat om de eerste 4,5 week ... hoop dat het niet erg is

15. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    toch zou ik het wel doen, want je maakt jezelf helemaal gek zo.. daar zijn ze voor he! En het is super knap dat je met al die hormonen ook nog eens gestopt bent!

Remama2018 vindt dit leuk.
  16. Chechi

Chechi Niet meer actief

Heel eerlijk? Misschien dat dit niet iets is wat je wil horen.. maar de eerste weken is veel alcohol drinken in een keer wel schadelijk. Zelfs 1 avond. Het gaat namelijk vooral op de hoeveelheid per keer. Je hebt vooral tussen 5 en 10 weken zwangerschap grootste kans op een fout in de aanleg, met name het FAS syndroom, maar ook veel andere dingen. Het gaat dan mis in de celdeling.

Wat @Orchid24 zegt klopt dus helaas ook niet. Uit onderzoek is gebleken dat een paar dagen een promille van 0.2 alcohol in de eerste weken van zwangerschap een verhoogde kans op miskramen geeft.

Er wordt dan ook aangeraden om geen alcohol te drinken bij een kinderwens, dus als voor de zwangerschap.

Maar goed, het gaat nog steeds om verhogingen. De kans wordt groter met veel alcohol en vaker alcohol. De kans dat het goed zit is nog steeds veel hoger. Wat nog veel slechter is voor je kindje is stress dus probeer vooral rustig te blijven.

Vlindertje95, Remama2018 en Orchid24 vinden dit leuk.
  17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Remama2018 dan des te meer reden denk ik om je zorgen te uiten en bespreekbaar te maken met de verloskundige

18. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Jakkes wat vervelend, Ook dat je alles eruit spuugt. Hier de hele dag misselijk. Hoop niet dat het lang blijft want anders wil ik er iets voor hebben. Heb net verse gember thee gemaakt. Kijken of dat helpt?. Benieuwd wat de vk tegen jou zegt.

Vlindertje95 vindt dit leuk.
  19. Chechi

Chechi Niet meer actief

Ja de vraag is alleen wat kun je er als verloskundige nu mee. Ze kan toch nog niks zien, en zolang er geen bloedverlies is duidt niks op een miskraam. Afwachten zal het dan toch worden. Ze gaat misschien wel geruststellen, want je er nu druk over maken zal niks veranderen natuurlijk..

20. Patty91

Patty91 Actief lid

3 jan 2021
    271
    482
    63
    Vrouw

Mijn verloskundige heeft altijd gezegd dat er de eerste tijd nog geen verbinding tussen jou en het kindje is en dat het geen kwaad zou kunnen.
    Bij m’n allereerste zwangerschap had ik ook een avond flink gedronken en bleek ik achteraf ook zwanger te zijn. (Dit is helaas wel missed abortion geworden).

Maar bij mijn zoontje was ik naar een feestje gegaan en had ik iets gebruikt (allereerste keer en waren toen nog niet bewust bezig) en bleek ik ook zwanger te zijn. Ik heb netjes de VK gebeld en het opgebiecht en ook dat kon geen kwaad zei ze (omdat het eenmalig was en ik het niet wist). Daar is mijn zoontje uitgekomen en is helemaal gezond.

Absoluut niet trots op beide keren maar wat je niet weet kun je ook geen rekening mee houden. Alle keren dat we echt bewust zwanger zijn geworden ben ik netjes overal mee gestopt vanaf het begin.

Lily94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina