Kan te maken hebben met je bekken, omdat de spieren slapper door hormonen. Als je er nu al last van hebt bereid je maar voor.... want het is vaak een van de beginnende dingen bij bekkeninstabiliteit. Ik had er de vorige zwangerschap vroeg last van. Nu gelukkig nog niet..
@Olle83 @Chechi oh dat klinkt niet positief. Ik heb het bij mijn eerste (13 jaar geleden) niet gehad, is het dan niet raar dat ik het nu wel heb gelijk zo vroeg? Ik ga denk even contact opnemen met mijn osteopaat.
Soms kan je wel bekkeninstabiliteit krijgen bij je tweede zwangerschap, juist omdat de spieren al eens opgerekt zijn door de eerste. Vrouwen die bij de eerste last hadden krijgen vaak de tweede keer nog erger last. Ook kunnen andere dingen meespelen; bijv een miskraam. Als je in het half jaar voordat je zwanger bent een miskraam hebt gehad heb je eigenlijk dubbele hormonen in je lijf, waardoor je sneller last krijgt van bekkeninstabiliteit simpelweg omdat je spieren extra week worden. Dat had ik mijn vorige zwangerschap. Had kort ervoor een miskraam gehad.
@Chechi ik heb eind oktober begin november een vroege miskraam gehad. Wat ik mij nu ook bedenk is dat ik na mijn bevalling heel lang last heb gehad van mijn stuitje, toen is er later gezegd door een fysiotherapeut dat het gekneusd of gebroken kon zijn geweest door de bevalling, dit was ik alweer vergeten, wie weet speelt dat ook mee.
@JB27 ik had bij m’n eerste zwangerschap ook al met 8 weken bekken instabiliteit, merkte dat ook als eerste door pijn aan m’n stuitje. Zou als ik jou was dan wel vragen voor een doorverwijzing aan een fysiotherapeut die verstand heeft van bekken instabiliteit. Niet leuk, sterkte! ik had er bij mijn tweede zwangerschap overigens geen last van.
Hier begint nu oud bloed verlies, heb ik in al mijn zwangerschappen gehad. Maar na het verlies van mijn zoontje in Oktober is het toch even anders qua gevoel en emoties. Gelukkig morgen een echo, alleen is die pas om half 3
Thanx @Lily94! Druk dagje morgen met alle echo’s. Veel succes/plezier iedereen! @Rowena25 hmm bah beter blijft dat gewoon helemaal weg natuurlijk ja. Snap best dat het nu anders aanvoelt na het verlies. Hopelijk morgen meteen gerustgesteld met een goede echo!
Wat lief dankjewel! Hopelijk krijgen wij morgen ook allemaal zulke mooie echo’s als de andere afgelopen week! Ik ben om 10.00 uur aan de beurt dus gelukkig niet lang te hoeven wachten
He nah, bloed wil je nooit zien natuurlijk.. vooral niet met zo’n groot verlies. Succes morgen! Hopelijk is het niks ergs.
Dit is dus niet waar, heb deze pijn zelf ook. heb het nagevraagd en kan verweking zijn van de symfyse door de relaxine die er nu vrij komt in je lijf
Ik doe met je mee hoor Heb deze pijn ook en idd, voelt net alsof er iets klem zit. Heb er hier 3 dagen last van gehad, vandaag gelukkig minder. Als het te erg wordt kun je gewoon veilig paracetamol gebruiken Wat bij mij helpt is een warm bad of douche
Veel succes morgen @Patty91 @Rowena25 @Olle83 @Hoop1990 en @Noralie87 !! Ik lees even niet alles terug, gisteravond ineens weer meer bloedverlies nog meer als vorige week vrijdag nacht. Dus ja toch weer in de stress..het is inmiddels weer zoals ik gewend ben, maar ik vind het verschrikkelijk zo.. dan ben je zo blij met een mooie echo en leg je je neer bij het bloedverlies en dan denkt je lichaam vervolgens ha ha ga je toch weer laten schrikken.. kijk daardoor nu ook weer erg uit naar de echo woensdag of het nog steeds goed zit ja of nee.. daarnaast word mijn blaas erger en erger.. en doe ik snachts geen oog meer dicht omdat ik echt zonder te overdrijven elk halfuur-uur moet plassen.. ik hoop echt dat ze morgen bellen met dat ze een blaasontsteking hebben gevonden en ik door een kuur toch een iets rustigere nacht ga krijgen.. Hopelijk voel ik me gauw weer wat fitter om mee te kletsen. Duim voor jullie! ❤️
Pfffft niet te doen joh voor je laten we hopen op een blaasontsteking ja. Dan kan je er tenminste iets aan gaan doen. Heel veel sterkte meis.
Jeetje, verschrikkelijk zo ! Hopelijk heb je morgen iets meer duidelijkheid en kunnen ze er wat aan doen. Sterkte ❤
@Orchid24 wat verschrikkelijk zeg.. heel vervelend die onduidelijkheid. Hopelijk snel een oplossing want dit is geen doen zo!
Hier net wat roze verlies met afvegen... Schiet meteen weer in de stress!!! Gelukkig morgen een echo. Maar ben bang voor een slechte echo morgen