Na de echo kan ik hem overnemen van iemand, lijkt me heel erg fijn! Lees wel verhalen over schadelijk ja of nee dus ga het wel elke keer kort houden en volgensmij beter na de 12 weken (weet niet of ik me in kan houden tot dan..) maar het lijkt me erg fijn tot de baby goed voelbaar is. Toch stukje geruststelling! Plus ook leuk voor familie/vrienden
9 weken is wel heel vroeg. Weet je zeker dat het de hartslag van de baby was? Ik heb wel een Doppler. Heel fijn om te hebben! Ik begreep van de VK dat met 9 weken hartslag van baby niet te horen is.. Dan zit je baby nog achter het schaambot. Op zn vroegst kan dat rond de 12 weken heb ik begrepen. Er zitten wel veel aders in de baarmoeder waardoor je een hartslag hoort, maar dat is je eigen hartslag.
Ik hoorde het al met 10 weken bij m'n dochter. Een heel snelle hartslag is echt de baby. Ik wil er ook weer een gaan bestellen. Ook leuk voor de Kids dat se dan het hartje kunnen horen!!!
Ik weet het, super vroeg. Maar weet het echt zeker. Het was een hartslag van 166 en heb ook duidelijk die van mezelf toen wel gehoord. Maar dit was echt een andere hartslag! Het zat ook nog echt heel laag en het was echt goed zoeken maar het moet de baby wel echt geweest zijn. Heb er een filmpje van en je hoort ook wel duidelijk dat het niet mijn eigen hartslag is. Die ging veel langzamer. Die hoor je idd ook wel door veel aders.
Ja hier ook zo vroeg al. Wel heel diep duwen en bij je schaambot idd. Maar dat ging toen prima. Wil hem ook met 10 weken gaan proberen.
Wat fijn @Noralie87 gefeliciteerd. Nu op naar de termijnecho. @BlueEyedSoul88 fijn dat het hartje klopte. Mijn vk heeft mij ook 3 dagen terug gezet voor nu. Maar de berekening is nu nog niet heel betrouwbaar. De echte meting doen ze met de termijnecho. hier denk ik ook geen nipt test of combinatie test. Misschien doen we wel n vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Ivm erfelijke afwijking bij mijn man in de familie. Maar dit weten we nog niet zeker. Hebben nog even om hierover na te denken. En of t kindje de afwijking nu wel of niet heeft hij/zij wordt toch gewoon geboren. Het is dan alleen maar dat we het van te voren weten. Dus weet niet of ik dat risico wil lopen, want met n punctie kan het verkeerd aflopen.
Kun je dan niet beter een NIPT doen met nevenbevindingen? Als je het kindje sowieso geboren wil laten worden. Een punctie is gevaarlijk. NIPT niet.. en daarmee zou je de afwijking ook moeten zien volgens mij. Misschien eens navragen?
Met een Nipt komt dit nooit aan bod. We weten al dat de kans 50/50 is dat het kindje het gen heeft. Met een punctie kunnen ze het bijna 100% weten. Onze dochter heeft het gen ook. En daar kwamen we pas na de geboorte achter. Schuld van schoonouders (die hebben het verkeerde syndroom doorgegeven, waarop gezocht werd) in de tijd dat mijn zwager het had was het nog nieuw en leek op n ander syndroom, dus heeft de arts toen gezegd dat ze het beter bij de naam konden noemen wat bekender was. Gelukkig was het dat syndroom niet want dat was vele malen erger en complexer dan wat onze dochter heeft.
Volgens mij doen ze een punctie toch niet zomaar. Pas als er medische aanleiding wat gezien is op de echo dacht ik
Als je het kindje toch geboren laat worden zou je er ook voor kunnen kiezen om de punctie na 32 weken te laten doen. Dat heb ik namelijk bij mijn dochter gedaan toen ze een ernstige hartafwijking bleek te hebben. We wilden toen wel graag weten of er niet nog een onderliggend syndroom was. Als na 32 weken de vliezen breken heb je veel meer kans dat je kindje het overleeft.
@nenp @JB27 en @Sascha81 succes met de echo’s vandaag! @juffa @Lilyfee en @annesmit succes allemaal met de intake