Iedereen ontzettend gefeliciteerd met de prachtige echo’s en het goede nieuws!! @Hoop1990 jeetjes wat ontzettend schrikken en wat zal je van de rel geweest zijn! Gelukkig dat het allemaal goed gaat en de pijn ook al ietsjes minder wordt. @Chechi wat grappig dat de NUB nu al zo gigantisch zichtbaar is! @NIPT, wij doen ook de nipt (ik ga morgen alles ervoor halen en donderdag prikken). Wij willen en gewoon weten als het zo is. En wij weten nu op voorhand nog niet wat we zouden doen. @Fitmom86 Wauw gefeliciteerd met je vast contract!! En wat heerlijk dat je het lekker kunt zeggen. Bij m’n zoontje is mijn contract niet verlengt door mijn zwangerschap. Daarom hou ik deze keer tot 14-6 (dan moet ik mijn verlenging horen) mijn mond op mijn werk. Dat gaat gelukkig makkelijk ivm thuiswerken. Ik vind het niet fijn het zo te moeten doen, maar ik laat mij niet nogmaals “naaien”.
Dankjewel! Ze hadden me in januari al toegezegd dat m’n contract verlengd zou worden, en ze mogen een contract niet op grond van zwangerschap niet verlengen. Wat dat betreft hebben we in Duitsland geluk, al zat ik er ook wel een beetje mee in m’n maag, want je weet het toch nooit. Ze waren ook vroeg want m’n jaarcontract loopt nog tot 31 maart dus ik heb best wel geluk. Ik mag ook een jaar lang thuisblijven met de baby (betaalde Elternzeit) en dan moeten ze me terugnemen, als m’n oorspronkelijke functie dan bezet is moeten ze me wat anders geven. Op 14-6 duurt het ook niet zo lang meer tot verlof, moet je het niet tijdig zeggen ivm vervanging regelen? (Ik heb geen idee wat de regels zijn).
gefeliciteerd met je contract verlening. Erg fijn. Hier in NL mogen ze ook niet op grond van n zwangerschap een contract niet verlengen. Maar dan verzinnen ze vaak wel een andere reden helaas. Niet alle werkgevers zijn zo hoor gelukkig.
Jeetje een jaar thuis wat heeeerlijk!! En in NL mogen ze idd je ook niet “ontslaan” vanwege zwangerschap. Maar bij een aflopend contract hoeven ze geen reden op te geven. Ik had het dus kunnen aanvechten maar dan hadden ze gewoon een andere reden verzonnen. Want op papier zetten doen ze natuurlijk niet. Zo slim zijn ze wel. Mijn verlof begint +- 7 augustus en ik ben wettelijk verplicht om het 3 weken voor die datum te melden. Dus 14-6 is “ruim” daarvoor. Nogmaals dit is echt niet hoe ik het wil. Maar ik wil echt niet dat het weer misloopt en ik in de stress van geen baan zit. Mocht ik mijn verlenging net als jou bijvoorbeeld eerder horen, dan vertel ik het natuurlijk ook eerder.
Ja echt heerlijk hoe dat in Duitsland is geregeld! Vind sowieso Duitsland toch met wat zorg dingen beter geregeld. Alleen vind raar met huisarts dat je als werknemer eigenlijk om de haverklap een briefje bij de dokter kan vragen om ziek te melden op werk. Maar soms als ik dingen hoor.. denk ik hmm grens is dichtbij
Zit te twijfelen of ik de nipt of combitest doe?, Je kan een keuze maken toch?. Maar als ik het goed begrijo ia de nipt om te kijken of het kindje down syndroom heeft. En de combi test of er andere afwijkingen zijn?. Klopt dat?. Ben het aan het googlen maar toch vind ik persoonlijk uitleg fijner om zeker te zijn dat ik het goed begrijp. Er is zoveel info dat nu op je af komt. Doordat ik mij nog niet goed voel is het soms best veel. Hoop echt dat ik mij snel goed voel en mij 100% overal in kan verdiepen. Heb vandaag voor het eerst een buik foto gemaakt. Zag nooit echt veel dus dacht waarom een foto. Dacht nu moet ik toch maar eens wat fotos gaan schieten. Leuk voor in het boek.
Gefeliciteerd!, Wat jammer zeg. Ik hoorde laatst van mijn collega dat zij het aan een leidinggevende had verteld. Niet de mijne hoor. Hij is dat heel even geweest omdat die van mij ziek was. Hij zat vroeger zelf in een traject met zijn vrouw. Uitbehandeld en toch spontaan zwanger. Goede gesprekken met hem gehad. Vind het heel jammer dat zij mij voor is geweest. Want had gevraagd of ze hun mond wilden houden. En weet je heb t gevoel dat meerdere collega's het weren. Terwijl ik het graag zelf wil vertellen. Zit nog steeds in de ziektewet. Hoop snel weer aan het werk te kunnen.
Ik word hier toch zo moedeloos van. Vannacht al niet lekker geslapen. Last van m'n darmen. Nu vanmorgen voelde ik weer wat nattigs lopen. Weer bloed. Natuurlijk meteen de doppler erbij gepakt. Hartje gelukkig snel gevonden. Moet nu naar m'n werk. Maar ga straks om 8 u. even bellen wat ik hier nu mee moet.
Nee nipt screent ook op 2 andere chromosoomafwijkingen. Je moet bloedprikken. In het bloed van jou kunnen ze die afwijkingen vinden. Combinatietest is volgens mij een kansberekening.