Ik heb het ook al verteld op het werk, niet aan iedereen maar wel aan twee leidinggevende collega's met het verzoek om nog voor zich te houden. Maar ik voel me zo beroerd en uitgeput dat ik niet steeds smoesjes wilde bedenken. Misschien kan je ook zoiets doen? Delen met een leidinggevende zodat die ervoor kan zorgen dat je zulke dingen niet hoeft te doen?
@JB27 welkom en gefeliciteerd! Die nachtmisselijkheid komt omdat je plat ligt. Ik heb er ook last van gehad de vorige zwangerschap! Het kan helpen om iets schuiner te liggen, zoals iets onder het matras. Daarnaast helpt het voordat je opstaat een cracker te eten. Crackers waren mijn vorige zwangerschap mn grootste vriend haha. @Patty91 gefeliciteerd met de nieuwe job! @Sascha81 ik zou het wel vertellen aan je leidinggevende zodat je geen gevaarlijke dingen hoeft te doen. Zolang het in jouw voordeel is.
@Sascha81 ik heb het gisteren ook aan mijn directe collega verteld. Werkte met een agressieve bewoner en die was aan het schoppen, toen zei ik dat ik niet in mn buik geschopt kan worden, toen snapte ze het wel en is zij aan de voorkant gaan staan. wel vriendelijk verzocht het nog voor haar te houden...Als het om je eigen gezondheid gaat zou ik het echt wel zeggen. lijkt me dat je collega's daar wel begrip voor hebben.
Bedankt iedereen voor de tips en het welkom heten! Vannacht niet misselijk geweest gelukkig (alhoewel ik me dan gelijk weer zorgen maak) wat een mindfuck dat zwanger zijn zeg pfff! Kan iemand mij vertellen hoe je zo een banner maakt met hoeveel weken je bent? @Sascha81 ik ben nu in verwachting geraakt door een verse terugplaatsing IVF! Eind oktober wel spontaan zwanger geworden maar dat werd een vroege miskraam.
Welkom @JB27, zo’n banner kan je maken door op een banner van iemand te klikken, dan kom je op de website om hem te maken. Daar wijst alles zich vanzelf wel denk ik. En als die klaar is kun je hem in je handtekening plaatsen hier op het forum
Ik ben nog heel erg aan het hoesten, komt echt door het stoppen met roken. Maar, ik hoest zo erg dat ik er nu zelfs gekneusde ribben van heb, althans dat denk ik ik verga echt van de pijn bij elke beweging. Als ik hoest, lach, of zelfs normaal ademhaal dan doet het echt heel veel pijn. En ik mag nu alleen natuurlijk paracetamol.. Ik denk dat ik zo even de huisarts bel, al ben ik er bang voor dat hij ook vrij weinig kan betekenen
Wat fijn dat het op de kwaaltjes na goed gaat met iedereen! De eerste echos voor vele komen nu langzaam dichtbij zo spannend.!! hier verder weer iets beter! Gisteren was echt mijn dag niet en hoop vandaag weer iets beter.. echt heel veel kwaaltjes heb ik niet wat wel is dat ik echt super vroeg wakker word.. ook heb ik best wel veel honger maar ook ik probeer op te letten. Heb zelf al overgewicht en wil het zoveel mogelijk beperken... de vorige zwangerschap ben ik 16kg aangekomen en daar heb ik 5kg van overgehouden ... ook door het thuiswerken sinds maart 2020 weer 5kg erbij (geen excuus) maar beweeg minder en al het eten lag hier voor het pakken dus at ik stiekem toch meer en ook vaker savonds gezellig maken met een wijntje en een toastje... dus begin nu eigenlijk 10kg zwaarder dan bij mijn vorige zwangerschap . Ik zit hier best wel overin en ben bang weer zwaarder te eindigen dan dat ik nu al ben wat zou betekenen dat ik straks 15kg zwaarder ben dan toen ik geen mama was... ik heb met mijn man dit besproken en hij wil mij echt helpen betere keuzes te maken en toch vaker te bewegen ..als ik nu probeer max 10kg aan te komen ipv 16kg eindig ik misschien wel hetzelfde of lager dan nu...ook ben ik dus nu gestopt met roken en misschien daarom meer honger maar dus ook angst dat ik alleen daardoor al aankom omdat je vaker hoort dat je sowieso aankomt als je stopt..
oei klinkt pijnlijk zo.. zou toch even bellen ja. misschienis er toch iets voor je keel wat je mag nemen in je zwangerschap zodat hoesten minder word..
klinkt niet best al denk ik dat stoppen met roken wel echt de oorzaak kan zijn... ik heb het ook super erg! Maar huisarts bellen kan nooit kwaad ..
@Lily94 yessss, ik heb er ook nog 1 liggen, wilde hem ook doen op 5.1 haha, hoop dat ik dan ook een 3+ heb!
Jaaa leuk! Zondag met 4+6 had ik nog 2-3, dus echt heel leuk om nu die 3+ te zien hopelijk bij jou over 2 dagen ook!!
Ohhh jij ook ja? Irritant hè! Volgens mij zijn je longen zich echt aan het ‘schoonmaken’ ofzo. Ik heb echt zo’n droge hoest. Hoop echt dat het heel snel ophoudt, dan krijgen die ribben ook wat rust, nu blijft die pijn natuurlijk ook doordat ik elke keer weer opnieuw moet hoesten. Pff, ik begin echt nooit weer met roken hoor
Die pijn is zeker niet fijn! Maar je longen zijn zich ook echt aan het schoonmaken!!! Heerlijk idee haha ik heb ook echt de intentie om niet meer te beginnen na de zwangerschap... de vorige keer dus wel gedaan echt super stom..
@Lily94 dat herken ik wel bij de zwangerschap van m'n zoontje had ik longontsteking. Heb maanden nog vreselijke pijn bij m'n ribben gehad. Ik mocht toen naproxen van de huisarts. Toen kon ik enigszins de dag nog doorkomen. M'n zoontje heeft daar niks aan overgehouden, dus is wel veilig te gebruiken.
Hier hetzelfde. Vorige zwangerschap ook direct gestopt, zonder moeite. En toch na de bevalling vrij snel weer begonnen, zo dom. Dat wil ik nu echt niet meer. Mijn man rookt ook niet en is echt heel blij dat ik gestopt ben
Oeh dank voor de tip! En wel heftig zeg, longontsteking tijdens de zwangerschap. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan
Ja dat was even heftig, was een week of 8 zwanger toen. Paar dagen hoge koorts gehad, gelukkig sloeg de antibiotica toen snel aan, maar die pijn tussen m'n ribben van het hoesten echt vreselijk.... dat was ook niet zomaar over!