Uitgerekend 1 t/m 16 januari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door DDara, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben vrijdag nogmaals op controle geweest in te ziekenhuis. De kleine deed het goed en ook mijn bloeddruk was in orde.
    Voor de zekerheid krijg ik de 30e nog een groei echo en 3 weken later krijg ik er nog 1.
    Gelukkig is ze vandaag weer wat drukker, stelt me weer wat gerust.
     
    ing87 vindt dit leuk.
  2. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Vandaag weer een groei echo gehad en het hoofdje en buikje lopen nog steeds voor. Ze schat het gewicht nu rond de 1700 gram. Vrees nu al voor een mega baby :p
     
    Nell87 en ing87 vinden dit leuk.
  3. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    @Kroontje1992 hopelijk valt dat uiteindelijk mee!

    Hier intake gehad vd kraamzorg. Krijg 59 ipv 49 uur ivm mn klachten nu. Heel fijn idee om wat extra ondersteuning te hebben na de bevalling!
     
  4. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    A.s dinsdag hebben wij een groei echo. Ben benieuwd hoe de dame het doet daar binnen.
    Ik merk wel dat ik weer wat onzeker wordt door de ziekenhuisbezoeken. Ben hierdoor ook weer wat terughoudender met spullen kopen. Ik hoop dinsdag weer meer vertrouwen te krijgen en weer wat te kunnen genieten.
     
  5. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hoi meiden!

    Ik verheug me heel erg op mijn groei echo...... normaal heb ik niet zo veel met echo's ik vind naar het hartje luisteren veel leuker maar ook mijn "kleine" monstertje leek al flink voor te lopen in groei bij de 20 weken echt vooral hoofd (ook kleine hersenen) en buik. Dus ik ben wel heel benieuwd hoe ik er nu voor sta...... maar moet nog tot de 13de geduld hebben....
    Ook wordt er dan meteen gekeken naar de ligging van de placenta want die lag voor en laag dus dat zou een probleem kunnen zijn bij een natuurlijke bevalling...... hopelijk is die omhoog getrokken!!!!

    Ook moet ik nog bloed laten prikken aangezien dit mijn derde kindje vlak achter elkaar is waardoor ik een grotere kans heb op te laag ijzer..... Dit zou eigenlijk met 30 weken moeten dus dat zou deze week zijn alleen komt het me deze en volgende week heel slecht uit omdat ik geen oppas heb en ik zie het niet zitten om met 2 kids 1 en 2 jaar naar het ziekenhuis te gaan om bloed te prikken...... Dus zit er stiekum over te denken dit ook gewoon de 13de te doen dan ben ik toch in het ziekenhuis voor de groei echo.... dan ben ik 32 weken ..... hopelijk is dat geen probleem.

    Volgende week maandag heb ik een afspraak bij de GGD om me zelf te vaccineren tegen kinkhoest. Zijn er nog meer mensen die dat laten doen?
     
    ing87 en Kroontje1992 vinden dit leuk.
  6. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Ja ik heb precies met 28 weken de kinkhoest vaccinatie laten zetten. Wil geen risico lopen. Mijn hb gehalte is nu 6.2 dus vermoed dat ik ijzertabletten ga krijgen net zoals eerst.

    Ik werk momenteel op therapeutische basis. Ik kan niet meer uren achter elkaar werken vanwege bekken, rug en ribbenpijn. Soms ga ik naar huis met de tranen in mijn ogen. Zo veel pijn heb ik dan. Nog 4 weekjes en dan verlof.

    Verder is mijn buik best groot. Krijg ook veel opmerkingen of het er al bijna is. Ik draag de kleine helemaal voor me.

    Ik ga wel steeds meer aan de bevalling denken. Omdat het mijn eerste is weet ik totaal niet wat ik kan verwachten behalve enorme pijn. Ik laat het op me afkomen en maak ook niet echt een geboorteplan. Vaak loopt het totaal anders.

    Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat?
     
  7. Doortje1986

    Doortje1986 Actief lid

    20 feb 2017
    113
    114
    43
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Hier ook weer een berichtje. Hier gaat alles goed. Morgen alweer 30 weken. Vd week 3D echo gehad en ze was al 1600 gram, best zwaar dus al!
    Nog 4 weken werken, wordt wel zwaarder nu. Ik werk als verpleegkundige in t ziekenhuis.
    Verder thuis alles klaar dus de kleine meid mag komen
     
  8. Opeenrozewolkje

    8 mei 2018
    41
    39
    18
    Vrouw
    Toevallig vandaag de kinkhoest vaccinatie gehad @DDara!

    Ook hier een baby die voorloopt op de groei (terwijl ik zelf klein ben). Buikje liep boven op de curve (liep geloof ik ruim 2/3 weken voor), het hoofdje en beentje liepen ruim 1/2 weken voor, dus moet me testen op zwangerschapsdiabetes. Ik schrok er best wel van.. Iemand die hier ervaring mee heeft?

    @Nell87, misschien heb ik het gemist hoor, maar wat is de reden van de ziekenhuis bezoeken? Is de controle gisteren goed gegaan?
     
  9. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    @DDara Ik ga a.s. vrijdag mijn kinkhoest vaccinatie halen.

    Hier ook al echt aan het aftellen tot verlof! Ik werk 24uur per week (bij de eerste nog 40u), maar vind het best pittig af en toe. Slaap heel licht en veel wakker 's nachts, daarom best moe overdag! Lang stilzitten achter mijn bureau is niet heel fijn meer ;)

    * Nu klaagmodus weer even uit *

    Ik vind dat het allemaal wel echt heel snel gaat! Jullie ook?
    Nog een week of 10 genieten van het druktemakertje in onze buiken en dan kunnen we ze in het echt zien ♡
     
  10. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ivm hoge bloeddruk en minder leven voelen heb ik nu extra controles in t ziekenhuis. Dinsdag was alles goed, alleen t buikje raakt bijna de ondergrens qua groei dus dat houden ze in de gaten. Over 2 weken weer een groeiecho. En vandaag nog een extra ctg omdat de kleine zo rustig blijft.
     
  11. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    De ctg van de kleine was vanochtend aan de rustige kant. Daarom moet ik de komende 2 weken thuis ctg s maken om de dag. Was verder niet zorgwekkend maar ze willen dr goed in de gaten houden.
     
  12. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hebben ze daar een speciaal apparaat voor thuis meegegeven?
     
  13. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  14. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Ja klopt. Ctg apparaat waarmee ik de ctg online kan doorsturen naar ze.
     
    iez vindt dit leuk.
  15. Xavv

    Xavv Actief lid

    5 okt 2016
    306
    218
    43
    Hallo allemaal!
    Weer even bijgelezen! Iedereen zin in de groeiecho! Spannend he!!
    Ik heb volgende week dinsdag de groeiecho! Ook heel benieuwd natuurlijk, vind t nu allemaal wel spannend worden en dichtbij komen.

    Ik heb de afgelopen tijd veel gewonnen via fb, €150,- aan Koeka shoptegoed en deze week via koeka 2 kaartjes voor de We Are Pregnant beurs in Utrecht met een echo naar keuze!! Super gaaf! Paar weken gelezen ook naar een beurs geweest, deze viel tegen dus heel blij hiermee, goede verhalen erover gehoord! En die echo!! Zondag ga ik naar de beurs en krijg ik een 3D/4D echo, heel erg blij hiermee aangezien we ervoor gekozen hadden t niet te doen ivm eerdere familie problemen.. nu kan ik mijn moeder toch een mooie echo laten zien!

    Nog meer meiden die naar de beurs gaan??

    Hier is de kleine erg aanwezig over de gehele dag! Baby heeft geen ruimte meer en is voor zichzelf flink de ruimte aan het maken die hij/zij nodig heeft.. het is ook echt vervelend en doet soms pijn sinds 1,5.. wel leuk op te zien, vooral heel apart omdat t de eerste is
     
  16. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Dat is wel handig @Nell87 had nog nooit gehoord van zo'n ctg.

    Wat leuk dat je zoveel gewonnen hebt @Xavv Heel veel plezier alvast met je moeder bij de echo!

    Vandaag 30 weken! Laatste 10 weken begonnen, het gaat best snel. Heb deze week groeiecho gehad en rhesusprik. Was even vergeten hoe vervelend die vloeistof is. Au :rolleyes:

    Kleine meid zit tot nu toe keurig op de middellijn qua groei. Ze ligt ook niet meer dwars, maar met der hoofd naar beneden. Hopelijk blijft dat zo, scheelt erg veel druk op mn hernia!
     
    Nell87 vindt dit leuk.
  17. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    @Xavv jij boft met al je prijzen :thumup:
    Ik had toevallig ook kaartjes gewonnen voor We are Pregnant en ben vanmorgen geweest. Was heerlijk rustig, dus prima te doen. Het is niet heel groot, maar genoeg te zien en kopen!
     
    Xavv vindt dit leuk.
  18. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Wat krijgen veel van jullie een groeiecho! Hier helaas niet. Nu heb ik wel binnenkort een echo bij een trainingscentrum voor echoscopie, waarbij verloskundigen i.o. kunnen oefenen. Kan ik de kleine dame toch nog even zien!
     
  19. Xavv

    Xavv Actief lid

    5 okt 2016
    306
    218
    43

    Leuk zeg! Ben benieuwd of deze leuker is dan de vorige beurs, denk t wel! Ik zal t zondag weten
     
    Blosjes vindt dit leuk.
  20. Xavv

    Xavv Actief lid

    5 okt 2016
    306
    218
    43
    Hee meiden!
    Vandaag de groei echo gehad! Alles zag er goed uit en het kindje groeide goed! Mooi volgens het gemiddelde, twee tevreden aankomstige ouders dus! Vond het niet spannend en had er gewoon veel zin in maar toch fijn om te horen dat alles goed is met de baby! Was benieuwd naar wat voor maatje t kindje zou hebben, ikzelf ben voldragen en maatje 44 was mij nog te groot:oops: maar deze lieve kleine baby zal gewoon standaard maat hebben volgens de schatting:Dik krijg geen echos meer tenzij er afwijkingen zijn..

    Het aftellen is nu wel echt begonnen.. gisteren met t werk besproken wannneer met verlof en de laatste afrondingen, vandaag de zwangerschapsshoot gereserveerd, evenals de 3D bellyprint en bij de controle besproken over de afspraak met informatie over de bevalling. Leukleukleuk! Ben ongeduldig! Over 2 weken met verlof!
     
    Opeenrozewolkje, ing87 en Nell87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina