Uitgerekend 1 t/m 16 januari 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door DDara, 28 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ja ik vind het ook wel moeilijk dat ze zo veel aandacht vragen ik dat eigenlijk gewoon niet kan geven....... Voor heen speelde ik heel veel op de grond met ze..... maar nu met me dikke buik, last van me bekken en baby die nog niet ingedaald is (dus ik overvol zit) kan ik echt niet meer op de grond zitten want of ik kan niet meer opstaan....... of ik krijg vreselijk maagzuur omdat alles dan zo dubbel zit.....
    En voel me er ook wel schuldig over.... vooral wetende dat ik komende weken ook echt geen tijd en energie heb.....

    Maar voor mij is dit wel echt de laatste zwangerschap en wetende dat ik vanaf het voorjaar / zomer weer echt met de kids op pad kan en alle tijd voor ze heb vind ik dat wel weer een fijn idee in de zomer is er toch veel meer leuks te doen dan s winters.

    Verder heb ik iedere avond tussen 9 en 11 (het drukste moment van de kleine in me buik) en dan heb ik bij zijn bewegingen echt vreselijke weeen........ maar ligt hij dan weer stil dan is alles weer rustig.......

    Morgen ben ik uitgerekend en mijn oudste was 2 dagen te laat en de jongste 1 dag te vroeg..... dus vind het wel heel spannend wanneer het nu gaat komen...... Ergens vind ik het dit keer ook wel het spannendste....... geen idee waarom..... wel weer heerlijk om te weten dat dit echt de laatste keer is!
     
  2. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Gefeliciteerd voor alles meiden die de kleine al lekker bij zich hebben!
     
    Nell87 vindt dit leuk.
  3. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Pff dat is zwaar ja..dat zitten is ook niet meer te doen. Kom ook zo moeilijk omhoog..geen gezicht haha.
    Ja in de zomer heb je meer te doen en is je kleine ook weer groter. Nu is het straks allemaal weer wennen en ritme is ver te zoeken. Ik ben daar wel van ritme en beetje planning in de dag..vinden ze ook gewoon fijn de kids. Het is zo moeilijk om je aandacht te verdelen ook als je baby er straks is. Moeilijk he mama zijn. Zwaarste wat er is!!! Maar ook ontzettend dankbaar..

    Hoop dat je kleintje nog snel indaalt maar dat kan zelfs tijdens de bevalling dacht ik.

    Ik heb dat ook joh zo spannend nu die laatste dagen. Ervaar het ook heel anders dan die andere 2. Hoop dat je een goeie bevalling hebt!!
     
  4. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Ja die nachten breken je op en alles is wennen..kleine zelf en ook alles gaat door daarna. Je leeft even in een cocoon he..gek is dat!

    Fijn dat je even kon slapen dat scheelt toch weer..lekker uitrusten en genieten vooral!
     
  5. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ik vind een ritme voor de kleintjes ook super belangrijk....... soms tot frustratie van opa's en oma's want die vinden een middagslaapje overslaan of 'savonds een uurtje later meestal niet zo een probleem.... maar ik hou het ritme er vrijwel altijd in! Is voor mij zelf ook wel belangrijk daardoor kan ik straks lekker met de baby ff bij slapen want iedereen gaat hier om 13 uur ff naar bed!

    Ik zie nu wel meer op tegen de gebroken nachten dan voorheen...... want met 2 kleintjes die vol op aandacht vragen heb je nauwelijks tijd om ff bij te komen!
    Hopelijk een makkelijke baby en een fijne kraam verzorgster!

    Wanneer was jij uit gerekend?
     
  6. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
     
  7. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Gefeliciteerd aan alle bevallen mama's!! Lekker genieten!
     
    Nell87 vindt dit leuk.
  8. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    Ik wacht nog steeds af:$...ben t al flink zat! Van mij mag t komen. Nog 4 dagen tot de uitgerekende datum. Gek he je weet dat t zo'n onwijs veel pijn gaat doen maar toch mag t gebeuren. Heb zenuwen in me buik en tis toch de 3e haha..:roflmao:
     
    meiske1988 vindt dit leuk.
  9. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Het gekke is dat ik dit keer juist niet zo een haast heb....... ik heb echt zo iets van blijf maar lekker zitten....... ik merk het wel als je wilt komen......
    Maar ik vind het dit keer echt veel enger, terwijl alle2 mijn bevallingen erg mee vielen gingen beide super snel, was vorige keer nog net op in het ziekenhuis! Maar mijn vorige 2 bevallingen begonnen echt 100% onaangekondigd geen voor weeën niets en ineens ging het super snel, dus dan heb je geen tijd je er echt druk om te maken..... Nu heb ik al dagen (misschien al weken weeën als de kleine beweegt. Waardoor ik er veel meer mee bezig ben en dus ook de kans heb me zelf een beetje op te fokken.......

    @ Jenerah: Ik woon trouwens in venray
     
  10. meiske1988

    meiske1988 Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Spannend hoor! Hopen dat dr weeen hun werk doen en het net zo fijn en snel mag gaan als de andere twee bevallingen.
    Je woont trouwens dicht in de buurt. T scheelt geen 30 km
     
  11. Jenerah

    Jenerah Lid

    18 mei 2016
    85
    10
    8
    Ben een thuis mama..werken komt wel weer! Ben al d
    Rotterdam
    @DDara
    En ben je al bevallen?
     
  12. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Ja hoop ook echt dat het soepeltjes zal gaan........ maar dat hopen we natuurlijk allemaal!
    Ja omgeving venlo is zeker in de buurt!
     
    meiske1988 vindt dit leuk.
  13. DDara

    DDara Bekend lid

    20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Nee nog niet........

    Ik mag me laten strippen wanneer ik dat wil..... maar ik twijfel heel erg...... ik heb op zich geen haast en wil het aan de ene kant ook wel dat het helemaal natuurlijk gaat......

    Maar vind het ook spannend om verder over tijd te lopen niet voor de kleine maar meer voor me poes ;) aangezien hij of zij groot geschat wordt.............

    Als de kleine er maandag niet is krijg ik CTG en echo....... maar goed zit nu pas op 40+2
     
  14. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    @DDara spannend hoor wanneer de kleine wilt komen. Snap dat je t liefst op de natuurlijke manier wilt.

    Hoe gaat t met de andere mama’s en baby’s?
    Hier gaat t goed, maar sinds 2 dagen last van kraamtranen, ik was even vergeten hoe vervelend die waren :) Ben nooit zo van t huilen maar nu al 2 avonden huilmomenten gehad om niks.

    Verder vind ik de overgang van 1 naar 2 kids best pittig. Hoe ervaren jullie dat?
     
  15. meiske1988

    meiske1988 Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Ja die kraamtranen he. Ik heb ze gisteravond gehad. Kleine heeft sinds zondag geen ontlasting meer gehad en heel veel last van krampjes. Kreeg een deja vu naar de tijd waarin Mn dochter met kma dit had. Heb mee staan brullen met Mn kleine vent. Echt zielig.

    De overgang is zeker wennen ja. Je rustmomenten zijn minder, je hebt een ritme waar het oudere kind in mee moet. Toch geeft t ook veel moois. Een ouder kindje wat heel lief en zorgzaam is voor t kleintje.

    Hoe is t met de kleine bij jou? Drinkt goed? Is tevreden?
     
    Nell87 vindt dit leuk.
  16. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Gaat hier goed. Onze zoon doet het goed. Het is zo'n lief kereltje, alweer bijna twee weken oud. Gaat snel. Ik heb zelf nog veel last van de knip. Gaat wel beter dan eerst gelukkig maar man... wat een hel die wond. Maar wat wil je.. meneer woog 4585 gram. En dat voor de eerste.
    Ik geef borstvoeding en dat gaat ook heel goed. Veel succes voor de dames die nog moeten bevallen!
     
    Jenerah en Nell87 vinden dit leuk.
  17. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Lieve meiden, ik was hier al even niet geweest, maar de kleine meid is er! Afgelopen zondagavond ben ik d.m.v. een korte en heftige bevalling van iets meer dan 2 uur thuis bevallen van een gezonde dochter. Ze woog 3180 gram.
    We genieten enorm van haar en haar grote broer, maar we waren weer even vergeten hoe pittig de nachten kunnen zijn!
     
    Doortje1986, ing87, Jenerah en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    @Blosjes Gefeliciteerd! Zeker een korte bevalling zeg. Hoe gaat t nu met je?

    @meiske1988 Ik vind t ook mooi om te zien hoe grote zus met haar kleine zus omgaat. Dat zijn echte geniet momentjes.
    Helaas is grote zus nu wat ziek en lijkt ze krentenbaard te hebben. Vanmiddag gaat manlief dus even langs de huisarts.

    De kleine drinkt goed, maar komt heel langzaam aan. Ze was binnen 2 dagen 300 gram afgevallen en zit nu nog 200 gram onder haar geboortegewicht. Hopelijk is ze morgen weer gegroeid anders moeten we gaan kijken naar bijvoeden.
     
    Blosjes vindt dit leuk.
  19. meiske1988

    meiske1988 Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Gefeliciteerd!
     
    Blosjes vindt dit leuk.
  20. meiske1988

    meiske1988 Fanatiek lid

    23 jul 2013
    1.742
    922
    113
    Vrouw
    omg venlo
    Ai. Is krentenbaard niet ook besmettelijk voor kleine kindjes? Hoop voor je dat t iets anders mag zijn en ze snel weer beter is.

    Hoop voor je dat de kleine meid genoeg aangekomen is morgen dat er niet bijgevoed hoeft te worden. Je wil ze dan toch t liefst zo lang mogelijk zelf voeden.
     

Deel Deze Pagina