Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    @Fanne En hoe gaat het nu met de kleine en slapen?:)
    Hier gaat ze eindelijk snachts weer wat langer zonder melk haha. Gaat weer meer lijken op wat het was. Maar het was ook nog 1 nachtfles hahah maar ze slaapt bij mij dus is echt geen moeite.
    Het overdag in eigen bedje slapen gaat deze laatste maand eindelijk beter! Minder drama. Ze zit nu niet in n sprong, dus ben wel weer bang voor de volgende :|:roflmao: Ben ook t speentje aan het afbouwen. De afgelopen dagen heeft ze bijna alle slaapjes zonder gedaan. Ik kon vroeg super moeilijk van de speen afkomen, en heb hem tot mn 8e gehad snachts... Bizar. Toen vroeg de tandarts of ik nog een speen had en heb ik hem die dag uit schaamte zelf weggegooid hahaha. Mijn kleine is er niet super aan gehecht (doet m vaak snachts zelf uit) dus ik dacht ik kijk gewoon of het lukt nu.

@Nixter, Ik zag dat jij al bijna je baby gaat ontmoeten! En ik wilde je alsnog feliciteren met je zwangerschap, want je schreef in dit groepje mee toen en kreeg de miskraam.. Zo erg. Het is je van harte gegund! Alvast een goede bevalling gewenst.

2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Ik kreeg geen meldingen meer en kwam eens hier kijken en zowaar wordt er hier nog gekletst!

Wat leuk dat het bij jullie ondanks alles toch kriebelt! Ik ben benieuwd! Ik heb nu natuurlijk 3 kinderen en heel soms kriebelt het nog hoor en zeker als ik naar al m'n leuke babyspulletjes kijk dan vind ik het echt jammer dat L de laatste is. Maar 3 is ook echt druk zat.
    Mijn oudste twee schelen 1,5 jaar en dat was het eerste jaar echt druk, maar daarna zo fantastisch! Het zijn echt maatjes en helemaal op elkaar ingesteld. Die kunnen echt niet zonder elkaar.

De afgelopen periode was echt pittig met L. Weer ziek, drie tandjes door, sprong en weet-ik-veel-wat. Zelfs mijn man, die echt mega relaxt is, was het van het weekend echt zat, want L huilde zoveel. En opeens sliep hij van de week door en maakte ik hem om 8u maar wakker (anders alle slaapjes in de soep) en hadden we een ander jongetje. Hij zei al papa, mama en aai, maar nu zei hij ook: zwaaien (zwaaien deed hij al, maar nu zei hij het ook), pakte hij m'n hand om me iets te laten doen en toen ik beneden zei: L, kom je eten? Kroop hij hup naar z'n stoel en ging hij daar staan. Echt een totaal ander jongetje ineens. Zo vrolijk en blij en kan nu weer eindeloos in de box spelen. Ik ben weer helemaal verliefd op m'n jongetje.

Hoe gaat dat bij jullie?

3. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Fijn dat het bij jullie ook beter gaat! Dan toch een hele vervelende sprong geweest blijkbaar.
    En wat knap dat ze zonder speentje slaapt. L heeft hem om in slaap te komen en als hij verdrietig is. Maar in principe slaapt hij verder gewoon zonder. Het is niet dat hij hen de hele nacht in heeft ofzo.
    De oudste stopte met een jaar zelf met de speen en de tweede heeft hem bijna 3 jaar gehad, maar ook alleen om in slaap te komen. Als ze eenmaal slapen, haal ik hem eruit.

4. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    Goh wat grappig dat hij er zelf mee gestopt is! Haha. Dat is helemaal handig ;)
    Ja ik kijk wel hoe t gaat komende tijd, ik geef hem soms even, maar vaak slaapt ze dan uiteindelijk wel zonder. Ik probeer het gewoon flexibel af te bouwen ;)
    Gaat het slapen bij jullie nu weer goed? Hoe ging dat met huilen snachts, werden de andere kids daar niet wakker van? (Wij hebben een klein gehorig huis, ben benieuwd hoe dat gaat als we een tweede mogen krijgen haha)

Joefmom vindt dit leuk.
  5. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Onze jongens worden nooit wakker van L. Heel soms de oudste wel, maar dat is als hij om 6.45 huilt ofzo. Maar 's nachts kun je naast die jongens van ons een kanon afschieten en dan horen ze nog niets.
    Scheelt vast dat zij zich niet verantwoordelijk voor hem voelen. ;)

Joefmom vindt dit leuk.
  6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    Hahaha!
    Nou dat is goed om te weten :) en inderdaad, dat is vaste mede de reden haha! Wij zijn zo ingesteld om ieder huiltje te horen. Soms voel ik zelf van tevoren aan wanneer ze wakker gaat worden haha.

7. Joefmom

Joefmom Actief lid

4 jan 2023
    176
    247
    43
    Vrouw
    Physician assistant
    Hee hallo!!
    Hier kriebelt het ook voor een tweede, nu op het wachtbankje voor ronde 1.
    Ons mannetje staat al soms los en wandelt langs de tafel en bank, zitten is niet leuk meer ;).
    Ik lees nog wel pittige verhalen terug zeg! Onze ‘kleine’ is inmiddels volledig van de flesvoeding af en slaapt 12-13 uur aaneengesloten met 1 middagslaapje van 2-3 uur. Vandaar ook dus keus nu voor een tweede te gaan, de rust is heerlijk en dan heeft hij hopelijk veel aan zijn broertje/zusje mocht het lukken!

Fanne vindt dit leuk.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Oh wat spannend dat je al bent begonnen voor een tweede? Was je vorige keer snel zwanger?
    Wauw die van jou is al snel van de flesvoeding af en van zijn ochtendslaapje!

9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    L is al weken flink aan het hoesten. Vanmorgen nog zn longen laten checken, maar zit echt in de bovenste luchtwegen.
    Deze vakantie is hij gelukkig echt weer goed gaan slapen. Rond een uur of half 11 wordt hij nog wel wakker voor een voeding en dan soms nog tegen de ochtend of hij slaapt door. Slaapjes overdag gaan goed. 's Morgens een uurtje en 's middags 2 tot 3 uur en dan 's nachts (incl voedingen dat wel ) 12 uur.
    Vandaag geprobeerd om er een voeding af te halen en hem wat meer uit een rietjesbeker te laten drinken. Ben benieuwd hoe hij dat oppakt. Zijn broers zaten al vanaf een maand of 8 op 3 flessen, maar deze meneer doet alles anders. Zijn broers hoorde ik ook vanaf een maand of 8 's nachts niet meer, dusja...

Gisteren had ik zo'n heel klein baby'tje vast. Oh wat is dat toch schattig! Dan zou ik er zo nog een willen. Maar ik vind een babytijd toch wel pittig en ik heb er 3, dat is toch echt wel genoeg. Merk dat bij m'n man de deur nog wel op een kiertje staat.
    Ik hoop maar gewoon dat m'n zus nog een baby krijgt en dan ga ik daar gewoon een dagje op passen ofzo. :)

10. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    Wat leuk om van je te horen! :)
    Wauw dat klinkt echt fantastisch! Daar zijn we hier nog heel ver vandaan haha. Nachten gaan momenteel weer slechter.. CB zei nachtvoeding afbouwen, wat gelijk zorgde voor een hele slechte nacht voor ik moest werken in een al gestreste periode (afstuderen). Ze neemt nu voor de nacht melk, en soms wel twee keer tijdens de nacht. Vanmorgen was ze om vijf uur weer wakker, als ik dr dan geen melk geef dan duurt t bijna een uur voor ze weer gaat slapen. En ze is nu in een sprong met heel veel gillen/schreeuwen/huilen. Momenteel ff niet leuk.

Qua ontwikkeling wel goed trouwens. Ze doet wat stapjes alleen soms (van mama naar papa), lekker babbelen, ze zegt mama soms en papa vaak :p En ze zoekt je echt op om te spelen, uit te dagen enzo dus ja ondanks deze sprong vind ik het wel echt een heel leuke leeftijd! Volgende week wordt ze 1..<3 Zo emotioneel wel!

Haha maar ondanks alles hier ook de wens voor n tweede! Maargoed weer mmm in dus wil gewoon echt niet wachten.

Hoop dat t gelijk raak is voor je en anders snel :D

11. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    Haha ja oppassen is ook leuk! :D en ik denk dat de wens altijd wel blijft soort van, zodra je een babytje ziet, ook al is je gezin voltooid voor je gevoel.

Fijn zeg dat t weer beter gaat met slapen :) Het gaat vast over een tijdje nog weer wat beter.
    Hoe gaat t bij jou met eten? Hier zijn er ook echt nog wel een aantal flessen melk, maar overdag wel voornamelijk vast eten. Alleen eet ze niet echt veel, en drinkt ze dan ook maar weinig water.. die overgang is dus ook lastig vind ik.

Fanne vindt dit leuk.
  12. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Tot nu toe is het overgaan naar een voeding minder een succes. Hij eet daardoor zijn brood tussen de middag beter, zijn avondeten gaat ook beter en zijn fles om 19u ook. Hij werd gisteravond daardoor niet uit zichzelf wakker voor de laatste voeding. Heb hem die wel gegeven en daarna sliep hij door tot 7.10. Hij was na zijn middagslaapje alleen wel een tijdje boos dat hij geen fles kreeg. :rolleyes:
    Hij drinkt dus nu 's morgen een fles van 120, voor zijn middagslaapje een fles van 120, voor de nacht een fles van 150 en nog een droomvoeding. Gisteren was dat ongeveer 80cc.
    Hij heeft nu verder vandaag fruit op, na zijn ochtendslaapje wat water, 1,5 boterham (grotendeels zelf gegeten, normaal moest ik altijd voeren) en dan eet hij na het wakker worden misschien nog een half koekje met wat water en avondeten +/- 200 gram.

13. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.488
    3.114
    113
    Vrouw
    Dat klinkt erg goed! En dat gaat steeds weer meer worden. Hier wordt er nog wel een stuk meer melk verorberd :p Maar ze is tijdens deze nieuwe sprong ook weer huilerig en driftig, dus dan zijn er maar bepaalde momenten waarop ze echt wat kan eten :roflmao:

Fanne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina