@Nixter ik snap je onzekerheid. Toen ik de echo had toen zei ze zo snel 7 weken en zelf dacht ik 7wk4d ongeveer. Nu is dat verschil niet enorm en heeft ze niet heel goed gemeten, dus ik probeer het los te laten tot over twee weken, maar ik heb toch ook daar wel een lichte zorg over. Bij jouw meting zou ik dat dus helemaal hebben, want dat verschil is wel heel groot. In mijn geval gaat het natuurlijk maar om een paar mm. Ik duim voor je dat het maandag duidelijker is. @Finca mijn partner zegt gewoon dat hij een doktersafspraak heeft, is toch ook zo. Net als jij. Ze hoeven de details niet te weten. Net trouwens bijna flauw gevallen op mijn werk. Was in de kas, waar het 28 graden was, trek dat blijkbaar niet op lange termijn. Zeker niet als ik lange tijd niets heb gegeten. Ik voel me een lekker watje zo, maar directe collega maar wel even geïnformeerd
Ja ik was ook heel erg geschrokken en wilde ook niet in onzekerheid zitten. Dus ik snap je heel goed. Ik wist ook gewoon dat de meting niet klopte aangezien ik met 5+5 een echo met kloppend hartje had gehad. Dus als ik een week terug gezet zou worden, dan zou dat een hartslag bij 4+5 moeten zijn en dat kan dus echt niet.
Ja. Wat die doktersafspraak heb je gelijk. Bij mijn vorige 2 kinderen deden we de eerste 2/3 keer samen, daarna ging ik alleen. Mijn man haf een baan waarbij het gewoon lastig weggaan was, dan moest hij meteen een hele dag vrijaf nemen. Nu heeft hij ploegendiensten en proberen we het zo te plannen dat hij niet hoeft te werken.
Weer even alle verhalen bijgelezen! Wat vervelend dat een echo soms voor meer onzekerheid zorgt. Volgens mij is het wel zo dat de snelheid waarmee een kindje groeit vooral in het begin erg wisselend kan zijn. Pas bij de termijnecho (vanaf min 10 weken) kan dit preciezer bepaald worden. Dus ook weer niet teveel aan hechten in deze fase. Maar als het erg veel afwijkt snap ik dat het onzeker maakt! Hier een update: het gaat het nog niet de goede kant op. Sinds vandaag naast Emesafene ook Primperan. Hopelijk lukt het om meer binnen te houden. Ik val te snel af en voel me totaal verzwakt. Als dit niet helpt volgt er mogelijk een opname. Vrijdag weer contact met het ziekenhuis. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen. De roze wolk is nog ver te zoeken iig. Heel dubbel om zwanger te zijn en er niet echt van te kunnen genieten.
Dat weet ik hoor Mijn ongerustheid komt vooral door onze miskraam die precies zo verliep. Met 7,5 week een echo, met kloppend hartje, maar een embryo van maar ongeveer 6 weken groot. Een termijn die ik toen echt niet kon herleiden.... Vervelend dat je zo misselij ook bent. Hopelijk helpt de primpiran. Ik heb het zelf gebruikt voor cycusgerelateerde misselijkheid, en hier werkte het altijd goed en snel! Hopelijk helpt het voor jou ook goed. Kop op!
O ja, mijn partner gaat alleen bij de echo's mee. Voor alle andere controles vinden we dat een beetje onzin. Altijd zo gedaan. Anders is het maar complex plannen en zo. In corona tijd mocht hij niet eens naar de echo's mee, je went er aan, maar voor de mogelijk spannende uitslag is het natuurlijk niet fijn. @Jazz83 ik hoop dat je je snel beter voelt, wat naar zeg! Sterkte
Ja, naar de normale afspraken ging/gaat hij ook niet mee. Maar bij de eerste wel de intake. En toen een rondleiding door het ziekenhuis (eerste was medisch). Bij de eerste ook nog veel echo's gewoon alleen gedaan. Bij. De tweede inderdaad alleen de echos, ik denk nu weer hetzelfde.
Ja, ik had bij de eerste maar 2 echo's (vroege, termijn en 20 weken), dus die waren allemaal vrij cruciaal. Hij is toen wel meest naar een voorlichtingsavond over de bevalling geloof ik. De borstvoeding heb ik toen alleen gedaan geloof ik. Bij de tweede mocht hij dus nergens mee naar toe, door corona. Hij was alleen bij de allereerste echo, maar niet bij de 20 weken bijvoorbeeld. Dat vond ik best pittig om eerlijk te zijn. Dus nu gelukkig weer samen de echo's. En ik moet dit keer in het ziekenhuis bevallen helaas dus wil denk ik wel een keer samen in het ziekenhuis gaan kijken.
Waarom moet je in het ziekenhuis bevallen? Zeker fijn om even samen te kijken, dan weet je partner oom de weg enzo (Tip; vraag even hoe het zit als je snachts aankomt , wij stonden heel lang voor een dichte deur...)
@Pattyx wat vervelend dat ze niet gelijk konden duiden wat het vlekje naast de embryo zou moeten zijn. Nu de dagen aftellen totdat het volgende week is....ik snap je spanning en onzekerheid heel goed! @Selina26 wat fijn dat de echo er goed uitzag en je met een gerust hart naar de termijnecho uitkijkt! 13 miskramen lees ik. Dat lijkt me echt heel heftig. @Finca ik heb mijn partner meegenomen tijdens de eerste echo en neem hem weer mee tijdens de 13 weken echo. Tussentijdse gesprekken en echo doe ik zelf, omdat mkijn man zzp'er is en we al ZO VEEL vrije dagen hebben moeten opnemen vanwege ons traject (kosten voor eigen rekening in zijn geval) waardoor we het nu zo hebben afgesproken. @Nixter vervelend dat je in onzekerheid zit nu. Ik zou ook zeker een extra echo aangevraagd hebben. Ik duim voor je en hoop op goed nieuws maandag! @Akka vervelend dat je bijna flauw viel zeg! Goed dat je het gezegd hebt tegen een naaste collega. @Jazz83 Same here....ik voel me sinds week 7 hartstikke beroerd. Neem 's morgens en 's avonds een zetpil emesafene wat mogelijk maakt dat ik toch kan blijven werken, maar ik voel me de hele dag misselijk en heb ook regelmatig het gevoel dat ik flauw ga vallen, zoals Akka beschrijft. Dan ben ik ineens zo duizelig dat ik mezelf echt ergens aan moet vasthouden. In mijn geval -vanwege de onzekerheid op dit moment nog of alles wel goed zal blijven gaan- heb ik ook nog niet verteld dat ik zwanger ben. Kan dus ook niet mopperen op het werk Thuis heeft m'n man het dan extra zwaar, want dan komt de klaagzang er uit
Hier een goede echo gehad gelukkig! Ondanks het bloed ziet alles er goed uit. Op naar de termijn echo, die ga ik bij een ander echobureau doen. Morgen bellen voor de afspraak.
@Finca Mijn man gaat mee wanneer het hem uitkomt. Ik heb er een beetje moeite mee. Bij de eerste ook weinig bij afspraken meegeweest. Daarnaast na 4 jaar nog steeds 5 dagen werken en 1,5 dag hobby in de week. Zeg dus wel eens gekscherend dat ik ook maar eens ga aangeven dat ik niet op een afspraak kan komen, omdat het niet uitkomt .. Ben sowieso niet zo te spreken over de betrokkenheid van wederhelft. Oké, iets teveel informatie I know. Zullen de hormonen wel zijn Hopelijk, want Hier helaas gisteren bloedverlies, echt rood. Vandaag dan weer niet, maar borsten minder gespannen en niet meer misselijk. Denk meteen het ergste ondanks het 1 of 2 wc bezoeken waren met alleen rood afvegen. Vrijdagochtend mag ik voor een extra echo. Meteen ook zaterdag op zondag een nachtje weg met vrienden. Ik wil graag hoop houden. We wachten het dus maar rustig af.
Wat fijn zeg, echt een geruststelling zeker? Ik hoop dat ik vrijdag mag volgen met een soortgelijke echo, duimen
Uitgerekende datum Januari 2023♡ 1 januari Moeve - 2e kindje 6 januari Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 9 januari Veerle - 31 jaar - 1e kindje Selina26 - 40 jaar - 4e kindje 10 januari xMomx - 32 jaar - 3e kindje 11 januari Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje 17 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 19 januari Nixter - 32 jaar - 3e kindje Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje Laura - 25 jaar - 1e kindje 24 januari: JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje Finca - 33 jaar - 1e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje Afspraken ♡ Intake: Mamavanlisi - 9 juni + 3de echo Moeve - 9 juni xMomx - 11 juni Nixter - 13 juni JEKplus1 - 21 juni Finca - 22 juni (+ 2e echo) Debby90 - 23 juni Marijtje85 - 04 juli Eerste echo: Pattyx: 7 juni (vroege echo) Nixter: 8 juni Dafino: 8 juni (vitaliteit echo) Finca: 9 juni (vitaliteit echo) JEKplus1 : 10 juni (extra echo ivm bloedverlies) Laura: 14 juni (eerste echo) Marijtje85: 15 juni (vitaliteit echo) Termijnecho: Klaasje17: 14 juni Main2: 15 juni Jazz83; 20 juni xMomx : 21 juni Akka 22 juni Debby90: 24 juni Laura: 24 juni Debby90: 24 juni JEKplus1 : 29 juni Nixter: 30 juni Marijtje85: 4 juli 13 weken echo: Jazz83: 4 juli xMomx : 6 juli Verloskundige: Mamavanlisi : 9 juni Dafino: 20 juni Sterretjes: --------------------------------------------- ♡ Jongen (0) ♡ Meisje (0) ♡ Verrassing (0) -------------------------------------------- Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Ik snap je ongerustheid helemaal! Hier heeft het bloeden wel 2 weken geduurd. Van roze afscheiding tot helder rood. De echoscopist houdt het op een gesprongen adertje. Ze kan er geen andere verklaring voor geven. Ik ga heel hard voor je duimen dat jij vrijdag het zelfde bericht krijgt!!
Wauw dat is helemaal lang bloedverlies, wat goed dat die kleine lekker door is blijven groeien. Ik heb ook wel een hoop 'baarmoeder issues' zoals eerder een lis gehad ivm afwijkende cellen en half jaar geleden eileider verwijderd ivm bbz etc. Denk dus ergens dat er iets anders dan de zwangerschap zorgt voor bloedverlies of contactbloeding. Wel eng dat mn symptomen zoveel minder zijn nu maar ik hoop maar dat dit tussen mijn oren zit! Kunnen niet anders dan afwachten, thnx.
Haha, goede tip! Ik heb bij beide bevallingen teveel bloedverlies na de bevalling gehad. Mijn baarmoeder trekt uit zichzelf niet goed samen na de bevalling. Bij beiden met ambulance naar het ziekenhuis. Bij de eerste was het uiteindelijk gestopt met extra oxytocine toen we net in het ziekenhuis aankwamen en hebben ze het bloedverlies "naar beneden afgerond" onder 1L zodat ik nog een keer thuis kon bevallen en het hopelijk kwam omdat ik de hele bevalling niet geplast had en mijn blaas dus heel vol zat. Helaas was het de tweede keer nog erger en hebben ze uiteindelijk op de OK manueel nog heel veel bloedresten etc weg gehaald en toen pas ging hij samentrekken. Ik had geen placenta resten in beide gevallen, dus het blijft gek. Maar laatste keer 2,7L bloedverlies (gelukkig net geen bloedtransfusie nodig) en dat was wel ver over de grens. Ik mag dus wel gewoon met mijn eigen verloskundige en zonder medische toeters en bellen bevallen, maar moet wel in het ziekenhuis. En waarschijnlijk adviseren ze ook vroeg te gaan omdat mijn tweede fase beide keren vrij snel ging en ze niet het risico willen lopen dat ik ergens onderweg beval haha. Gelukkig heb ik het tweede deel beide keren heel goed los kunnen koppelen van de bevalling. Want de bevalling was bij beiden prachtig en soepel (8u en 10u, bij de eerste 20min persen, bij de tweede 5min). Ik heb bij de eerste wel gebaald van het hele proces er na, omdat mijn dochter toen niet mee mocht in de ambulance en ik haar toen best lang niet heb gezien en we vervolgens in het ziekenhuis ook een vrij rottige behandeling hebben gehad waarbij we ons nogal alleen gelaten voelde. Bij de tweede was ik er mentaal al op voorbereid, maar de kleine mocht toen wel mee in de ambulance en dat was eigenlijk juist een heel mooi moment samen omdat hij meteen aan de borst dronk onderweg. En in het ziekenhuis hebben we toen ook hele fijne zorg gehad. Dus dat is wel goed geweest voor mij vertrouwen
Wat vervelend dat je bloedverlies hebt! Ik hoop dat het niet meer terug komt en de echo goed is. En tja, klachten komen en gaan helaas, de betrouwbaarheid is soms ver te zoeken haha. @Dafino fijn dat de echo goed was!
Uitgerekende datum Januari 2023♡ 1 januari Moeve - 2e kindje 6 januari Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 9 januari Veerle - 31 jaar - 1e kindje Selina26 - 40 jaar - 4e kindje 10 januari xMomx - 32 jaar - 3e kindje 11 januari Jazz83 - 38 jaar - 1e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje 17 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 19 januari Nixter - 32 jaar - 3e kindje Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje Laura - 25 jaar - 1e kindje 24 januari: JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje Finca - 33 jaar - 1e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje Afspraken ♡ Intake: Mamavanlisi - 9 juni + 3de echo Moeve - 9 juni xMomx - 11 juni Nixter - 13 juni JEKplus1 - 21 juni Finca - 22 juni (+ 2e echo) Debby90 - 23 juni Marijtje85 - 04 juli Eerste echo: Finca: 9 juni (vitaliteit echo) JEKplus1 : 10 juni (extra echo ivm bloedverlies) Laura: 14 juni (eerste echo) Marijtje85: 15 juni (vitaliteit echo) Termijnecho: Klaasje17: 14 juni Main2: 15 juni Jazz83; 20 juni xMomx : 21 juni Akka 22 juni Debby90: 24 juni Laura: 24 juni Debby90: 24 juni Dafino: 24 juni JEKplus1 : 29 juni Nixter: 30 juni Marijtje85: 4 juli 13 weken echo: Jazz83: 4 juli xMomx : 6 juli Verloskundige: Mamavanlisi : 9 juni Dafino: 21 juni Sterretjes: --------------------------------------------- ♡ Jongen (0) ♡ Meisje (0) ♡ Verrassing (0) -------------------------------------------- Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
@Finca eindelijk vandaag ook jouw echo! Veel plezier @Mamavanlisi ook jij veel plezier vandaag bij de echo. @Moeve voor jou vandaag de intake. Lekker naar huis met een Woezel en pip koffertje of tas.