Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Haha heeel herkenbaar. Bij de prenatal was een actie extra korting op sale. Precies overal de kleine maatjes overgebleven. Leuke vestjes, shirtjes en joggingbroekjes. En zwangerschapskleding. Bijna 300 euro uitgegeven in 1 winkel :roflmao:

Moeve, Saar1988 en Finca vinden dit leuk.
  2. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Leuk! Ik had cupcakes gemaakt zal ff foto sturen. En komend weekend gebruiken we 2 van die ploppers waar een wolkje kleur uit komt schieten, aangezien er dan al taart is anders zo dubbel op. Gewoon iedereen even buiten, ploppen en klaar ;)

Bijgevoegde bestanden:

Moeve, Dafino, Jaime en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Jaime

Jaime Niet meer actief

Leuk!! Fanne heeft mij wel inspiratie gegeven! In Portugal is de pastel de nata een traditioneel gebakje waarover poedersuiker gestrooid kan worden (bij voorkeur) Nu zag ik dat ze gekleurde poedersuiker hebben. Dus ik dacht doe de gebakjes in een grote witte doos en bovenop geschreven: Sweet baby... en binnenin Boy of Girl. En dan de gebakjes met de juiste kleur poedersuiker erin. Mijn zoontje kan hopelijk de strik om de doos openmaken hihi. Wat denken jullie goed idee??

Bijgevoegde bestanden:

JEKplus1, Moeve en Akka vinden dit leuk.
  4. Jaime

Jaime Niet meer actief

Roze was om uit te testen we weten het nog niet hihi

5. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klinkt als een top idee!

Jaime vindt dit leuk.
  6. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    @Jaime ik vind het een leuk idee!

En wat betreft babykleertjes. Ik heb nu (18,5 week) 1 setje gekocht (dat vond ik al heel dapper van mezelf).
    Na zo’n traject en twee miskramen durf ik eigenlijk niet te geloven dat het nu écht gelukt is. Ik wil in ieder geval de 20 weken echo afwachten voordat ik weer ergens ga kijken.
    We hebben nu in het weekend na de 20 weken-echo een bezoekje babypark gepland staan. Een soort uitje om te vieren dat alles oké is (laten we positief resoneren ;))

Splitijsje, Moeve, Milena92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Leuk, dan heb je ook echt iets wat bij je schoonfamilie past!

Jaime vindt dit leuk.
  8. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Heel goed. Ik snap het ergens wel. Ik wachtte vaak ook tot 20 weken, niet echt uit angst, ik heb altijd veel vertrouwen gehad (en nooit een slechte ervaring) en zeker als ik het kindje ging voelen, maar het is ook een beetje het moment dat het voor mij altijd heel echt werd. En het geslacht er bij maakte het ook nog levendiger. Ik heb eigenlijk altijd na de echo een pakje gekocht, weet niet of ik er nu aan toe kom. En nodig is het ook niet. Mijn dochter heeft van mij en pakje mogen uitkiezen en laten inpakken voor als de baby geboren is. Ik zag vandaag wel een heel leuk pakje met Nijntje bij de HEMA, misschien ga ik die nog wel kopen na de 20 weken echo.. het is ook de dag voor mijn verjaardag, dus kan ook mooi een vroeg verjaardagscadeau zijn haha

Milena92 vindt dit leuk.
  9. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Jaa goed idee! Misschien word het dan toch wel echt echter!:p :)
    Ik was dus afgelopen weekend bij Babypark haha. Maar dan voel ik me dus heel ongemakkelijk.. alsof ik veeel te vroeg ben. Ik denk dat t ook wel helpt als we vrijdag weten of t een jongen of een meisje wordt. wat ik trouwens ook super onwerkelijk vind klinken als ik het zo typ haha. Het is zolang alleen een droom geweest

10. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    Ai, dat is ook niet fijn :(

11. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    Volgende week de 20 weken echo en dan zal ik eens navragen of mijn baarmoeder echt al zo hoog zit. De baby voel ik nog wel altijd helemaal onderin mijn buik. Ik probeer nu mijn porties aan te passen, maar door gewoonte is dat nog wel lastig :roflmao:

Ik snap dat je even wacht..wat heb je al een pittig traject achter de rug zeg! Ik hoop dat je na de 20 weken echo lekker spulletjes kan gaan kopen :) Mocht je er eerder zin in hebben, dan ook lekker gaan doen. Het blijft toch een mooi wonder, waar je van mag genieten :)
    Hier is het een combinatie van de tweede (en dan toch minder haast lijkt het) en even het goede nieuws/geslacht afwachten. Bij de eerste waren er twijfels bij de geslachtsecho en ik wil wel zeker weten dat ik nu goed zit ;) (het blijft een verrassing, alleen wij weten het straks)

Milena92 vindt dit leuk.
  12. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    Zijn jullie eigenlijk al bezig met namen? Wij in de vakantie begonnen, maar ik vind het toch wel lastig :eek:

Milena92, xMomx en Jaime vinden dit leuk.
  13. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ja al vanaf het begin eigenlijk, vind dat zon leuk iets om mee bezig te zijn, net als de tekst op de geboortekaartjes enzo hihi.

Als we nu een meisje krijgen gebruiken we de naam die we anders hadden gebruikt bij de eerste (toen wisten we het geslacht pas bij de bevalling) en voor een jongetje heeft mijn man de eerste en ik de tweede naam bedacht. Bij ons zoontje was het net andersom

Wat voor soort namen vind je leuk? Kort of lang? Hollands of iets internationaals?

14. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Wij zijn er al uit. Moet zeggen dat we wel al 2 jaar zwanger probeerden te worden en ik al zo lang bezig was met een lijstje. Voor jongens vond ik het heel lastig, voor meisjes minder.
    Voor mijn man sprong 1 meisjesnaam eruit, die wordt het nu.
    Tweede naam krijgt ze ook, dat is die van mijn schoonmoeder die ze nooit zal leren kennen helaas

Milena92 vindt dit leuk.
  15. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Bevallingslijst Januari 2023♡

1 januari
    Moeve - 2e kindje (30-12)

5 januari

Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje
    mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje

7 januari
    Main2 - 37 jaar - 2de kindje
    Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje

8 januari
    Selina26 - 41 jaar - 4e kindje
    xMomx - 33 jaar - 3e kindje

9 januari
    Veerle - 31 jaar - 1ekindje

10 januari
    Mollyke - 34 jaar- 2e kindje

12 januari
    Akka - 29 jaar - 3e kindje
    Jaime - 25 jaar - 2e kindje

13 januari
    Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje

14 januari

Dafino - 38 jaar - 5e kindje

15 januari
    Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje

17 januari
    Milena92 - 29 jaar - 1e kindje
    Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje

19 januari
    Laura - 25 jaar - 1e kindje
    JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje

20 januari
    Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje

22 januari
    Finca - 33 jaar - 1e kindje

24 januari
    Fanne - 33 jaar - 3e kindje

26 januari
    Debby90 - 31 jaar - 2e kindje

28 januari:
    Pattyx - 27 jaar - 1e kindje
    Puttertje - 28 jaar - 1e kindje

30 januari:
    maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje

---------------------------------------------

♡ Jongen (5) ♡ Meisje (4) ♡ Verrassing (3)

--------------------------------------------

Afspraken

Geslachts echo:
    maansneeuw: 15 augustus

20 weken echo:
    Klaasje17: 15 augustus
    Akka: 16 augustus
    Moeve: 16 augustus
    xMomx : 17 augustus
    Jaime: 17 Augustus
    Main2: 24 augustus
    Jazz83: 24 augustus
    Dafino: 25 augustus
    Kimmm90: 25 augustus
    Marijtje85: 30 augustus
    SiSi3: 2 september
    JEKplus1 : 5 september
    Finca: 6 september
    Fanne: 7 september
    maansneeuw: 12 september

Verloskundige:
    xMomx : 16 augustus
    Finca: 17 augustus
    Jaime: 18 Augustus
    JEKplus1 : 22 augustus
    Marijtje85: 30 augustus (gynaecoloog)
    Dafino: 7 september
    Akka: 9 september
    Jazz83: 14 september
    Marijtje85: 21 september (gynaecoloog)

•••••••••••••••••••••••••••

Sterretjes:
    A* (15 weken) kindje van Nixter

Bevallen ♡

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

16. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Vanochtend bij de gynaecoloog geweest. Routine controle. Bloeddruk is goed, ze hebben nog geen gegevens binnen van het andere ziekenhuis dus wisten nog niet of ik meer antistolling erbij moet.
    Mocht even naar de kleine meid kijken (dat doen ze ipv doppler-> ik klaag niet :D).

gaan jullie iets van een zwangerschap cursus/ yoga of iets dergelijks doen?

sisi3 vindt dit leuk.
  17. sisi3

sisi3 Lid

6 apr 2022
    42
    36
    18
    Vrouw
    bij ons is er een vroedvrouwen praktijk en zij bieden prenatale lessen aan voor zwangere vrouwen bij 1e kindje, 5-tal lessen rond de 30 weken. Die ga ik zeker volgen! En over enkele weken ga ik starten met zwangerschapsyoga bij deze praktijk. Kijk ik al naar uit ! Ik vind het fijn om er mee bezig te zijn en ook weer andere vrouwen te ontmoeten die in dezelfde termijn zitten :)

marijtje85 vindt dit leuk.
  18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Ik weet het nog niet. De vorige twee keer heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Veel aan gehad bij de bevalling. De tweede keer heb ik het vooral gedaan voor het contact met de groep. Dat was heel leuk, want we hebben nog steeds contact met elkaar. Dat zou ook de enige reden zijn om het weer te doen, maar ik twijfel. Verder is het namelijk niet neer echt zinvol. Het puffen enz heb ik namelijk gewoon onder de knie.

marijtje85 vindt dit leuk.
  19. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Je baarmoeder zit nu richting je navel, maar je darmen zijn natuurlijk ook enorm omhoog geduwd, dus zou ook kunnen dat je dat gevoel daaraan overhoudt misschien?

Wbt namen: ik laat het los deze zwangerschap. Bij de eerste was ik er enorm mee bezig, maar mijn vriend kan gewoon alleen deadline werken haha. Bij de eerste wisten we het 3 dagen van tevoren toen het vals alarm was (ook echt een naam die we toen nog niet hadden) en ik ben er nog steeds super blij mee. Bij de tweede hebben we op de avond van de bevalling de naam soort van besloten, maar ook eigenlijk nog een beetje met het grapje van, als hij nou morgen geboren wordt dan past het mooi bij zijn naam (hij heet Quin en is op de 5e geboren om 5u in de ochtend), dus toen dat gebeurde was het voor mij duidelijk. Dus voordat we het geslacht weten begin ik er sowieso niet mee en daarna weet ik ook dat mijn partner pas knoppen doorhakt als hij het gevoel heeft dat de baby die dag komt.

Ik ga geen zwangerschapscursus doen of zo. Bij de eerste wel gedaan, bij de tweede wel (online, door corona) bewegingslessen van een fysiotherapeut gevolgd vanaf een week of 14 zwangerschap, dat vond ik wel heel lekker. Maar nu woon ik ergens anders en weet niet of ik zo iets nog ga doen, daar contact zou ik wel leuk vinden en het bewegen was ook fijn, maar tegelijk zie ik ook niet echt voor me wanneer ik dat dan moet doen haha.. Bevallen daar heb ik de cursus niet voor nodig..

20. Dafino

Dafino Fanatiek lid

2 feb 2019
    2.140
    1.854
    113
    Vrouw
    Weet niet hoeveel geld je uit wil geven. Maar deze lijkt mij dus echt heeeeeel handig.

https://www.easybaby.nl/milk-maker.html?gclid=EAIaIQobChMIg6bEs57B-QIVRojVCh0kPwBuEAQYASABEgKJJ_D_BwE

Deel Deze Pagina