Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Geen ervaring mee. Ik word waarschijnlijk vanaf 34 weken overgedragen aan het ziekenhuis door de verloskundige, maar dat is anders.
    Wanneer er meerdere ziekenhuizen in de buurt zijn, waar je uit kan kiezen, zou ik zeker voor het ziekenhuis gaan waar jij je prettig bij voelt. Je hebt geen contact meer met de verloskundige of ben je daar sowieso niet onder controle geweest? In dat geval zou ik naar de huisarts gaan en het bespreken.

2. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    @Fanne Ja op zich mocht ik helaas niet kiezen, dat kwam uit het overleg tussen de verloskundige en de 2 ziekenhuizen in de stad. Dit omdat het umc een young stroke poli heeft. Maar daar hoef ik niet naartoe gelukkig dus denk dat ik nu wel zou moeten kunnen wisselen. Heb nog wel contact met de verloskundige maar al snapt die me wel, denkt ze toch dat ik bij het umc moet blijven.
    Ga het inderdaad met de huisarts bespreken. Bedankt voor je reactie :).

@Milena92 en @Akka bedankt voor jullie reactie:)! Word als het goed is vandaag gebeld door een supervisor en als het na 7 november nog niet goed voelt dan ga ik met de huisarts praten

3. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Bevallingslijst 2023 ♡
    1 januari
    Moeve - 2e kindje (30-12)

5 januari

Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje
    mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje

7 januari
    Main2 - 37 jaar - 2de kindje
    Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje

8 januari
    Selina26 - 41 jaar - 4e kindje
    xMomx - 33 jaar - 3e kindje

9 januari
    Veerle - 31 jaar - 1ekindje

10 januari
    Mollyke - 34 jaar- 2e kindje

12 januari
    Akka - 29 jaar - 3e kindje
    Jaime - 25 jaar - 2e kindje

13 januari
    Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje

14 januari

Dafino - 38 jaar - 5e kindje

15 januari
    Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje

17 januari
    Milena92 - 29 jaar - 1e kindje
    Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje

19 januari
    Laura - 25 jaar - 1e kindje
    JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje

20 januari
    Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje

22 januari
    Finca - 33 jaar - 1e kindje

24 januari
    Fanne - 33 jaar - 3e kindje

26 januari
    Debby90 - 31 jaar - 2e kindje

28 januari:
    Pattyx - 27 jaar - 1e kindje
    Puttertje - 28 jaar - 1e kindje

30 januari:
    maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje
    Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje

---------------------------------------------

♡ Jongen (10) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3)

------------------------------------------

Afspraken

Overige afspraken:
    Klaasje17: 24 oktober - intake kraamzorg
    Finca: 29 oktober - 3D/4D echo

Finca: 1 december - intake kraamzorg
    Finca: 19 december - liggingsecho

Verloskundige:
    Marijtje85: 7 november groeiecho + gynaecoloog
    Finca: 9 november + pretecho
    Klaasje17: 10 november
    Jazz83: 14 november controle vk
    JEKplus1: 15 november controle vk
    Jazz83: 13 december controle vk + gyn

•••••••••••••••••••••••••••

Sterretjes:

A* (15 weken) kindje van Nixter

Bevallen ♡

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

4. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Je mag wat van mij! Mijn E cup is inmiddels een H. Borsten zijn groter dan m'n hoofd. Vreselijk.

5. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Goed dat je het daar wel aangeeft. Zulke feedback is super belangrijk voor een zkh.

marijtje85 vindt dit leuk.
  6. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Hahaha hoe je dat zegt :roflmao:

7. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Vandaag de superviserend gynaecoloog gesproken. Hij heeft het antistollingbeleid definitief gemaakt en ik kan me er in vinden. Zou voor de baby liever stoppen, maar risico is bij mij te groot en als er iets met mij gebeurd (als ik herseninfarct etc) dan is zij ook de dupe.

Nu nog hopen dat we de bevalling ondanks de medische indicatie en risico op fluxus na de geboorte zo “normaal” mogelijk kunnen maken. Volgens de verloskundige zijn ze daar wel aardig flexibel in. Dat gaan we 7 november bespreken.
    Weer iets meer vertrouwen :)

Milena92, Main2 en Fanne vinden dit leuk.
  8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Fijn dat je weer wat meer vertrouwen is. Ik hoop voor je dat dat zo blijft!

marijtje85 vindt dit leuk.
  9. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    30 weken vandaag! Jemig wat gaat het weer snel

Ik ga vanaf week 36 acupunctuur doen. Kijken of we een natuurlijke bevalling kunnen opwekken voor 40 weken.

maansneeuw, Akka, Milena92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Net terug van de 3D pretecho. Zo bijzonder om te zien. Ze heeft dikke wangen net als haar ouders :roflmao:. En ze ligt al met haar hoofd naar beneden :eek:. Had ik niet verwacht. Er was ook al wat haar te zien in haar nekje. Zagen haar ook nog een paar keer gapen. Zo cute. Het maakt het zoveel echter.

marijtje85, Main2, Akka en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Spannend. Ik heb zelf geen stollingsproblemen, maar wel 2x fluxus gehad (thuis bevallen) en laatste keer bijna 2L bloed verloren. Daarom dit keer een plaats indicatie en in het ziekenhuis bevallen. Nog wel onder begeleiding van mijn verloskundige, maar desondanks vind ik het wel heel spannend en ga ik daarom ook in gesprek met een gynaecoloog om te bespreken hoe het verder verloopt. Ik snap je gevoel dus wel. Ik neem aan dat jij direct bij de gynaecoloog moet bevallen? Heeft de medicatie nog risico voor de baby?

Hier ligt de baby ook sinds een week of wat netjes naar beneden, net als mijn andere twee vanaf 28 weken. Heel fijn weer. Ze ligt nog niet diep in mijn bekken, maar mijn vorige twee zijn ook nooit meer gedraaid. Donderdag 30 weken. Grote stap inderdaad! Merk ook wel dat ik het soms zwaarder begin te vinden, lang lopen, zitten, lekker liggen. Het is allemaal wat moeizamer. Maar goed, het is ook aftellen, nog een week of 8-9 als het net als vorige bevallingen gaat!

marijtje85, Milena92 en Finca vinden dit leuk.
  12. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Jahe, dat vind ik ook wel. Slapen is ongemakkelijk, moet voor ik ga slapen continue plassen haha. En als ik ga wandelen ga ik naar de wc voor ik wegga, maar na 10 minuten voel ik dan enorme aandrang, wat vaak daarna weer weggaat. Baby gaat dan even op de blaas liggen :roflmao: maar vaak ook opgeblazen gevoel, dan ben ik helemaal kortademig, zo apart :p

Akka en maansneeuw vinden dit leuk.
  13. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Slikt hier iemand omeprazol toevallig? Ik heb savonds en snachts heftige reflux en overgeven. Slik de pil nu om 16:00 maar merk dat ik nog steeds een beetje last houdt. Zou eerder slikken beter werken?

14. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Wat akelig! Ik zou het overleggen met de verloskundige of huisarts of je je tablet eerder of juist later moet slikken.
    Ik heb dat nooit zo heftig gehad. Het laatste trimester wel wat last van opkomend maagzuur, maar daar hielpen rennies tegen.

15. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    ja klopt, ik moet onder de gynaecoloog bevallen. Nu de controles ook al bij de gynaecoloog.
    As maandag de bevalling bespreken. Hoop heel erg dat het zo normaal mogelijk mag tot de geboren is (dan is het risico er ook pas).
    De baby krijgt de antistolling wel binnen, maar zou geen gevaar moeten opleveren voor haar. Zelfs niet bij een kunst verlossing volgens de gynaecoloog.
    Neem aan dat ze willen dat ik een infuus ofzo krijg tijdens de bevalling zodat ze een toegang hebben bij eventuele complicaties.

Voor jou ook spannend! Vooral als je het al 2x meegemaakt hebt!

16. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja, spannend, Maar ook bekend. Beide keren bleef ik er goed onder. Ik vrees ergens wel nog meer bloedverlies en dan misschien een transfusie, dat zie ik echt niet zitten. Maar hopelijk kunnen we in het ziekenhuis nu snel handelen en voor het weer bij ijzerpillen.

Ze willen bij mij inderdaad een waaknaald zetten, dus niet een infuus er al aan, maar alleen zodat ze snel kunnen aansluiten. Ik twijfel toch om daar te weigeren omdat ik tijdens de bevalling liever helemaal geen medische zaken om me heen heb, maar ben er nog niet helemaal uit.

Ik hoop dat je toch gewoon een hele fijne bevalling hebt. Ik kijk heel positief terug op mijn beide bevallingen ondanks de nasleep, dat gun ik iedereen!

17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Merken jullie ook dat je baby vaak in dezelfde positie ligt? Ik voel de voetjes altijd in mn rechterzij, nooit links. Aan de voorkant voel ik het ook vaak in het midden of aan de rechterkant. Soms links voor

18. Pattyx

Pattyx Bekend lid

31 okt 2021
    804
    1.221
    93
    Vrouw
    ja, ik voel haar alleen maar links en heel laag ( ligt nog in stuit ) en volgens mij ligt ze nu zelfs omgedraaid want k voel haar wel maar niet meer zo hard op het moment.

19. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.487
    3.113
    113
    Vrouw
    Oh wat grappig dus misschien zit ze dan met haar gezichtje naar jouw rug toe :p
    Ik voel ook vaak de voetjes een stukje boven mn navel. En ze had net weer de hik:roflmao:

20. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie echt een idee hebben hoe jullie kleintje ligt! Ik heb werkelijk geen idee. Ik voel het steeds ergens anders en weet dan ook echt niet of het een beentje of armpje is. Bij de laatste echo (rond week 28) lag de kleine met de billetjes naar beneden. Ben benieuwd!

Milena92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina